آموزشهای گروهی <شماره 9> - عناصر و ابزار تبلیغات

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
در مورد استند ها و پاپ آپ های نمایشگاهی هم توضیح بدید ممنون میشم

مخصوصا رزولوشن و سایز کار ، 1/1 باید کار بشه ؟

آخه امیر جان توضیح درباره ی ساخت پاپ آپ و استند به این سادگیا نیست!!

باز حالا استند رو میشه گفت که راحتتر درست میکنن ولی پاپ آپ مراحل زیاد و پیچیده ای داره.

امیر یه سر به این سایت بزن:

http://www.colour-graphics.co.uk

البته توضیحاتش انگلیسیه ولی با عکس توضیح داده.

چون ببین مثلا پاپ آپ اصلی ترین قسمتش پنل پشتش ئه. حالا این پنل میتونه 1*3 باشه یا 2*3 یا 3*3 یا 4*3 یا 5*3 و ...

خودت سایتش رو ببین چیزی دستگیرت میشه هر جاش مشکلی داشتی بگو.
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
با سلام

یکی در مورد این قضیه ای که دوستمون اینجا گفته یه توضیح میده

راستش من این مورد رو تا حالا امتحان نکردم چون احساس میکنم روش منطقی ای نیست.

البته شاید قابل اجرا باشه ولی راه اصولی ای نیست.

دقیقا مثل اینه که شما یه عکس با رزلوشن 300 داشته باشی و بخوای تو سایز بزرگتر از عکس واقعیت چاپش کنی. پس میتونی رزلوشن رو کمتر و سایز رو بزرگتر کنی و مشکلی هم پیش نمیاد.

ولی اینکه چقدر رزلوشن کم بشه و سایز بزرگ که کار آسیب نبینه احتیاج به تجربه ی زیادی داره.

بنظر من لقمه رو دور سر نگردونیم و از روش اصولی استفاده کنیم بهتره.
 

pythoN

Active Member
بچه ها کارتون عالیه . خیلی ممنون .
خودم یه سری اصول برای فلکسی رو میدونم اگر لطف کنین و در مورد فلکسی هم یه توضیح جامع بدین خیلی خوبه .
ممنون
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
بچه ها کارتون عالیه . خیلی ممنون .
خودم یه سری اصول برای فلکسی رو میدونم اگر لطف کنین و در مورد فلکسی هم یه توضیح جامع بدین خیلی خوبه .
ممنون

برای طراحیش که همونطوری که گفته بودم رزلوشن بسته به فاصله ای که فلکسی از سطح زمین داره و سایز تابلو تعیین میشه.

ولی معمولا رزلوشن رو بین 70 تا 100 میگیرن.

برای چاپش هم اول طرح رو روی یه سفره ی مخصوص چاپ میکنن بعد اون سفره رو روی قاب مخصوصی که داخلش لامپ داره میکشن.

این سفره مخصوص اینکار هست و در مقابل باد و بارون و برف و سرما و گرما مقاومت داره.

برای طراحیش هم اگر چون بعد از چاپ پشت تابلو لامپ نصب میشه اگر بتونید از رنگای شاد و زنده استفاده کنید کار قشنگتر میشه.

اگر سوال خاصی بود در خدمتم.
 

solartec

Member
راستش من این مورد رو تا حالا امتحان نکردم چون احساس میکنم روش منطقی ای نیست.

البته شاید قابل اجرا باشه ولی راه اصولی ای نیست.

دقیقا مثل اینه که شما یه عکس با رزلوشن 300 داشته باشی و بخوای تو سایز بزرگتر از عکس واقعیت چاپش کنی. پس میتونی رزلوشن رو کمتر و سایز رو بزرگتر کنی و مشکلی هم پیش نمیاد.

ولی اینکه چقدر رزلوشن کم بشه و سایز بزرگ که کار آسیب نبینه احتیاج به تجربه ی زیادی داره.

بنظر من لقمه رو دور سر نگردونیم و از روش اصولی استفاده کنیم بهتره.

با سلام
دوستان شاید 100٪ اصولی نباشه و لی حجم کمتری ازسیستم و حافظه میگیره من برای گرفتن خروجی پایانی (به حالت اولیه یعنی مثلاً اگر 20*10 cm در 300dpi به اندازه واقعی 2*1 متر در 72 dpi تغییر می دهم )
 
آخرین ویرایش:

hamedfardin

Member
سلام....از سارا خانوم با انرژي فوق العاده اش و ديگر دوستان كه تو اين تاپيك مطلب مينويسن خيلي ممنون....
اگه ممكنه يكي از دوستان يك مطلب كامل در مورد انواع كاغذهاي استفاده شده در كارهاي تبليغاتي و ابعاد آنها...
و ديگه طرز ساخت اشياء تبليغاتي و طراحي براي اونها(مثل ليوانهاي تبليغاتي و غيره...)بنويسه....تا من سوالات ديگه يادم بياد
 

Hamid_ahmadi

Well-Known Member
سلام....از سارا خانوم با انرژي فوق العاده اش و ديگر دوستان كه تو اين تاپيك مطلب مينويسن خيلي ممنون....
اگه ممكنه يكي از دوستان يك مطلب كامل در مورد انواع كاغذهاي استفاده شده در كارهاي تبليغاتي و ابعاد آنها...
و ديگه طرز ساخت اشياء تبليغاتي و طراحي براي اونها(مثل ليوانهاي تبليغاتي و غيره...)بنويسه....تا من سوالات ديگه يادم بياد

قسمت اول :
transfer paper for white and dark fabric
کاغذ جهت انتقال تصاویر و نقوش به روی پارچه سفید با اتوی خانگی
کاربرد : چاپ روی تی شرت . کلاه . کیف . سفره رومیزی . پرچم و...

Holographic paper
کاغذ متالیک که در زوایای مختلف رنگی می شود
کاربرد : کارهای گرافیکی . برچسب های هولوگرافی روی اجناس و ...

Photo silky paper
کاغذ عکاسی ابریشمی
کاربرد : کارهای گرافیک . عکس و...

transfer paper Glowing for white and dark fabric
کاغذ پوشش دار (coated) جهت انتقال تصاویر و... روی پارچه های تیره و رنگی با درخشش در تاریکی
کاربرد : چاپ روی تی شرت . کلاه . کیف . سفره . رومیزی . پرچم و...

Tatto film
فیلم جهت چاپ برگردان روی بدن یا اجناس مختلف
کاربرد : روی بدن . روی لیوان شیشه ای . چوب . تخم مرغ . بطری و...

Jigsaw puzzle
جهت چاپ و ساخت پازل
چاپ جوهر افشان و انتقال تصویر با اتو روی مقوای برش خورده که در بسته بندی آماده میباشد . میتوانید پازل دلخواه تهیه کنید
کاربرد : ساخت پازل . هدیه . تبلیغات و...

CD Rom jewel case inserts
کاغذ داخلی جعبه سی دی جهت چاپ جوهر افشان و قرار دادن در جعبه سی دی
کاربرد : برای جعبه انواع سی دی

mouse pad
فیلم جهت ساخت ماوس پد دارای یک فیلم جهت چاپ تصویر روی آن و یک فوم چسبدار برای چسباندن فیلم روی آن میباشد
کاربرد : ماوس پد . زیر لیوانی . زیر بشقابی و...

Greeting card
مقوا جهت تهیه کارت تبریک
جهت چاپ جوهر افشان و تهیه کارت تبریک . برش و تای آماده
کاربرد : کارتهای تبریک عید . تولد . منوی غذا و...

Business cards
مقوا جهت تهیه کارت ویزیت
کارتهای نیمه تبغ آماده جهت چاپ و تهیه کارت ویزیت با چاپگر جوهر افشان و لیزری
کاربرد : کارت ویزیت . کارت بازی و ....

Floor graphics film
فیلم مخصوص چاپ روی کف سالن
پشت فیلم مخصوص کف سالن چاپ انجام می شود و روی یک ورقه دو طرف چسبدار چسبانده شده و در انتها روی کف سالن می چسبانیم
کاربرد : کارهای گرافیکی کف سالن . ورودی فروشگاهها و...

Photo paper (satin , gloss / matt
کاغذ با کیفیت کاغذ عکاسی جهت چاپ جوهر افشان
کاربرد : کارهای گرافیک . منوی غذا . چاپ عکس و...

CD Rom disc envelopes
مقوای نیم تیغ خورده آماده چاپ جوهر افشان و ساخت جعبه سی دی
کاربرد : جعبه سی دی موسیقی و کامپیوتر و جعبه نگهداری عکس و...

Magnetic film
فیلم مغناطیسی جهت استفاده کوتاه مدت در مصارف بیرونی
شیوه : پشت فیلم چاپ میکنیم و روی یک ورق آهنربا چسبدار می چسبانیم
کاربرد : روی ماشین . برچسب تبلیغاتی . برچسب روی یخچال و...

Backlit display film
فیلم با قابلیت نور پردازی از پشت
پشت فیلم . چاپ شده و سپس در یک قاب قرار گرفته از پشت نور پردازی می شود
کاربرد : پوستر . ساخت فانوس . قاب عکس و...

CD Rom disc labels
کاغذ پشت چسب دار سی دی
لیبل برای چاپ جوهر افشان و نصب روی سی دی
کاربرد : جهت سی دی های موسیقی و کامپیوتری

silver/ Gold matalic film
فیلم متالیک نقره ای جهت مصارف دکوری
کاربرد : مواردی که حالت متالیک نقره ای در کار لازم است مثل ایجاد حالت موجهای آب . حالت آینه . منوی غذا . کارت تبریک و...

Canvas cloth
کاغذ بوم نقاشی برای مصارف هنری
کاربرد : عکسهای هنری . حالت نقاشی در چاپ . چاپ پرتره و...

Magnetic paper
کاغذ مغناطیسی
شیوه تهیه : چاپ مستقیم روی کاغذ که روی ورقه نازک آهنربا چسبانده شده است
کاربرد : به عنوان بر چسب روی یخچال یا هر سطحی که جاذب آهن ربا می باشد

Self Adhesive film
فیلم خود چسب برای چسباندن در محلهای مختلف
کاربرد : برچسب های تبلیغاتی . لیبل محصولات و...

Self Adhering film
فیلم خود چسب برای چسباندن در محلهای مختلف
کاربردها : لیبل محصولات . تبلیغات . دکور و ....

Universal ohp film for ink jet / lasser / copier
فیلم برای نمایش در دستگاه اور هد
کاربرد : تهیه اسلاید . نمایش در اور هد

Matt / Gloss white presentation paper
کاغذ مات و براق
کاغذی با کیفیت عالی برای چاپ جوهر افشان
کاربرد : کارهای گرافیکی . گزارشات . عکس و...

اگه دوست داشتید و مایل بودید در مورد انواع کاغذ و مقوای مصرفی هم توضیح بدم
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام
اگر 50 درصد موفقیت یک پروژه مشخص مربوط به درست انجام دادن یکسری کارها باشه بدون شک 50 درصد باقی مونده مربوط به انجام ندادن یکسری کارهاست! در واقع نیمی از اون مربوط به اشتباه نکردنده!
پس با هم 10 اشتباه که در هنگام طراحی انواع استند های تبلیغاتی نباید از ما سر بزنه رو مرور می کنیم :

اشتباه اول:
بکار بردن بیش از اندازه متن
اگر خونده شدن متن بکار رفته در طرح استند بیشتر از 3 ثانیه طول کشید بدونید که متن شما زیاده! اما چقدر متن مناسبه ؟ اگر بخواهیم منصف باشیم 6 یا 7 کلمه بعلاوه یک لوگو یا عنوان مختصر. پس اگر متن شما بیشتره بی خودی دنبال طراحی در یک فضای بزرگ تر یا کوچک تر کردن حروف نباشید بلکه بهتره یک بروشور یا چیزی شبیه به اون طراحی کنید تا به هدف برسید.
نتیجه : استند جای توضیح دادن نیست. بلکه ترغیب کننده مخاطب برای توضیح خواستن هست.

اشتباه دوم:
بکار بردن حروف در اندازه های کوچک
در یک کلام برای خونده شدن مطالب استند از فاصله نزدیک حدودا یک متری ارتفاع حروف شما باید بین 7 الی 8 سانتی متر باشه. اما از یک فاصله دور تر مثلا 6 متری حروفی با ارتقاع 16 تا 17 سانتی کافی هستند. به هر حال خودتون هم می تونید امتحان کنید ولی به طور نسبی به نتیجه ای در همین حدود خواهید رسید.
نتیجه : در یک استند تبلیغاتی ارتفاع حروف نباید کوچک از 7 سانتی متر باشه.

اشتباه سوم:
بکار بردن فونت های تزیینی
لطف کنید و از حروفی با فونت های که به راحتی قابل تشخیص و خونده شدن هستند استفاده کنید. در واقع قصد ما این نیست که بگیم فونت های دیگه زیبا نیستند بلکه تجربه نشون داده که استفاده از فونت های دکوراتیو و تزیینی مخاطب رو دچار مشکل و حتی اشتباه می کنن. پس خودتون کلاهتون رو قاضی کنید و تصمیم بگیرید این رو هم فراموش نکنید که حداکثر در کل طرح بیشتر از 2 نوع فونت استفاده نکنید.
نتیجه: از حروف با فونت های رسمی تر استفاده کنید و سعی کنید تنوع فونت های شما از 2 نوع فونت هم خانواده بیشتر نشه.

اشتباه چهارم:
بکار بردن پس زمینه نا مناسب
اگر طرح شما دارای پس زمینه هست مراقب باشید که طرح و رنگ اون کار دستون نده. یک اصل سر راست در این زمینه وجود داره: رنگ تیره روی پس زمینه روشن و رنگ روشن روی پس زمینه تیره درست دیده می شه. توجه کنید که پس زمینه هست و نباید اونقدر شلوغ بشه بلکه یکدست و ساده و البته بدیع. مراقب تضاد رنگ ها هم باشید ( مثلا قرمز و آبی و ...) هیچ وقت هم متن تیره رو روی پس زمینه سیاه نگذارید.
نتیجه: تیره روی روشن یا روشن روی تیره : این درسته!

اشتباه پنجم:
قرار دادن متن خارج از مسیر دید مخاطب
دو سوم فوقانی استند جای قرار دادن متن ها ست. البته این سلیقه ای نیست بلکه این منطقه واقعا در مسیر دید مخاطبین هست و اونها بیشتر نگاهشون در اون حد در حرکت هست ( می تونید خودتون رو در یک نمایشگاه شلوغ مجسم کنید که دارید در چه محدوده ای نگاه می کنید).
نتیجه: متن در منطقه دید مخاطبین قرار می گیرد

اشتباه ششم:
استفاده از تصاویر متعدد
دوست عزیز! یکی، دو تا حالا 3 تا نه 10 تا! یه تصویر که از فاصله 10 متری خوب دیده می شه بهترین گزینه هست. اما چه طور تصویری ؟ یک تصویر که بتونه میخکوب کنه ! کاری کنه که مخاطب متن رو بخونه و بعد ....
نتیجه: یه تصویر که از فاصله 10 متری هم خوب دیده می شه بهترین گزینه هست.

اشتباه هفتم:
تصاویر با رزلوشن و کیفیت کم
از تصاویر با رزلوشن و کیفیت کم استفاده نکنید. رزلوشن تصاویر باید متناسب با اندازه طرح شما باشن. گرچه ممکنه تصاویر شما از فاصله نزدیک دیده نشن ولی هر کسی می تونه فرق بین یک تصویر کم کیفیت رو با تصویری مناسب تشخیص بده. به یاد داشته باشین که اصل تصویر باید رزلوشن مناسب داشته باشه و از طرفی دقت کنید که رزلوشن تنها عنصر مشخص کننده کیفیت یک تصویر نیست!
نتیجه: فقط از تصاویر با کیفیت و البته مناسب از هر جهت استفاده کنید

اشتباه هشتم:
نوردهی ضعیف
خوب همه چیز به طرح شما مربوط نمی شه. بلکه نور پردازی و در واقع نور هست که به دیده شدن طرح شما کمک می کنه. برای هر یک متر شما به 100 تا 200 وات نور ترجیحا هالوژن نیاز دارید. بعد هم اینکه نور باید متناسب در همه نقاط طرح پخش بشه و دقت کنید که نور های مزاحم باعث به هم خوردن نورپردازی نشن.
نتیجه: نور پردازی = هر یک متر 100 تا 200 وات

اشتباه نهم:
استحکام کم
به هر حال طرح شما بخشی از یک سازه تبلیغاتی هست و در اصل شما باید مثل یک محصول به اون نگاه کنید که علاوه بر محتوی هنری و مفهومی دارای بعد فیزیکی و مصرفی هم هست. شاید این مساله زیاد مرتبط با جنبه های هنری نباشه اما شما با دقت به نحوه استفاده ، استحکام، برخورد با عوامل طبیعی و محیطی در مجموع باید روند ساخت و استفاده از طرح خودتون در طی زمان رو پیش بینی کرده و در حده امکان به فکر بهینه سازی جنبه های تولیدی و مصرفی اون باشید و موارد لازم برای تولید نگهداری، حمل و نقل و حتی تمیز کردن اونرو بررسی و به مشتری گوش زد کنید.
نتیجه: هم چیز فقط طراحی نیست !

اشتباه دهم:
محتوی نامناسب
همونطور که می دونید محتوای گرافیکی مناسب محتوایی هست که پیام رو انتقال بده. البته در بسیاری موارد این شما نیستید که تعیین کننده صرف محتوی هست. ولی این رو همیشه به یاد داشته باشید که شما باید به عنوان گرافیست بهترین رو پیش نهاد بدید. پس به حرفه ای بودن فکر کنید و تصور نکنید که گوش زد کردن اصول به مشتریان فایده نداره
نتیجه: منافع همه رو در نظر بگیرید حتی در محتوا به فکر مطرح کردن منافع باشید

موفق باشین
امین زردوزی
 

navidba

Well-Known Member
خوب...من یه چند روزی سر نزدم...عذر خواهی...
به سوال:اگه سایز یه عکس کم بود ولی ما می خواستیم بزرگش کنیم مثلا 2.5 برابر بهترین راه چیه که افت کیفیتی کمتر داشته باشد؟؟
جواب: از نظر خودم اون ابزاری که درون help به نام resize image فکر کنم باشه بهتر نیست که از اون استفاده بشه؟؟؟

خودم پرسیدم ...خودمم جواب دادم...تازه جوابم هم سوال بود... عجباااااا...
با تشکر
نویدی
 

hamedfardin

Member
نويد جان يه نرم افزار هست به نام photo zoom pro كه من الان ورژن 2 اين نرم افزار رو استفاده ميكنم...كارش فوق العاده هست...پيشنهاد ميكنم حتما امتحان كني...
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
خوب...من یه چند روزی سر نزدم...عذر خواهی...
به سوال:اگه سایز یه عکس کم بود ولی ما می خواستیم بزرگش کنیم مثلا 2.5 برابر بهترین راه چیه که افت کیفیتی کمتر داشته باشد؟؟
جواب: از نظر خودم اون ابزاری که درون help به نام resize image فکر کنم باشه بهتر نیست که از اون استفاده بشه؟؟؟

خودم پرسیدم ...خودمم جواب دادم...تازه جوابم هم سوال بود... عجباااااا...
با تشکر
نویدی

نويد جان يه نرم افزار هست به نام photo zoom pro كه من الان ورژن 2 اين نرم افزار رو استفاده ميكنم...كارش فوق العاده هست...پيشنهاد ميكنم حتما امتحان كني...

اگر بخواید به موضوع اصولی و حرفه ای نگاه کنید هیچ راهی برای بزرگ کردن عکس نیست. یعنی اگر عکس از یه حدی بیشتر بزرگ بشه افت کیفیت داره. البته من خودم یه عکس با سایز A5 رو تا حد A4 هم بزرگ کردم و افت چندانی نداشت. البته خود عکس هم با اینکه کوچیک بود ولی خیلی با کیفیت بود.

در کل پیشنهاد میکنم تا جایی که میتونید عکسی رو بزرگ نکنید. اگرم بزرگ کردید در حد معقول باشه. یعنی یه عکس با سایز A5 رو برای چاپ در سایز A1 بزرگ نکنید!!!

و این نرم افزارایی هم که معرفی میشه میشه فتو زوم و ... خیلی نمیشه گفت تاثیر دارن.

ولی من از یه پلاگین به اسم Noiseware Professional محصول شرکت Imagenomic استفاده میکنم که واقعا عالی کار میکنه و میتونه تا حدودی زیادی قسمتای تار شده ی عکس رو پوشش بده.
 

hamedfardin

Member
سارا جان مي خواستم اگه ممكنه در مورد جعبه هاي تبليغاتي و ابعاد و چگونگي طراحي روي اونها....و اونواع جعبه هاي بسته بندي و پاكتها و حتي اندازه هاي رايجي كه دارن...بيشتر بدونم...ممنون ميشم شما يا يكي ديگر از دوستان راهنمائي كنه
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
hamedfardin; گفت:
سارا جان مي خواستم اگه ممكنه در مورد جعبه هاي تبليغاتي و ابعاد و چگونگي طراحي روي اونها....و اونواع جعبه هاي بسته بندي و پاكتها و حتي اندازه هاي رايجي كه دارن...بيشتر بدونم...ممنون ميشم شما يا يكي ديگر از دوستان راهنمائي كنه

درباره ی جعبه های تبلیغاتی که اصولش اینه که اول باید طرح باز جعبه طراحی بشه و تمام محلهای تا زدن و برشها مشخص بشه، بعد روی اون طرح باز یا گسترده طراحی انجام بشه و بدیم به چاپخونه. مثلا طرح زیر رو ببین:

MI046.png


برای طراحی یه جعبه یا فولدر شما باید اول طرح باز اون جعبه رو ایجاد کنی. تو عکس بالا قسمتهایی که با خط چین مشخص شدن محلهای تا هستن.

شما بعد از اینکه این طرح رو ایجاد کردید باید طراحی رو روی این جعبه ی باز انجام بدی. فقط دقت کن که چیزای مهم مثل متنها یا شکلهای اصلی و ... روی قسمتهای تا نرن.

در کل اصلی ترین مرحله ی تهیه ی یه جعبه ی تبلیغاتی همین مرحله ی طراحی طرح گسترده ست. بقیه ی کار یه طراحی روی طرح گسترده به علاوه ی چاپ میشه که کار سختی نیست.

بعد از چاپ هم خود چاپخونه محلی رو برای تا زدن و ایجاد برش در صورت لزوم داره. مثلا بعضی از جعبه ها رو اگر دیده باشی یه قسمت خاصی رو برش نیاز دارن. برای اون برش هم باید تیغ طراحی بشه. شما با توجه به برشی که میخوای روی جعبه ایجاد کنی به چاپخونه سفارش میدی که برات تیغ طراحی کنن. بعد از چاپ هم تا زدن و هم برش بعضی قسمتا به عهده ی چاپخونه ست.

درباره ی پاکت هم من کمتر دیدم کسی پاکت رو از اول خودش طراحی کنه. مگر اینکه بخوان پاکتشون طرح خاصی داشته باشه. در غیر اینصورت انواع و اقسام پاکتهای آماده تو بازار هست که شما فقط کافیه طراحی کلی رو به اندازه ی روی پاکت انجام بدید و اون طرح رو همراه با پاکتهاتون بدید به چاپخونه تا اون طرح رو روی پاکتها چاپ کنن.

درباره ی استاندارد سایز پاکت یا هر ابزار چاپی دیگه بنظرم اگر شما برنامه ی کورل رو نصب کنی تمام این استانداردها دستت میاد.
مثلا طبق پیش فرض کورل این سایزا برای پاکت در نظر گرفته میشه (بر حسب سانتیمتر) :

9.86 * 22.56
10.5 * 24.13
11.5 * 26.4
12.1 * 28
12.7 * 29.3
9.9 * 19
9.9 * 21.8

در کل نظر من اینه که این استانداردا دردی رو از طراح درمون نمیکنه! بهترین کار اینه که شما با توجه به نیازی که داری طراحیت رو انجام بدی.
 

hadidwg

New Member
باسلام به دوستان وسارا خانم تشکر از همگی
بابت سوال دوستمان در رابطه با اندازه یک دهم وr300 ، باید بگم من همیشه یا بااندازه واقعی و R72 طراحی کردم و یا با اندازه یک دهم وr600 که از لحاظ پیکسلی یکی است و کیفیت هم خراب نکرده و دوستانی که درکار چاپ دارم این دو سایز را به من معرفی می کنند و تاحالا مشکلی نداشتم.
با تشکر از همگی
 

afsartala

New Member
با سلام .
در مورد رزولوشن large format باید بگم که رزولوشنی که دستگاههای چاپ استفاده می کنند72 است وشما هر رزولوشنی که بدین باید به این رزولوشن تغییر پیدا کند .چه 300 باشد وچه 40.
به این هم یه نگاهی بندازین .
http://www.shabrang.com/pdf/farsi/star-felex-fa.pdf
 

iranian_genius

New Member
سلام دوستان . خوشحالم که در جمع شما هستم

راستش نیاز فوری به یه سری آموزش در رابطه با طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی واسه چاپ دارم .

تمتم صفحات قبل رو خوندم . خوب بود اما کافی نبود

اول سوال اینکه بنر رو با چه پسوندی باید سیو کرد؟/

و دوم اینکه از چه ابزارهایی واسه زیبا سازی استفاده کنیم ؟ همونهایی که واسه ساختن عکس معمولی استفاده میکنیم؟

لطفا راهنمایی سریع..

ممنون از همه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا