آموزشهای گروهی < شماره 3 > : کلیات و جژئیات طراحی کارت ویزیت و کارت اینترنت

babi-esf

Member
خوب سارا خانم این که میگین درست ولی به نظر شما کدوم مهمتره ؟ این که مشتری که اومده و میخوادبرای کار ما پول بده یا عموم مردمی که میخوان این کارت رو ببینن و صد البته هیچ وجهی چه مالی و چه عاطفی به ما ندن .؟!؟
دوست داشتم نظر شما که پیشینه ی زیادی در این کار دارین را بدونم .( چون صادق خان با ما مخالفت کردن میپرسم)
و سوال دیگه ای هم که داشتم در مورد مراجع رنگ برای انتخاب رنگ در هر کاری از جمله کارت ویزیت و ... بود .
شما از چه کتابی استفاده میکنین که حتی اگه مانیتور کالیبره نبود توی چاپ رنگای واقعی در بیان ؟( مانیتور خودم کالیبره هست فرض کنیم جایی رفتیم که نبود )
 

mostafa_az

Well-Known Member
بحث روانشناسی رنگ ها رو خوب اشاره کردی سارا . رنگ شناسی بسته به حرفه افراد واقعا تو زیبایی کار موثره . البته اینو بگم همیشه لازم نیست شما اینا رو بلد باشین . شما حتی میتونین از صاحب کارت هم کمک بگیرین . بالاخره هر فردی درباره حرفه خودش اطلاعات کافی داره . اگه مشتری هم نمیدونست این دیگه به عهده خودتون هست که برای قشنگی کار از رنگهای نزدیکتر به موضوع استفاده کنین .
البته همه حرفه ها هم دارای رنگ نیستند . مثل دفتر فروش آهن آلات . لابد میگین قهوه ای ؟ نه . اینو نگین . زشته . رو اینا معمولا با سلیقه طراح رنگ بندی میشه .

بحث نمونه کار هم میشه به قول سارا آخر از همه باشه .

راستی یه نکته خوب دیگه هم سارا گفت و اون نظر مشتری بود . کار نداشته باشین اگه کارتون خراب میشه . مثلا اگه مشتری گفت رنگ آبی تو طرحم نمیخوام باشه و اگه بعد از گفتن دلایل و استدلال های شما راضی نشد شما پافشاری نکنین . بالاخره اون کارت مال اونه . ولی ممکنه بعضی ها از این کارت به عنوان نمونه کارت خودشون استفاده کنن و ببینن با رنگی که بنده خدا گفته کار زشت میشه . خوب شما میتونین برای نمونه کارتون همون رنگ آبی رو در نظر بگیرین .

فعلا

مخلصیم
مصطفی
 

saeedmasih

Member
روانشناسی رنگ ها درسته که بسیار مهم است ولی طرح اولیه مهمتر و اصلی تر از رنگ شناسی هستش..
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
به نظر من بهترین کار برای نتیجه گرفتن ایجاد یک کار با چند حالت رنگی هست از دو لحاظ این میتونه مفید و کمک کننده باشه

1. اولا شما در این چند مدل بنا به سلیقه خودتون و با در نظر گرفتن طرح زده شده بهترین رنگ های ممکن رو انتخاب میکنید و این طرح رو با هم مقایسه میکنید و به نتیجه دلخواه میرسید

و مورد دوم این هست که به مشتری حق انتخاب رو دادید در واقع زمانی که شما به مشتری یک طرح و با یک سبک رنگبندی رو ارائه کنید مشتری تغییرات بسیار زیادی رو در کار میده و این باعث میشه که شما بنا به دلایل فنی و کاری از این نوع رنگبندی خوشتون نیاد و چون مشتری حق انتخاب داره شما مجبور به ارائه کار با سلیقه مشتری میشید که اکثرا مایل نیستید این کار به عنوان نمونه کار شما جایی معرفی شه

ولی اگه شما یک کار رو با رنگبندی های مختلف ارائه بدید در واقع مشتری رو به سمتی هدایت کردید که مشتری مجبور به انتخاب یک طرح به عنوان طرح نهایی میشه و تو 90% کارها به نتیجه مطلوب میرسید و اگر تغیراتی بوجود بیاد از طرح پیشنهادی شما بوده که این باعث بد شدن کار نمیشه و حتی در بعضی مواقع باعث زیبا تر شدن کار هم شده شما با این کار بهترین ها رو ارائه میدید و مشتری با سلیقه خودش یکی از بهترین ها رو انتخاب میکنه و این هم به نفع شما هست و هم به نفع مشتری


این نظر شخصی من بود

موفق باشید

علی
 

YTERROR

Active Member
منم میگم اول در مورد روانشناسی رنگها بحث بشه

ببخشید دخالت می کنم

الان که در مورد روانشناسی رنگها صحبت شد برام یک سوال پیش اومد

اونم این که آیا شما طراحان مجید آنلاین از وجود کتابهای پیشرفته که ترکیب رنگها رو مشخص کرده و هر طراحی حرفه ای حالا در هر زمینه ای طراحی گرافیکی یا دکوراسیون یا ووو از اونا استفاده می کنه آشنایی ندارید ؟

مثلا ترکیب رنگ سایت یاهو رو اگه دیده باشید یکی از 3 رنگی که تویی این کتابها که در بخش ترکیب بندی آرام بخش هستش موجوده و یا سایت مایکروسافت یا و.........

که این نوع کتابها از 4000 تومان هست تا 000 200 تومان که همون 4000 تومانیش فکر کنم خوب باشه

موفق و پیروز باشید اگه کسی خواست نام کتا با ناشرش و ... رو هم بگم
 

hamidak

Member
hamid ir گفت:
منم میگم اول در مورد روانشناسی رنگها بحث بشه

آقا حميد البته نظر شما محترم است اما نظر من اين است:
در روانشناسي مبحثي به عنوان شرطي شدن وجود دارد اگر در روانشناسي رنگها به ما بگوين آبي رنگ آرامش است ممكن است بر اثر شرطي شدن يك فرد ، رنگ آبي او را عصباني بكند.
اما شايد منظور شما چيز ديگر باشد اگر اينطور بود اين را بزنيد به حساب ناداني من
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
بازم ممنون از استقبال خوبتون. اینجوری آدم خیلی دلگرم میشه به ادامه کار مخصوصا که بزرگای سایت مثل آقای محمودی رو هم اینجا میبینه.
226.gif


خوب بحث روانشناسی رنگها شد. چند تا نکته به ذهنم رسید که گفتم شاید گفتنش خالی از لطف نباشه. تا یادم نرفته عادل اگه اون کتابا رو معرفی کنی یا حتی مرجع مناسبی تو وب می دونی حتما بگو. به نکته هایی خیلی خوبی اشاره شد. بعضی از رنگها قالب مشخصی دارن. بعنوان مثال رنگ آبی یه رنگ کاملا رسمی و عموما آرامش بخش هست. به همین خاطره که تو طراحیهای کارهای رسمی و شرکتی بیشتر رنگ آبی استفاده میشه تا سایر رنگا. نمونه هم سایت مایکروسافت رو یه سر بزنید. تماما رنگ آبی استفاده شده. یا مثلا اکثر سربرگهای شرکتها رو اگر دقت کنین از رنگ آبی استفاده شده. در مقابل رنگ قرمز هست. علیرغم زیبایی که این رنگ میتونه در بعضی جاها ایجاد کنه باید توجه داشته باشین که این رنگ در مدت زمان طولانی تماشای فرد چشم رو اذیت میکنه و باعث میشه که فرد ناخودآگاه از ادامه نگاه کردن پرهیز کنه خودتونم میتونین اینو امتحان کنین یعنی به موضوع که تماما رنگ قرمز هست مدتی نگاه کنین تا منظور منو متوجه بشین.
84.gif


در مورد استفاده از رنگها باید به این نکته دقت کرد که اولا تا میتونین متناسب با شغل و حرفه انتخاب کنین ثانیا از ترمیب رنگهای متضاد تا میتونید پرهیز کنین. البته خیلی از جاها استفاده از رنگهای متضاد هم خیلی خوب میشه ولی نه همه جا. همین مسئله ترکیب رنگها هم خیلی مهمه. مثلا ترکیب دو رنگ کرم و قهوه ای یا نارنجی و بنفش یا زرد و مشکی ترکیباتی هستن که واقعا زیبا هستن. رعایت این ترکیبات هم میتونه کار رو خیلی جذاب تر کنه.
 

NaviD.R.R

Member
ببینید دوستان به نظر من نمیشه از روی یک حرفه و شغل خاص برای اون رنگی خاص تایین کرد بلکه خیلی چیزها در این امر دخیلند. مثله اسم اون شرکت یا مغازه .
مثلا اگه اسمه یه مغازه باشه کلبه آبی ما نمی تونیم بریم از رنگ قرمز تو کارتش استفاده کنیم .
البته باید از از رنگهای خاصی در کنار هم استفاده کرد تا با هم هارمونی داشته باشن و کار رو زیباتر کنن.
 

YTERROR

Active Member
چند تا نکته به ذهنم رسید که گفتم شاید گفتنش خالی از لطف نباشه
با بودن و مطالعه این کتابها نکته و ... لازم نیست نمی دونستم شما و .... از این کتابها استفاده نمی کنید چون این قدر یک چیز طبیعی که هر طراح حرفه ای 100 درصد این تیپ کتابها رو مطالع کرده حتی بیشتر وقتها که آدم می خواد از مشتریش سفارش بگیره با بودن اون کتا خیلی راحت می تونه اون طرحی که تویی ذهن مشتری رو با نشان دادن اون کتا و رنگهای که داره تجسم کنه

کتاباش خیلی خوبن و قابل ذکره هر ترکیب رنگی که داره بصورت خیلی قانونی و ..... به نام خلاقش که این ترکیب رنگ رو ساخته ثبت شده و خیلی از ترکیبهای رنگ مال آدمهای خیلی معروفه

مثلا قسمت رنگهای تند کلی رنگ زیر هم گزاشته که مثلا این سبز بگکراند باشه روی فحه نارنجی نوشته ها آبی مثلا این ترکیب رنگ و نمونه هم گزاشته و .......

یادم نرفته عادل اگه اون کتابا رو معرفی کنی
باشه یک جستجو تویی نت بکنم چون بیشتر این کتابها به زبان اصلی البته چیز خاثی نداره چون همش عکس رنگها و ترکیبشونه و ... ولی چند تاشون ترجمه شدن براتون لینک ناشرشون و مترجم و ... رو می زارم

موفق و پیروز باشید یک طراح حرفه ای 90 درصد بروز بودنش شرطه 8 درصد خلاقیت 2 درصد معلومات در زمینه کاریش
 

aspnet_22

Member
بحث روتوش عكس يا رنگي كردن عكس رو يادتون هست اونهايي كه روش بلد بودند و البته تنبل هم نبودند يه سري روش گفتند كه همه استقبال كردندولي اين تاپيك تا اينجا كه به حاشيه رفته .من پيشنهادم اينست كه نمونه كار با توضيح روش كار رو دوستان ارائه بدند.اخه بحث رنگ شناسي كه جاش اينجا نيست.چرا بحث ها رو با هم قاطي ميكنيد؟
 

NaviD.R.R

Member
aspnet_22 گفت:
بحث روتوش عكس يا رنگي كردن عكس رو يادتون هست اونهايي كه روش بلد بودند و البته تنبل هم نبودند يه سري روش گفتند كه همه استقبال كردندولي اين تاپيك تا اينجا كه به حاشيه رفته .من پيشنهادم اينست كه نمونه كار با توضيح روش كار رو دوستان ارائه بدند.اخه بحث رنگ شناسي كه جاش اينجا نيست.چرا بحث ها رو با هم قاطي ميكنيد؟
دوسته عزیز روانشناسی رنگها هم جزئی از طراحی و نمیشه ازش به راحتی گذشت .
همونطور که دوستان گفتند اول اصول کار گفته میشه و بعد سره نمونه کارها بحث میشه.
 

mostafa_az

Well-Known Member
دوست من این تاپیک به حاشیه نرفته . این تاپیک تا آخر همینطوریه . آموزش نیست . بحث و تبادل نظره .
بچه ها واقعا ممنون . اگه همینجوری فعال باشین به نتایج خوبی میرسیم .

مخلصیم
مصطفی
 

hamidak

Member
روانشناسي رنگها

ديدم همگي دوست داشتن گفتم بذارم:




روان شناسي رنگ ها

رنگ هميشه معرف و وسيله اي براي ایجاد ارتباط و بيان عقايد و احساسات بوده و هست به طوري كه مي توان با زبان رنگ ها با هم صحبت كرد. حتی در زبان روزمره نيز از اصطلاحاتي مثل "همه چيز را سياه دیدن" و يا "از عصبانيت قرمز شدن" زياد استفاده مي كنيم.

تقریباً همه مردم تمايز بين رنگ هاي گرم(قرمز، زرد، نارنجي) و رنگ هاي سرد (سبز، آبي، بنفش) را مي شناسد.
رنگ هاي گرم، تحريك كننده، سبب فعاليت و جنب و جوش هستند در حاليكه رنگ هاي سرد، بر عكس نشانگر حالت هاي سكون، بي حركتي و آرامش هستند. در روان شناسي نوين رنگ، رنگ ها يكي از معيارهاي سنجش شخصيت به شمار مي آيند چرا كه هر يك از آن ها تاثير خاص روحي و جسمي را در يك فرد باقي مي گذارد. رنگ نشانگر وضعيت رواني و جسمي فرد مي باشد. اين موضوع با توجه به پيشرفت هاي دو دانش فيزيولوژي و روان شناسي به اثبات رسيده است. البته بايد به اين نكته توجه كرد يك رنگ به تنهايي بيانگر شخصيت نيست بلكه در انتخاب گروه ها و زوج هاي رنگي است كه شخصيت افراد مشخص مي شود.
رنگ ها همواره پيرامون بشر را احاطه كرده و وي را تحت نفوذ خود در آورده اند. امروزه هر چيزي را كه بشر مي سازد داراي رنگ است. هزاران رنگ به وجود آمده اند و تقريباً براي هر منظوري رنگ خاصي موجود است. علاوه بر اين كه ما رنگ آبي آسمان، رنگ سرخ غروب آفتاب و رنگ سبز درختان و تمام رنگ هاي طبيعي را در اختيار داريم استفاده روز افزون از رنگ ها همراه با رقابت فزايندۀ ميان توليد كنندگاني كه مشتاق افزايش فروش محصولات خود هستند، تحول زيادي را در زمينه روان شناسي رنگ پديد آورده است. جالب است بدانید که امروزه در هواپيماهائي كه رنگ هاي به كار رفته براي تزئين داخلي كابين به طرز صحيحي انتخاب شده اند اضطراب های ناشي از پرواز (حتي در ترسو ترين مسافران) تا حدودي كمتر شده و فشار عصبي كمتري را بر آن ها وارد مي سازد و آنان را با حالتی نسبتاً آرامتر به مقصدشان مي رساند. اين نمونه و نمونه هاي شبيه آن نشانده تاثير خاص روحي و جسمي رنگ در افراد مختلف مي باشد.

هر رنگ از معناي خاص روحي و جسمي برخوردار مي باشد كه اصطلاحاً ساختار رنگ ناميده مي شود. در كتاب روان شناسي رنگ ها براي بررسي رابطه شخصيت با رنگ ها، از هشت رنگ استفاده مي كند كه عبارتند از: زرد ، سبز ، آبي ، قرمز ، بنفش ، قهوه اي ، خاكستري و سياه .

در اينجا شرح مختصري درباره هشت رنگ به صورت مجزا آورده می شود:

رنگ خاكستري
خاكستري خنثي است، نه اضطراب آفرين است و نه آرام بخش. رنگ خاكستري به معناي گوشه گيري، عدم فعاليت و بي تفاوتي است. رنگ خاكستري به معني عدم مشاركت يا كاري به كار ديگران نداشتن است.

رنگ آبي
رنگ آبي نشان دهنده آرامش كامل است. انديشيدن درباره اين رنگ از يك تاثير آرام بخش در سيستم اعصاب مركزي برخوردار است، فشار خون، نبض و تنفس كاهش مي يابد.
رنگ آبي نمايانگر حقيقت، اعتماد، عشق و ايثار، تسليم و فداكاری است. رنگ آبي مظهر ابديت بي انتها و نشانه سنت و ارزش هاي پايدار است. هر كس كه طالب رنگ آبي است خواستار آرامش، محيطی بي سر و صدا و به دور از ناراحتي ها و اضطراب هاست.

رنگ سبز
رنگ سبز نشان دهنده پشتكار و استقامت و اراده در انجام كار است. محتواي عاطفي رنگ سبز غرور است. رنگ سبز نشان دهنده مقاومت در برابر تغييرات است.

رنگ قرمز
رنگ قرمز نشانگر يك شرايط جسماني پر انرژي است. رنگ قرمز يعني محرك، اراده براي پيروزي و تمام شكل هاي شور و زندگي و قدرت و لذا معناي آرزو و تمام شكل هاي ميل و اشتياق را در خود دارد.

رنگ زرد
رنگ زرد نشانگر تسكين و انبساط خاطر است. زرد از لحاظ نمادي شباهت به گرماي دلپذير نور آفتاب و روحيه شاد و خوشبختي دارد.
رنگ زرد نشانگر اميد به حل مشكلات و انتظار خوشبختي بزرگتر را داشتن است. زرد نشانگر پيشرفت و حرکتی رو به جلو، اميد به سعادت، تحول و ترقي است.

(رنگ آبي ، زرد ، قرمز ، سبز جز، رنگ هاي اصلي هستند)

رنگ بنفش
بنفش تركيبي است از قرمز و آبي. اگر چه رنگ مستقل و مشخصي به شمار مي آيد ولي مايل به حفظ خواص هر دو رنگ ياد شده است.
بنفش تلاش مي كند تا جنبه سلطه گرانه رنگ قرمز و تسليم آرام رنگ آبي را حفظ كند. رنگ بنفش نشانگر روحيه شاعرانه و رومانتيك، دوستدار هنر و زيبايي و متكي بودن بر ديگران را نشان مي دهد.

رنگ قهوه اي
رنگ قهوه اي حكايت از اهميت خانه و خانواده و امنيت اجتماعي و خانوادگي است. رنگ قهوه اي نشانگر نيازمند شديد به آسايش جسمي و روحي و علاقه بسيار زياد به خانواده است.

رنگ سياه
رنگ سياه در واقع خود را نفي مي كند و نقطه پاياني است كه در فراسوي هيچ چيز وجود ندارد. سياه نشانگر نوعي رفتار افراطي است. رنگ سياه حكايت از بي علاقگي به زندگي، نفي هر چيز، بدبيني، ناباوري و لجاجت است.
(رنگ بنفش، قهوه اي، خاكستري و سياه جزء رنگ هاي فرعی هستند)

اميدوترم خوشتان اومده باشه
 

hamid ir

Well-Known Member
YTERROR و hamidak با حرفاتون نظرم برگشت . ممنونم که توضیح دادید
(راستی YTERROR اسم کوچیک شما چیه؟)
 

hamidak

Member
مي خواستم بدونم سايز ايده ال يك كارت معمولي چه قدر است؟

و اينكه آيا مي توان براي طرحهاي تجاري و صنعتي از طراحي فانتزي استفاده كرد؟
 

Saman

مدیر انجمن مولتی مدیا بیلدر
سلام
منم اومدم گفتم يه چيزي گفته باشم

سايز ايده‌ال كارت ويزيت 4.8 × 8.4 هستش و با حالت ‍CMYK و بهتره كه با پسوند TIFF ذخيره بشه

براي طرح‌هاي تجاري و صنعتي ( شركت‌ها ) تا اونجايي كه من مي‌دونم از طرح‌هاي خشك و رسمي استفاده مي‌كنند!

تا بعد...!
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
Hamidak ممنون بابت زحمتی که کشیدی. من میخواستم امشب درباره رنگها توضیح بدم که تو زحمتشو کشیدی دیگه بازم مرسی. البته در مورد رنگ سبز باید بگم که جزو رنگهای اصلی نیست چون از ترکیب دو رنگ آبی و زرد میشه سبز ساخت.

در مورد اطلاعات کلی کارت هم که تو پست اول صحبت شد.

خوب حالا دیگه فکر کنم همگی به اهمیت رنگها تو طراحی پی برده باشیم. پس پیشنهاد من اینه که بریم سراغ بقیه مسایل طراحی یه کارت. هر کسی که فکر می کنه کارتی داره که بشه روش بحث کرد تو این تاپیک قرار بده تا بریم سراغ بحث درباره نقد یه کارت
 

S4DEGH

Well-Known Member
رنگ آبي
رنگ آبي نشان دهنده آرامش كامل است. انديشيدن درباره اين رنگ از يك تاثير آرام بخش در سيستم اعصاب مركزي برخوردار است، فشار خون، نبض و تنفس كاهش مي يابد.
رنگ آبي نمايانگر حقيقت، اعتماد، عشق و ايثار، تسليم و فداكاری است. رنگ آبي مظهر ابديت بي انتها و نشانه سنت و ارزش هاي پايدار است. هر كس كه طالب رنگ آبي است خواستار آرامش، محيطی بي سر و صدا و به دور از ناراحتي ها و اضطراب هاست.
حميد جان كاملا موافقم ! خود من تو رنگ آبي كارم خفن تره تا رنگ هاي ديگه !
 

جدیدترین ارسال ها

بالا