آخرین اخبار از دنیای انیمیشن

animations

Active Member
تن تن، پرفورمنس کپچر یا انیمیشن؟





اگر قوانین رقابت در بخش انیمیشن بلند اسکار را منحصر به دو گزینه ی ابتکاری و جسورانه بودن فیلمها کنیم، آنگاه چندان دور از ذهن نخواهد بود که رقابت نفس گیر و پایاپایی را مابین دو فیلم ( رنگو Rango ) و (ماجراهای تن تن The Adventures of Tintin ) انتظار داشته باشیم. تن تن یک انیمیشن عالی و یک ” پرفورمنس کپچر” فوق العاده است که قواعد بازی را کاملا تغییر داده است : ترکیب منحصر به فردی از کاریکاتور و “فوتو رئالیزم” که توسط هنر و خلاقیت استودیوی ” ویتا Weta ” ( پس از قدرت نمایی به یاد ماندنیشان در فیلم ” خیزش سیاره ی میمونها “) شکل گرفته است. پردازش پوست ها، موها، چشمها و دهانها در این فیلم کاملا ملموس و جاندار است و وزن و حجم و حرکات کاراکترها بسیار باورکردنیست. بعلاوه، ” تن تن ” تجربه ی تازه ای از هیجان بصری را به بینده می بخشد و تماشاچیان ، این هیجان را مدیون اسپیلبرگ همیشه جوان و همیشه خلاق هستند که دوربین مجازی را درست با دیدگاه یک بچه ی بازیگوش در حال بازی هدایت کرده است و خلاقیت و نوآوری را در یک دنیای فرا واقعی سه بعدی به اوج خود رسانیده است. از همان سکانس افتتاحیه ی دوبعدی سنتی فیلم ( که نه تنها بخوبی جان کلام ” هرژه ” را در خود دارد ، بلکه یادآور آثار ” سائول باس” * نیز هست) تا پایان نفس گیر و تعلیق آمیز فیلم ( که به ” پیتر جکسون” امکان ساخت دنباله/ دنباله های دیگر این فیلم را می دهد)، تن تن با داستان و صحنه های نفس گیرش ، خالصانه ترین مفهوم سینما را به نمایش می گذارد. همپوشانی و تداخل زمان و مکان و حقیقت و خاطرات در این فیلم تحسین برانگیز است. مفهوم “دیدن” و ” دیده شدن” و روشی که فیلمساز به کار گرفته تا ” گذشته ” به سراغ شخصیتها بیاید( مانند فلاش بکهای کاپیتان هادوک به نبرد با دزدان دریایی) بسیار دیدنی است. بدون تردید اسپیلبرگ، روح و سنخیت مشترکی ما بین حساسیت ها و علائق کلاسیک خودش و آثار هرژه یافته است که او را تشویق به وارد شدن به دنیای پر رمز و راز و خارق العاده ی این نویسنده ی بلژیکی کرده است.


در صحنه ی آغازین ( عنوان بندی دو بعدی) فیلم ، فیلمساز با استفاده از خطوط محیطی واضح ، استفاده از رنگهای خالص و پرهیز از هرگونه هاشور و سایه ، تا زمانی که بخش سه بعدی فیلم آغاز می شود، بهترین روش و شیوه ی ممکن را برای استناد کردن به شیوه ی طراحی های هرژه و ادای دین به او در پیش گرفته است و در نهایت با نمایش دادن خود شخصیت هرژه در حال طراحی کردن کاریکاتوری از تن تن، بهترین پیش آگاهی را به بیننده می دهد مبنی بر اینکه او در حال ورود به دنیای تازه ایست که در آن ممکن است هرگونه تضاد و ناهمگونی با تصاویر اصلی کتابهای تن تن دیده شود. از اینجا به بعد، ملاقات و همکاری مجازی هرژه و اسپیلبرگ در یک داستانگویی کلاسیک، شامل برخورد و هماوردی خوبیها، بدیها، خطرات و رستگاریها آغاز می شود. شخصیت تن تن در حقیقت چیزی بیش از یک واسطه برای پیشبرد داستان در جهت پیدا کردن و بیرون کشیدن گنجهای “راکهام سرخپوش” از چنگال ” ساخارین” بدکردار نیست. داستان اصلی در حقیقت حول محور “کاپیتان هادوک” همیشه مست و روبرو شدن او با سرنوشتش می چرخد. در حاشیه ی این ماجرا، خط داستانی دیگری در رابطه با علاقه و دوستی مابین پسر جوان داستان ( تن تن) و سگش ( میلو / برفی) نیز وجود دارد. ” میلو” ( برفی در نسخه ی انگلیسی کتابهای تن تن) ، سگ خوش شانس نژاد تریر، یکی از درخشان ترین نمونه های متحرک سازی در فیلم محسوب می شود. در حقیقت اسپیلبرگ اذعان می کند که در وحله ی نخست، این اولین تست های متحرکسازی “برفی” در استودیوی ” ویتا” بود که او را قانع به ساخت فیلم با تکنیک ” موشن کپچر” کرد، و برای کسانی که هنوز به صحت و درستی انتخاب تکنیکی او شک دارند، باید گفت که یک ترکیب فیلم زنده /دیجیتال هرگز نمیتوانست این فیلم را اینچنین تاثیرگذار و سرزنده از کار درآورد.تفاوت بسیار فاحش می شد و بعنوان مثال اسپیلبرگ هرگز نمی توانست در یک فیلم زنده ، صحنه ی تعقیب و گریز با موتوسیکلت در کوهستان را در یک برداشت و بدون هیچگونه برش در تصاویر بسازد.


به موضوع اسکار برگردیم. در جایی که فیلمی چون ” خانه ی هیولا Monster House ” نه تنها توانست به رقابت اسکار راه پیدا کند، بلکه حتی کاندیدای دریافت جایزه هم شد، ” تن تن” بدون هیچ تردیدی واجد تمام شرایط برای برنده شدن است. اما بحث اصلی هنوز بر سر این است که آیا “تن تن” یا هر فیلم پرفورمنس کپچر دیگر را می توان ” انیمیشن ” محسوب کرد یا خیر ؟ به عقیده ی اعضای “آکادمی”(اسکار) ، از آنجایی که تکنولوژِی می تواند در هر زمان، مفهوم و تفسیر “انیمیشن” را تحت تاثیر قرار دهد، داوران هنوز بر عبارت ساخت و ساز ” فریم به فریم” برای تعریف مفهوم انیمیشن اصرار می ورزند، و از آنجایی که بر اساس این تعریف، ساختار ” پرفورمنس کپچر”، به هیچ عنوان نمی تواند یک ساختار ” فریم به فریم” تلقی شود، در نتیجه “تن تن” ، انیمیشن محسوب نمی شود. توضیح این نکته که انیماتورها پس از فیلمبرداری هر صحنه بسیار دقیق عملکرد و رفتار کاراکتر ها را ( متحرکسازی و اصلاح مجدد) می کنند نیز تاثیری بر طرز تلقی فعلی اعضای آکادمی و برداشت آنها از پرفورمنس کپچر ندارد. “ اندی سرکیس Andy Serkis ” بازیگر نقش کاپیتان هادوک در این رابطه می گوید : ” من نمیفهمم، اگر تن تن انیمیشن نیست، پس آن صدا پیشه هایی که به استودیو می آیند و ساعتها در اتاقکهای ضبط صدا عرق می ریزند و خطوط دیالوگها را میخوانند این وسط چه کاره اند؟! این قضیه نمیتواند ربطی به این موضوع داشته باشد که ما فیلممان را مثل یک فیلم زنده فیلمبرداری کرده باشیم”. ” اریک گلدبرگ“، انیماتور کهنه کار دیزنی نیز در رابطه با همین موضوع می گوید : ” پرفورمنس کپچر یک ابزار است، همانطور که روتوسکوپی نیز یک ابزار بود. مهم این است که شما چگونه از ابزارتان استفاده می کنید. ابزار می تواند بنا به نظر فیلمساز، بسیار پنهانی، یا بسیار آشکار مورد استفاده واقع شود. برادران “فلیشر” Fleischers روتوسکوپی را اختراع کردند و حالا شما میخواهید به من بگویید که “کوکوی دلقک Koco the Clown ” یا صحنه ی رقص در فیلم سفید برفی انیمیش نیستند؟ مسلم است که انیمیشن هستند!”




مترجم: مهبد بذرافشان
منبع : http://blogs.indiewire.com
انیمیشن امروز


*سائول باس: گرافیست- طراح- فیلمساز و ازنخستین کسانی که تیتراژ گرافیکی/انیمیشنی را وارد سینما کرد.
 

animations

Active Member
6 انیمیشنی که دنیای سینمای انیمیشن را متحول کردند

پایگاه اینترنتی آی ام دی بی، 6 فیلم سینمایی و مجموعه انیمیشن که تحولی بزرگ در دنیای انیمیشن ایجاد کردند را معرفی کرد.

تام و جری، پری دریایی کوچک، شیر شاه، سفید برفی، پت و مت و پلنگ صورتی را از جمله فیلم های بلند و مجموعه های کارتونی هستند که آغاز گر تحول بزرگ در عرصه انیمیشن می باشند.



تام و جری : دارنده بیشترین افتخارات اسکار

تام وجری را ویلیام هانا و جوزف باربارا برای شرکت فرو گلدوین مایر خلق کرند. نخستین قسمت این مجموعه به کارگردانی خود هانا و باربارا در سال 1940 تولید شد و نخستین دور پخش این مجموعه محبوب تا سال 1975 ادامه یافت. در ضمن 17 سال پخش نخست این مجموعه این افتخار را دارد که بیشترین تعداد جوایز اسکار را برای یک مجموعه انیمیشن بدست آورده است. دومین دوره تولید تام و جری از سال 1690 به کارگردانی چین دیچ آغاز شد و 2 سال طول کشید.

در این 2 سال 13 قسمت از مجموعه تولید شده و از آنجا که دیچ اصلیتی چک داشت، بخش عمده ای مجموعه در شهر پراگ تولید شد.

از سال 1936 چاک جونز، کارگردانی این مجموعه را بر عهده گرفت . این دوره 4 سال طول کشید و آخرین قسمت این مجموعه در سال 1967 روی آنتن رفت. در این دوره 34 قسمت از مجموعه تام و جری تولید شد.

ولی همزمان چاک جونز اقدام به خلق دو شخصیت دیگر به نام های کایوت و رود رانر کرد.

مجموعه تام و جری در طول سالهای بعد نیز توسط کارگردانان دیگر ادامه یافت ولی عمده موفقیت آن مربوط به همان سه دوره است . سال گذشته ( 2010) این دو شخصیت هفتاد ساله شدند.



پری دریایی کوچولو: آغاز جدید برای عصر انیمیشن سازی هالیوود

پری دریایی کوچولو بر اساس یکی از قصه های شاه پریانی هانس کریستین اندرسون ، نویسنده افسانه ای داستان های کودکان دانمارک شکل گرفت.

قصه اصلی در سال 1837 منتشر شد. اما به سال 1989 نسخه انیمیشن این داستان افسانه پریان با بودجه 40 میلیون دلاری تولید شد.

این فیلم بلند انیمیشن در داخل آمریکا 84 میلیون دلار و در سطح جهان 183 میلیون دلار فروش کرد و آغازی برای عصر جدید انیمیشن سازی در هالیوود شد. محبوبیت و شهرت این فیلم به شکست های متعدد کمپانی دیزنی در عرصه تولیدات انیمیشن بلند مدت پایان داد و آغاز گر دوران طلایی این استودیو در طول دهه 1990 و احیای انیمیشن های بلند بود. پری دریایی کوچولو ، اولین تولید بلند استودیوی دیزنی تحت مدریت جفری کاتزنبرگ بود، دوران مدیریت او بر بخش انیمیشن استودیوی دیزنی که تا میانه دهه 1990 طول کشید، دوره ای موفق برای این استودیو بود که همواره با سودآوری فراوان در گیشه و محبوبیت در نزد تماشاگران بود.



شیر شاه : دومین انیمیشن پرفروش جهان

انیمیشنی محصول سال 1994 شرکت والت دیزنی است. این اثر بر اساس مجموعه کیمبا شاه سفید، اثر اساموتزوکا ، در دهه 60 ساخته شده است. هر چند صاحبان اثر به این مسئله اذعان نمی کنند و این فرضیه را رد می کنند. صاحبان اثر شیر شاه ، اعتراف می کنند مجموعه نمایش « هملت» اثر شکسپیر، و داستانهای حضرت یوسف و حضرت موسی در انجیل و کارتون بمبئی محصول 1942 والت دیزنی تاثیراتی روی این انیمیشن دو بعدی داشته اند.

شیر شاه،در سال 1994 اکران شد و با فروش بیش از 900 میلیون دلار، دومین انیمیشن پرفروش جهان و چهاردهمین فیلم پرفروش جهان در تمام دوران ها شد.

موسیقی این اثر توسط آهنگساز معروف التون جان ، ساخته و شعر آن توسط تیم رایس، سروده شده است. هانس زیمر تنظیم آن را بر عهده گرفته است. شیر شاه ابتدا پادشاه جنگل ، نام گرفته بود. همانند فیلم بمبئی ، انیماتور ها زندگی و حیات طبیعی حیوانات را مطالعه کردند و برخی از تهیه کنندگان به آفریقا رفتند تا بعضی نماهای طبیعی که قرار بود در فیلم نشان داده شود را از نزدیک ببینند و بررسی کنند که یکی از معروف ترین صحنه ها ، صحنه رم کردن گاوهای وحشی است.

شیر شاه ، یکی از 10 فیلم برتر جهان در سبک پویانمایی است.



سفید برفی : نخستین انیمیشن بلند تاریخ سینما

سفید برفی یکی از قصه های جمع آوری شده توسط برادران گریم، است که والت دیزنی در سال 1937 بر اساس آن یک فیلم بلند انیمیشن ساخت . این فیلم در زمان عرضه اش به یکی از محبوب ترین و موفق ترین انیمیشن های زمانه اش تبدیل شد و در سال های بعدی به طور مداوم به شهرت و اهمیتش افزوده شد. در فهرست سال 1997 انیستتوی فیلم آمریکا، این نخستین انیمیشن بلند شرکت دیزنی در رتبه چهل و نهم فیلم جاودانه سینمای آمریکا قرار گرفت و در سال 2007 در فهرست جدید انیستتو به رتبه 34 رسید.



پت و مت : پر طرفدار ترین انیمیشن سکون و حرکت دنیا

پت و مت ، را لوبر میربنش و ولادمیر یوانک در سال 1976 خلق کرد. نام اولیه مجموعه« کارها انجام شد» بود . در سال 1989 این دو شخصیت برای نخستین بار به نام پت و مت خوانده شدند که با این نامگذاری ، نام مجموعه نیز به پت و مت تغییر کرد. نخستین مجموعه سال 35 قسمت 7 دقیقه ای بود و به طریق سکون- حرکت تولید شد. موسیقی مجموعه توسط پتراسکومال نوشته شد که یکی از علل اصلی شهرت و محبوبیت این دو شخصیت شد. آخرین مجموعه تولید شده این دو شخصیت در سال 1990 در 14 قسمت توسط میر بفش تولید شد. این مجموعه نخستین بار برای تلویزیون چکسلواکی در شهر براتیلاوا، به وجود آمد و به غیر از چکسلواکی سابق در کشورهای سوئد، لهستان ، یوگسلاوی، ژاپن، نروژ، اسپانیا ، ایران ، مجارستان، اسلوونی ، اردن و آفریقای جنوبی هواداران فراوان دارد، تولید این مجموعه از سال 1995 آغاز شد ولی موفقیت قبل را نیافت.



پلنگ صورتی: بهترین انیمیشن کوتاه جهان

شخصیت پلنگ صورتی در ابتدا در عنوان بندی نخستین فیلم از مجموعه پلنگ صورتی (1963) شکل گرفت . بلیک ادواردژ، کارگردان فیلم از شرکت دپاتی و فریتزر فرلنگ، خواست تا طرحی برای این شخصیت بکشند تا در عنوان بندی ظاهر شود، تا در نهایت پس از کشیدن صد طرح مختلف، طرح پرات، از پلنگ صورتی کنونی شکل گرفت.

با موفقیت این شخصیت در عنوان بندی فیلم، دپاتی و فریتزر فرلنگ، تصمیم گرفتند که این شخصیت را گسترش داده و از آن یک مجموعه تلویزیونی بسازند. دپاتی با مذاکره با هارولد پرش، و استودیوی یونایتد آرتیستد، نظر آنها را برای شرکت جلب کرد و نخستین قسمت مجموعه بر اساس این شخصیت در سال 1964 شکل گرفت که در همان سال جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شد. این موفقیت منجر به تولید 156 قسمت از این مجموعه بر اساس شخصیت پلنگ صورتی شد.

موسیقی پلنگ صورتی را هنری مانچینی، آهنگساز جاز نوشت که یکی از محبوبترین تم های تاریخ موسقی جاز است و تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت پلنگ صورتی و مجبوبیت آن دارد.


منبع: ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
جان بخشی به شخصیت های انیمیشنی با پرینتر های سه بعدی


پرینترهای سه بعدی که شباهت زیادی به نوع معمولی پرینترها دارند در زمان اندکی به شخصیت­های انیمیشن جان می­بخشند.

استودیوی تصاویر انیمیشنی سونی برای ساخت انیمیشن جدید خود و جان بخشی به کاراکترهای چشم درشتش هنوز از انیمیشن سنتی توقف حرکت و خمیرهای شکل گیرنده استفاده می­کند، اما تیم انیمیشن آردمن برای به صحبت واداشتن شخصیتهای این انیمیشن، از فناوری جدید و عجیب پرینترهای سه بعدی استقبال کرد.

یک پرینتر سه بعدی شباهت بسیار زیادی به نوع دو بعدی آن دارد با این تفاوت که در بعد سوم جدیدی کار می­کند و با انباشتن لایه لایه­ی مواد حجم­هایی مثل توپ، هواپیمای مدل و شخصیت­های زنده­ انیمیشنی ایجاد می­کند.

پرینتر سه بعدی به یک کامپیوتر متصل می­شود و فایلی دریافت می­کند که یک جسم را در سه بعد توصیف می­کند.
لایه­ها با فرم مایع ساخته می­شوند. مواد بعد از خارج شدن هر لایه سفت می­شوند و در نهایت یک شیئی سه بعدی در دنیای واقعی ساخته می­شود.

انیمیشن دزد دریایی اولین فیلم انیمیشنی است که از فناوری پرینت سه بعدی استفاده می­کند
گرچه فیلم کارولین نیز در سال 2009 در مقیاسی کوچکتر از فناوری مشابهی استفاده کرد.


منبع: ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
نامزدهای اسکار 2012


نامزدهای هشتاد و چهارمین اسکار در بخش انیمیشن اعلام شد:


نامزد بهترین انیمیشن بلند

گربه ای در پاریس

چیکو و ریتا

کنگ فو پاندا 2

گربه چکمه پوش

رنگو


نامزد بهترین فیلم کوتاه انیمیشن

دیماینچه / یکشنبه

کتابهای پرنده شگفت انگیز آقای موریس لسمور

لالونا

پیاده روی صبح گاه

حیات وحش


5 فیلم نامزد برای بهترین جلوه ویژه

هری پاتر و یادگاران مرگ 2

هوگو

فولاد اصل

ظهورسیاره میمون ها

انتقال دهنده ها: تاریکی ماه

ماجراهای تن تن بخاطر امتیاز جان ویلیامز جزء نامزدها اعلام شد در حالی که ریو یکی از دو فیلم برتر در قسمت موسیقی انتخاب شد .


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
نامزدهاي فيلم كوتاه انيميشن اسكار2012

la-luna1.jpg

فيلم هاي انيميشن كوتاه شركت كننده در اسكار امسال سوار بر موج شهرت به پيش‌مي‌تازند و به گفته كارتر پيلچر تماشاچيان اين فيلم هاي كوتاه انيميشن را نگاه مي كند و فيلم سازان پاسخگوي سوالات آنها هستند.

مدير اجرايي فيلم كوتاه بين‌المللي، كارتر پيلچر افزود: آكادمي فيلم هايي را كه بسيار سرگرم كننده دوست يا خانواده محور هستند يا فيلم هاي زنده كه در راستاي دلگرم كردن و خنداندن بيننده هستند و مستندهاي كوتاه كه بيننده را سريع جذب مي كنند انتخاب كرده است. مانند بسياري از نامزدهاي امسال اين فيلم ها هم سرگرم كننده ، عالي و قابل فهم هستند.

نامزدهاي فيلم كوتاه انيميشن اسكار امسال :

يكشنبه ساخته پاتريك دويون از كانادا

كتاب‌هاي پرنده شگفت‌انگيز آقاي موريس لس مور از ويليام جويس و برندون اولدنبرگ از آمريكا

لالونا ساخته انريكو كاساروسا از پيكسار

پياده روي صبح هنگام ساخته سو گوفي از انگلستان

حيات وحش ساخته آماندا فوربيس و وندي تيلبي از كانادا


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
پنج فيلم انيميشن در سزار فرانسه

Un-Monstre-A-Paris-post.jpg

ضربان قلب صنعت انيميشن فرانسه بسته به 5 فيلم انيميشن ( دو فيلم كوتاه و 3 فيلم بلند) ، نامزد جشنواره سزار است .اين جشنواره در فرانسه حكم اسكار را دارد .



اسامي فيلم‌ها از اين قرارند :


گربه رابي به كارگرداني جان اسفار و آنتونيو دلسواوكس

سيرك به كارگرداني نيكلاس برولت

افسانه يك موش به كارگرداني بنجامين رنر

نقاشي به كارگرداني جين لاگوايوني

هيولايي در پاريس به كارگرداني بيبو برگرون


منبع: پیلبان
 

hosienmax100

3D Artist
روایت ژاپنی از جنگ های اسپانیا
spirited-away_s.jpg


آخرین خبر اين كه هایاو میازاکی استاد مسلم انیمیشن ژاپن و کارگردانی که با آثار تحسین شده‌اي مانند قلعه متحرک هاول و Spirited Away در میان طرفداران انیمیشن شناخته مي‌شود و آخرین کار بلند او انیمیشن محبوب Ponyo بود، سرگرم کار روی انیمیشن بلندی با عنوان PorcoRosso: The Last Sortie است. این انیمیشن که در سال 2012 اکران خواهد شد، دنباله ششمین کار بلند میازاکی با عنوان PorcoRosso است که در سال 1992 اکران شد و روایت‌گر داستان یک خلبان جنگی در جریان جنگ جهانی اول بود. داستان قسمت جدید این انیمیشن با همان کاراکترهای قبلی و در دوران جنگ‌هاي داخلی اسپانیا مي‌گذرد.

ماهنامه شبکه
 

sara.mp

Member
قسمت دوم انیمیشن شجاع (Brave) ساخته میشود.

Brave_merida_pixar.jpg


«شجاع» انیمیشن کامپیوتری پرفروش کمپانی والت‌دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار هم صاحب قسمت دوم می‌شود و کار نوشتن طرح فیلم‌نامه این فیلم شروع شده است.

موفقیت بالای مالی این انیمیشن - که در هفده روز اول نمایش 175 میلیون دلار فروش کرد، تهیه‌کنندگان آن را به فکر تولید دومین قسمت آن انداخته است.

این اولین بار نیست که والت دنیزنی و پیکسار یکی از انیمیشن‌های کامپیوتی پرفروش خود را تبدیل به یک فیلم دنباله‌دار سینمایی می‌کنند.

اما برخی از تحلیلگران سینمایی می‌گویند برای تهیه‌کنندگان «شجاع» پیدا کردن یک فیلم مناسب برای قسمت دوم آن کار ساده‌ای نیست.

اما منابع نزدیک به کمپانی والت دیزنی می‌گویند دو فیلمنامه‌نویس در حال نوشتن طرح اصلی قسمت دوم این اکشن ماجراجویانه و خانوادگی هستند.

قرار است این فیلمنامه تا شش ماه دیگر آماده کار شود. اگر همه چیز به صورت طبیعی پیش برود «شجاع2» برای نمایش عمومی در تابستان سال 2015 آماده خواهد شد.

استقبال بالای تماشاگران سینما در آمریکای شمالی از «شجاع» باعث تعجب و شگفتی اهل فن و تحلیل‌گران اقتصادی سینما شده است.

آن‌ها می‌گویند انتظار چنین استقبالی را از این فیلم نداشته‌اند و این فروش بالا حتی باعث شگفتی تهیه کنندگانش هم شده است.

«شجاع» را برندا چاپمن به کمک مارک اندروز کارگردانی کرد و اولین انیمیشن تاریخ سینماست که توسط یک فیلمساز زن ساخته شده است.




وی کارگردانی قسمت دوم را هم انجام خواهد داد. او در کار نگارش فیلم‌نامه هم با پروه «شجاع» همکاری خواهد داشت.

«شجاع 2» هم مثل قسمت اول آن به صورت سه بعدی تهیه خواهد شد.

منتقدان سینمایی که این انیمشین کامپیوتری را پسندیده‌اند، از آن به عنوان یکی از امیدهای اصلی اسکار امسال در رشته بهترین انیمیشن سال اسم می‌برند.

کمپانی والت‌دیزنی حدود یک دهه قبل و پس از موفقیت مالی انیمیشن تاریخی «مولان» (1998) قسمت دوم آن را هم تولید کرد.اما این فیلم بدون این که به روی پرده سینماها بیاید، مستقیما راهی بازار ویدئو شد.

منبع : ایرانیان انیمیشن
 
آخرین ویرایش:

sara.mp

Member
تائید خبر ساخت انیمیشن کونگ فو پاندا 3

شرکت "دریم ورکز" خبر تولید قسمت سوم انیمیشن" پاندای کونگ فو کار" را تائید کرد.
kungfo_panda_3.jpg

شرکت سینمایی دریم ورکز بعد از کسب درآمد یک میلیارد دلاری از فروش دو قسمت قبل،قسمت سوم این انیمیشن را تولید می کند.
هنوز کارگردانی برای این انیمیشن انتخاب نشده ،ولی "جاناتان ایبل" فیلمنامه آن را نوشته و "ملیسا کوب" نیز آن را تهیه کنندگی خواهد کرد.
قسمتهای اول و دوم این انیمیشن را صداپیشگانی همچون داستین هافمن،جک بلک،آنجلینا جولی، گری اولدمن و جکی چان همراهی کردند.
قسمت نخست این انیمیشن در سال 2008 توسط مارک آزبورن و جان استیونسون کارگردانی شد و توانست در سراسر جهان فروشی بیش از 631میلیون دلار داشته باشد.

منبع : ایرانیان انیمیشن
 
آخرین ویرایش:

sara.mp

Member
تولید قسمت تازه ای از انیمیشن کاسپر

کمپانی یونیورسال با همکاری کمپانی «دریم ورکز» ، در تدارک تولید قسمت تازه‌ای از فیلم «کاسپر» است.
casper_animation_poster.jpg
به احتمال فراوان هیچ یک از عوامل تولید نسخه اصلی «کاسپر» - که در سال 1995 اکران عمومی شد - با نسخه جدید همکاری نخواهند داشت. فیلم‌نامه قسمت جدید «کاسپر» بر اساس ماجراهای کاراکترهایی نوشته می‌شود که جوزف اوریدلو خلق کرد و دستمایه تولید قسمت اول فیلم در سال 1995 شد. رسانه‌های گروهی اطلاعی از قصه فیلم و نوع ماجراهای آن ندارند و نمی‌دانند چه کاراکتر‌های تازه‌ای به این ماجراها اضافه خواهند شد. در قصه نسخه اصلی مردی میان‌سال همراه دختر کوچک خود به یک خانه بزرگ قدیمی و متروکه نقل مکان می‌کند. آن‌ها در این محل با سه روح شیطان و ماجراجو درگیر می‌شوند و متوجه حضور روح پسربچه مهربانی به نام کاسپر در آن می‌شوند. بیل پولمن و کریستینا ریچی نقش‌های اصلی فیلم را بازی کردند. براد سپلبرلینگ کارگردان این اکشن فانتزی و کمدی خانوادگی بود. قسمت جدید «کاسپر» هم مثل نسخه اصلی یک فیلم زنده انیمیشن خواهد بود و با کمک سیستم کامپیوتری CGI ساخته خواهد شد. تهیه‌کنندگان فیلم به طور دقیق نگفته‌اند «کاسپر» جدید قسمت دوم فیلم و دنباله‌ای بر ماجراهای قسمت اول خواهد بود، با این که به بازگویی همان نسخه اصلی می‌پردازد.
casper_1.gif
نسخه اصلی را کمپانی یونیورسال با همکاری شرکت فیلم‌سازی امبلین اینترتینمنت تهیه کرد که استیون اسپیلبرگ مدیر آن بود. اسپیلبرگ بعدها این شرکت را تعطیل و کمپانی دریم ورکز را تاسیس کرد. طی سال‌های گذشته اسپیلبرگ و کمپانی یونیورسال بر سر مالکیت مادی و معنوی «کاسپر» با یکدیگر اختلاف داشتند در حالی که کمپانی یونیورسال خود را صاحب امتیاز حقوق مادی و معنوی این فیلم و کاراکترهای آن می‌دانست، کمپانی دریم ورکز تهدید کرده بود علیه هر تلاش کمپانی یونیورسال برای تولید فیلمی بر اساس آن، شکایت قانونی خواهد کرد. نتیجه کار این شد که این دو کمپانی نسخه جدید «کاسپر» را به صورت یک محصول مشترک سینمایی تهیه می‌کنند تا حق و حقوق هر دو طرف حفظ شده باشد. نسخه اصلی با هزینه بالای 50 میلیون دلاری تهیه شد و در سطح جهانی نزدیک 300 میلیون دلار فروش کرد. قصه کاسپر پس از آن به صورت سوژه چند کار تلویزیونی و ویدئویی هم در آمد.

منبع : ایرانیان انیمیشن

 
آخرین ویرایش:

sara.mp

Member
معرفی انیمیشن هواپیماها(planes) به همراه عکس

کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار، روز نهم آگست 2013 را به عنوان زمان اکران عمومی انیمیشن کامپیوتری «هواپیماها» انتخاب کردند.

این کمدی ماجراجویانه در زمان اکران عمومی خود باید با «الیسیوم» اکشن علمی تخیلی جدید مت دیمون رقابت کند.


4.jpg

این در حالی است که مسئولان کمپانی والت دیزنی قبل از این اعلام کرده بودند، این انیمیشن کامپیوتری برای زمستان امسال به روی پرده سینماها خواهد رفت.

مسئولان این کمپانی، توضیحی درباره تغییر زمان اکران عمومی «هواپیماها» نداده‌اند اما شنیده می‌شود این انیمیشن کامپیوتری در مراحل پایانی تولید خود با مشکلاتی روبرو شده است.


1.jpg


جان کرایر در این انیمیشن صدای خود را به کاراکتر اصلی قصه به نام داستی قرض داده است که یک هواپیمای بی‌دست و پا است و در یک منطقه دورافتاده زندگی می‌کند.

رویا و آرزوی قدیمی این هواپیمای ماجراجو این است که در دنیای رقابت‌انگیز مسابقات هوانوردی شرکت کند و مقام اول را به دست بیاورد اما فقط یک مشکل پیش روی او قرار دارد. داستی ترس از ارتفاع دارد و زمانی که در یک جای بلند قرار می‌گیرد سرگیجه می‌گیرد!



2.jpg


داستی با یاری و همکاری دوست همیشگی خود به نام اسکیپر و گروهی از دوستان جدید، تلاش می‌کند بر ترس خود غلبه کرده و به رویای خود رنگ واقعیت بدهد.

کلی‌هال کارگردان انیمیشن کامپیوتری «هواپیماها» است. او در انیمیشن‌های قبلی کمپانی والت دیزنی (و از جمله «ماشین‌ها» 1 و 2) همکاری داشته است.


3.jpg


این فیلم‌ساز قبل از ساخت «هواپیماها» به عنوان اولین کار بلند سینمایی خود، کارگردان شش مجموعه تلویزیونی بوده است.

رقم هزینه تولید «هواپیماها» به صورت رسمی اعلام نشده است اما گفته می‌شود حدود 90 میلیون دلار شده است.سازندگان فیلم شباهت‌های آن با «ماشین‌ها» را رد می‌کنند.



5.jpg


این در حالی است که کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار امیدوارند آن را تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار سینمایی کنند.


6.jpg

منبع:ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
معرفی انیمیشن توربو (Turbo)دریم ورکز به همراه عکس

اولین عکس ها از انیمشن توربو (Turbo) محصول دریم ورکز منتشر شد.

Turbo-Poster.jpg

كارگردانی این انیمیشن را دیوید سورن - كارگردان انیمیشن ماداگاسكار- برعهده دارد كه به همراه درن لمكه یكی از نویسندگان انیمیشن پرطرفدار شرك برای همیشه، فیلمنامه این اثر را به نگارش درآورده اند.

2.jpg

داستان "توربو" درباره‌ی حلزونی معلولی است كه آرزو دارد سریعترین حلزون دنیا شود و حادثه‌ای خارق العاده باعث می‌شود او به سرعت باورنكردنی دست پیدا كند.

1.jpg

از صداپیشگان این انیمشن می توان به رایان رینولد،اسنوپ داگ،ساموئل ال جکسون، پل جیاماتی،مایکل پنا،ریچارد دیل جنکینز، و میشل رودریگز اشاره کرد.

voicecast.jpg

میشل رودریگز ، ساموئل ال جکسون ، اسنوپ داگ و رایان رینولد صداپیشگان انیمیشن توربو

این انیمیشن در تاریخ 7 ژوئن 2013 روی پرده خواهد رفت.

3.jpg

منبع :ایرانیان انیمیشن
 
آخرین ویرایش:

sara.mp

Member
پرفروش ترین فیلم و انیمیشن های 2012

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پرفروش ترین فیلم های سال 2012 به نقل از سایت باکس آفیس موجو[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]۱- انتقام جویان ۶۲۳میلیون دلار[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]۲- شوالیه تاریکی بر می‌خیزد ۴۴۸ میلیون دلار
۳- مسابقه هانگر ۴۰۸، میلیون دلار
۴- داستان گرگ و ميش ۴۰۸میلیون دلار
۵- اسکای فال ۲۷۵میلیون دلار
۶- مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲۶۲میلیون دلار
۷- انیمیشن شجاع ۲۳۷میلیون دلار
۸- تد ۲۱۸میلیون دلار
۹- انیمیشن ماداگاسكار3 ۲۱۶میلیون دلار
۱۰-انیمیشن لوراکس دکتر سئوس 214 میلیون دلار [/FONT]


top-10-movie-2012.jpg

تا چند روز دیگر دفتر سینمای سال ۲۰۱۲ بسته می‌شود. ۲۰۱۲سالی به شدت پر افت وخیز بود. تولید فیلمی با موضوع هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام در آمریکا خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و در کشورهای اسلامی به اعتراضات خیابانی و حمله به سفارت آمریکا انجامید.دست‌اندرکاران سینمای آمریکا پس از واکنش مسلمانان جهان از این فیلم اعلام برائت کردند و تا مدت‌ها عوامل فیلم ناشناخته بودند.



امسال قهرمانان کتاب‌های مصور خوب تاختند. قهرمانان کتاب‌های مصور مارول در فیلم «آونجرز/انتقام جویان» ساخته جاس ودون تابستان امسال تماشاگران سراسر دنیا را مجذوب کردند و بتمن در شوالیه تاریکی برمی‌خیزد ساخته کریستفر نولان علاقه‌مندان این ابر قهرمان و شخص نولان را به سالن‌های سینما کشاند هرچند که خیلی‌ها اعتقاد دارند فیلم پیشین نولان «شوالیه تاریکی» به مراتب فیلم بهتری بود و شخصیت جوکر با نقش‌آفرینی هیث لجر فقید بهترین بتمن فیلم‌های ابرقهرمانانه امسال سینمای فرانسه درخشش خوبی داشت که کلید این موفقیت از مراسم اسکار و با فیلم صامت هنرمند زده شد.


فرانسوی‌ها امسال دست نیافتنی‌ها ساخته الیویه ناکاش را دارند که پرفروش‌ترین فیلم فرانسوی خارج از کشور فرانسه لقب گرفته است و زنگار واستخوان ساخته ژاک اودیار با نقش‌آفرینی ماریون کوتیار که هردو فیلم احتمالا از نامزدهای اسکار خواهند بود.


عنوان نخست در رشته بهترین فیلم خارجی زبان و عنوان دوم در رشته بهترین بازیگر زن نقش نخست (ماریون کوتیار). می‌شایل هانکه اتریشی نیز فیلم ستایش شده‌اش «عشق» را با حضور بازیگران فرانسوی ساخته است.
در پنجاهمین سالگرد ساخته شدن فیلم‌های جاسوسی جیمز باند «اسکای فال» ساخته سام مندس با نقش آفرینی دانیل کریگ رکورد فروش فیلم در سینمای بریتانیا را شکست. این فیلم جیمزباندی با نقش آفرینی خاویر باردم در کسوت بتمن فیلم با ستایش منتقدان هم روبه‌رو شد.

منبع:ایرانیان انیمیشن




 

sara.mp

Member
انتظارها برای موفقیت انیمیشن دانشگاه هیولاها

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند انیمیشن دانشگاه هیولاها(قسمت دوم شرکت هیولاها) یکی از فیلم‌های موفق تابستان سال 2013 خواهد شد.

این انیمیشن محصول مشترک کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار است و با هزینه‌ای 100میلیون دلاری تهیه شده است.



monster-university-1.jpg

به گفته منابع نزدیک به سازندگان فیلم، قصه آن تاکید ویژه‌ای بر روی دوری دو کاراکتر مایک و سولیوان (دو هیولای عجیب و غریب داستان) از یکدیگر و دوستی آنان است.این دو کاراکتر، پس از آشنایی با یکدیگر راه‌ درازی را طی می‌کنند تا تبدیل به دوستانی صمیمی شوند.

کمپانی والت دیزنی می‌گوید این فیلم ستایشی از دوستی بین موجودات مختلف است.


کارگردان «دانشگاه هیولاها» می‌گوید قصه این فیلم درباره آن است که چگونه مایک و سولیوان ،بر موانع و اختلاف‌های متعدد خود غلبه می‌کنند تا با یکدیگر صمیمی و همراه شوند.
monster-university-2.jpg
دان اسکانلون این فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از خودش (بر اساس طرحی از پته داکتر) کارگردانی کرده است .«دانشگاه هیولاها» دومین فیلم سینمایی او در مقام کارگردان است.

این فیلم با آن که قسمت دوم فیلم موفق «شرکت هیولاها» است، ولی قصه آن در دورانی قبل از شروع قصه این فیلم اتفاق می‌افتد و پیش درآمدی بر آن محسوب می‌شود.

قسمت اول فیلم در سال 2001 اکران عمومی شد و با هزینه تولید 115 میلیون دلاری خود، توانست حدود 256 میلیون دلار در سینماهای آمریکای شمالی فروش کند.
Monsters-University-poster-4.jpg
این فیلم را پته داکتر کارگردانی کرد. طرح اصلی فیلم‌نامه فیلم از خود داکتر بود که آن را با همکاری جیل کاستون نوشت.

با وجود موفقیت بالای مالی «شرکت هیولاها» در جدول گیشه نمایش سینماهای جهان، کمپانی والت دیزنی اعلام کرد عجله‌ای برای تولید قسمت بعدی این انیمیشن کامپیوتری ندارد.مسئولان این کمپانی گفتند تنها در صورتی قسمت تازه‌ای از این فیلم را در دستور کار خود قرار می‌دهند ،که قصه جذاب و مقبولی برای آن پیدا کنند.در همین رابطه، چندین طرح به دست مسئولان کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار رسید .اما هیچ یک از آن ها مورد قبول واقع نشد.
billy_crystal_mike_monster_university.jpg

در حال حاضر کمپانی والت دیزنی می‌گوید «دانشگاه هیولاها» با قصه‌ای سرگرم کننده و خاص ،دارای جذابیت‌های زیادی برای تماشاگران است و عموم بینندگان و دوستداران فیلم‌های انیمیشنی (هم کوچک و هم بزرگ) را راضی و خشنود خواهد کرد.
این فیلم برای دوازدهم جولای سال 2013 (اواسط فصل تابستان) به روی پرده سینماها می‌رود. بیلی کریستال و جان گودمن به جای دو کاراکتر اصلی قصه این انیمیشن صحبت کرده‌اند.

منبع:ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
عکس های جدید از انیمیشن اسمورف ها 2(Smurfs 2

موجودات آبي رنگ اسمورف با ماجراهايي تازه از تابستان امسال به سينماها مي آيند.

Theatrical-Poster.jpg

کلمبيا پيکچرز ، قسمت دوم اين انيميشن زيبا را روي پرده سينماها مي برند. راجا کازنل کارگرداني «اسمورف 2» را بر اساس فيلمنامه اي به قلم ديويد ويز بر عهده دارد.
photo-1.jpg

در اين قسمت اسمورف ها با دوستان انسان خود متحد مي شوند تا اسمورفيت را که توسط گارکامل ربوده شده را نجات دهند. اسمورفيت تنها اسمورفي است که از طلسم عمر جاودان اسمورف ها آگاه است.
photo-2.jpg

«آلن کامينگ» ، «سوفيا ورگارا» ، «نيل پاتريک» و «کتي پري» از گفتار پيشگامان اين فيلم هستند.

اسمورف در ژانري ماجراجويانه کمدي و فانتزي 31 جولاي 2013 اکران مي شود.

منبع :ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
مهمترین انیمیشن های سینمایی جهان در سال 2014

مهمترین انیمیشن های بلندسینمایی جهان که در سال 2014 در سینماها اکران خواهند شد به ترتیب عبارتند از :



nut-job-animation.jpg

انیمیشن شغل آجیلی (The Nut Job)
محصول: Open Road/ToonBox/Red Rover
تاریخ اکران : 17 ژانویه 2014


1.jpg

انیمیشن لگو (The Lego Movie)
محصول:Warner Bros, Animal Logic
تاریخ اکران : 7 فوریه 2014


Mr_Peabody_and_Sherman.jpg

انیمیشن آقای پی بادی و شرمن (Mr. Peabody & Sherman)
محصول : Fox, DreamWorks
نتاریخ اکران :7 مارچ 2014



Rio-2-th.jpg

انیمیشن ریو دو ( 2 Rio)
محصول:Fox, Blue Sky
تاریخ اکران :11 آپریل 2014


11.jpg

انیمیشن افسانه اوز :بازگشت دورتی (Legends of Oz: Dorothy's Return)
محصول:Clarius, Summertime
تاریخ اکران :9 می 2014



1.jpg

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 (How to Train Your Dragon 2)
محصول:Fox, DreamWorks
تاریخ اکران :13 ژوئن 2014



planes-fire-and-rescue-2.jpg

انیمیشن هواپیماها2:آتش و نجات (Planes 2: Fire and Rescue)
محصول:Disney, DisneyToon
تاریخ اکران :18 جولای 2014


The-Boxtrolls-poster.jpg

انیمیشن باکس ترول (The Boxtrolls)
محصول: Laika, Focus
تاریخ اکران :26 سپتامبر 2014


book-of-life-animation.jpg
انیمیشن کتاب زندگی (Book of Life)
محصول:Fox, Reel FX
تاریخ اکران :10 اکتبر 2014


big-hero-6-animation.jpg

انیمیشن قهرمان بزرگ 6 (Big Hero 6)
محصول:Disney
تاریخ اکران :7 نوامبر 2014


happy_smekday_th.jpg

انیمیشن اسمکدی خوشحال (Happy Smekday) با نام جدید خانه (Home)

محصول:Fox, DreamWorks
تاریخ اکران :29 نوامبر 2014


Minions-movie.jpg

انیمیشن مینیون ها (Minions)
محصول:Universal, Illumination
تاریخ اکران :19 دسامبر 2014


تهیه و تنظیم : ایرانیان انیمیشن


 

جدیدترین ارسال ها

بالا