آخرین اخبار از دنیای انیمیشن

animations

Active Member
“ريو” در صدر گيشه هاليوود

rio-trailer-comedy-animation1.jpg


انيميشن “ريو” با 10 ميليون و 700 هزار دلار فروش، روز جمعه بار ديگر صدرنشين گيشه هاليوود شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت سينمايي اسكرين ديلي، انيميشن “ريو” محصول كمپاني فوكس قرن بيستم با 10 ميليون و 700 هزار دلار فروش حاصل از اكران در 3 هزار و 842 سالن سينمايي طي روز جمعه بار ديگر صدرنشين گيشه هاليوود شد.

“ريو” با فروش روز جمعه خود، مجموع فروش داخلي خود را به مرز 65 ميليون و 200 هزار دلار رساند.

فيلم “خانواده بزرگ و خوشبخت مديا” نيز با 10 ميليون و 500 هزار دلار فروش حاصل از اكران در 2 هزار و 288 سالن سينمايي، توانست خود را در جايگاه دوم جدول فروش قرار دهد.

همچنين فيلم‌هاي “آب براي فيل‌ها” با 7 ميليون دلار فروش، “هوپ” با 4 ميليون و 860 هزار دلار فروش و مستند “گربه‌هاي وحشي” با 3 ميليون و 300 هزار دلار فروش طي روز جمعه به ترتيب جايگاه‌هاي سوم تا پنجم اين جدول را به خود اختصاص دادند.


منبع: پیلبان
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
مرسی. آره اخبار رو توی این تایپک جدیدی بذارید بهتره به نظر من هم.
یه خبر کوچولویی هم من بدم. توی این ماه فیلم های خوبی قراره اکران بشن که از بین اونها پخش فیلم انیمیشن Kung Fu Panda 2 یکی از برجسته ترین اونهاست.
این فیلم قراره اکرانش توی May 26 شروع بشه. من که واقعا عاشق این فیلم هستم و بی صبرانه منتظرم برای دیدنش. ایشاا... مثل قسمت اولش گل بکاره و عالی باشه. اینم یه چند تا عکس ازش:

KFP2001.jpg


KFP2003.jpg


KFP2007.jpg


KFP2017.jpg


sq1030-s18-f138-cc.jpg


xKFP2compAJ.jpg


شاد باشید و موفق.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

animations

Active Member
راجر ایبرت و کونگ فو پاندا 2





کونگ فو پاندا ۲” دقیقا همان چیز، یا حتی فراتر از چیزی است که شما می توانید انتظارش را داشته باشید. متحرک سازیها فوق العاده هستند، داستان بسیار تاثیرگذار تر از قسمت اول است ، و انرژی بی حد و مرزی در فیلم موج می زند. من تا سرحد ممکن از فیلم لذت بردم و کاملا تحت تاثیر نسخه ۳D فیلم واقع شدم. نسخه ی معمولی فیلم بر روی پرده ی عریض نیز به همان خوبی بود، اما مهم نیست! هالیوود در شستشوی مغزی ما در القای این تفکر که تکنولوژی ۳D ، نه یک پدیده ی آزار دهنده، بلکه یک دستاورد عظیم است، کاملا موفق عمل کرده است. بهترین نکته در مورد ” کونگ فو پاندا ۲″ این است که این فیلم، یک نسخه ی سرسری، اجباری و رنگ و لعاب داده شده از همان فیلم قبلی نیست، بلکه یک نسخه ی تازه و بلند پروازانه است. کمترین نکته ای که در مورد فیلم جدید می توان در نظر گرفت این است که بالاخره این راز بزرگ که چگونه یک غاز می تواند پدر یک خرس پاندا باشد گشوده می شود. بعلاوه اینکه تک تک کاراکترهای فیلم – تا آنجایی که من بخاطر می آورم- شخصیتهای کاملا متفاوت و خاصی را ارائه می دهند.

با آغاز شدن فیلم، و وارد شدن ما به قلمروی اسرار آمیز و باستانی کشور چین، ما در میابیم که “پو Po ” ، که در قسمت اول توانسته بود به لقب ” جنگجوی اژدها” نائل شود، همچنان رهبر دسته ی پنج نفره ی خشمگین است. دسته ای قدرتمند شامل ” تایگرس Tigress ( ماده ببر)، مانتیسMantis ( ملخ) ، مانکی Monkey( میمون) ، وایپر Viper( افعی) و کرین Crane( درنا) که از این میان، ” تایگرس” قوی ترین و خطرناک ترین عضو و ” مانتیس” مرموز ترین عضو دسته هستند. خطر بزرگی در راه است. امپراطوری با خطر تسخیر شدن توسط ” لرد شن Lord Shen ” ، طاووس اهریمنی روبروست. او دشمنی خطرناک و نابکار است که قادر است پرهای دمش که مانند چاقوهای برنده و کشنده ای هستند را به اطراف پرتاب کند.به تدریج مشخص می شود که معمای اصل و نسب “پو” ، به نوعی در ارتباط با ” لرد شن” است. او به طرز بیمارگونه ای از پانداها در هراس است، چرا که یک پیشگو او را از پانداها بر حذر داشته است. هر چه که داستان پیش می رود، پو در میابد که سرنوشت او و ” لرد شن” بیش از آنچه که او فکر می کرده است به هم گره خورده است.

“کونگ فو پاندا ۲″ فیلمی از استودیو دریم ورکز است. استودیویی که همه می دانیم در رقابتی دائمی با پیکسار قرار دارد و اهدافی جاه طلبانه و بزرگ را تعقیب می کند. فیلم به راحتی از تمام انیمیشنهای مشابه با داستانی در رابطه با حیوانات کوچولوی بامزه جلو می زند و باید بگویم که جلوه های ویژه و فیلم برداری سه بعدی، تنها بخشی از مزایا و برتریهای این فیلم نسبت به موارد مشابه هستند.کارگردان فیلم، جنیفر یو نلسون Jennifer Yuh Nelson ، مرزهای متحرکسازی و انیمیشن را با طراحی حرکات شخصیتهای فیلم، بسیار فراتر از آنچه که تا کنون دیده اید به جلو برده است و صحنه های تخیلی و فرا واقعی فیلم نیز بسیار زیبا از کار درآمده اند.

تمرینات مستمر و پیوسته ی “صدا” ،این روزها جزء جدایی ناپذیر و مهمی از لیست کارهایی هستند که هر هنرپیشه ای باید انجام دهد و این مسئله، بخصوص برای بازیگرانی که صدای شاخصی دارند، نوعی درخواست و مطالبه ی دائمی ( از سوی استودیو های انیمیشن) ایجاد می کند.از بین استعداد هایی که در ” کونگ فو پاندا ۲″ به صدا پیشگی پرداخته اند، “داستین هافمن” با بازی در نقش یک مربی بنام ” شیفو Shifu ” بسیار موفق ظاهر می شود. او ( هافمن) هرچه که مسن تر می شود، به استادی و مهارت بیشتری در زمان بندی و انعطاف پذیری در اجرای طنز دست میابد. این یک هدیه الهی است.

در پایان بی مناسبت نیست که به نکته ای خاص اشاره شود. با توجه به روابط بین “پو” و ” تایگرس”، و با توجه به اینکه به نظر می رسد که ” تایگرس” جای خاصی در قلب “پو” دارد، بعید به نظر نمی رسد که در احتمالا در قسمت سوم ” کونگ فو پاندا” این روابط گرمای بیشتری پیدا کند و منجر به نوع خاصی از جفتگیری فرا گونه ای شود!


مترجم: مهبد بذرافشان
منبع : http://rogerebert.suntimes.com
انیمیشن امروز
 

animations

Active Member
پرفورمنس کپچر : انیمیشن یا تکنولوژی؟



استیون پال لیوا Steven Paul Leiva “، تهیه کننده فیلم ترکیبی “Space jam “، مدیر تولید فیلمهای ” چاک جونز“و کسی که بیش از بیست سال را صرف تهیه کنندگی، معرفی و توسعه ی فیلمهای انیمیشن کرده است، در مقاله ای در سایت اینترنتی نشریه ” لس آنجلس تایمز” به شرح دیدگاه هایش در مورد “پرفورمنس کپچرPerformance Capture” و نفی این تکنولوژی بعنوان ” انیمیشن” می پردازد.


tintinmocap9.jpg


به نظر می رسد که آکادمی هنرهای سینمایی ( اسکار) با یک چالش روبروست. ” استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg ” ، که یکی از اعضای مهم این اکادمی به شمار می رود، درخواست داده است که فیلم بعدیش، یعنی ” ماجراهای تن تن The Adventures of Tintin ” که به شیوه ی پرفورمنس کپچر ( یا آنطور که خیلی ها می گویند: موشن کپچر) ساخته شده است، در بخش رقابتی بهترین “انیمیشن بلند” در اسکار سال آینده قرار گیرد. این موضوع قابل درک است، چرا که دربخش مربوط به بهترین انیمیشن بلند، رقابت بین تعداد کمتری فیلم ( در مقایسه با سایر بخشها) صورت می گیرد. بعلاوه اینکه به نظر نمی رسد یک فیلم ماجراجویانه ی فانتزی که بر اساس یک مجموعه کمیک استریپ اروپایی ساخته شده است، شانس چندانی در بخش رقابتی مربوط به بهترین “فیلم” بلند داشته باشد. این سخن به این معنی نیست که فیلم اسپیلبرگ استحقاق شرکت در بخش بهترین فیلم بلند را نداشته باشد، نه ، بلکه نگاهی به تاریخ اسکار نشان می دهد که معمولا چنین فیلمهایی ، فیلمهای منتخب اسکار نخواهند بود.

شک و تردید آکادمی نیز قابل درک است. همانقدر که به نظر می رسد که آکادمی علاقمند به پذیرفتن تقاضای اسیلبرگ باشد، به همان میزان اعضای آکادمی شک دارند که آیا واقعا فیلم ” ماجراهای تن تن” را می توان یک ” انیمیشن” دانست یا خیر؟ احساس می شود که یک بحث داخلی بین اعضای آکادمی بر سر این موضوع شکل گرفته است. اگرچه، نیازی به بحث بر سر این موضوع نیست! واضح است که پرفورمنس کپچر را واقعا نمی توان ” انیمیشن” دانست!

ولترVoltaire ” ، فیلسوف بزرگ فرانسوی، که در زمان خودش در مباحثات زیادی شرکت داشته است می گوید: ” اگر می خواهید با من وارد بحث شوید، ابتدا مواضعتان را تعریف کنید ” . در ویرایش جدید فرهنگ لغات آکسفورد، در تعریف لغت ” to animate ” چنین گفته شده : ” bring to life “( جان بخشیدن) . کارگردان بزرگ و فقید انیمیشن، ” چاک جونز Chuck Jones که من سالها بصورت ناپیوسته با او همکاری داشتم، اغلب انیمیشن را چنین تعریف می کرد : ” To breathe life into the lifeless ” ( دمیدن روح زندگی به بیجان) . فرانک تامس و اولی جانستون Frank Thomas and Ollie Johnston دو تن از معروفترین نه پیرمردان دیزنی، انیمیشن را ، آنگونه که در کتاب معروفشان نیز نوشته اند، تصور حیات یا همان “the illusion of life” تعریف کرده اند و در نهایت، بسیاری از انیماتورها نیز، انیمیشن را به سادگی ” frame-by-frame filmmaking” یا ” فیلمسازی فریم به فریم ” تعریف می کنند.

هیچ یک از تعاریف بالا در مورد ” پرفورمنس کپچر” مصداق ندارد. پرفورمنس کپچر، همانگونه که از نامش پیداست، حرکات حقیقی یک بازیگر حقیقی و زنده را، در مدت زمانی حقیقی، بصورت همزمان و زنده، ضبط و ذخیره می کند و این عملکرد، به هیچ وجه ربطی به ترجمان و خلق مجدد و مجازی آن حرکات در قالب یک فیلمسازی فریم به فریم ندارد. دو فیلم ” بیوولف Beowulf ” و ” سرود کریسمس Christmas Carol ” ساخته ی ” رابرت زمه کیس Robert Zemeckis ” نمونه هایی از اجراهای سینمایی ” پرفورمنس کپچر” هستند. حالا سئوال این است که این دوگانگی و چالش بر سر اینکه آیا ساخته ی جناب اسپیلبرگ باید در بخش انیمیشن بلند قرار گیرد یا خیر، چگونه در ذهن این کارگردان مشهور، اعضای آکادمی و طرفدارانشان شکل گرفته است؟

در نخستین روزهایی که من وارد دنیای انیمشن شده بودم، سعی داشتم که انیمیشن را به جامعه معرفی کنم. در حقیقت اگر در هر نوع فیلمی که بر پرده نمایش داده میشود کاراکترهافقط اندکی با استانداردهای ذهنی تماشاگر متفاوت باشند و به نوعی گرایشی به سمت یک سبک گرافیکی یا تصویرگرانه خاص داشته باشند، مردم تمایل دارند که آن فیلم را انیمیشن بدانند. این نگاه ساده انگارانه به انیمیشن، به لایه رویی و ظاهری آنچه که بر پرده دیده می شود اشاره می کند و هسته اصلی و جانمایه ی انیمشن را نمیبیند. هسته ی اصلی انیمیشن، این حقیقت ساده است که یک فیلم انیمیشن بیش از آنکه یک فرم گرافیکی یا بخشی از هنرهای زیبا محسوب شود، یک هنر اجرایی/صحنه ای ( تئاتر و سینما) محسوب می شود. در بین هنر ها ، جایگاه حقیقی انیمیشن در کنار بازیگری، طراحی رقص ، رقص و موسیقی قرار می گیرد نه در کنار نقاشی ، طراحی و مجسمه سازی. در سال ۱۹۷۹، من برنامه ای تحت نام ” انیماتور بعنوان یک بازیگر” را برای نمایشگاه بین المللی فیلم لس آنجلس ترتیب دادم. در این برنامه، من ده فیلم کوتاه انیمیشن از سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ را که در آن فیلمها، کاراکترها از خود بازی بسیار درخشانی ارائه می دادند ، به نمایش گذاشتم. پس از نمایش فیلمها، سه استاد انیمیشن” فرانک تامس”، ” اولی جانستون” و ” ریچارد ویلیامز” به سخنرانی می پرداختند . آنها در سخنانشان این مسئله را بخوبی روشن می ساختند که یک انیماتور، در واقع بازیگری است که هنرش خلق پیاپی مجموعه ای از حرکات و حالتهاست( و هر حالت یا pose چیزی نیست مگر یک فریم از یک حرکت)، او (انیماتور) عمیقا به این حرکات و حالتها فکر کرده و در مورد جزئیات آنها تصمیم گرفته است و زمانی که تمام این حالتهای طراحی شده، به صورت ۲۴ فریم در ثانیه به نمایش در می آیند، تجسمی از یک موجود زنده را به نمایش می گذارند که دارای احساسات است، فکر می کند و عمل می کند.در یک مقاله ی کوتاه در کتابچه ی مربوط به برنامه نمایش فیلم، من پا را از این هم فراتر گذاشتم و چنین نوشتم :” با تماشای کاراکترهای کلاسیک در این انیمیشنها، شما در میابید که آنچه که می بینید، مجموعه ای از طراحی هایی نیستند که حرکت میکنند و بازیگری دارند، بلکه در حقیقت، بازیها و حرکاتی هستند که طراحی شده اند.”

و حالا تکرار می کنم، پرفورمنس کپچر شامل هیچ کدام از تعاریف بالا نمی شود.در پرفورمنس کپچر شما حیات و زندگی را بازسازی نمی کنید، تصوری از حیات را بوجود نمی آورید، تنها شکل زنده ای از حیات را کپی و تکرار می کنید. در حقیقت یک شکل بصری زنده و حرکات آنرا، بر روی کاراکترتان همپوشانی می کنید. همپوشانی یک سطح یا یک حرکت بر روی یک سطح دیگر را نمیتوان ” اجرا” و ” بازی” نام گذاشت.پرفورمنس کپچر تنها نوعی از جلوه های ویژه است که تولید را آسان تر می کند. برعکس، طراحی یا اجرای فریم به فریم، مهارت بوجود آوردن تصوری از حیات،حرکت، احساسات و تفکر، یک هنر متعالی، باورنکردنی و اعجاب آور است. در یک انیمیشن حقیقی، خواه این انیمیشن یک مجموعه تخیلی مانند “لونی تونز” باشد یایک قصه ی رمانتیک پریان از دیزنی و یایک اجرای بسیار حقیقی و انسان گونه مانند ” باورنکردنیها” و ” آپ” از پیکسار، زندگی و حیات و تمام نمادهای عینی آن، به شیوایی و زیبایی هرچه تمام تر به تصویر کشیده می شوند( توسط قلم بر کاغذ)، ساخته می شود و شکل داده می شود( استاپ موشن و سه بعدی) و این مقوله را نباید با کپی جزء به جزء بزک شده و رنگ و لعاب داده شده از حرکات یک موجود حقیقی اشتباه کرد.

قرار دادن چنین فیلمی در کنار فیلمهای انیمیشن یک اشتباه محض است و کاندیدا شدن یا جایزه گرفتن این فیلم می تواند تعبیر تمسخر آمیزی برای یک فیلم انیمیشن باشد.چنین کاری تنها می تواند باعث کمرنگ شدن ارزش واقعی انیمیشن باشد و فراتر از آن، مخاطبان را در درک مفهوم انیمیشن دچار سردرگمی کند و بدتر از همه پذیرش واقعی و گرامی داشتن این فرم ارزشمند ار هنر را بیش از پیش با تاخیر روبرو کند.


نویسنده:Steven Paul Leiva
ترجمه و تلخیص : مهبد بذرافشان
منبع : http://www.latimes.com
انیمیشن امروز
 

animations

Active Member
“غذاي دريايي” از چين شروع مي‌شود!

انيميشن سه‌بعدي “غذاي دريايي” محصول كشور مالزي در سطح بين‌المللي بخش وسيعي خواهد داشت و قرار است كشور چين اولين كشور خارجي باشد كه اين فيلم را نمايش عمومي خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري فارس، انيميشن سه‌بعدي “غذاي دريايي” محصول كشور مالزي در سطح بين‌المللي بخش وسيعي خواهد داشت. اين محصول سينماي آسيا را يك شركت توليد و توزيع فيلم فرانسوي توزيع بين‌المللي مي‌كند.

اين اكشن ماجراجويانه خانوادگي را شركت فيلم‌سازي گلدن‌نتوورك آسيا تهيه كرده است و 8.5 ميليون دلار هزينه توليد آن شده است. توزيع كنندگان فرانسوي اين انيميشن گفته‌اند قصد دارند در يك فاصله زماني 6 ماهه، آن را در حدود 50 كشور كوچك و بزرگ جهان اكران عمومي كنند.

خط اصلي قصه “غذاي دريايي” درباره يك كوسه مهربان است كه تلاش دارد زندگي اعضاي خانواده‌اش را از خط قاچاقچيان كوسه نجات دهد.

يكي از تهيه‌كنندگان كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس هم در توليد اين انيميشن با طرف مالزيايي خود همكاري داشته و نيمي از هزينه‌هاي توليد را داده است.

قرار است كشور چين اولين كشور خارجي باشد كه غذاي دريايي را نمايش عمومي خواهد داد و پس از آن فيلم دور نمايش آسيايي و اروپايي خود را شروع مي‌كند.

توزيع‌كنندگان فيلم به نمايش عمومي موفقيت آميز آن در سطح بين‌المللي اميد زيادي دارند. در عين حال آنها اميدوارند وضعيت سينماي انگلستان و آمريكا، امتياز توليد نسخه انگليسي زبان اين انيميشن را نيز خريداري كنند.

منتقدان سينمايي در مالزي، غذاي دريايي را با انيميشن‌هاي مطرح دو كمپاني والت ديزني و دريم دركز مقايسه مي‌كنند.
تحليل‌گران سينمايي هم مي‌گويند به دنبال پخش بين‌المللي فيلم و نمايش آن در آمريكا و كشورهاي صنعتي جهان، راه براي حضور آن در رقابت‌هاي اسكاري سال جديد هموار خواهد شد.

اگر “غذاي دريايي” بتواند نامزد دريافت اسكار بهترين انيميشن سال شود، مالزي دومين كشور آسيايي پس از چين است كه چنين موفقيتي را كسب مي‌كند.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
آردمن و ثبت ركورد ديگري در گينس

Aardman_Animations_logo.png


شركت نوكيا و آرد من ركورد ديگري را در گينس براي بزرگترين انيميشن استاپ موشن دنيا در فيلم كوتاه گالپ ثبت كردند . پس از تابستان گذشته كه نوكيا ، دات ، كوچكترين شخصيت انيميشني استاپ موشن را ساخت ، گالپ را هم با نوكيا N8 فيلم برداري كرد .

به گزارش پیل بان، به عنوان بخشي از روند در حال پيشرفت نوكيا به منظور ارائه راهكارهاي استفاده صحيح و شگفت آور مبايل در زندگي ، اين شركت بار ديگر با آردمن و ويدن كندي در ساخت گالپ ،فيلم جديد انيميشني كه با نوكيا N8 ساخته شده ، همكاري كرد .

پس از موفقيتشان در ساخت كوچكترين شخصيت انيميشن استاپ موشن ، گروه خلاق كارگردانان سامو ساينس ، ويل استود و اد پاترسون بر آن شدند فيلم بعدي نوكيا را بزرگ بسازند.

اين فيلم به كنكاش در زندگي يك قايق ماهيگيري كوچك هنگام جزر و مد پرداخته است . هنگام جزر دريا لباس هاي ضد آب و تورهاي ماهيگير تنهايي نمايان مي شود كه مي رود تا صيد آن روزش را جمع آوري كند .

هنگام گشت روي آب با منظره اي از امواج ، ابرها ، مرغ هاي دريايي و ماهي روبرو مي شود كه همگي با انيميشن ماسه اي غول آسايي خلق شدند .

هنگامي كه ماهيگير درگير صيد هاي پوشيده از شن اش است توسط غول دريا بلعيده مي شود و در شكم غارمانند هيولا به دام مي افتد ، ناگهان يك واكنش زنجيري انجام ميدهد و روي سطح پرتاب مي شود ، اما ديگر نمي تواند از پريدن صيد هايش به اقيانوس جلوگيري كند .

ضبط كامل فيلم با نوكيا N8 انجام شد و جيمي واردلي كارگردان ماسه در چشم شما ،گروهي از هنرمندان طراحي با شن را تشكيل داد و از 30 هنرجوي داوطلب استفاده كرد . كار متشكل از طراحي هاي غول آساي شني با زمانبندي دقيق بود وبايد هر 4 دقيقه شنها به حالت اول ، صاف و يكنواخت در مي آمدند و دوباره طراحي ميشدند .گروه بيش از 75 فريم در روز فيلم برداري مي كرد و درنهايت ساخت آن 7 روز و يك شب به طول انجاميد .

در اين كار عظيم از وسائل در دسترسي چون طناب ، جلبك و تور استفاده شد .تيم پشتيباني حرفه اي آردمن يك قايق ماهيگيري به اندازه واقعي ساختند كه سبك و قابل حمل بود و يك نماي نيمه و يك قايق كامل براي اين كار تهيه شد .

هيتر رايت مجري اين طرح مي گويد" گالپ بسيار بلند پروازانه بود . تا كنون كاري با چنين مقياس بزرگي انجام نداده بوديم ".

فيليپ هيكي مدير بازرايابي ديجيتال جهاني نوكيا گفت " ما بابت گالپ بسيار مفتخريم و خوشنوديم كه به ركورد ديگري در گينس نائل شديم . خلاقيت استديو آردمن همراه با قابليت تصوير برداري نوكيا منجر به ساخت انيميشن زيبايي شد كه همه مشتريان ، طرفداران و حاميان ما را متحير خواهد كرد .


منبع: پیلبان
 

Flashium

Member
بهترین انیمیشن های تاریخ سینما از نگاه مجله تایمز

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما از نگاه مجله تایمز


هرساله منتقدان و رسانه های خاصی لیست بهترین انیمیشن های تاریخ را منتشر می کنند. بر همین اساس به تازگی مجله تایم لیست بهترین انیمیشن های تاریخ را به قلم «ریچارد کورلیس» منتقد معروف مجله تایم منتشر کرده است. مجموعه ای از انیمیشن‌های قدیمی که نسلی را شیفته‌ی خود کرده‌اند و آثار دوست داشتنی سال های اخیر.

ترجمه نام فیلم / نام انگلیسی / سال اکران / شرکت سازنده

۲۵ - بانو وسگ ولگرد Lady and the Tramp
1995 والت دیزنی

۲۴ - آقای فاکس شگفت انگیز Fantastic Mr. Fox
2009 فاکس قرن بیستم

۲۳ - زیر دریای زرد Yellow Submarine
1968 اپل فیلمز- کینگ فیچرز

۲۲ - هورتون صدای یک هو را می‌شنود! Horton Hears a Who!
2008 بلو اسکای- فاکس قرن بیستم

۲۱ - پاندای کونگ فو کار Kung Fu Panda
۲۰۰۸ دریمز ورک انیمیشن

۲۰ - پاپریکا Paprika
2006 مد هوس- سونی

۱۹ - گرفتار Tangled
۲۰۱۰ والت دیزنی

۱۸ - شیر شاه The Lion King
۱۹۹۴والت دیزنی

۱۷ - آکیرا Akira
۱۹۸۸ توهو ژاپن

۱۶ - خوش قدم Happy Feet
2006 والت دیزنی

۱۵- والاس و گرومیت: نفرین موجود خرگوش نما Wallace & Gromit in the Curse of the Were-Rabbit
2005 دریمز ورک انیمیشن

۱۴ - شاهزاده احمد The Adventures of Prince Achmed
Comenius-Film GmbH ۱۹۲۶

13- سفید برفی و هفت کوتوله Snow White and the Seven Dwarfs
۱۹۳۷ والت دیزنی

۱۲- داستان اسباب بازی Toy Story
1995 پیکسار- والت دیزنی

۱۱ - داستان اسباب بازی ۳ Toy Story 3
2010 پیکسار- والت دیزنی

۱۰- پری دریایی کوچک The Little Mermaid
1989 والت دیزنی

۹ - در جستجوی نمو Finding Nemo
2003 پیکسار-والت دیزنی

8 - سه قلوهای بلویل The Triplets of Belleville
Les Armateurs 2003

7 - بالا Up
2009 پیکسار- والت دیزنی

۶ - پارک جنوبی، بزرگ‌تر، بلند‌تر و به هم پیوسته South Park: Bigger، Longer & Uncut

1999 کمدی سنترال فیلمز

5 - شهر اشباح Spirited Away
Studio Ghibli 2001

- 4دامبو Dumbo
1941 والت دیزنی

3 - باگز بانی و میگ میگ The Bugs Bunny/Road Runner Movie
1971 برادران وارنر

2 - وال ئی WALL-E
2008پیکسار- والت دیزنی

1 - پینوکیو Pinocchio
۱۹۴۰ والت دیزنی

منبع:www.gostarehpooya.ir
 
آخرین ویرایش:

Flashium

Member
قدم قدم تا خوش قدم 2

با انتشار یک پوستر و تریلر جدید برای انیمیشن “خوش قدم ۲” ساخته کمپانی برادران وارنر شمارش معکوس برای اکران این انیمیشن در ماه نوامبر آغاز شد.
این انیمیشن مجددآً توسط جورج میلر کارگردانی گردیده و صداپیشگی شخصیت های این انیمیشن بر عهده
Elijah Wood, Robin Williams, Alecia Moore, Elizabeth Daily, Sofía Vergara, Brad Pitt, Matt Damon, Hank Azaria, Carlos Alazraqui, Johnny A. Sanchez و Lombardo Boyar.​
بوده است.

براد پیت در قسمت اول همکاری نداشته و این نشان می دهد باید شاهد اضافه شدن شخصیت های جدید به داستان این انیمیشن باشیم. البته براد پیت تا کنون چیزی از جزئیات کاراکتری که به جای آن صحبت کرده نگفته است.
انیمیشن خوش قدم ۲ در تاریخ ۱۷ نوامبر به روی پرده خواهد رفت.

تهیه کنندگی این اثر بر عهده شرکت Village Roadshow، انتشار توسط برادران وارنر و ساخت انیمیشن در استودیو Dr D Studios بوده است.
قسمت اول این انیمیشن در سال ۲۰۰۶ در سراسر دنیا اکران شد و در گیشه چیزی حدود ۳۸۴ میلیون دلار فروش داشت همچنین با پشت سر گذاشتن انیمیشن ماشینها از کمپانی پیکسار برنده اسکار بهترین فیلم انیمیشن بلند شد.
شما چه فکر می کنید؟ آیا این انیمیشن میتواند همانند نسخه اول تماشاگران و منتقدان را راضی کند؟ برای جواب کمی زمان می خواهیم چیزی حدود ماه نوامبر.


تریلر را می توانید از اینجا مشاهده کنید


منبع: گستره پویا www.gostarehpooya.ir
 

sara.mp

Member
تماشای گزیده ای از انیمیشن جهان در سینما آزادی

همزمان با بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران علاقه مندان به فیلمهای کوتاه و انیمیشن می توانند طی یک سانس 90 دقیقه ای به تماشای گزیده ای از انیمیشن جهان از 12 کشور جهان بپردازند.



آثار "ساعت ساز و دخمه اش" کیانا نقشینه، "روح پرنده آبی" جسی گوچی، "زمان خوردن" لازارو هرناندز، "سفر بی خطر" فابیو فردلی، "گیرسر بابی به چه کار دیگری می آید؟" رولند توت پاکس، "حقه" پو ین وانگ، "گم" طارق ریماوی، "افکاری از زیر زمین" رولند توت، "هرج و مرج" یی لین وو، "آمازون" سم چن، "آر" نیکلاس بیانکو لورین، "مانند روز و شب" ملانی ریچمن، "شوق نقاشی" تیموتی کورت، "حقیقت ندارد" گرگلی ووچ و "شنود" ئودو پرینسن طی روزهای سه شبنه 19 مهر و تکرار آن را روز چهارشنبه 20 مهر ماه در سینما آزادی به نمایش در خواهد آمد.




منبع: http://www.iraniananimation.com
 

animations

Active Member
آكادمي فيلم اروپا سه انيميشن بلند را نامزد دريافت جايزه اعلام كرد .

آكادمي فيلم اروپا با افتخار سه نامزد اروپايي فيلم بلند 2011 را اعلام كرد .

a-cat-in-paris.jpg

هياتي متشكل از اعضاي EFA و آنتونيو سااورا و نماينده شبكه كارتون ، انجمن فيلم انيميشن اروپا و ... راي بر برتري فيلم هاي زير دادند:

فيلم گربه رابي از فرانسه

فيلم چيكو و ريتا از اسپانيا

فيلم گربه اي در پاريس از فرانسه


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
“شير‌شاه” همچنان محبوب است

انيميشن “شيرشاه” محصول سال 1994 صنعت سينما كه به روش‌هاي قديمي و غيركامپيوتري ساخته شده بود، 2 هفته قبل توسط شركت والت ديزني دوباره (به صورت سه‌بعدي)‌ اكران عمومي شد. اين فيلم هيچ تفاوتي با نسخه دوبعدي قبلي نداشت و تنها تفاوت آن همين بود كه به كمك فناوري‌هاي نوين سينمايي تبديل به يك اثر سه‌بعدي شده بود. تا قبل از اكران عمومي دوباره اين فيلم، كسي صحبتي درباره شيرشاه نمي‌كرد.

ولي پس از نمايش عمومي و موفقيت پيش‌بيني نشده آن، منتقدان و تحليلگران سينمايي صحبت و بحث را در ارتباط با آن شروع كردند. هيچ‌يك از تحليلگران اقتصادي سينما تصور آن را نمي‌كردند كه نسخه سه‌بعدي انيميشن “شيرشاه” كه امروز ديگر اثري كلاسيك محسوب مي‌شود با وجود رقباي رنگارنگ و تازه‌وارد خود در جدول گيشه نمايش سينماها بتواند صدرنشين شود و حتي براي 2 هفته متوالي اين مقام را از آن خود كند. از سال 1997 كه قسمت اول مجموعه فيلم “جنگ‌هاي ستاره‌اي” در اكران دوباره خود صدرنشين جدول هفتگي گيشه سينماها شد، هيچ فيلم ديگري نتوانسته بود اين موفقيت را تكرار كند. اين در حالي است كه در آن زمان منتقدان و تحليلگران سينمايي پيش‌بيني صدرنشيني جدول گيشه نمايش را براي فيلم علمي ـ تخيلي جورج لوكاس مي‌كردند. اما فيلم لوكاس نتوانسته مثل انيميشن كمپاني والت ديزني در دومين هفته نمايش هم اين كرسي را براي خود حفظ كند.

100855506776.jpg

شيرشاه سه‌بعدي در اولين هفته نمايش با فروشي حدود 30 ميليون دلار صدرنشين جدول هفتگي گيشه نمايش سينماهاي آمريكاي شمالي شد. رقباي اين فيلم، نسخه دوباره‌سازي شده فيلم‌هاي “سگ‌هاي پوشالي” و “راندن” بودند كه با فروش پايين‌تري كرسي‌هاي بعدي جدول را اشغال كردند. موفقيت 30 ميليون دلاري شيرشاه حتي باعث تعجب مسوولان شركت فيلمسازي والت ديزني هم شد. پل درگارابديان، تحليلگر معروف اقتصادي سينما در اين رابطه مي‌گويد: تمام دوستداران فيلم‌هاي انيميشن اميد زيادي به موفقيت شيرشاه در اكران دوباره‌اش داشتند، اما كسي تصورش را نمي‌كرد كه چنين افتتاحيه‌اي در انتظارش باشد. اين افتتاحيه بالا قبل از هر چيز به دليل كيفيت بالاي فيلم (هم قصه و هم ساخت)‌ است. بدون هيچ اغراقي، اين انيميشن يكي از بهترين محصولات كل تاريخ سينما ـ و نه فقط در حوزه ساخت محصولات انيميشن ـ است.

او ادامه مي‌دهد: بسياري از تماشاگران نسخه اصلي در زمان اكران عمومي شيرشاه كودك و نوجوان بودند. حالا آنها در بزرگسالي خود هم از اين فيلم استقبال كرده و اين‌بار آن را همراه كودكان خود به تماشا نشسته‌اند. تماشاي ماجراجويي‌هاي شخصيت‌هاي اصلي اين انيميشن به‌صورت سه‌بعدي، جذابيت بسيار زيادي براي بينندگان آن داشته است. فكر مي‌كنم موفقيت كلان شيرشاه در اكران عمومي دوباره‌اش، صنعت سينما را به فكر نمايش عمومي محصولات موفق نسبتا قديمي خود به شيوه سه‌بعدي بيندازد و در آينده نزديك شاهد اكران عمومي دوباره اين نوع فيلم‌ها باشيم.

در شرايطي كه بحث مربوط به موفقيت اين انيميشن در اكران عمومي دوباره‌اش ادامه داشت، صنعت سينما و دوستداران فيلم‌هاي سينمايي با شوك ديگري روبه‌رو شدند. شيرشاه سه‌بعدي در دومين هفته نمايش عمومي و با وجود رقباي سرسختي مثل فيلم‌هاي “ماني‌بال” و “ربودن” توانست صدرنشيني جدول را براي خود حفظ كند. اين‌بار اين انيميشن با فروش بالاي 22 ميليون دلاري ـ 7 ميليون دلار كمتر از رقم فروش هفته قبل خود ـ اين مقام را به دست آورد. تحليلگران اقتصادي سينما موفقيت شيرشاه را در اكران عمومي دوباره‌اش به سه‌بعدي بودن آن ربط مي‌دهند و مي‌گويند اشتياق عمومي تماشاگران براي ديدن محصولات انيميشني به صورت سه‌بعدي، عامل اصلي استقبال بالاي تماشاگران از اين فيلم نسبتا قديمي بوده است.

شيرشاه با هزينه توليد 79 ميليون دلاري خود ـ كه طبق استانداردهاي دهه 90 رقم بالايي محسوب مي‌شد ـ در نمايش عمومي خود آن زمان در آمريكاي شمالي 330 ميليون دلار فروش كرد و با نقدهاي مثبت منتقدان روبه‌رو شد. فيلم با اين رقم فروش، لقب موفق‌ترين محصول انيميشن كلاسيك كل تاريخ سينما را از آن خود كرد و هنوز هم پرفروش‌ترين محصول تاريخ سينما (در هر دو بخش سنتي و كامپيوتري)‌ به شمار مي‌آيد. انيميشن شيرشاه را راب مانيكوف با همكاري راجر آلونه كارگرداني كرد و قصه آن برداشتي آزاد از درام كلاسيك “هملت” ويليام شكسپير است كه ماجراجويي‌هاي خود را به قلمرو حيوانات برده است.

سيمبا شخصيت اصلي قصه بچه شيري است كه بزودي جاي پدر خود را خواهد گرفت و تبديل به رهبر حيوانات جنگل خواهد شد، اما اسكار، عموي بدطينت او با كشتن پدر سيمبا و تبعيد او به يك نقطه دوردست، زمام حكومت را به دست مي‌گيرد. سال‌ها بعد سيمبا كه شير جواني شده و واقعيت مربوط به مرگ پدرش را فهميده به جنگل برمي‌گردد و با شكست دادن عموي بدذاتش، دوباره صلح و زندگي خوش را به جنگل برمي‌گرداند. بازيگران مطرحي مثل متيو برادريك، جرمي آيرونز، وودي گلدبرگ و جيمز ارل جونز در اين انيميشن صداهاي خود را به شخصيت‌هاي اصلي و مهم قصه قرض دادند.

اما با وجود موفقيت كلان مالي و اقتصادي شيرشاه با انتقادهايي هم از سوي گروه‌هاي ضد تبعيض‌نژادي روبه‌رو شد. مخالفان فيلم عقيده داشتند والت ديزني با انتخاب بازيگران رنگين‌پوستي مثل گلدبرگ و ارل جونز ـ كه به جاي شخصيت‌هاي منفي انيميشن صحبت مي‌كردند ـ تلويحا گفته كه رنگين‌پوستان موجوداتي منفي و خبيث هستند، اما اين تحليل چندان از سوي محافل عمومي مورد استقبال قرار نگرفت و طرح آن را اقدامي غيرضروري و بي‌معني اعلام كردند. حتي خود بازيگران رنگين‌پوستي كه با اين فيلم همكاري داشتند، ادعاي اين گروه را رد كرده و گفتند شيرشاه لحن تبعيض‌نژادي‌گونه ندارد و از مضمون آزادي و استقلال فكري و عملي حمايت مي‌كند. نكته جالب در ارتباط با اين انيميشن، نوع برخورد طرفداران ويليام شكسپير با آن است. اكثريت شكسپيرشناسان و دوستداران او با شيرشاه برخورد گرمي كردند و از آن به عنوان يكي از بهترين اقتباس‌هاي سينمايي از يكي از آثار ويليام شكسپير نام بردند. گروهي از همين انجمن‌هاي طرفدار شكسپير، شيرشاه را در كنار 2 نسخه سينمايي كلاسيك “هملت” قرار دارند كه توسط 2 صنعت سينماي روسيه و انگلستان توليد شده است. اين دو فيلم توسط گريگوري كوزيتنسف و لاورنس اوليويه ساخته شد و اينوكنتي اسموكتوفسكي و اوليويه در آنها در نقش شخصيت هملت اين شاهزاده تيره‌بخت كلاسيك بازي كرده‌اند.

انيميشن شيرشاه اولين فيلم بلند سينمايي مينكوف پس از چند فيلم كوتاه بود. او در سال‌هاي پس از موفقيت كلان اين انيميشن، فيلم‌هاي استوارت كوچولو 1 و 2، عمارت جن‌زده (با بازي ادي مورفي)‌ و قلمرو ممنوع (با بازی جكي‌چان و جت لي)‌ را كارگرداني كرد. ولي هيچ يك از اين فيلم‌ها نتوانستند موفقيتي همسطح شيرشاه كسب كنند و اين انيميشن، همچنان بهترين و تنها كار موفق كارنامه سينمايي وي به شمار مي‌رود. آيا زماني كه مينكوف در حال ساخت شيرشاه بود، تصور آن را مي‌كرد كه اين فيلم تبديل به يكي از كارهاي كلاسيك تاريخ سينما شود؟ اين پرسشي است كه براي بسياري از منتقدان و دوستداران فيلم‌هاي انيميشن مطرح بوده است.

راب مينكوف، اين پرسش را چنين پاسخ مي‌دهد: “وقتي آن روزها كار روي شيرشاه را شروع كرديم، انيميشن‌هايي كه توليد مي‌شدند با استقبال خوب تماشاگران همراه مي‌شدند. فيلم‌هايي مثل پري دريايي كوچولو، علاءالدين و ديو و دلبر با استقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شده بودند. هدف ما در زمان توليد شيرشاه اين بود كه فيلمي بسازيم كه بتواند موقعيت اين انيميشن‌ها را تكرار كرده و طرفداران جديد و تازه‌وارد سينماي انيميشن را راضي كند، اما فقط پس از اكران عمومي شيرشاه بود كه متوجه شديم اين بار كاري ويژه تهيه كرده‌ايم. زمان توليد فيلم هيچ اطميناني نداشتيم كه حاصل كار چه خواهد شد. البته صادقانه بايد بگويم از موفقيت بالاي فيلم خيلي هم شگفت‌زده نشديم”.

اما نكته‌اي كه در رابطه با نسخه جديد شيرشاه مطرح مي‌شود اين است كه آيا سه‌بعدي كردن آن چيز تازه‌اي را به كليت فيلم اضافه خواهد كرد؟ واقعيت اين است كه نسخه جديد بجز عنصر سه‌بعدي شدن، هيچ چيز تازه‌اي به نسخه قديمي اضافه نكرده است. با اين حال، مينكوف تماشاي نسخه سه‌بعدي فيلم را يك تجربه جديد و خوب براي تماشاگران سينما ارزيابي مي‌كند و همين عنصر سه‌بعدي را براي اين كه فيلم شكل و رنگ تازه‌اي به خود بگيرد، كافي مي‌داند. او مي‌گويد: “بگذاريد اعتراف كنم خودم يكي از طرفداران فيلم‌هاي سه‌بعدي هستم، البته به اين شرط كه استفاده خوب و درستي از اين عنصر در فيلم‌هاي سينمايي بشود. براي مثال، “آواتار” روي پرده سينما عالي و خيره‌كننده بود، اما در عين حال، تعدادي فيلم هم به صورت سه‌بعدي روانه پرده سينماها شده‌اند كه نتوانسته‌اند قابليت‌هاي اين سيستم را به صورت كامل و درست به نمايش بگذارند. هميشه با خودم فكر مي‌كردم اگر شيرشاه سه‌بعدي بود، چه اتفاقي مي‌افتاد؟ خوشحالم بگويم كه احساس مي‌كنم شيرشاه جديد توانسته قابليت‌هاي دنياي سه‌بعدي را خوب و قابل قبول عرضه كند. اين نسخه بعد تازه‌اي به محيط و شخصيت‌هاي قصه داده و تجربه‌اي را براي بيننده‌اش فراهم مي‌كند كه به واسطه آن مي‌تواند بيشتر و بهتر درگير ماجراها و روابط درون آن بشود. اين در حالي است كه اين نسخه، هيچ چيزي را از نسخه كلاسيك آن كم نكرده و ارزش‌هاي فراوان آن را خدشه‌دار نمي‌كند”.

پرسشي كه اكنون تحليلگران اقتصادي سينما مطرح مي‌كنند اين است كه آيا تماشاگران سينما طي ماه‌‌هاي آينده با اكران عمومي دوباره نسخه‌هاي سه‌بعدي محصولات نسبتا قديمي‌تر سينما ـ كه نسخه‌هاي دوبعدي‌شان موفقيت خوبي در جدول گيشه نمايش كسب كرده‌اند ـ روبه‌رو خواهند شد؟ اگر اين اتفاق بيفتد، بازار سينما چند تا از اين فيلم‌ها را روانه پرده سينماها خواهد كرد و چه تعداد از آنها با استقبال گرم تماشاگران روبه‌رو خواهد شد؟

ورايتي ‌/‌ مترجم: كيكاووس زياري
منبع: پیلبان
 

sara.mp

Member
چين بزرگترين توليدكننده فيلم هاي پويانمايي در جهان!

اداره ملي راديو و تلويزيون چين اعلام كرد كه اين كشور به نخستين توليد كننده فيلم هاي پويانمايي تبديل شده است .



بر اساس آمار اداره ملي راديو و تلويزيون چين، تعداد فيلم هاي پويانمايي توليد شده در سال 2010 ميلادي به 385 فيلم رسيده است.

زمان اين تعداد توليد فيلم از 22 هزار دقيقه فراتر رفته است و بر اين اساس چين به نخستين كشور توليد فيلم كارتون جهان تبديل شده است.
پيش از اين ژاپن اين مقام را به خود اختصاص داده بود.


كارشناسان مي گويند صنايع توليد فيلم هاي پويانمايي در چين در مراحل اوليه پيشرفت و ابتداي راه قرار دارد.


ارزش كل توليدات پويانمايي در چين در سال 2010 ميلادي به بيش از هشت ميليارد يوان رسيد.







منبع : سایت ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
علی‌رغم انتشار خبر توقف ساخت کارتون «سیمپسون‌ها» برای همیشه، شبکه تلویزیونی فاکس اعلام کرد که به زودی دو قسمت جدید این انیمیشن از این شبکه پخش خواهد شد.




13900719110445_PhotoA.jpg

با آن که عوامل کارتون «سیمپسون»، طولانی‌ترین سریال کارتونی جهان، هفته گذشته در اعتراض به کمی دستمزدهای‌شان دست به اعتصاب زدند و تهدید کردند که به ساخت این کارتون برای همیشه پایان خواهند داد، شبکه تلویویزنی فاکس روز گذشته اعلام کرد که دو قسمت جدید از این کارتون به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

شبکه فاکس پیش از این اعلام کرده بود که با هزینه‌های گزافی که ساخت چنین انیمیشنی برای آنها در بر دارد قادر نخواهند بود که تحت چنین شرایط مالی تولید آن را ادامه دهند و مجبورند تا ۴۵ درصد دستمزد بازیگران این سریال را کاهش دهند.

این در حالی است که بازیگران (صداپیشگان) این سریال مدعی هستند که سریال «سیمپسون‌ها» در سال بیش از ۵ میلیون پوند درآمد عاید سازندگانش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «هری شیرر»، بازیگری که به جای شخصیت آقای برنز در سریال سیمپسون‌ها، صحبت می‌کند، در بیانیه که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که حاضر شده است ۷۰ درصد از دستمزد خود را کاهش دهد ولی در ازای آن در سود سالانه این سریال شریک شود.




منبع : سایت ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
ساخت انیمیشن همسایه ها توسط جان سنفورد و ويل فين

تيم 2 نفره انيماتور جان سنفورد و ويل فين در تدارك ساخت يك انيميشن كامپيوتري جديد به نام «همسايه‌ها» هستند كه به صورت سه‌بعدي ساخته و براي نمايش عمومي در تابستان 2013 آماده مي‌شود.



100856804565.jpg


اين اكشن كمدي خانوادگي و ماجراجويانه قصه يك دختر كوچك را تعريف مي‌كند كه پس از خريد يك اسباب‌بازي تازه با يك سري اتفاقات جالب روبه‌رو مي‌شود. آشنايي وي با مالك مغازه اسباب‌بازي‌فروشي، باعث يك سفر ناخواسته توسط اين دو مي‌شود و آنها در طول سفر با آدم‌ها و ماجراهاي تازه‌اي آشنا و همراه مي‌شوند.

فيلمنامه اين انيميشن را سنفورد و فين مشترك نوشته‌اند. اين دو هنرمند پيش از ورود به دنياي فيلمسازي، نويسنده فيلمنامه انيميشن موفق «مولان» بودند و در چند محصول ديگر شركت والت‌ديزني مثل گوژپشت نتردام، بولت و آتلانتيس هم به عنوان دستيار كارگردان كار كردند.

اولين ساخته سينمايي آنها در مقام كارگردان (و تا امروز تنها فيلمي كه ساخته‌اند)‌ «خانه‌اي در مزرعه» است كه سال 2004 نمايش نسبتا موفقي در سالن سينماها داشت. بازيگراني مثل جودي رنچ و كوبا گودينگ جونيور صداي خود را به شخصيت‌هاي اصلي قصه اين انيميشن قرض دادند. انيميشن خانه‌اي در مزرعه كه به صورت سنتي و با كمك هنر دست انيماتورها ساخته شده، در دو هفته گذشته از سيماي جمهوري اسلامي ايران روي آنتن رفت.




منبع : سایت ایرانیان انیمیشن
 

Flashium

Member
جان لستر در کف خیابان افتاد!!

بالاخره طرفداران پیکسار می توانند بروی جان لستر راه بروند و او دراین مورد بسیار هیجان زده است!!. مرد خلاق پیکسار و دیزنی وکارگردان انیمیشن های داستان اسباب بازی ها ۱ و ۲ ، زندگی یک حشره و ماشین ها ۱ و ۲ روز سه شنبه ۱ نوامبر ۲۰۱۱ ستاره شهرت هالیوود را دریافت کرد.
او مراسم دریافت و نصب ستاره شهرت خود را مقابل تئاتر کاپیتان ال در هالیوود روز سه شنبه ۱ نوامبر ۲۰۱۱ برگزار کرد.
منبع: گستره پویا www.gostarehpooya.ir
 

Flashium

Member
پوستر و تریلر انیمیشن ParaNorman

پوستر و تریلر انیمیشن ParaNorman جدیدترین محصول سبک استوپ موشن 3 بعدی استودیوی لایکا LAIKA سازنده انیمیشن کورالین Coraline منتشر شد.
تاریخ انتشار آن 17 آگوست 2012 تعین شده است. این انیمیشن به کارگردانی سام فل Sam Fell (Flushed Away, Astro Boy) و بر اساس فیلم نامه ای از کریس باتلر Chris Butler (سرپرست نویسندگان انیمیشن کورالین، عروس مرده و تارزان 2) تولید می شود و داستان یک پسر بچه روستایی است، که می تواند با مردگان صحبت می کند که این مهارت خاصی برای زمانیست که روستای خود را تحت محاصره زامبی ها، جادوگران، ارواح و نفرین می یابد.
بازیگران صدا نیز شامل کیسی افلک Casey Affleck، جف گارلین Jeff Garlin، جان گودمن John Goodman، لسلی مان Leslie Mann، کریستوفر مینتزپلاس Christopher Mintze-Plasse، برنارد هیل Bernard Hill و ... است.
Focus Features انتشار آن را بر عهده دارد.
از تریلر این انیمیشن پیداست با انیمیشن جذاب و داستان در تم مایه کورالین طرف هستیم
این تریلر را در اینجا ببینید


[FONT=&quot]منبع: گستره پویا www.gostarehpooya.ir
[/FONT]​
 

animations

Active Member
تيم برتون در مسير كارگرداني پينوكيو قرار گرفت

شرکت فيلمسازي «برادران وارنر» با همکاري «دان جينکز» در جديدترين پروژه سينمايي خود نسخه جديد کارتون «پينوکيو» را تهيه و توليد مي‌کنند

شرکت فيلمسازي برادران وارنر در نظر دارد براي ايفاي نقش «پدر ژپتو » از «رابرت داوني جونيور» بهره میگيرد.

پس از اينکه شرکت والت ديزني با همکاري «تيم برتون» به تازگي نسخه جديدي از «آليس در سرزمين عجايب» را تهيه و توليد کردند، شرکت فيلم سازي برادران وارنر نيز تصميم گرفت در تازه ترين پروژه خود با همکاري «دان جينکز» فيلم سينمايي «پينوکيو» را بسازد.

داستان «پينوکيو» براي نخستين بار با نام «ماجراهاي پينوکيو» در سال 1881 ميلادي توسط کارلو کولودي نوشته شده و براي اولين مرتبه نيز شرکت ديزني در سال 1940 نسخه کارتوني آن را روانه بازار کرد. روبرتو بنيگني نيز در سال 2002 ميلادي آخرين نسخه «پينوکيو» را ساخته بود.

«دان جينکز» تا به امروز تهيه‌کنندگي فيلم‌هاي معروف و پرفروشي مانند «زيباي آمريکايي»، «ميلک» و «ماهي بزرگ» را برعهده داشته است.

«پينوکيو» داستان آدمکي چوبي را روايت مي‌کند که آرزو دارد تا يک روز به شکل يک پسربچه واقعي در بيايد. فيلم‌نامه نسخه جديد «پينوکيو» را «برايان فولر» مي‌نويسد.

از پينوکيو براي انواع تبليغات استفاده مي‌شود؛ به جز براي سياست‌مداران براي دروغگويي‌اش که حتي مردم آمريکا در اعتراض به سياست و وعده‌هاي دروغين دولتمردانشان در تظاهراتي دماغ پينوکيو به صورتشان زدند.

پينوکيو به صورت عروسکهاي کوچک خيمه شب بازي يکي از معروفترين سوغاتي‌هاي ايتالياست. آمبولانسي براي کودکان بيمار اختصاص يافته که با تصاوير شخصيتهاي محبوبشان تزئين شده‌است

تيم برتون با كارگرداني اين فيلم خود را به جرگه فيلمسازان هاليوودي پيوند مي دهد.

تيم برتون خالق برخي از تاريك‌ترين و مهيج‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما ازجمله «سياره ميمون‌ها» «ادوارد دست‌قيچي» و «بيتل جوس» است.

وي اولين‌بار در سال 1985 براي فيلم «ماجراي بزرگ پي» پشت صندلي كارگرداني نشست، اما با فيلم «بيتل جوس» بود كه در سال 1988 به شهرت رسيد.

«تيم برتون» كه 14 فيلم بلند در كارنامه سينمايي‌اش ديده مي‌شود، از معدود كارگرداناني است كه تقريبا در همه ژانرها فيلم ساخته است؛«مريخ حمله مي‌كند» و «سياره ميمون‌ها» در ژانر علمي-داستاني تا «ماهي بزرگ» در ژانر فانتزي، «عروس مرده» نامزد جايزه اسكار در شاخه انيميشن،«سوئيني تاد» در ژانر موزيكال و «چارلي و كارخانه شكلات‌سازي» در ژانر كودكان.

وي كه در سال 2007 شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز را كسب كرد، فيلم «سايه‌هاي تاريك» را به‌عنوان جديدترين پروژه فيلم خود با نقش‌آفريني «جاني دپ» از اوايل بهار مقابل دوربين خواهد برد.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
ماجراهای تن تن برنده جایزه گلدن گلاب بهترین انیمیشن بلند شد


این فیلم را "استیون اسپیلبرگ" بر اساس کمیک استریپ تن تن (راز اسب شاخدار) ساخته.


کاندیداهای بهترین انیمیشن بلند بدین شرح بود:

ماجراهای تن تن (The Adventures of Tintin)
آرتور کریسمس (Arthur Christmas)
ماشین ها 2 (Cars 2)
گربه چکمه پوش (Puss in Boots)
رانگو (Rango)


امسال در این رقابت ها فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی، جایزه گلدن گلاب بهترین فیلم بلند خارجی رو از آن خود کرد.

جوایز گلدن گلاب بعد از اسکار، مهمترین رقابت در سطح بین المللی است و ایران اولین بار بود که توانست به این رقابت راه پیدا کند. اصغر فرهادی (کارگردان) برای دریافت جایزه به همراه پیمان معادی (بازیگر) روی سن رفت و در سخنرانی کوتاهش گفت:

"داشتم فکر می کردم که اگر جایزه را گرفتم از چه کسی تشکر کنم، از مادرم، از پدرم، از همسر مهربانم، از دوستانم، از گروه فیلمم؟ اما حالا دوست دارم از مردمم بگویم. آنها حقیقتا مردمی صلح طلب و صلح دوست هستند... متشکرم".

به راستی که اصغر فرهادی باعث افتخار ماست. :clap:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا