Reconstract subdiv چرا کار نمیده؟

سلام
من کاربر مبتدی زیبراش هستم دارم با زیبراش 4r6 کار میکنم:neutral:
یه cube رو وارد صحنه میکنم بعد روی Edit کلیک میکنم و بعد make polymesh 3d و بعد در پارامترهای Tools و زیر گزینه های unified skin مقدار resulation رو 16 (کمترین مقدار) مقدار smooth رو 0 تنظیم میکنم و دکمه make unified skin رو انتخاب کردم. skin به وجود اومده توی پانل Tools رو انتخاب کردم. حالا وقتی میخوام شئ رو Reconstract کنم (توی پارامترای geometry) فقط یک مرحله این اتفاق می افته و شئ بیشتر از یه بار لول بندی نمیشه و این پیغام رو میده:
reconstract result: Unable to reconstaruct low subdiv-level. operation cancelled.:)
چکار باید بکنم که cube من reconstract subdive بشه تا لول آخرش؟:sad:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام ...
خیلی سادست بخاطر اینکه جسم شما توپولوژی سابدیواید شده ای نداره ، سابدیواید شدن یعنی تقسیم هر پلی با دو خط ( اگر 4 ضلعی باشه ) مثلا به مثال زیر توجه کنید :

1111111111111.jpg

اگر دقت کنید ، هر ضلع از وست تقسیم شده ، در واقع با هر سابدیواید 5 ورتکس به هر فیس اضافه میشه ...

حالا این عمل Reconstruct Sub-div کارش چیه ؟ کارش اینه که این تقسیمات رو برگردونه . حالا این کار بر اساس لوپ ها انجام میشه و همون قضیه قبل ، اگر شما این بین یک ضلع رو حتی کم کنید دیگه اون ارایه از بین میره و قابل برگشت نیست .

حالا شکلی که زیبراش بهش رسیدید دارای هیچ توپولوژی استاندار و تقسیم شده ای نیست .

313123.jpg

این پیغام

reconstract result: Unable to reconstaruct low subdiv-level. operation cancelled

زمانی نمایش داده میشه که دیگه راهی برای برگشت دادن پلیگان ها نباشه .

در هر صورت شما نیازی به این کار اصلا ندارید .

منتظر یک توضیح کاملا تخصصی از زیر و بم ورتکس ها وپلیگان ها باشید ( شوخی ) :green:
موفق باشید .
 
سلام ...
خیلی سادست بخاطر اینکه جسم شما توپولوژی سابدیواید شده ای نداره ، سابدیواید شدن یعنی تقسیم هر پلی با دو خط ( اگر 4 ضلعی باشه ) مثلا به مثال زیر توجه کنید :

مشاهده پیوست 104673

اگر دقت کنید ، هر ضلع از وست تقسیم شده ، در واقع با هر سابدیواید 5 ورتکس به هر فیس اضافه میشه ...

حالا این عمل Reconstruct Sub-div کارش چیه ؟ کارش اینه که این تقسیمات رو برگردونه . حالا این کار بر اساس لوپ ها انجام میشه و همون قضیه قبل ، اگر شما این بین یک ضلع رو حتی کم کنید دیگه اون ارایه از بین میره و قابل برگشت نیست .

حالا شکلی که زیبراش بهش رسیدید دارای هیچ توپولوژی استاندار و تقسیم شده ای نیست .

مشاهده پیوست 104674

این پیغام

reconstract result: Unable to reconstaruct low subdiv-level. operation cancelled

زمانی نمایش داده میشه که دیگه راهی برای برگشت دادن پلیگان ها نباشه .

در هر صورت شما نیازی به این کار اصلا ندارید .

منتظر یک توضیح کاملا تخصصی از زیر و بم ورتکس ها وپلیگان ها باشید ( شوخی ) :green:
موفق باشید .

بله بله
متوجه شدم
ولی cube زمانی به شکلی که شما گذاشتین در میاد که make polymesh 3d رو نزده باشیم. وقتی این گزینه رو میزنم و بعد Reconstract میکنیم cube توپولوژیش رو حفظ می کنه ولی فقط یه لول ازش کم میشه و در مرحله بعدی پیغامی رو که خدمتتون عرض کردم میده.
این کارو توی یه آموزش برای شروع اسکالپت سر یه شخصیت انجام میده تو ورژن قدیمی زیبراش. ینی با توپولوژی که ایجاد میکنه یه ماکرو میسازه و...
ینی ممکنه این امکان توی ورژن جدید زیبراش حذف شده؟
اگه فکر میکنید روش منسوخ شده ای هست و روشهای بهتری وجود داره من آموزشم رو عوض کنم.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خب فکر کنم ابجکتی که شما میگیرید این هست ( یکبار تو زیبراش Reverse شد و از زیبراش اوردم داخل مکس ) :
eqweqweqweqwe.jpg

خب حالا کاری که میکنیم تعداد ردیف ورتکس هر بعد x y z رو میشمریم : 7x7x7

خب حالا بیاید یک باکس خودمون ایجاد کنیم با ردیف 8x8x8
حالا اون ابجکت رو در زیبراش بیارید ... امتحان کنید ، درست نیست ؟

wdadad.jpg


حالا 6x6x6 رو امتحان کنید .چه اتفاقی افتاد ؟

awddwa.jpg

اگر دقت کنید در 8 در 8 در 8 ما اخرین subdiv ای که زیبراش بهمون داد 1 بود یعنی یک باکس کاملا معمولی با یک سگمنت در 6 وجهش اما در 6 در 6 در 6 در اخر به ردیف 3x3x3 میرسید و باز همون پیام قبلی !
چرا ؟ چون مضرب تقسیم این اضلاع در سابداید کردن به صورت 2 تایی هست ، یعنی به 2 تقسیم میشوند ، 7 ردیفش عدد فرد هست برای همین اگر 7 باشه ، یا 11 یا 13 همین مشکل رو خواهید داشت چون این اعداد به 2 بخش پذیر نیستند .
حالا 8 رو به 2 تقیسیم مکرر میکنیم .
1=2=4=8
حالا عدد 6
3=6
3 دیگه بر 2 بخش پذیر نیست پس ما اخرین سابدیواید رو داریم .


در مورد روش راستش درک نکردم برای چی ، ما در روش کلی از Dynamesh برای مدلینگ و فرم دهی استفاده میکنیم و در اخر Retopology میکنیم .
موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا