علائم عفونت و التهاب لثه بعد از کامپوزیت

sarakvz

Member
عفونت لثه پس از کامپوزیت دندان علت‌های مختلفی دارد. هر فرد بعد از کامپوزیت ممکن است یک یا چند مورد از این علل را تجربه کند. نکته مهم این است که اگر التهاب و عفونت لثه به‌موقع شناسایی و درمان نشود می تواند به دندان‌ها آسیب برساند و استحکام دندان‌ها را از بین برد. علائم عفونت و التهاب لثه بعد از کامپوزیت شامل موارد زیر است:

  1. حساس شدن و خونریزی لثه بعد از کامپوزیت: اگر هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن با خونریزی آن‌ها مواجه شدید، دچار التهاب و عفونت لثه هستید. استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان باعث می‌شود هیچ ذره ریز غذایی در محل اتصال دندان و لثه باقی نماند. این امر از بروز التهاب و عفونت لثه بعد از کامپوزیت جلوگیری می‌کند.
  2. بوی بد دهان: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های عفونت لثه بعد از کامپوزیت، بوی بد دائمی دهان است. دلیل ایجاد بوی بد دهان بعد از کامپوزیت دندان، انتقال باکتری به زیر لثه است. همچنین برای رفع مشکل بوی بد دهان ناشی از عفونت استفاده از مسواک و نخ دندان بی‌فایده است.
  3. التهاب و قرمزی لثه: اگر عفونت لثه به‌موقع شناسایی و درمان نشود؛ دچار شکل جدی‌تری از این بیماری، یعنی التهاب و قرمزی لثه می‌شوید. در این مرحله التهاب لثه با درد زیادی همراه است و درصورتی‌که به‌موقع توسط دندان‌پزشک ماهر تحت درمان قرار نگیرد؛ منجر به عوارضی مانند لقی دندان یا جدایی لثه از دندان (کیسه‌ای شدن لثه) می‌شود.
  4. تغییر فاصله بین دندان‌ها: در صورت ابتلا به عفونت و التهاب لثه بعد از انجام کامپوزیت، پس از مدتی شاهد تغییر در موقعیت دندان‌ها هستیم.
  5. از دیگر علل عفونت لثه بعد از کامپوزیت می‌توان به احساس دندان‌درد شدید و وجود عفونت بین دندان و لثه اشاره کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا