برای اینکه یک مرحله از مدلسازی رو پاک کنیم دو تا راه داریم:
1- اسم اون مرحله کپی کن توی Select by name بعد delete بزن
2- از پنجره Connection ارتباطش رو با مدل قطع کن
راه اول بهتره، منم خودم با مکس کار کردم. ولی تو این زمینه مایا بهتر از مکسه چون توی مکس شما تمام کارهاتون داخل یک Edit poly هست که با پاک کردنش تمام اون مراحل پاک میشن و حتی قابل تغییر هم نیستند! ولی توی مایا تمام مراحل توی History هست و راحت میشه اونا رو حذف و یا تغییر داد.
ممنون دوست عزیز ولی منظور من layer modeling بود، مثلا شما میخوای ببینید اگه توپولوژی مدلتون رو به نحو دیگه اصلاح کنید کار خوب میشه یا نه، شما با اضافه کردن یه edit poly ساده این کار رو انجام میدین و بعد اتمام کار اگه خوشتون نیومد edit poly رو حذف میکنید، شما با لایه لایه کار کردم میتونید هر زمان یه هر قسمت که شده برگردید و خودتون history و مقدار کار انجا شده تو هر لایه رو تایین کنید.
ببینید من اصلش برای این میخواستم: مثالا میخوای یه blend روی صورت کاراکتر یا همون target ـتون ایجاد کنید، شما به راحتی میتونید یه سری عملیات رو برای حالت دهی روی یه لایه edit poly ایجاد کنید برای هر اصلاح هم میتونید دوباره یه لایه ایجاد کنید و هر زمان میتونید به لایه قبلی اصلاحاتتون برگردید، به نوعی شما میتونید هم برای هر حرکت کوچیک یه لایه دست کنید هم برای یه سری اصلاحات کلی و ...
حالا من توی مایا دونبال این نوع مدلینگ یعنی به صورت لایه لایه میگشتم، مثلا شما تو انیمیشن هم layer animation دارید برای اصلاحات انیمیتتون یا ایجاد جزییات بدون دست خوردن به انیمیت اصلیتون.
باز ممنون بابا پاسخگوییتون دوست عزیز.
حق یارتون