Unreal Engine

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام خدمت همه دوستان گلم
همون طور که شاهد هستیم انجین آنریل پیشرفت های چشم گیری داشته.
اینجا میخوایم به بررسی اون ها بپردازیم.بچه ها بحث تبادل نظر هر چی دارین بریزین وسط
 

mahmoudz

Active Member
سلام.خسته نباشید...
آیا این موتور رندر متریال های وی ری و نورپردازی آن را ساپورت می کنه؟
خیلی ممنون...
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام نه. فقط مدلسازی رو قبول میکنه اونم خیلی باید بهینه سازی شده و سبک باشه.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام ، عارف جان من برای عید مقاله دارم در این رابطه در مصطفی تریدی ، پخش شد اینجا هم قرار میدم .

چیزی که بهتون میتونم الان بگم اینه که انریل هنوز مونده به لومیون برسه
 

HR3D

کاربر فعال
سلام
حمید دادا از چه نظر از لومیون پایین تره ؟
 

Bertali

Member
سلام

بهتره به جای نسخه های اصلی از udk که مجانی هست و کرک و غیره لازم نداره استفاده کنید .
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
Bertali جان انریل رایگان شده



حمید جان ، تکنولوژی که پشت لومیون خوابیده فعلا باید بقیه خوابشو ببینن :D در همین حد ...

خیلی هم مواظبن سازنده هاش لو نره کافیه یک سر به پوشه نرم افزارش بزنی همه چی رو 3 مرحله قفل گذاری کردن !
 

rezazarasvand

کاربر فعال
Bertali جان انریل رایگان شده



حمید جان ، تکنولوژی که پشت لومیون خوابیده فعلا باید بقیه خوابشو ببینن :D در همین حد ...

خیلی هم مواظبن سازنده هاش لو نره کافیه یک سر به پوشه نرم افزارش بزنی همه چی رو 3 مرحله قفل گذاری کردن !
سلام آقا حمید گل ! من (یکم) متوجه حرفاتون نمیشم!! خوب منظور بچه ها اینه که کدوم توی رندریگ ، سرعت رندر ، متریال و ...قوی تره پس بهتره مقایسه بشه ، لطفا بیشتر توضیح بده !!
بهترین کار اینه که یه چند تا کار انجام شده با این دو رو مقایسه کنیم چون نظر من بر عکس شماست پس من 2 تا لینک از کارای unreal میگذارم شما هم دو تا لینک از کارای لومیون بگذارید که بشه قیاس کرد ممنون.
https://www.youtube.com/watch?v=UwEuSxAEXPA
https://www.youtube.com/watch?v=BAAPTiuFdwU
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام رضا جان ، کار نیاز نیست ، چون یوزر های انریل خودشون یکپا حرفه ای هستند .

اما خودم شخصه میتونم براتون با یک پروژه شرح بدم .


ولی به صورت خلاصه .

- سیستم GI لومیون 5 از یک سیستم فیزیکال پیروی میکنه
اما سیستم GI در انریل سیستم Voxel Cone Tracing هستش ، یک الگوریتم فیک برای محاسبه GI و همینطور محاسبه Enlighten .
enlighten یک تکنولوژی Global Illumination ـه که میاد GI رو دقیقا مثل Normal Map توی RGBA به صورت pre-bake قرار میده و با اثبات اون در شیدر و سیتسم متریال یک نوع GI به وجود میاره .
یعنی میاد جهت و زاویه تابش نور رو در مقدارش ضرب میکنه و در نهایت در کانال Diffuse و Lightmass ـه انریل قرار میده .

این تکلنولوژی از یونیتی 5 به بعد هم درش قرار گرفته .


ولی لومیون ، یک سیستم GI ریل تایم با محسابه فیزیکال داره .


2 - ابر های لومیون تکنولوژی Real-Time Volumetric داره که فوق العادست ، مشابهش یک تکنولوژی هست به اسم TrueSky که به صورت پلاگین برای انریل و یونیتی عرضه شده اما اصلا به کیفیت لومیون نمیرسه .


3 - توی لومیون 5 شما میتونید نور پردازی رو از ویری و منتال ری به صورت مستقیم وارد لومیون کنید ، برای دیدن این قابلیت به بخش Feature های سایتش مراجع کنید .


4 - اینکه همیشه کار های انریل قوی و قشنگ تر بوده به دلیل اینه که شرکت Epic یک شرکت نرم افزاری نیست ، یک پروداکشن کامله با بسیاری از ارتیست های برتر جهان !
برای همین توی تبلیغات حرف اول رو میزنه .


5 - اگر کسی واقعا لومیون بلد باشه و خوب کار کنه ، کارش رو به چند برابر انریل و امثال اون میتونه برسونه .

6 - متریال های Unreal Engine ، از تکنولوژی PBR و PBM یا Physcal Based استفاده میکنند که در یونیتی هم داریم اما شیدر های Lumion 5 ، به جز استفاده از PBM ، حالت Real-Time Raytrace دارند !!!

7 - در انریل انجین و یونیتی برای رفلکشن ها از تکلنلوژی فیک Screen Space Real-Time Reflection استفاده میشه که در لومیون هم از همین تکنولوژی استفاده میشه .

8 - سیستم Sky لومیون از لحاظ نوری و محاسبه جو ، چندین بار جایزه از Computer Graphic Awards دریافت کرده ، بخاطر اینکه در تک تک شرایط محیطی کاملا طبیعی عمل میکنه ، در صورتی که مثلا در Vray ، خیلی روی این قضیه کار نشده !

نمیدونم کافی بود یا نه ، اما شما هر کاری هم کنید فعلا Lumion و بعد twinmotion :
http://www.twinmotion.com/

انجین های بازی تازه پا به این عرصه گزاشتن و خیلی هاشون دارند تلاش میکنند به همین نرم افزار ها برسند .
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام بچه ها.راستش من تقریبا با لومیون زیاد کارکردم و بد نیستم:wink:
http://www.aparat.com/v/fNFPU
قابلیتهاش خیلی بالاست. میشه گفت توی معماری یه کار راه انداز درست حسابی هست.اما واقعا این سری آنریل 4 خیلی ترکوند. دلیلش شاید اینطور باشه!
لومیون رو یه کاربر خونگی با حداقل امکانات میتونه بزنه اما آنریل کار تیم ورک هست و خیلی وسیع تر هست. ما کاربر خونگی ها به نظرم لومیون بمونیم بهتره.مگر اینکه سر در بیاریم از آنریل. با محیطش نمیشه ارتباط برقرارکرد.امثال عید برای خودم چند تا راه در نظر گرفتم نیمدونم کدومش برم
یکی زیبراش هست که علاقه دارم
یکی آنریل هست که خوشم اومده
یکی اینکه توی مکس وی ری به رندر آدم با پوست خیلی رئال مثل کار خارجیها برسم
یکی اینکه هودینی خیلی به نظرم جالب اومده.
حیف هست. داریم در جا میزنیم.
 

3D_lover

Member
لومیون واسه انیمیشن چطوره؟ از biped و skin پشتیبانی میکنه؟ morph چطور؟ از سیالات و پارتیکل های مکس چطور؟
 

rezazarasvand

کاربر فعال
سلام بچه ها.راستش من تقریبا با لومیون زیاد کارکردم و بد نیستم:wink:
http://www.aparat.com/v/fNFPU
قابلیتهاش خیلی بالاست. میشه گفت توی معماری یه کار راه انداز درست حسابی هست.اما واقعا این سری آنریل 4 خیلی ترکوند. دلیلش شاید اینطور باشه!
لومیون رو یه کاربر خونگی با حداقل امکانات میتونه بزنه اما آنریل کار تیم ورک هست و خیلی وسیع تر هست. ما کاربر خونگی ها به نظرم لومیون بمونیم بهتره.مگر اینکه سر در بیاریم از آنریل. با محیطش نمیشه ارتباط برقرارکرد.امثال عید برای خودم چند تا راه در نظر گرفتم نیمدونم کدومش برم
یکی زیبراش هست که علاقه دارم
یکی آنریل هست که خوشم اومده
یکی اینکه توی مکس وی ری به رندر آدم با پوست خیلی رئال مثل کار خارجیها برسم
یکی اینکه هودینی خیلی به نظرم جالب اومده.
حیف هست. داریم در جا میزنیم.

آقا عارف شما استاد مایی عزیزم. پیشنهاد من به شما اینه که سمت آنریل فقط برای طراحی گیم بیا نه چیز دیگه! هودینی خیلی خوبه کلا همه چیزش کامله! جلوه های ویژه عالی داره! فیلم های بزرگی رو باش کار کردن! آخریش life of pie
در هر صورت امید وارم موفق باشی
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام بر رضای عزیز دل
در مورد هودینی بگم همه چیزش کامل نیست ...
من دوتا رفیق هودینی کار قدیمی دارم از اون اصلی ها ، فقط تو vfx کامله ، تو مدلینگ و رندر ضعف خیلی داره .

با انریل کاملا موافقم .
زیبراشم که تاج سر :d
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام مجدد. راستش علت اینکه میخوام سمت آنریل برم دقیقا به خاطر بازی سازی هست. قطعا نه اینکه تیم گیم بسازم. شبیه سازی معماری برای مشتری هام درست کنم. مثلا تبلیغات وسیع بشه خب قطعا پول خوب میگیرم . من الانش برای شرکت هایی که انیمیشن کارکردم قطعا وقتی بهشون شبیه ساز بدم هم میتونم مبلغ قراردادهام رو بالا تر ببرم هم یه جورایی توی مازندران دست خیلی کم هست ...
 

rezazarasvand

کاربر فعال
عارف جان منظورت اینه که طرف یه فایل exe ببره و کار رو رو سیستمش ببینه! حواست باشه حتما باید روی یه سیستم قوی اجرا بشه ! و شما حتما باید ورژن دولوپر آنریل رو کامپایل کنی که بتونی خروجی بگیری. موفق باشی
 
آنریل 4 یه انقلاب بزرگ توی عرصه برنامه udk بود از هر نظر. بنده که مقداری بازیسازی انجام میدم به شخصه راحتی کار رو توی بازی سازی با این برنامه به خصوص این نسخه تجربه کردم
 

Pois0nous

New Member
unity بهتره یا unreal؟ از نظر سادگی و راحتی! برای یک کاره یک نفره و 2D
هم یکم c++ بلدم هم js
الان هر دو تاشون رایگان شدن وسوسه انگیز شدن :D
 

جدیدترین ارسال ها

بالا