Ubuntu Linux برنده جايزه بهترين توزيع لينوکس در سال 2005

ToFaN

Well-Known Member
1001524_b.jpg

لينوکس Ubuntu از سوي کاربران لينوکس در انگلستان به عنوان بهترين توزيع اين سيستم‌عامل در سال 2005 شناخته شد.

لينوکس Ubuntu (اُوبانتا) از سوي کاربران لينوکس در انگلستان به عنوان بهترين توزيع اين سيستم‌عامل در سال 2005 انتخاب شد. پيش از اين، لينوکس اوبانتا از سوي مجله معتبر TUX نيز به عنوان بهترين توزيع لينوکس در سال 2005 انتخاب شده بود.

نسخه 5.10 اين لينوکس پايان هفته گذشته منتشر شد. نسخه جديد شامل بهبودهايي در زمينه‌هاي مختلف، از جمله پشتيباني بهتر از فناوري موبايل است. لينوکس اوبانتا را مي‌توانيد از اين نشاني دانلود کنيد.

طي ماه‌هاي اخير Ubuntu Linux همواره به عنوان يکي از محبوبترين توزيع‌هاي لينوکس در محافل اپن‌سورسي مطرح بوده است. ویژگی های منحصر بفرد این توزیع باعث شده که بسرعت در میان علاقمندان و دوست داران لینوکس جا خوش کرد و اکنون یکی از کاندیداهای انتخاب توسط افراد مبتدی و آنهایی است که دنبال یک توزیع لینوکس بی دردسر هستند که هر آنچه را نیاز دارد برایشان فراهم کرده باشد.

این توزیع مبتنی بر توزیع معروف و قدرتمند Debian است و از میزکار Gnome استفاده مي‌کند. اوبانتا همچنين برنامه OpenOffice.org را به عنوان سکوي نرم‌افزار اداری خود انتخاب کرده است.

سادگی در نصب، سهل الوصول بودن، مدیریت خوب بسته های نصب و استفاده از بهترین و کاربردی ترین برنامه های کاربردی بدون ذره ای نرم افزار اضافه و در کنار بکارگیری یک میزکار سریع و سبک مهمترین ویژگی های این توزیع هستند.

درباره توزیع لینوکس Ubuntu

در دنیای لینوکس، تولد برخی از توزیع‌ها یا ارائه نسخه‌های جدید آنها با سر و صدای زیادی همراه است. توزیع Ubuntu نیز یکی از این توزیع‌هاست که ارائه آن سر و صدای زیادی برپا کرد که هر فرد کنجکاوی را تحریک به آزمایش آن می‌کند.

واژه Ubuntu کلمه‌اي آفریقایی و به معنی انسانیت و روح انسانیت است. توسعه دهندگان اين نسخه از لينوکس هدف خود را ارائه سیستم‌عاملی رایگان و آزاد برای همه با بهترین کیفیت و پشتیبانی.اعلام کرده‌اند.

این توزیع هر ۶ ماه بروز مي‌شود و هر نسخه منتشر شده تا ۱۸ ماه از پشتیبانی امنیتی برخوردار خواهد بود.

اوبانتا توسط کاربران لينوکس در کشورهاي مختلف دنيا از جمله در کشورهاي اروپايي و قاره آفريقا توسعه داده مي‌شود. اين لينوکس محبوبيت فراواني در ميان لينوکس‌کاران آفريقايي دارد.

شرکت Canonical ، مستقر در جزيره Isle Of Man در نزديکي انگلستان، مديريت اين پروژه را در اختيار دارد و صاحب امتياز نام تجاري اين توزيع از لينوکس است.

وجود یک راهنمای فارسی کامل برای علاقمندان به این توزیع محبوبیت آن را در نزد فارسی زبانان دوچندان کرده است. در این راهنمای هر آن چه را که می خواهید از Ubuntu بدانید آورده شده است.

ubuntu01.jpg
 

ARTA_ADOBE CO

Active Member
سایت ubuntu فارسی شد !

ارزش داشت یک بار دیگه بالا بیاد این تاپیک...


سایت فارسی UBUNTU تاسیس شد ! (http://www.ubuntu-ir.org/desktop)


ubuntu-def-fa.png




لینوکس در خدمت بشریت

کاربرانی که با لینوکس آشنایی دارند حتما این واژه رو چندین بار شنیدن و با خواندن این جمله سریع یاد لینوکس اوبونتو می افتند ، لینوکسی که در عین جوان بدون بسیار موفق بوده و در حال حاضر محبوبترین لینوکس دنیا هست و حتی در ایران نیر طرفداران بسیاری دارد ، شاید از دلایل موفقیت این لینوکس می شه به پشتیبانی خوب و راحت بودن محیط اشاره کرد . در حال حاضر این توزیع از نظر پشتیبانی و مطلب هیچ چیزی کم نداره . به تازگی گروهی از کاربران این توزیع سایتی فارسی برای اوبونتو درست کردند که با دیدنش حیفم اومد که معرفیش نکنم در این سایت می خوانیم :
اوبونتو یک سیستم عامل کاملاً‌ آزاد و رایگان بر اساس گنو/لینوکس٬ همراه با پشتیبانی در سطح جامعه کاربران و خدمات تجاری و حرفه‌ای است. اوبونتو توسط اجتماع بزرگی از کاربران و توسعه دهندگان در سراسر دنیا توسعه داده میشود و ما از شما نیز دعوت می‌نمائیم تا به این اجتماع بپیوندید!

اجتماع اوبونتو بر اساس ایده‌های فلسفه اوبونتو که می‌گوید: نر‌م‌افزار باید آزاد و رایگان در اختیار عموم باشد٬ همچنین ابزارهای نرم‌افزاری مختلف می‌بایست به صورت سفارشی و به زبان محلی کاربران در اختیارشان باشند و کاربران مجاز باشند نرم‌افزار را بر اساس نیازهای خود سفارشی نموده و استفاده نمایند٬ شکل گرفته است.

این آزادیها موجب شده‌اند٬ اوبونتو اساساً با نرم افزارهای سنتیﹺ خصوصی متفاوت باشد. نه تنها ابزارها و نرم‌افزارهای مورد نیازتان رایگان هستند٬ بلکه شما مجاز خواهید بود نرم‌افزارها را مطابق نیازتان و بگونه‌ای که مایلید سفارشی نموده و استفاده نمائید...
برای دیدن تصاویری از محیط این سیستم عامل می تونید به اینجا برید .
یه چیز جالبی که این توزیع داره فرستادن سی دی های آن به هر جای دنیا بصورت رایگان هست و این قضیه کاملا صحت داره و به شخصه دیدم که به ایران هم می فرسته ، برای سفارش می تونید به اینجا برید .
برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم ...


به نقل از عصرانه...
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا