PU Sandwich Panel چیست؟

ساندویچ پانل ساختاری است که از سه لایه ساخته شده است:

هسته
پوست دو طرفه
ساندویچ پانل در کاربردهایی استفاده می شود که به ترکیبی از استحکام ساختاری بالا و وزن کم نیاز باشد. در زیر لیستی از برنامه های استفاده شده توسط ساندویچ پانل آورده شده است:

سردخانه
خانه های بسته بندی
اتاقهای CA
اتاقهای رسیده
اتاق های فریزر
اتاقهای تمیز
اتاق های کنترل
سقف های عایق بندی شده
روکش های دیواری
تقسیم بندی
خانه ها و پناهگاه های پیش ساخته
کابین های قابل حمل
مراکز بهداشتی و مدارس ، استادیوم ها ، انبارها
پناهگاه های ارتباطی
سایبان های عایق بندی شده
مناطق دمای زیر صفر
PU ساندویچ پانل:

کف سفت و سخت پلی اورتان هسته اصلی این نوع پانل ها است. ویژگی خاص پلی یورتان ها روش تولید آنها است. به طور کلی ، اندازه گیری و اختلاط چهار جریان یا بیشتر از اجزای مایع حاوی پیش سازهای پلی یورتان در مرحله پردازش ، پلی یورتان تولید می کند. بنابراین ، پلیمر نهایی با وزن مولکولی بالا به طور معمول توسط ساخت ساندویچ پانل تولید می شود که دارای خط تولید ساندویچ پانل PU است. در خط تولید ساندویچ پانل ، یک بخش برای انجام این فرآیند اختصاص داده شده است ، "PU Foaming Machine" یا "Metering Machine".
از سال 1950 به بعد از پلی یورتان به عنوان یک عایق حرارتی بسیار مناسب استفاده می شود. با داشتن خواص عایق بسیار بالا ، پلی اورتان ها منجر به صرفه جویی در انرژی و در نتیجه شارژهای مرتبط تا 60٪ می شوند. از آنجا که استفاده از سوختهای فسیلی حدود 80٪ دی اکسید کربن جهان (CO2) را به دنیا می آورد ، بنابراین ، استفاده از پلی اورتان می تواند یک روش مناسب برای کاهش مصرف انرژی باشد و در نتیجه ، کاهش گاز CO2 به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل گرم شدن کره زمین علاوه بر این ، عایق پلی یورتان در حالی که کارایی بالاتری در عایق حرارتی دارد ، در مقایسه با سایر عایق های حرارتی و سرما ، سبک و مقرون به صرفه تلقی می شود.

ممکن است سوالاتی در مورد مقاومت در برابر آتش وجود داشته باشد. که با سرعت مقاومت در برابر آتش توضیح داده می شود. درجه بندی مقاومت در برابر آتش به معنی مدتی است که برای آن یک سیستم محافظت در برابر آتش منفعل می تواند یک آزمایش استاندارد مقاومت در برابر آتش را تحمل کند.

آزمایشات مطابق با DIN 4102-1 ، رفتار آتش سوزی مصالح ساختمانی و اجزای ساختمان. طبقه بندی مصالح ساختمانی مطابق با EN 13501-1:

کلاس A: مواد غیر قابل احتراق - تست مطابق با DIN EN ISO 1182 (کلاس های غیر قابل اشتعال)

- کلاس A1 = بدون محتوای آلی ،

- کلاس A2 = با محتوای ارگانیک

کلاس B: مواد قابل احتراق (مانند منسوجات ، مبلمان و سایر فضای داخلی)

- کلاس B1: بازدارنده شعله

- کلاس B2: اشتعال پذیری طبیعی (خود خاموش)

- کلاس B3: به راحتی قابل اشتعال است (در ساختمانهای صنعتی قابل استفاده نیست)

در بیشتر کشورها ، PU ساندویچ پانل باید از طبقه بندی B2 عبور کند. هدف از آزمایش مطابق با استاندارد DIN 4102-1: 1998-05 بخش 6.1 طبقه بندی مصالح ساختمانی (به جز پوشش کف) بر اساس رفتار آتش سوزی آنها است. طبقه بندی کف پلی اورتان در ساندویچ پانل پلی یورتان با توجه به ماده اولیه مورد استفاده در دستگاه کف سازی هنگام ساخت کف PU سفت و سخت تعیین می شود.

یک ساندویچ پانل با پلی یورتان معمولاً از دو ورق تشکیل شده است. ورق ها می توانند PPGI (آهن گالوانیزه از قبل رنگ شده ، همچنین به عنوان فولاد از قبل پوشش داده شده ، فولاد پوشش داده شده با سیم پیچ ، فولاد پوشش داده شده با رنگ پوشش داده شده توسط یک لایه روی گرم غوطه ور) ، PPGL (آهن Galvalume از قبل رنگ شده ، پوشش داده شده توسط یک روی گرم بستر) ، ورق های آلومینیوم و ورق های کاغذی. ورقها در صورت نیاز دستگاه رول تشکیل ، شکل می گیرند یا به عبارت دیگر شیار می خورند.

برای تولید ساندویچ پانل PU دو خط تولید وجود دارد:
خط ساندویچ مداوم PU / PIR
خط پانل ساندویچ پلی اورتان ناپیوسته
روشهای ساخت ساندویچ پانل در بالا ذکر شده است که به موجب آنها ماشین آلات ساخت ساندویچ پانل تفاوتهای چشمگیری دارند.

در خط پیوسته ساندویچ پانل PU ، سرعت تولید تقریباً 10 برابر بیشتر از خط پانل ساندویچ پی سی پیوسته است. علاوه بر این ، هنگام استفاده از ماشین آلات مداوم PU Sandwich Panel ، نیروی انسانی مورد نیاز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در خط ساندویچ مداوم پانل سنگ نیز می توان با گسترش تجهیزات ساندویچ پانل پشم سنگ تولید کرد.

اندازه و انواع ساندویچ پانل PU:

انواع مختلفی از ساندویچ PU وجود دارد که می توان آنها را با خط ساندویچ پانل مداوم و متوقف تولید کرد:

پنل دیواری PU برای اتاقهای سرد
اندازه معمول ساندویچ پانل اتاق سرد: 120 ، 150 ، 170 ، 200 میلی متر
پانل های سقف PU
تعداد شیارها را می توان انتخاب کرد
اندازه معمول پانل ساندویچ سقف: 40 ، 50 ، 60 ، 70 ، 80 ، 90 ، 100 ، 120 میلی متر
پانل های دیواری PU
اندازه معمول پانل ساندویچ دیواری: 40 ، 50 ، 60 ، 70 ، 80 ، 90 ، 100 ، 120 ، 150 ، 170 ، 200 میلی متر
پانل های Secret Fix (ساندویچ پانل پیچ مخفی ، ساندویچ پانل بدون پیچ و ساندویچ پانل مشترک مخفی)
اندازه معمول ساندویچ پانل Secret Fix: 40 ، 50 ، 60 ، 70 ، 80 ، 90 ، 100 ، 120 ، 150 ، 170 ، 200 میلی متر
پانل های سقف خورشیدی
اندازه معمول پانل ساندویچ سقف: 40 ، 50 ، 60 ، 70 ، 80 ، 90 ، 100 ، 120 میلی متر
داکت پنل
اندازه معمول ساندویچ پانل داکت پانل: 20 ، 30 میلی متر
هیئت مدیره
اندازه معمول صفحه پانل صفحه ساندویچ: 20 ، 30 ، 40 ، 50 ، 70 ، 100 ، 120 ، 150 ، 200 میلی متر
وزن و طول ساندویچ پانل PU

دو عاملی که وزن ساندویچ پانل را تعیین می کنند عبارتند از:

ضخامت پوست ، قبلا ذکر شده است که ورق ها می توانند PPGI باشند (آهن گالوانیزه از قبل رنگ شده ، همچنین به عنوان فولاد از قبل پوشش داده شده ، فولاد با روکش کویل ، فولاد پوشش داده شده با رنگ پوشش داده شده توسط یک لایه روی روی آب) ، PPGL (آهن Galvalume از قبل رنگ شده) ورقهای آلومینیوم و ورقهای کاغذی
تراکم فوم PU تولید شده توسط دستگاه اندازه گیری یا کف در خط تولید ساندویچ پانل.
طول ساندویچ پانل تولید شده توسط تولید مداوم ساندویچ پانل به نیاز مصرفی بستگی دارد که طول آن حداقل 0.5 متر تا 22 متر است. با این حال ، ساندویچ پانل به طور معمول کمتر از 12 متر برای حمل و نقل راحت تر و جلوگیری از طولانی شدن بار تولید می شود.

قیمت ساندویچ پانل

دو عامل اصلی تعیین کننده قیمت ساندویچ پانل:

ضخامت ساندویچ پانل
نوع و ضخامت پوست
بنابراین ، قیمت ساندویچ پانل با هر مشخصات و درخواست متفاوت خواهد بود. البته یک عامل دیگر نیز در قیمت ساندویچ پانل وجود دارد. کشوری که در آن ساندویچ پانل تولید می شود. مواد اولیه ساندویچ پانل می تواند در برخی از کشورها موجود باشد ، بنابراین تولید کننده ساندویچ پانل می تواند به راحتی به ماده اولیه دسترسی پیدا کند و ساندویچ پانل در این کشورها کمتر باشد در حالی که در برخی از کشورها ممکن است مواد اولیه تولید ساندویچ پانل وارد شود (هزینه واردات مربوط به اضافه شده) و به صورت محلی در دسترس نیست. در نتیجه ، قیمت ساندویچ پانل بالاتر خواهد بود.

عایق حرارتی ساندویچ پانل PU:

انتقال حرارتی یا مقدار K سرعت انتقال گرما از طریق یک سازه است (که می تواند یک ماده واحد یا یک کامپوزیت باشد) ، تقسیم بر اختلاف دما در آن سازه. واحدهای اندازه گیری W / m²K هستند. مقدار K با ضخامت ساندویچ پانل تعیین می شود.

در زیر نمودار نشان داده شده و نمونه ای از تقریباً وزن و مقدار K ساندویچ پانل که تراکم ساندویچ پانل 2 40 40 (کیلوگرم در متر مکعب) در نظر گرفته شود و PPGI برای هر دو طرف کف PU 0.5 میلی متر باشد.
ساندویچ پنل آریا بارون مشهد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا