motionbuilder

Ratatuille

New Member
با سلام به تمامی دوستان عزیز انیماتور
من می خواستم بدونم کی با motionbuilder کار کرده و چقدر کار کرده و در مورد این نرم افزار چی میدونید؟
:wink:
 

iranimation

Member
سلام
1- من کار کردم
2 - خیلی کار کردم
3 - خیلی هم می دونم
خوب حالا متوجه شدید :)
 

Miladbat

Well-Known Member
من کار کردم ولی کنار گذاشتم چون ارزش رو نداشت یه کار اکتر رو چند بار از این نرم افزار به نرم افزار دیگه ببری یا خراب میشد و...
 

iranimation

Member
اختیار دارید اقا میلاد
اگه Mb نباشه یه پای مایا تو انیمیت می لنگه منظورم از انیمیت نوع حرفه ای نه درپیت
 

Miladbat

Well-Known Member
ببین مایا توی انیمیت قویه ولی mb مخصوص انیمت یعنی همه چیز برای انیمت با realtime هم که داره معلومه بهتر از مایاست.
 

iranimation

Member
موشن بیلدریها بسم اله
می خوام ببینم کسی دوست داره تو این قسمت اموزش بدم
یا اینکه سوال جواب باشه بهتره؟
 

1835ali

Well-Known Member
الحمداله
ما آموزش می خوام
سوال و مشکلات هم باشه
یه چایی با قلیونم اگه باشه که محشره
دیگه هر چه خودت صلاح دونستی بزاری ممنون میشیم
یا علی
 

1835ali

Well-Known Member
یا هر دو
از پیشرفته تا مقدماتی
شروع کن ببینیم کار کردی خیلیم کارکردی بلدی خوبم بلدی چی یادمون می دی
یا علی
 

Ratatuille

New Member
سلام دوستان می بخشید چند وقته که نیستم.

من هم تا حدودی با motionbuilder آشنایی دارم .
و الان بیشتر وقتم رو در زمینه facail گذاشتم .
خوشحال می شم بیشتر با شما آشنا بشم.
اگر ممکنه ایمیل خود را هم بگذارید.
ehsan:cg_maya2008
راستی من دو dvd آموزش motionbuilder دارم خوشحال میشم در اختیار الاقه مند ها قرار دهم.
 

iranimation

Member
این دیگه چه میلیه ؟
ما هم خوشحال میشیم در اختیار علاقه مندان قرار بدی
 

Ratatuille

New Member
سلام خدمت شما دوستان عزیز خوشحال می شم که هر کی motionbuilder بلده به بقیه هم یاد بده
هر کی dvd آموزشی و یا کمکی در این زمینه خواست من میتونم کمکش کنم و اگر شما چند ماه با این نرم افزار کار کنید می تونم بازار کارش رو براتون جور کنم
email:[email protected]
 

animations

Active Member
برنامه motionbuilder فقط برای انیمیته. یعنی اول باید کاراکتر رو توی مایا درست کنید. joint & skin & blendshape بدید (برای joint ها بهتره از اول اسمهایی انتخاب کنید که توی mb درست شناخته بشه) و وقتی کاراکترتون حاضر شد، اکسپورت بگیرید و ببرید توی mb، و اونجا دوباره عملیاتی روش انجام بدین که بتونین راحت انیمیت کنین.
اگه خواستین، بیشتر و دقیقتر توضیح می دم. البته با اینکه خودم مدتی با این برنامه کار می کردم، اونو اصلا توصیه نمی کنم. همونطور که یکی از دوستان هم گفتند، وقتی بخوایم کاراکتر رو از مایا به mb ببریم، یا برعکس، گاهی به مشکل برمی خوریم و کل زحماتمون به هدر می ره. اگه سایز کاراکتر توی مایا، بزرگ باشه، یا highpoly باشه،... mb به راحتی آدم رو روانپریش می کنه!
به نظر من فقط در صورتی از این برنامه استفاده کنید که نخواین کاراکتر رو برگردونید توی مایا. چون توی مایا edit کردنش دردسر داره. بدترینش اینه که دیگه نمی شه از کاراکتر setup مایا استفاده کرد.
ولی انیمیت توی خود mb راحته. دیگه تصمیم با خودتونه که بخواین از چه نرم افزاری استفاده کنید.
 

iranimation

Member
می شه در مورد blending یه مقدار توضیح بدید همچنین نحوه کار با ثابتها در MB
همینطور در باره اینکه چطور یه BVH رو به یه Skeleton ورژن هفت rig کنیم
بی صبرانه منتظرم
 

Miladbat

Well-Known Member
همین مشکلاتی که بنده هم عرض کردم باعث شد من mb کنار بزارم.
 

1835ali

Well-Known Member
پس شما چی کار می کنید واسه ریگینگ و ....
شما چی پیشنهاد می کنید و تجربه کردید
 

animations

Active Member
می شه در مورد blending یه مقدار توضیح بدید همچنین نحوه کار با ثابتها در MB
همینطور در باره اینکه چطور یه BVH رو به یه Skeleton ورژن هفت rig کنیم
بی صبرانه منتظرم



از این سوالها، blending رو فهمیدم و می گم. ولی منظورت از ثابتها و BVH رو متوجه نشدم. یا کلا نمی دونم، یا صرفا اصطلاحاتش رو متوجه نشدم.

blend رو اول باید توی مایا انجام داد. یعنی حالتهای مختلف صورت رو توی مایا می سازیم. بعد با پسوند fbx اکسپورت می کنیم و توی mb بازش می کنیم. بعد از پنجره Asset Browser، یک Character face رو می گیریم، می ندازیم روی کاراکترمون. بعد توی پنجره Navigator همون character face رو انتخاب می کنیم و قفلش می کنیم که از دستمون فرار نکنه! حالا می تونیم حالتهای مختلف چهره رو بسازیم. در وسط پنجره Navigator روی گزینه ها (مثلا mouth\ open) کلیک می کنیم. بعد در سمت راست، در قسمت shape، روی درصد کلیک می کنیم و حالتی که مربوط به دهان باز کاراکتر می شه رو توی لیست پیدا می کنیم، و مقدارش رو تایپ می کنیم: 100
بعد از اینکه همه حالتهامون رو در این قسمت درست کردیم، گزینه Active رو تیک می زنیم. بعد از پنجره Asset Browser، این دفعه actor face رو می گیریم و می ندازیم روی کاراکتر. در پنجره Navigator، قفل رو باز می کنیم، روی actor face کلیک می کنیم و قفلش می کنیم. (توی این قسمت، در تب Channels، گزینه Use MoCab نباید تیک خورده باشه).
خب، حالا اینجا ما کلی دستگیره داریم و یه دکمه K برای هر کدومشون که برای کلید زدنه. حالا می تونیم توی پنجره Transport Controls دستگیره زمان رو ببریم روی فریم های مختلف و حالتهایی که می خوایم رو انیمیت کنیم.

(توی پرانتز اینو بگم که mb این قابلیت رو هم داره که صدا رو وارد کنی، تلفظ هر حرف رو بسازی، بعد خودش برات صحبت کنه! البته نمی گم بی نقصه. گاهی حروف رو اشتباه می شنوه و چرت و پرت می گه. حالا اگه خواستین، قصه اینو هم بعدا می گم)
 

Ratatuille

New Member
به نظر من وقتی توی motionbuilder انمیت می کنیم دیگه احتیاجی به انیمیت در maya نداریم چون motionbuilder نرم افزار مخصوص انیمیت است و از این نظر از maya قویتر است .
یه سئوال چه جوری میشه از blendshape ها در motionbuilder استفاده کرد و lip sync و... روش انجام داد .:neutral:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا