می شه در مورد blending یه مقدار توضیح بدید همچنین نحوه کار با ثابتها در MB
همینطور در باره اینکه چطور یه BVH رو به یه Skeleton ورژن هفت rig کنیم
بی صبرانه منتظرم
از این سوالها، blending رو فهمیدم و می گم. ولی منظورت از ثابتها و BVH رو متوجه نشدم. یا کلا نمی دونم، یا صرفا اصطلاحاتش رو متوجه نشدم.
blend رو اول باید توی مایا انجام داد. یعنی حالتهای مختلف صورت رو توی مایا می سازیم. بعد با پسوند fbx اکسپورت می کنیم و توی mb بازش می کنیم. بعد از پنجره Asset Browser، یک Character face رو می گیریم، می ندازیم روی کاراکترمون. بعد توی پنجره Navigator همون character face رو انتخاب می کنیم و قفلش می کنیم که از دستمون فرار نکنه! حالا می تونیم حالتهای مختلف چهره رو بسازیم. در وسط پنجره Navigator روی گزینه ها (مثلا mouth\ open) کلیک می کنیم. بعد در سمت راست، در قسمت shape، روی درصد کلیک می کنیم و حالتی که مربوط به دهان باز کاراکتر می شه رو توی لیست پیدا می کنیم، و مقدارش رو تایپ می کنیم: 100
بعد از اینکه همه حالتهامون رو در این قسمت درست کردیم، گزینه Active رو تیک می زنیم. بعد از پنجره Asset Browser، این دفعه actor face رو می گیریم و می ندازیم روی کاراکتر. در پنجره Navigator، قفل رو باز می کنیم، روی actor face کلیک می کنیم و قفلش می کنیم. (توی این قسمت، در تب Channels، گزینه Use MoCab نباید تیک خورده باشه).
خب، حالا اینجا ما کلی دستگیره داریم و یه دکمه K برای هر کدومشون که برای کلید زدنه. حالا می تونیم توی پنجره Transport Controls دستگیره زمان رو ببریم روی فریم های مختلف و حالتهایی که می خوایم رو انیمیت کنیم.
(توی پرانتز اینو بگم که mb این قابلیت رو هم داره که صدا رو وارد کنی، تلفظ هر حرف رو بسازی، بعد خودش برات صحبت کنه! البته نمی گم بی نقصه. گاهی حروف رو اشتباه می شنوه و چرت و پرت می گه. حالا اگه خواستین، قصه اینو هم بعدا می گم)