maya

danyfilth

Member
با سلام
دوست عزیز اگر قصد حرفه شدن در سیستم های شبیه سازی سیالات در مایا رو دارید توصیه میکنم NaIaD را تجربه کنید. اکثر پروژه های شبیه سازی سیالات در مایا توسط این پلاگین انجام می شود .
موفق و پیروز باشید
 

maxscript

Well-Known Member
اگر برای شبیه سازی اب و دریا می خواهید برنامه NaIad رو پیشنهاد می کنم اگر قصد شبیه سازی دود و اتش و... رو می خواهید Pyro fx هودینی رو پیشنهاد می کنم.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دوستان که خوب راهنمایی کردن منم یه چیزی بگم عریضه خالی نمونه :green:

اونایی که دوستان میگن کار نکردم ولی میدونم خود مایا fluid خوبی داره ، یه جاهایی اذیت میکنه ولی یه چیز داره که من جای دیگه ندیدم. اون هم auto resize که برای سبک کردن simulate فوق العادس. نمیدونم میدونی چیه یا نه ولی بگم برای موقه سیمولیت لازم نیست حجم اولیه fluid ـت رو خیلی بزرگ بگیری. البت تنظیمات زیاد خیلی خوبی هم داره ولی بعد از مدت ها که منتظر تغییر تو این بخش بودم این بود که به شدت نظرم ور جلب کرد.
الانم که با N Particle هماهنگ شده که خیلی چیزای بهتری میشه باهاش در اورد که قبلا پیرت در می امد برای ساختش.
مثلا قبلا اگه میخواستی انفجارت ترکش هایی با تولید آتیش و دود داشته باشه به راحتی نمیشد به تعداد زیاد emitter برای fluid ـت ایجاد کنی که الان میشه و ...
حالا اینایی هم که دوستان گفتن من برم تست کنم ببینم چی میشه. البت به غیر از hodini که دیگه انقدر سرم شلوغه وقت یاد گرفتن یه برنامه ی دیگه رو ندارم.
از دوستان هم تشکر میکنم
حق یارتون
 

mahdilal

Member
اما من یک چیز دیگه میگم ورژن جدید نرم افزار realflow 2013 فیوچرهاش آمده برید ببینید چه کار کرده غوغا کرده در ضمن آموزشهاش خیلی از نرم افزار NaIad بیشتر هست و چند تا پلاگین هم داره که خیلی عالی هستند
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
برام من عجیبه. تو مقایسه ای هم که گذاشتن real flow از Naiad برده بود تو سرعت simulate ، حتی 1000 ذره هم بیشتر از Naiad براش گذاشته بودن ولی real flow خیلی زود تر simulat کرده بود حالا عجیبیش اینجاست که پروژه های بزرگی مثل َAvatar ، هری پاتر، نارنیا، A team اون هم انفجارهاش نه شبیه سازی آب رو با این پروژه کا کردن. استودیو های بزرگی هم مثل Weta و industrial light & magic هم باهاش کار کردن. خودم چند تا تصویر از U tube دانلود کردم ولی زیاد از انفجارایی که ساخته بودن خوشم نیومد ولی توی A team خوب ازش استفاده کردن. مشکلاتش مه غلیظ بودن بیش از حد و پیچش بد و حالت قارچی بعد انفجار و سرعت اولیه انفجار بود که توی A team مشکلی تو غلظت و پیچش و حالت قارچی رو نداشت ولی باز اون سرعت اولیه انفجار رو نداشت.

تو خود مایا هم fluid مشکلی نه تو غلظ داره نه پیچش یا همون turbulence ، ولی کلا fluid مایا سیستمش با fluid های دیگه فرق داره. مثلا سیستم shading ـش که خیلی خوبه ولی یه سری چیزاش زیادی دستیه و یه مقدار کار رو سخت میکنه. حتی شروع انفجار هم خیلی خوب میتونی توش ایجاد کنی.
مثلا تو آموزشی های اول الن مک کی برای Fume FX از سیستمی استفاده میکرد که شروع انفجار اروم و مصنوعی شروع میشد حتی simple های خود fume هم به همین صورت بود. من خودم بعدا برای شدت شروع انفجار از particle استفاده کردم که تند و سریع انجام بشه که جالب اینجاس تو آموزشی های بعدی الن مک کی از این روش استفاده کرد :green:

البت باید دید توی نور پردازی و انعکاس و scatter کردن نور محیط درون خودش چی کار میکنه. چون مثلا Fume FX که فقط با Final Render رندر میشه من با سیستم که جلوه رو بستیم نتونستم یه فریم هم با GI ازش رندر بگیرم انققققققدر سنگین بود.

اگه میخوای مایات درست کنی بهتر فعلا با real flow کار کنی چون با این تستی که من دیدم هم سریع تره و آموزشی هاش بیشتره هم آموزشی های simulate شبکه موجوده. ولی Naiad آموزشی های زیادی نداره. یعنی فعلا با این شروع کن تا ساپورت بیشتری داشته باشی. من خودم Naiad رو گذاشتم دانلود تا خوب باهاش ور برم چون خیلی ازش خوشم امد. اگه ته توش رو در اوردم بهت میگم.

باید تستش کنم حتما. این همه حرف هم که زدم برای این بود که گفتم شاید به درد کسی بخوره.
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
یه سوال از دوستانی که Naiad رو پیشنهاد کردن.
خودتون تا حالا نصبش کردین؟ من version 0.6.0.69 رو همراه با fix v0.6.0.70 دانلود کردم. طبق درستورات readme هم پیش رفتم ولی موقع RUN شدن Error داد.
عزیزانی که پیشنهاد کردن میخواستم بدونم اطلاعاتی در این مورد دارین؟
درضمن دقیق نمیدونم ولی انگار برای رندر هم نیاز به renderman داره و طبق اطلاعات ناقص من renderman جدید crack نشده.

ممنون میشم جواب بدین
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آقا ممنون خودم حل شده با همون crack
حالا میرم زیر و بمش رو در بیارم
 

Masoud'

Member
کسی از دوستان میدونه چه کارهای سینمایی با fluid مایا بسته شده؟
واقعا نمیدونم که بین fluid مایا و houdini کدوم قوی تر و مخصوص کارهای سینماییه نه برای انیمیشن؟؟؟؟؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
به نظر من که اصلا سمت naiad نرو که کشندست ، این چیزی که من دیدم.
همون realflow برای مایعات بهتره. البته هنوز برای انفجار چیزی ازش ندیدم. منظورم آموزشه ولی میدونم چیزی فوق العاد پیچیده ایه. یه جورایی مثل massive ـه.
اگه مکس کار کردی رو همون fumefx کار کن خیلی بهتره.
فعلا نمیتونم خوب توضیح بدم سه شنبه به بعد سرم خلوت میشه اون وقت در خدمتتم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا