متاسفم اگر ناراحت میشی ولی من هر جا اطلاعات غلط ببینیم نمیتونم تاب بیارم و سعی میکنم که تا جاییکه میتونم واقعیت رو
به بقیه دوستانی که ممکنه برداشت نادرستی از این اطلاعات میکنن بگم. تو پست های قبلی هم گفتم نتیجه گیری مطلق وقتی
که اطلاعات ناکافیه درست نیست شما اصل حرفی که میخوای بزنی درسته و اونهم ناراضی بودن از شرایط پیشرفت نرم افزارها تو
Autodesk ئه. ولی نمیدونم چرا میخوای این قضیه رو با صحبتهای غلطی که از Max میگی ، ابراز کنی. مطمئنا اگر از همون Maya
و نقیصه هاش صحبت بکنی صحبتهای دقیقتر و مبتنی بر واقعیت بهتری پیدا میکنی. Max کمبود زیاد داره که من میتونم یک صفحه
برات لیست کنم اما صحبتهایی که شما بر مبنای اون داری نتیجه گیری میکنی کاملا غلطه!
من در نسخه هاي 6 و 7 و 8 و 9 كه كار كردم تغييري در خور 4 نسخه نديدم
کاملا برعکسه یعنی این نسخه ها که ازش اسم بردی دوره بهترین Update های مکس بودن توجه تو به یه سری از Feature های
این نسخه ها جلب میکنم :
Max 6
- اضافه شدن Particle Flow به مکس که واقعا یه تحول بزرگ برای مکس بود.
- اضافه شدن Reactor Version2
- اضافه شدن Mental Ray به مکس که باعث شد مکس داخل خود برنامه یه Render Engine قدرتمند داشته باشه
شما به همین 3 تا گزینه کلی از Max6 new features که من گفتم نگاه کنی میبینی همینا میتونن 2 تاVersion Update رو هندل
کنن. حالا از خورده Update های دیگه مثل HDRI Support و تغییرات Skin و ... دیگه میگذریم!
Max 7
- قابلیت Bone Mirroring دیگه لازم نبود Bone های هر سمت رو جدا و از نو Create کنی.
- اضافه شدن ، Turbo Smooth و Camera Map Per Pixel که مورد استفاده دومی برای Composite بر کسی پوشیده نیست.
- اضافه شدن Parameter Collector و Reaction Manager با کاربرد ضروری تو مبحث Rigging.
- قابلیت Render to texture برای Mental Ray که مورد نیاز Game Maker ها بود.
Max 8
- قابلیت ایجاد موی دینامیک Hair & Fur
- اضافه شدن Cloth System
شما همین دو تا Update رو تو هر Software سه بعدی داشته باشی ، اون رو Update درخور نمیبینی ؟!
- حالا به این دو Pelt Mapping رو هم اضافه کن که اون زمان سرآمد تکنیکهای UV Mapping بود.
Max 9
- تغییرات اساسی Core که باعث بهبود مشهود سرعت Viewport نسبت به نسخه های قبلی شد.
- نسخه 64 بیتی با این ورژن به بازار اومد که همین آیتم تضمین فروش Update بوده ، شک نکن.
- اضافه شدن Animation Layer و Point Cache
- یه نگاه هم به تغییرات MR بکنی میبینی که این یه Update اساسی بوده : اضافه شدن Sun & Sky , Car Paint ، Final Gather
که کسایی که منتال ری کار میکنن میتونن از اهمیت این Feature ها برات بگن.
حالا به تمام لیست بالا بهبودهای همیشگی Character Studio تو هر ورژن رو هم اضافه کن و تغییرات جزئی تر ...
وقت گذاشتم و این اطلاعات رواز CD های قدیمی جمع آوری کردم تا بگم قبل اظهار نظر یکم به درست و نادرست بودن شنیده ها و
تفکراتمون شک کنیم. به جای این 4 ورژن بایستی از ورژن های 2008 , 2009 میگفتی که کمترین تغییرات رو داشتن و راه حل بهتر
اینکه اصلا از مکس نمیگفتی!
موفق باشی
منابع :
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=9861621&linkID=5604642
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=10175188&linkID=5604642