maya یا houdini

maxscript

Well-Known Member
با سلام به همه:
می خواستم این بحث در همین تاپیک به پایان برسونیم برای همین می ریم سراغ بحث.
خیلی ها میگن houdini قویتر از مایاست من نمی دونم houdini چرا با مایا مقایسه می کنن این کار اشتباست
مایا مگه از سر راه امده که هر نرم افزاری میاد میگن از مایا قویتره.
مایا برای alias بوده اما الون برای شرکتیه که به تنهایی یه قطب 3d رو تشکیل داده الون می خواد بزرگترین شرکت 3d در جهان بشه. اگه houdini در حد مایا بود اتودسک مثل اب خوردن اونو می خرید. مایا الکی مایا نشده.
شرکت pixar اگر pixar شده به خاطر مایا و نرم افزارهای شرکت Autodesk هست.
شاید تو چنتا فیلم از houdini استفاده شده باشه اما اون یه سلیقه بوده.
تازه فیلم clash if titan که نظر من سخترین و بزرگترین جلوهای ویژه رو داشته رو با مایا ساختن.
تازه هیچ کس تو دنیا نیست که مایا رو کاملا بلد باشه شاید چنتا master داشته باشه اما اون ها هم تا یه حدی مستر شدن یا توی یه قسمت مستر هستن. مایا کامل قدرت چند نرم افزار 3d رو با هم داره houdini که سحله هزار تا houdini هم بیاد نمی شه یه دونه مایا.اگه نرم افزارهایی هم بخوان با مایا رقابت کنن همون نرم افزارهای شرکت اتودسکه که سعی می کنه شرکت انارو به مایا برسونه.
ببخشید زیاد حرف زدم.
 

maxscript

Well-Known Member
تازه اگر کسانی ادعا دارن houdini از maya قوی تره برن به autodesk بگن نه به ما houdini حتی نمی تونه با softimage رقابت ;کنه چه برسه به مایا و مکس.
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
خوب.
اول سلام.
دوم اینکه هر کسی نظری داره.
سوم اینکه نباید نظر خودتون رو به دیگران تحمیل کنید.
ببینید من خودم طرفدار سرسخت محصولات اتودسک بخصوص مایا و سافت ایمیج هستم.
ولی...
اینو بدون هودینی قدرتش خیلی خیلی خیلی بالاست.
من هودینی رو کامل بلد نیستم.
ولی سیستم گره ای(اگه درست گفته باشم) که داره میتونه تو زمینه داینامیک مایا و کل برنامه های اتودسک رو بخوره.
این رو تو 2 سال تجربه کار با برنامه های 3d فهمیدم.
مطمعن باش اونقدر قدرت داره که اگه بیشتر از مایا نباشه ولی کمتر نیست.
:rose:
 

maxscript

Well-Known Member
سلام :
من سعی نمی کنم نظرمو به دیگران تحمیل کنم اصلا هم این کار صحیح نیست که مقایسه کنیم.
اما اینو بدونید که این همه فیلم حرفه ای ساخته شده با مایا و مکس و سافت امیج اما اینو می دونم که هودینی هم قدرتمند هست
اما مایا نرم افزاری است که قدرت برتر هست اما من قدرت هودینی رو منکر نمی شم ولی شما هم خوب اگر مایا از بلندر هم ضعیف تر
هم باشه بازم همه دنیا طرفدار نرم افزارهای autodesk هستند.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
با سلام به همه:
می خواستم این بحث در همین تاپیک به پایان برسونیم برای همین می ریم سراغ بحث.
خیلی ها میگن houdini قویتر از مایاست من نمی دونم houdini چرا با مایا مقایسه می کنن این کار اشتباست
مایا مگه از سر راه امده که هر نرم افزاری میاد میگن از مایا قویتره.
مایا برای alias بوده اما الون برای شرکتیه که به تنهایی یه قطب 3d رو تشکیل داده الون می خواد بزرگترین شرکت 3d در جهان بشه. اگه houdini در حد مایا بود اتودسک مثل اب خوردن اونو می خرید. مایا الکی مایا نشده.
شرکت pixar اگر pixar شده به خاطر مایا و نرم افزارهای شرکت Autodesk هست.
شاید تو چنتا فیلم از houdini استفاده شده باشه اما اون یه سلیقه بوده.
تازه فیلم clash if titan که نظر من سخترین و بزرگترین جلوهای ویژه رو داشته رو با مایا ساختن.
تازه هیچ کس تو دنیا نیست که مایا رو کاملا بلد باشه شاید چنتا master داشته باشه اما اون ها هم تا یه حدی مستر شدن یا توی یه قسمت مستر هستن. مایا کامل قدرت چند نرم افزار 3d رو با هم داره houdini که سحله هزار تا houdini هم بیاد نمی شه یه دونه مایا.اگه نرم افزارهایی هم بخوان با مایا رقابت کنن همون نرم افزارهای شرکت اتودسکه که سعی می کنه شرکت انارو به مایا برسونه.
ببخشید زیاد حرف زدم.

چه جالب. ولی حرفات خیلی مسخره است. ببخشیدا، من رک حرف زدم.
شما الن منظورت از زدن این تایپک چی بوده و چی هست؟
حالا جدای از اینا یه سر به این لیست بزن:
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=44&Itemid=88
اینا فیلم هایه که Houdini در ساختشون استفاده شده. می بینی؟
شما چرا در مورد چیزی که نمی دونی حرف می زنی؟
چند تا فیلم اونم سلیقه ای؟
این حرفو روی چه حسابی زدی شما؟
بعدم آقا یا خانم عزیز مقایسه بین این دو نرم افزار اصلا درست نیست. چون زمینه کاری این دو نرم افزار مثل هم نیست. استفاده عمده نرم افزار مایا توی انیمیشنه اما استفاده عمده Houdini توی جلوه های ویژه. همین Pixar رو که می گی هم از Houdini استفاده می کنه. توی اکثر کارهاش از Houdini استفاده می کنه چون هیچ کس منکر قدرت بیش از اندازه Houdini نیست.
اصلا شما چی از Houdini می دونی؟ تا حالا باهاش کار کردی؟ می دونی چرا Houdini تعداد پلاگین هاش اندازه انگشتای دست هم نیست؟ به خاطر اینکه کاملترین نرم افزار 3dD در دنیاست.
مایا توی چند تا زمینه از هودینی قوی تره، البته نمی شه گفت قوی تر بلکه انجام بعضی کارها توی مایا سریعتر و راحت تر انجام می شه. اصلی ترین زمینه اش هم ریگ کاراکتر و انیمه کردن اونه که حرف اول رو توی دنیا همین مایا می زنه. اما وقتی وارد زمینه هایی مثل پارتیکال ها یا فلوید می شیم باید بدونید که مایا قدرت رقابت با هودینی رو نداره دوست عزیز. برو تحقیق کن ببین افراد بزرگی که با هر دو نرم افزار کار کردن در مورد این دو نرم افزار چی می گن. حرف شما که هیچ ارزشی نداره و هیچ چیزی رو نه به مایا زیاد می کنه نه از هودینی کم.
راستی چه فکری کردی این حرفو زدی؟؟؟؟؟؟
houdini که سحله هزار تا houdini هم بیاد نمی شه یه دونه مایا.
خیلی جالبه. واسه خودت حتما یه اسفندی چیزی دود کن. حیفی به خدا. استعدادت یهو حروم می شه.
این فکر کنم باز به خودت زحمت دادی و یه فکری کردی گفتی همه ازش با خبر بشن. نه؟
houdini حتی نمی تونه با softimage رقابت ;کنه چه برسه به مایا و مکس.
من نمی دونم شما چه فکری می کنید این حرفا رو می زنید اما معلومه اصلا از دنیای 3d چیزی نمی فهمید. هودینی رو با مکس مقایسه می کنی؟؟؟ بی خیال بابا. حالا بازم سافت ایمیج یه ICE رو داره.
یه چیزم در مورد اتودسک بگم. این شرکت واقعا به دنیای 3D خیانت کرد و بهش گند زد. با خریدن دو نرم افزار مایا و Softimage به این دو نرم افزار هم گند زد. الان اگه مایا هنوز دست alias بود مطمئنن خیلی پیشرفت کرده بود اما اتودسک فقط به فکر جیفشه و هر از چند گاهی یه چیز کوچولو به مایا اضافه می کنه می ده به بازار. خیلی وقته مایا یه قابلیت جدید و بزرگ رو به خودش ندیده. سافت ایمیج هم همین طور. پس زیاد سنگ اتودسک رو به سینه نزن خواهشا که هر چی می کشیم از دست همین اتودسکه.
خواهشا دیگه هم این طوری وجه خودت رو خراب نکنبا این حرف های الکی و من در آوردی.
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
حرف های شما هم جالب هست اگه سنگ این چند تا فیلمی که نوشته بود رو می زنی باید بگم که این فیلم رو قبلا هم من دیده بودم که
نوشته بود با مکس و مایا ساختن.
جالبه شما واقعا می دونید که پیکسار کاملا از هودینی استفاده اگر ادعا دارید یه لینک بیارید که پیکسار از هودینی بیشتر از مایا استفاده میکنه.
ببخشیدا شما چیزی از 3d نمی دونید می دونید چرا چون فقط هر چی دیگران نوشتند رو بازگو می کنید.
درباره اتودسک که باید بگم که به هیچ وجه به حرف من و شما کاری نداره اون ماره خودشو می کنه و به فکر پولشه تا قوی کردن نرم افزارشه.
شما که می گی مکس اصلا هیچ چیز از مکس می دونید معلومه که نمی دونید چون اگه می دونستید این حرفا رو نمی زدید.
شما نه از مکس چیزی میدونید نه از مایا نه از سافت امیج...ببخشیدا اگه رک می گم.
شما فقط از هودینی می گید و نه انگار مایا برای خودش چی بود.
اون زمان که هودینی هنوز پا به این دنیا نذاشته بود مایا با ساختن فیلم های بزرگ قدرت خودش رو به دنیا اثبات کرد
حالا که شما دم از alias می زنید اینو بدونید که اگه مایا دست alias بود جلوی این رقیب ها نمی تونست مایا رو قوی نگه داره این اتودسکه که مایا و مکس و سافت امیج رو ثابت نگه داشته و اینم بدونید اگر اتودسک بخواد کاری می کنه تمام نرم افزارهای سه بعدی کنار برن.
اما قبول دارم که هودینی تو جلوه های ویژه قویه ولی اگر مایا ضعیف بود ابن همه فیلم با جلوه های ویژه باهاش نمی ساختن.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
حرف های شما هم جالب هست اگه سنگ این چند تا فیلمی که نوشته بود رو می زنی باید بگم که این فیلم رو قبلا هم من دیده بودم که
نوشته بود با مکس و مایا ساختن.
جالبه شما واقعا می دونید که پیکسار کاملا از هودینی استفاده اگر ادعا دارید یه لینک بیارید که پیکسار از هودینی بیشتر از مایا استفاده میکنه.
ببخشیدا شما چیزی از 3d نمی دونید می دونید چرا چون فقط هر چی دیگران نوشتند رو بازگو می کنید.
درباره اتودسک که باید بگم که به هیچ وجه به حرف من و شما کاری نداره اون ماره خودشو می کنه و به فکر پولشه تا قوی کردن نرم افزارشه.
شما که می گی مکس اصلا هیچ چیز از مکس می دونید معلومه که نمی دونید چون اگه می دونستید این حرفا رو نمی زدید.
شما نه از مکس چیزی میدونید نه از مایا نه از سافت امیج...ببخشیدا اگه رک می گم.
شما فقط از هودینی می گید و نه انگار مایا برای خودش چی بود.
اون زمان که هودینی هنوز پا به این دنیا نذاشته بود مایا با ساختن فیلم های بزرگ قدرت خودش رو به دنیا اثبات کرد
حالا که شما دم از alias می زنید اینو بدونید که اگه مایا دست alias بود جلوی این رقیب ها نمی تونست مایا رو قوی نگه داره این اتودسکه که مایا و مکس و سافت امیج رو ثابت نگه داشته و اینم بدونید اگر اتودسک بخواد کاری می کنه تمام نرم افزارهای سه بعدی کنار برن.
اما قبول دارم که هودینی تو جلوه های ویژه قویه ولی اگر مایا ضعیف بود ابن همه فیلم با جلوه های ویژه باهاش نمی ساختن.


این فیلم رو قبلا هم من دیده بودم که نوشته بود با مکس و مایا ساختن.
خب درسته دیگه. از هر کدوم از این نرم افزارها در زمینه ای که قدرت دارن توی کارها استفاده شده. وقتی یه جایی می نویسه توی این فیلم از مایا استفاده شده منظور این نیست که فقط از مایا استفاده شده. بلکه منظور اینکه قسمتی از کار رو با مایا انجام دادن.
بعدشم عزیز جان. من کی گفتم پیکسار از هودینی بیشتر از مایا استفاده می کنه؟؟؟ گفتم از هودینی استفاده می کنه، فقط همین.
بعد هم باید بگم من با مکس، مایا، و بیشتر از اونا با سافت ایمیج هم کار کردم و اندازه ای که باید در موردشون می دونم.
بازم می گم دوست عزیز در مورد چیزهایی که نمی دونی اظهار نظر نکن لطفا. هودینی قدمتش از مایا اگه بیشتر نباشه کمتر هم نیست.
در مورد اینکه من چیزی از 3D می دونم یا نه هم شاید شما درست بگید اما من فقط چیزایی رو که دیگران نوشتن بازگو نمی کنم. بلکه تجربیاتم هم توی حرفام دخیله. اما شما ..... !
بعد بازم هم دوست عزیز من کی گفتم مایا توی جلوه های ویژه ضعیفه؟؟؟؟؟؟ من گفتم قدرت هودینی در زمینه ی جلوه های ویژه بی برو برگرد از مایا بیشتره. شما هم بهتره اول پستی رو که من می دم خوب بخونید بعد جواب بدید. آخه نصف حرفایی که گفتید من زدم رو اصلا من نزدم.
بعد هم اینقدر طرفداری اتودسک رو نکنید. مطمئن باشید اون نمی تونه کاری با کاربرای دیگرا نرم افزارهای 3d مثل Houdini, Cinema 4D, Modo, lightwave و ... انجام بده، اگه می تونست یه لحظه هم صبر نمی کرد، اینو مطمئن باش.
پس یادتون نره ها اول پستا رو خوب بخونید بعد جواب بدید خواهشا.
 

missed

New Member
با سلام به همه:
می خواستم این بحث در همین تاپیک به پایان برسونیم برای همین می ریم سراغ بحث.
خیلی ها میگن houdini قویتر از مایاست من نمی دونم houdini چرا با مایا مقایسه می کنن این کار اشتباست
مایا مگه از سر راه امده که هر نرم افزاری میاد میگن از مایا قویتره.
مایا برای alias بوده اما الون برای شرکتیه که به تنهایی یه قطب 3d رو تشکیل داده الون می خواد بزرگترین شرکت 3d در جهان بشه. اگه houdini در حد مایا بود اتودسک مثل اب خوردن اونو می خرید. مایا الکی مایا نشده.
شرکت pixar اگر pixar شده به خاطر مایا و نرم افزارهای شرکت Autodesk هست.
شاید تو چنتا فیلم از houdini استفاده شده باشه اما اون یه سلیقه بوده.
تازه فیلم clash if titan که نظر من سخترین و بزرگترین جلوهای ویژه رو داشته رو با مایا ساختن.
تازه هیچ کس تو دنیا نیست که مایا رو کاملا بلد باشه شاید چنتا master داشته باشه اما اون ها هم تا یه حدی مستر شدن یا توی یه قسمت مستر هستن. مایا کامل قدرت چند نرم افزار 3d رو با هم داره houdini که سحله هزار تا houdini هم بیاد نمی شه یه دونه مایا.اگه نرم افزارهایی هم بخوان با مایا رقابت کنن همون نرم افزارهای شرکت اتودسکه که سعی می کنه شرکت انارو به مایا برسونه.
ببخشید زیاد حرف زدم.
دوست عزیز هر چند من تجربه چندانی ندارم اما کار شما کار شما نه تنها یه تحلیل نبوده بلکه من رو یاد بحث های گیمر ها سر اینکه کدوم بازی بهتره میندازه
شما میتونستی حرفهاتو همراه با عکس در هر زمینه ( مث پارتیکل مایا و هودینی یا هر چیز دیگه ای ) نشون بدی
راجع به فیلم هم باس بگم که ایا یه کاربر به تنهایی میتونه پیکسار باشه؟ واسه یه کاربر ساده 3d هر نرم افزاری میتونه کامل باشه (ببین چه کارای قشنگی با بلندر ساختن )من و شما بهتره به جای این صحبتها (که فقط مارو از دنیا عقب میندازه ) بچسبیم به کار :paint:
 
من فکر می کنم دلیل اینکه برای جلوه های ویژه و انیمیشن از نرم افزارهای متنوعی استفاده میشه صرفا قویتر بودن اون نرم افزار نیست. به نظر من خیلی از شات هایی رو که فرضا با هودینی ساختن می تونن با مکس یا مایا هم بسازن. حالا دلیل نمیشه چون با مکس نساختن پس حتما نمیشه اون رو با مکس یا بقیه نرم افزارها در آورد. دلیل این تنوع بیشتر سلیقه است و اینکه اون کمپانی خاص که بهش سفارش دادن کدوم نرم افزار بیشتر توی پایپ لاینش جا افتاده.

باز هم یه بحث بی نتیجه دیگه در مورد بهترین نرم افزار سه بعدی! کی قراره این بحثا تموم بشه خدا میدونه .
 

maxscript

Well-Known Member
شما باید بدونید هدف از این بحثا اینه بقیه افراد که گرفتار این قضیه هستند به راه بیان و دیگه این بحثا رو نکند.
من خودم عاشق مکسم و با اون کار می کنم و به هیچ وجه به مایا و بقیه نرم افزارها 3d کار ندارم.
من اگر می تونستم از همشون توی کارام استفاده می کردم از مایا و هودینی و مکس و...
اگر این بحثا باعث ناراحتی شده ببخشید.
اتودسکم باید بگم خیلی اشتباه کرد.
به امید روزی که هیچ کسی که گرفتار این قضایا نشه.
 
شما باید بدونید هدف از این بحثا اینه بقیه افراد که گرفتار این قضیه هستند به راه بیان و دیگه این بحثا رو نکند.
من خودم عاشق مکسم و با اون کار می کنم و به هیچ وجه به مایا و بقیه نرم افزارها 3d کار ندارم.
من اگر می تونستم از همشون توی کارام استفاده می کردم از مایا و هودینی و مکس و...
اگر این بحثا باعث ناراحتی شده ببخشید.
اتودسکم باید بگم خیلی اشتباه کرد.
به امید روزی که هیچ کسی که گرفتار این قضایا نشه.

کسی ناراحت نمیشه از این بحثا. منتها اونقدر تکراری شده که :shock: .

هر یکی دو هفته یه بار یکی میاد یه بحث راه میندازه که مثلا مکس بهتره یا مایا و ...
99.999999% هم هیچ نتیجه خاصی نداره.

بهتره به جای اینکه بیایم بگیم این از اون بهتره یا اون از این، قابلیت های هر کدوم رو بگیم، نقاط قوت و ضعفش. اینطوری مطلب سازنده تر میشه.
 

maxscript

Well-Known Member
من فکر می کنم تویه یک فیلم از چند تا نرم افزار استفاده می شه.
مثلا پkung fo panda که تو سایت sidefx نوشته کار هودینی هست بلکه هم از مایا استفاده شده هم از هودینی .
مثلا همین تری دی مکس شاید در نظر های شما خیلی ضعیف به نظر برسه اما قویترین سیستم پارتیکل بین همشون داره و قویترین مدل سازی که ازش برای ساخت مدلهای cg بسیار استفاده میشه.
ممکنه تویه یه فیلم از مکس و مایا با هم استفاده چون هر کودوم قدرت خاصی دارن.
پس سعی نکنید هیچ نرم افزاری رو ضعیف قلمداد کنید اگر ضعیف بودن هیچ وقت اسمشونو شما تویه تاپیکاتون نمی اوردین.
اگر هم مکس ضعیف بود الون autodesk ورشکست می شد چون داره هر روز مکس رو قویتر از روز قبل می کنه توی فیلم ماتریکس هم از سیستم پارتیکل مکس مه میتونه هر ماری بکنه استفاده شده.
شاید مکس سیستم fluid نداشته باشه اگر مکس این رو داشت دیگه هیچی دیگه همه می رفتن مکس می خریدن و مایا رو دست اتودسک باد می کرد پس ای یه سیاست شرکت که سعی می کنه 3 نرم افزارشو توی مباحث خودشون قوی نگه داره.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من فکر می کنم تویه یک فیلم از چند تا نرم افزار استفاده می شه.
مثلا پkung fo panda که تو سایت sidefx نوشته کار هودینی هست بلکه هم از مایا استفاده شده هم از هودینی .
مثلا همین تری دی مکس شاید در نظر های شما خیلی ضعیف به نظر برسه اما قویترین سیستم پارتیکل بین همشون داره و قویترین مدل سازی که ازش برای ساخت مدلهای cg بسیار استفاده میشه.
ممکنه تویه یه فیلم از مکس و مایا با هم استفاده چون هر کودوم قدرت خاصی دارن.
پس سعی نکنید هیچ نرم افزاری رو ضعیف قلمداد کنید اگر ضعیف بودن هیچ وقت اسمشونو شما تویه تاپیکاتون نمی اوردین.
اگر هم مکس ضعیف بود الون autodesk ورشکست می شد چون داره هر روز مکس رو قویتر از روز قبل می کنه توی فیلم ماتریکس هم از سیستم پارتیکل مکس مه میتونه هر ماری بکنه استفاده شده.
شاید مکس سیستم fluid نداشته باشه اگر مکس این رو داشت دیگه هیچی دیگه همه می رفتن مکس می خریدن و مایا رو دست اتودسک باد می کرد پس ای یه سیاست شرکت که سعی می کنه 3 نرم افزارشو توی مباحث خودشون قوی نگه داره.

باز دوست عزیز یه چیز خنده دار گفتی؟ کی گفته سیستم پارتیکل مکس از همه قوی تره؟ خب اگه این طور بود که دیگه Cebas نمیومد پلاگین thinkingParticles رو بزنه دیگه. این پلاگین به وجود اومد تا کمی ها و کاستی های سیستم پارتیکال مکس رو از بین ببره. در بین سیستم های ذره ای هم دوست عزیز بدون که هیچ کدوم از نرم افزارها به پای ICE توی SoftImage XSI نمی رسه. در مورد مدل سازی هم فکر نکنم حرفتون مدرک داشته باشه، نه؟ کلا حرفایی که شما می زنی همین طورین فکر کنمريا، البته شاید هم تقصیری نداری و اطلاعاتت در همین حده.
شاید مکس سیستم fluid نداشته باشه اگر مکس این رو داشت دیگه هیچی دیگه همه می رفتن مکس می خریدن و مایا رو دست اتودسک باد می کرد
ایول، جک های باحالی می زنیا، خیلی مزه داری شما، چرا اصلا کمدین نشدی شما؟
بابا از این حرف های مسخره نزن خواهشا، بابا تو می دونی اصلا مایا چیه؟ می دونی به چه دردی می خوره، می دونی چرا بیشترین استفاده توی دنیای انیمیشن سه بعدی از این نرم افزاره؟ نه نمی دونی وگرنه این حرف مسخره رو نمی زدی، خواهشا برو تحقیق کن، خیلی حرفات بچه گونس، مثل اینه که شما تازه با مکس آشنا شده باشی و بیای بگی مکس از همه بهتره در صورتی که هیچ آشنایی با دیگر نرم افزارها نداری، این حرفا رو هم نیا اینجا بزن، آخه شاید چند نفر با خوندن این حرفای مسخره ات دچار اشتباه بشن.
بعدشم نمی خواد اینقدر خودت رو اذیت کنی، مطمئن باش 3ds Max اصلا به پشتیبانی تو احتیاج نداره و لازم نیست شما بیای اینجا از خودت برای شرکت اتودسک مایه بذاری.
سعی کن بیشتر اطلاعات جمع کنی به جای زدن این پست های بیهوده.
دیگر دوستان هم باید ببخشن که من این پست و زدم. اخه گفتم که احتمالا شاید چند نفری به دیدن حرف های این دوستمون دچار اشتباه توی تصمیم گیری هاشون بشن. همگی می بخشید.
موفق باشید و سربلند.
 

maxscript

Well-Known Member
دوست عزیز اگر شما سنگ پلاگین های مکس به سینه بزنی میشه لطفا بگید الون دیگه کدوم نرم افزار سه بعدی پلاگین نداره.
همین مایا که سنگشو به سینه می زنی یا سافت ایمج همشون دارای پلاگین هستند اگر باور نمی کنی یه لینک بهت بدم برو پلاگین های
مایا رو دانلود کن تا متوجه شی.
شما هم میتونید سنگ مایا به سینه نزنید چون مایا در کل بی نیاز از پشتیبانی هست.
اگر هم از دنیای سه بعدی سرتون میشه لطفا می شه بگبد ضعف پارتیکل مکس کجاست تا ما هم بدونیم اگر می دونید.
 

Mandana

Active Member
مثلا همین تری دی مکس شاید در نظر های شما خیلی ضعیف به نظر برسه اما قویترین سیستم پارتیکل بین همشون داره و قویترین مدل سازی که ازش برای ساخت مدلهای cg بسیار استفاده میشه
مخالفم.قوی ترین مدلسازی رو نداره.هر کس با هر کدوم راحت تر باشه براش قوی تر به نظر میاد بر فرض کسی که مدتها مکس کار کرده یهو بره توی مایا طبیعیه که میگه مدلسازی مکس قوی تره.ولی به نظرم سافیت ایمیج xsi روی همه رو در مدلسازی زمین می ماله.البته نظر شخصی ئه و فقط منظور اینه کار باهاش اسون تر و در دسترس تره.و الا امکانات همه تقریبن یکسان ئه و اگر خارج ایران یکی مکس استفاده می کنه یکی مودو و یکی بلندر، بخاطر تفاوت قیمت هست نه تفاوت کار آیی نرم افزار.اما توی ایران که همه ش مجانی به دستمون می رسه فقط همیشه ازینجور بحث ها پیش میاد:green:
شما ببین با کدوم راحت تری با همون کار کن..درسته رندر های خیلی قشنگ از هودینی کم پیداتر از مکس و مایا هست ولی برای جلوه های ویژه واقعن جای بحثی نمیذاره :wink:
در ضمن ممنون میشم اگر قراره بحثی بشه بر اساس مدرک و صد البته احترام به طرف مقابل باشه.اینطور بحث جز کدورت و دلخوری نتیجه دیگه ای نداره دوست جانها:rose:
موفق بباشین
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
دوست عزیز اگر شما سنگ پلاگین های مکس به سینه بزنی میشه لطفا بگید الون دیگه کدوم نرم افزار سه بعدی پلاگین نداره.
همین مایا که سنگشو به سینه می زنی یا سافت ایمج همشون دارای پلاگین هستند اگر باور نمی کنی یه لینک بهت بدم برو پلاگین های
مایا رو دانلود کن تا متوجه شی.
شما هم میتونید سنگ مایا به سینه نزنید چون مایا در کل بی نیاز از پشتیبانی هست.
اگر هم از دنیای سه بعدی سرتون میشه لطفا می شه بگبد ضعف پارتیکل مکس کجاست تا ما هم بدونیم اگر می دونید.
دوست گل من، آخه من کی گفتم مایا پلاگین نداره، من کی گفتم. همه ی نرم افزارها پلاگیندارند. بعضیا بیشتر بعضیا کمتر. اما مکس از همه بیشتر پلاگین داره و دلیلشم دیگه معلومه. هر پلاگین میاد تا یه کمی و کاستی رو برطرف کنه و با توجه به تعداد بسیار زیاد پلاگین های مکس می شه فهمید که مکس کمبود و کاستی زیاد داره.
من سنگ هیچ چیز رو به سینه نمی زنم فقط اومدم اینجا بگم که حرفاتون اشتباهه و خیلی هاشون بی مدرک و دلیل هستن.
من با پارتیکل فالو مکس زیاد کار نکردم اما در همون حدی که کار کردم دیدم که نسبت به سیستم ذره ایه هودینی یا سافت ایمیج خیلی کم داره. من اینجا سر کارم. خونه که رفتم یه تست با سیستم ذره ایه هودینی می زنم من می گیم شما هم با پاتیکال فالو مکس اونو بزن تا ببینیم کدوم یکی بهتر از آب در میاد.
موفق باشی.
 

maxscript

Well-Known Member
منم الون امتحان زبان دارم باید برم امودم خونه یه تست می زنم راستی یه سوال ازتون داشتم اونم اینه که هودینی برای گیم چطور هست یعنی برای مدل سازی و اسکلت بندی و انیمیشن می خواستم منو راهنمایی کنید چون می خوام تازه برم سراغ هودینی می خواستم ببینم چطوره.
موفق باشی.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
بچه ها تاپیک رو فقط برای اینکه توش سوال و جواب هم مطرج شده نمیبندمش..
اما اگر با هم جر و بحث بی دلیل بکنید مجبورم ببندمش..
پس رعایت کنید..
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بازم شرمنده!

مخالفم.قوی ترین مدلسازی رو نداره.هر کس با هر کدوم راحت تر باشه براش قوی تر به نظر میاد بر فرض کسی که مدتها مکس کار کرده یهو بره توی مایا طبیعیه که میگه مدلسازی مکس قوی تره.ولی به نظرم سافیت ایمیج xsi روی همه رو در مدلسازی زمین می ماله.البته نظر شخصی ئه و فقط منظور اینه کار باهاش اسون تر و در دسترس تره.و الا امکانات همه تقریبن یکسان ئه و اگر خارج ایران یکی مکس استفاده می کنه یکی مودو و یکی بلندر، بخاطر تفاوت قیمت هست نه تفاوت کار آیی نرم افزار.اما توی ایران که همه ش مجانی به دستمون می رسه فقط همیشه ازینجور بحث ها پیش میاد:green:
شما ببین با کدوم راحت تری با همون کار کن..درسته رندر های خیلی قشنگ از هودینی کم پیداتر از مکس و مایا هست ولی برای جلوه های ویژه واقعن جای بحثی نمیذاره :wink:
در ضمن ممنون میشم اگر قراره بحثی بشه بر اساس مدرک و صد البته احترام به طرف مقابل باشه.اینطور بحث جز کدورت و دلخوری نتیجه دیگه ای نداره دوست جانها:rose:
موفق بباشین

ماندانا جان منم می خواستم بگم softimage علاوه بر اینکه توی زمینه سیستم ذرات از همه قوی تره توی مدلسازی هم از همه قوی تره. یه چیزایی در موردش شنیده بودم اما مطمئن نبودم دقیق برای همین نگفتم. اگه یه توضیح مختصر در موردش بگید خیلی خیلی ازتون ممنون می شم.
بابت لحن تندم هم توی پست های قبل گفتم شرمنده اما همین جا هم باز می گم شرمنده، زیادی تند رفتم.

منم الون امتحان زبان دارم باید برم امودم خونه یه تست می زنم راستی یه سوال ازتون داشتم اونم اینه که هودینی برای گیم چطور هست یعنی برای مدل سازی و اسکلت بندی و انیمیشن می خواستم منو راهنمایی کنید چون می خوام تازه برم سراغ هودینی می خواستم ببینم چطوره.
موفق باشی.

من یه تست زدم.همینی که توی ضمیمه هست. اونو ببین. من خودم توی پارتیکال فلو سیستم ذراتش رو ساختم که به باکس می خوره. اون دومی رو هم ساختم که از باکس به پایین می ریزه اما دیگه نتونستم اون wind رو که به ذرات روی زمین می خوره و یه قسمتی از اونا رو با خودش میبره رو شبیه سازی کنم. شما یه همچین چیزی رو بزن. یکی از مشکلات پارتیکال فالو تا جایی که من دیم ( البته بازم می گم من زیاد اطلاع دقیقی ندارم از پارتیکال فالو و خوشحال می شم اگه توضیح کاملی در موردش و قدرتش بگی، نه اینکه فقط بگی بهترینه.) توی بحث گروه بندیه ذرات گره یا چیزی رو نداره یا حداقل من ندیدم. اگه هست ممنون می شم بگید.
در مورد هودینی هم خوبه، تستش کن، تجربه ی خیلی خوبیه. قدرت اصلیش همون طور که قبلا هم گفتم در زمینه جلوه های ویژه است. هیچی توی این زمینه کم نداره. دلیلشم وجود تعداد بسیار گره در این رابطه هست که باهاشون می شه هر چیزی رو شبیه سازی کرد. برای گیم فکر نکنم زیاد به دردت بخوره به جز برای مبحث ریگ کاراکتر و انیمیت اون که قدرت خیلی زیادی توی اون زمینه داره. توی مدلسازی به جز در مدلسازی مواردی خاص به صرفه نیست باهاش مدلسازی کرد. توی مدلسازی های پیچیده مثل کاراکتر و اتومبیل و هواپیما و از این قبیل چیزها جالب نیست. اما برای مدلسازی های محیط و صحنه و جزئیات دادن به مدل های ساخته شده با دیگر برنامه ها خیلی خوبه . برای اسکلت بندی یا همون ریگ خیلی قدرتمنده. خیلی اما در صورتی که شما بتونی با سیستم گره ای کار کنی. آخه بعضی ها با دیدن محیط گره ای می گن گیج می شیمو و از این جور حرفا. توی ریگ و انیمیت کاراکتر هودینی قدرت زیادی داره.
امیدوارم به دردت بخوره.
موفق باشی.
 

پیوست ها

  • PTest 001.rar
    842.8 کیلوبایت · بازدیدها: 53

جدیدترین ارسال ها

بالا