maxwell render OR fryrender کدامین یک؟؟؟!!!

nightlord

Well-Known Member
سلام . میخوام یکی از موتور های رندر فیزیکالی بیس رو شروع کنم به یاد گیری و کنار vray باهاش کار کنم تو زمینه معماری . ولی نمیدونم از بین این دوتا کدومو انتخاب کنم؟؟؟!
ولی نمیدونم کدوم یکی رو انتخاب کنم چون اگه بخوام زوم کنم روش و کاملا یادش بگیرم چند ماهی باید پاره وقت روی یادگیریش وقت بزارم . روی fryrender چند وقتی میشه یه حرکتایی کردم و بخش material editor رو خوب یاد گرفتم ولی هنوز تمرین درست حسابی نکردم باهاش .

حالا به نظر شما کدوم موتور رو انتخاب کنم از بین این دو؟ ویا اگه موتور بهتری هست که به اینا برسه و بشه باهاش کارهای خوب زد معرفی کنید ! لطفا با دلیل بگید . که اگه کس دیگه ای هم خواست استفاده کنه از تاپیک سر در گم نشه . ممنون

:rose:
 
آخرین ویرایش:

I-like-DDD

Well-Known Member
به نظره من هر دوشون خوبن ولی فرای سرعتش بیشتره !
Maxwell حالت رندر realtime هم توی خود نرم افزار هست.
دیگه نیاز نیست جداگانه مثل Arion نصب بشه البته اینم هست
سرعت Arion بیشتره از ریل تایمه Maxwell هست.
 
آخرین ویرایش:

nightlord

Well-Known Member
دوستانی که از این دو تا engine استفاده کردن اگه بیان و یه توضیحی بدن و راهنمایی کنن ممنون میشم.
الان وقتی fry رو نصب میکنم ، اگه یه صحنه رو تو مکس درست کنم و با fry MTLeditor بهش متریال بدم میتونم تو Arion همونو به صورت realtime ببینم و متریالشو عوض کنم؟ منظور اینکه Arion متریال ادیتور مخصوص خودش نداره؟
 

I-like-DDD

Well-Known Member
بله میتونید دوست عزیز . متریال هارو توی Arion هم میتونید تغییر بدید
متریال مورد نظر رو انتخاب میکنید و Alt رونگه میدارید و روی آبجکت مورد نظر کلیک چپ میکنید.
 

nightlord

Well-Known Member
نظرتون با Octan render چجوریه . به نظرتون جا برای کار کردن داره؟
 

*farshid*

کاربر VIP
از epower برای راهنمایی دعوت کن...
من خودم به شخصه فقط فرای رو تست کردم ... نمیتونم نظر خاصی بدم ولی در این حد از فرای بگم که هیچ آموزشی براش پیدا نمیشه و خودت باید کار کردن باهاش رو یاد بگیری .
فرای یه نرم افزار کمکی به نام متریال سووپ هم داره که میتونی بعد از تموم شدن رندر تکسچر متریال هاتو به صورت ریلتایم تغییر بدی.
 

.:BehzAd:.

Active Member
از ما میپرسی از بین maxwell render OR fryrender یکی رو انتخاب کن اون Octan render رو هم بیخیال شو چون اصلا برای مکس نیست باید خروجی obj بگیری و بیاری تو نرم هفزارش که کاملا جداس از مکس و هیچ گونه اضافاتی برای مکس نداره بعده اینکه بردی تو Octan render نور متریال بدی بعد تنظیمات رندر. رندرش هم با gpu رندر میگیره و همین یکیش فقط من ازش خوشم اومد و با هیچ کدوم دیگه از تنظیماتش از نور متریال محیطش حال نکردم و با هاش نتونستم ارتباط برقرار کنم ولی maxwell render OR fryrender خوبن و امید وارم زود را بیفتی که باهاشون کار کنی فقط یکم زحمت و تلاش میخواد.موفق باشی
 

nightlord

Well-Known Member
من خودم به شخصه فقط فرای رو تست کردم ... نمیتونم نظر خاصی بدم ولی در این حد از فرای بگم که هیچ آموزشی براش پیدا نمیشه و خودت باید کار کردن باهاش رو یاد بگیری .
فرای یه نرم افزار کمکی به نام متریال سووپ هم داره که میتونی بعد از تموم شدن رندر تکسچر متریال هاتو به صورت ریلتایم تغییر بدی.
آره دیدم هیچ آموزشی نیست ، دارم باهاش ور میرم تا حالا هم به یه جاهایی رسیدم .

اگه اینطور باشه که بهزاد میگه و باید obj بگیری یه مقدرا درد سر داره ولی رفتم تو سایت refractivesoftware و گالری رو دیدم که کارای بسیار قوی ای داشت که با octane رندر شده بود . البته fry هم دست کمی از octane تو گالریش نداشت .
به این نتیجه رسیدم که از اونجایی که octane هنوز beta هستش و برای خروجی گرفتن یه مقدار درد سر داره . همون fry رو ادامه بدم چون maxwell رو هم نصب کردم ولی زیاد مثل fry باهاش راحت نبودم ، شاید چون چند وقتی میشه که دارم با fry ور میرم و بهش بیشتر عادت کردم .

فقط یه مسئله ای میمونه . آبجکتهای آماده که تو صحنه به کار می بریم بیشتر برای Vray هستن . چجوری میشه ازشون تو fry استفاده کرد؟ هم archmodel و مخصوصا درخت و گیاه؟
 
آخرین ویرایش:

E-power

کاربر متخصص
سلام.
.
هر دوشون خوبند.از نظر سرعت یه مقدار فرای بهتر هست . از طرفی مکسول طبیعیتر در میاره.
.
ساخت متریال در این دو موتور خیلی شبیه هم هست. اگه دیده باشی بصورت لایه ایه و قدرت خیلی
زیادی دارن اما متریال ادیتور فرای شکل بهتری داره و شاید ارتباط بیشتری بشه باهاش برقرار کرد.
.
تنظیمات نور در هر دو موتور یکسانه و گزینه های مشابه دارند. مثل اکسپوشر و ...
یه چیزی رو هم بگم اونم اینکه قسمت Burn فرای رندر کار نمیکنه. (مربوط به تنظیمات نور میشه برای مواقعی که
اوربرایت دیده میشه به کار میاد و یه جورایی لازمه) . البته شاید نسخه ای که من دارم اینطوره . ول شاید چون نسخه ی اصلی نیست و کرک شده هست اینطوره. بیشتر از این نمیشه انتظار داشت.
.
دو قسمت Multilight مکسول و LightMixer فرای رندر هم شبیه همند . اما مولتی لایت مکسول یه مقدار قویتره.
.
یه خوبی هم که مکسول داره میشه از Daylight خود مکس استفاده کرد و در تنظیمات رندر مشخص کرد که
دی لایت رو در نظر بگیره. اینطوری خیلی کارمون راحتتره(مثل محل قرار گرفتن خورشید در صحنه.) توی فرای همچین
گزینه ای نیست.
.
.
اما حالا که میخوای شروع کنی به نظر من از فرای شروع کن. اینو فقط به خاطر یادگیری بخش متریالش
میگم , چون متریال ادیتور فرای شکل بهتری داره فقط به همین خاطر وگرنه گزینه هاشون یکیه
.
در آخر بگم : در واقع اگه یکیشو یاد بگیری اون یکی رو هم تا حد زیادی بلدی.
پس زیاد روی انتخابت حساسیت نشون نده و ببین خودت با کدوم ارتباط بیشتری پیدا میکنی.
در ضمن به سخت افزارت هم توجه داشته باش و اینکه مکسول سنگین تر از فرای رندره.
.
موفق باشید.
 

nightlord

Well-Known Member
ممنون دوست من . راهنماییاتون خیلی خوب بود و راه گشا .
خود من هم به همین نتیجه رسیده بودم که با fry شروع کنم . بخش متریال ادیتورش رو هم یه نگاه اجمالی انداختم و با خیلی از بخش هاش آشنایی دارم .
من با fry شروع میکنم و انشاالله به زودی یه کار با این موتور میزارم که بچه ها اشکالاتمو بگن و به قولی کاملتر بشم .
 

nightlord

Well-Known Member
یه سوال دیگه پیش اومد برام .
اگه من الان fry رو یاد بگیرم ، میتونم با Arion هم کار بکنم؟ البته تو زمینه معماری .
منظور اینکه شبیه به هم هستن؟ یا باید Arion رو هم وقت بزارم و یاد بگیرم؟
 

.:BehzAd:.

Active Member
خیلی به هم شبیه هستن یکی از بچه ها که فقط با آریون کار کرده بود خیلی راحت با فرای هم ارتباط برقرار کرد با هر کدوم که کار میکنی کار کن فرقی چندانی ندارن آریون میتونی به صورت ریل تایم هم کارت رو ببینی و تو رندر gpu رو هم درگیر میکنه و رندرش سریعتره در کل خیلی شبیه هست من دارم رو این موتور ها کار میکنم و تا کار خوبی باهش نزنم تو سایت نمیزارم .موفق باشی
 

nightlord

Well-Known Member
من یه سوال هم دارم در مورد بخش متریال ادیتور fry که خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده وراهی براش پیدا نکردم .
ما توی Vray میتونیم دوتا متریال رو با channel روی هم بندازیم . مثلایه تکسچر سنگ داریم که خطوط شیار بند های سنگ رو نداره و یه تکسچر دیگه داریم که فقط خطوط شیار بین سنگها رو داره فقط خطوط مشکی هستش (منظور سنگهای نمای یک ساختمان هستش) .
حالا میتونیم تکسچر سنگ رو با channel 1 بندازیم و تکسچر بند کشی رو با channel 2 و به سادگی اندازه بندکشی رو بوسیله UV های channel 2 جدا از اندازه سنگ کوچیک و بزرگ کنیم .

این کار رو چطور میتونیم با fry انجام بدیم؟ چون متریال fry هیچ جایی برای دادن channel نداره .

من به این قابلیت به شدت نیاز دارم ولی نمیدونم چطور این کارو میشه انجام داد؟
 

I-like-DDD

Well-Known Member
اول بگم اکتان رندر خروجی از مکس داره من توی فروم خود اکتان دیده بودم یه اسکریپت بود فک کنم  برای این کار گذاشته بودن.
و در مورد متریال یا میتونی از تو سایت یوتوب بگردی یه اموزش پیدا کنی یا اینکه یه متریال امادهه دانلود کنی ببینی چطوری این کار رو انجام
میدن. البته از متریال استاندارد هم میتونی استفاده کنی.
موفق باشی .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا