Last Room of My Game - یکی از اتاق های بازی من

سلام دوستان !

این رندر مربوط به آخرین کارمه که دقیقاً چند دقیقه قبل از ارسال این تاپیک تموم شد !

رندر مربوط به یکی از اتاق هایی هست که میشه در یک بازی قرار بگیره.

این بار بر خلاف تاپیک قبلی ـم وایر فرم هم گذاشتم تا دوستان راحت تر بتونن نظر بدن:green:

توضیحات رندر :

موتور رندر : منتال ری + GI

تایم رندر : 7 دقیقه

تنظیمات مدل ها :

زمان ساخت و طراحی کلاً 6 ساعت !


منتظر نظرات سازنده دوستان هستم !:rose:
 

پیوست ها

  • wire.jpg
    wire.jpg
    120.1 کیلوبایت · بازدیدها: 72
  • render.jpg
    render.jpg
    112.5 کیلوبایت · بازدیدها: 118
آخرین ویرایش:

H.S

Member
یادش به خیر جزء اولین کارایی که منم ساختم از روی یک آموزش بود البته دقیقا منبعش یادم نیست.

خوب درآوردید، فقط نور و متریال جال کار بیشتر ی داره.
 
یادش به خیر جزء اولین کارایی که منم ساختم از روی یک آموزش بود البته دقیقا منبعش یادم نیست.

خوب درآوردید، فقط نور و متریال جال کار بیشتر ی داره.

ممنون , اما این اولین کار من نیست !

از روی آموزش هم درست نشده ...:shock:
 
چه فرقی میکنه از رو آموزش باشه یا نه ؟!
آقا کارت خوبه !
خیلی هم جالبه .
از استفاده مناسب پلی گان هات لذت بردم .
تنها با یه چیزی مشکل دارم اونم با white balance ت هست .
صحنه خیلی کدره و معلوم نیست روزه ؟ شبه ؟ دم غروبه ؟ چجوریه ؟
خلاصه نور خیلی بی جونه و صحنه تاریکه !
موفق باشی :rose:
 

fallen

Well-Known Member
کار خوبی شده دوست من.:rose:
فقط همونطور که Moralist-Boy عزیز گفت، زمان خیلی مشخص نیست.
فکر کنم باید کمی بیشتر با Daylight System ور بری. تنظیمات Exposure Control، خط افق، نور آسمان و ...
اگه سوالی در این رابطه بود در خدمتم:rose:
 

mkf.cgi

Member
سلام.
خسته نباشی کار قشنگی شده
با نظر دانشمند خودمون هم موافقم بهتره کنترانس و شدت نور رو یکم بیشتر کنی.
موفق باشی.:rose:
 
از تمام دوستان که نظر دادن تشکر میکنم !:rose:
اما پاسخ سوال مشترک دوستان ؛
- چون صحنه قراره سرد و بیروح باشه کمی تاریک شده و دلیل تاریکی هم فقط mr sky portal هایی هست که در صحنه هستند !
اون ها رو تنظیم کردم تا نور رو به صورت یکم آبی تیره به داخل اتاق هدایت کنند.
من آخه روش دیگه ای به ذهنم نرسید , البته لازم به ذکره روی تکسچرها هم کار شده تا اون تاریکی بیشتر القاء بشه اما چشم نور رو بیشتر میکنم و بیشتر رو متریال ها و تکسچرها کار میکنم.
یک رندر جدید ازش میزارم , امیدوارم بهتر بشه !
 
خوب اگه قراره صحنه سرد و بی روح باشه اینم امتحان کن :
نور های منتال ری یه چیزی دارن به عنوان کلوین کنترل .
هرچی این کلوین بالاتر باشه نور آبی تره . (اگر اشتباه نکنم البته )
میتونی توی قسمت exposure بیای و mr photometric exposure رو انتخاب بکنی و اونجا یه white point داره که می تونی با اون تنظیم کنی .
برای تاریک و سرد کردن صحنه ت هم بیا و یکم level ها رو توی فتوشاپ دست بزن و اونجا هم می تونی white balance رو درست کنی بعدشم که contrast هم کمکت می کنه برای رسیدن به نتیجه ای که دلت می خواد .
موفق باشی :rose:
 

fallen

Well-Known Member
خوب اگه قراره صحنه سرد و بی روح باشه اینم امتحان کن :
نور های منتال ری یه چیزی دارن به عنوان کلوین کنترل .
هرچی این کلوین بالاتر باشه نور آبی تره . (اگر اشتباه نکنم البته )
با اجازه استاد خودم( بی تعارف):rose:
کاهش کلوین رنگ نور رو آبی میکنه. فقط باید کمی خرد خرد و با دقت دستکاریش کرد.
بعد هم MAXBAZ عزیز portal واسه هدایت نور تو اتاقه نه کم کردن و تاریک کردن
میتونی توی mr photographic Exposure Control با زیاد کردن midtone صحنه رو روشن کنی. همینطور میتونی ضرایب FG و GI رو زیادتر کنی یا Decay فوتون ها رو کم کنی و...
:rose:
 
آخرین ویرایش:
راهنمایی شما خیلی مفید بود !
از اون موقع دارم روش کار میکنم اما نتیجه خوبی نمیگیرم.
این رو امتحان میکنم حتما جواب میده.
بازهم ممنون.
 

fallen

Well-Known Member
فقط واسه یادآوری:
اگه رنگ آسمون برات مهمه بهتره با دستکاری سایه زن mr Physical Sky به طور مستقل به نتیجه مطلوب برسی:rose:
 
کاهش کلوین رنگ نور رو آبی میکنه.
هه هه : خجالت: !!! آره ! :green:
گفتم که مطمئن نیستم که ! خیلی وقت بود کار نکرده بودم.

shader مربوط به mr physical sky هم حتما امتحان کن که استاد fallen راست میگه .
حالا که به اینجا رسید بحث چنو وقتیه که زمزمه هایی میشنوم راجع به اینکه portal واسه هدایت نور بیرون به داخله !
درست منظور دوستان رو متوجه نمیشم میشه توضیح بدید ؟
و هر چند فکر هم نمی کنم که فقط برای این منظور باشه .
نه ؟

تشکر
آرزوی موفقیت :rose:
 

fallen

Well-Known Member
mr Sky PortalThe mr (mental ray) Sky Portal object provides an efficient method of “gathering” existing sky lighting in interior scenes without requiring high final gather or global illumination settings that would result in excessively long render times. In effect, a portal acts as an area light that derives its brightness and coloring from the environment.
ImportantFor mr Sky Portal to work correctly, the scene must contain a Skylight component. This can be an IES Sky light, an mr Sky light, or a Skylight.

Moralist_Boy عزیز، این عین متن Help مکس در باره Sky portal هست. حالا من به اندازه شما باهاش ور نرفتم که ببینم آیا کارکردی جز جمع آوری نور آسمان داره یا نه. که اگه هست ممنون میشم بهم بگی.
:rose::rose::rose:
 
از راهنمایی های دوستان عزیز اللخصوص fallen تشکر میکنم !

این هم آخرین رندری که همین الآن گرفتم , فقط یک مشکل دارم !

میخوام آسمون بیرون نورانی باشه و بیرون پنجره یک محیط پرنور باشه نه آسمون آبی ...

الآن یکم شبیه شب شده :-?

ممنون .:rose:
----

ویرایش شد ؛ شرمنده یادم رفت پیوست کُنمش !:green:

پیوست شد.
 

پیوست ها

  • render2.jpg
    render2.jpg
    107.7 کیلوبایت · بازدیدها: 16
آخرین ویرایش:

fallen

Well-Known Member
من که فایل عکسی نمیبینم!!
کجای پست گذاشتیش MAXBAZ جان؟

برای روشن شدن (نورانی شدن) کافیه که مقدار EV رو در Exposure Control کم کنی. که البته احتمالا لازم میشه دوباره کمی روی نور صحنه کار کنی.
 

fallen

Well-Known Member
ببین MAXBAZ جان، این Daylight System کمی متفاوت از نورهای متعارف مکس هست.
خودش بسته به زاویه و موقعیت خورشید خیلی چیزا رو تنظیم میکنه.
اینو امتحان کن:
ضریب Sky و Sun رو روی 1 قرار بده.
مدل آسمان رو CIE انتخاب کن. کار با پارامترهاش رو تو قسمت آموزش منتال ری گفتم. اگه خواستی نورو کم و زیاد کنی از قسمت تنظیمات CIE اینکارو بکن.
از قسمت preset در اکسپوژر کنترل، Physically Based Lighting, Indoor Daylight رو انتخاب کن.
EV رو تبدیل کن به Photographic Exposure.
حالا منطقا دیگه بیرون سفید سفیده. نور صحنه ات هم بیشتر میشه. این خورشید کم رمق هم جون پیدا میکنه.
اگه پس از دستکاری دیدی شدت نور صحنه خوبه ولی نور خورشید شدیده، Highlight رو کم کن.
روی دیوار لکه های پراکنده میبینم. اگه از FG با GI استفاده میکنی، باید Interpolate Over... رو بیشتر کنی. در عین حال ممکنه GI ت هم تنظیم بخواد.
مانیتور من کمی با رنگ مشکل داره، ولی احساس میکنم صحنه ات کم رمقه. Gamma رو فعال و تنظیم کردی؟

موفق باشی.:rose:
 
میشه یکم در مورد cie توضیح بدید باید از کجا باید انتخاب بشه ؟

بعد یه چیز دیگه , Physical based lighting ثابت نیس وقتی انتخابش میکنم و پنجره رو میبنمدم باز میکنم میبینم

دوباره برمیگرده به دیفالتش.:shock:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا