Laar Generel Hospital

شروع موضوع توسط Farrokh ‏1 فوریه 2009 در انجمن گالری سه‌بعدی

  1. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    اخیرا شاهد پر رنگ تر شدن هنر نمایی های بچه های مایا کار بودیم
    دیدم واقعا زشته که ما مکس کارا کم بیاریم :D
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    پروژه ی پیش رو 3d های پایان نامه ی کارشناسی ارشد یکی از دوستامه

    پروژه در شهر گرمسیری لار واقع شده
    اساس طراحی معماری هم بر همخوانی با اقلیم و صرفه جویی در مصرف انرژی بوده

    سه بعدی سازی هم شامل شبیه سازی داخلی ، شبیه سازی خارجی ، شبیه سازی سایت ، انیمیشن و still image بوده


    برای ساختن درخت هم تقریبا 12 راه مختلف رو امتحان کردیم (از جمله RPC و PLUG IN ) و از بین اونا با کیفیت ترین و سبک ترین نوع رو (برای optimize کردن رندر انیمیشن ) انتخاب کردیم (یعنی اعتماد به خلاقیت و تونایی های خودمان )

    هدف از ایجاد چنین درختهایی:

    دور شدن از کلیشه ها ، غیر طبیعی و در عین حال طبیعی بودن (راستش خودمون هم تا در اومدن درختهای نهایی نمی دونستیم این دقیقا یعنی چی ! ) ، ایجاد حس فضای سبز به بهترین شکل ممکن ، عاقلانه کردن زمان رندر (که باز هم نسبتا زمان بر بود ) ، random able بودن مدل و . . .

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    امیدوارم از این پروژه خوشتون بیاد و همچنین امیدوارم در کنار محبت های همیشگیتون نسبت به کارای من ، نقد های خوبی هم دریافت کنم


    http://img.majidonline.com/pic/176938/01.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176920/02.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176921/03.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176925/04.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176926/05.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176927/06.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176928/07.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176929/08.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176931/09.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176930/10.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176932/11.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176933/12.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176934/13.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176935/14.jpg

    http://img.majidonline.com/pic/176936/15.jpg







     

    پیوست ها:

    • wire.jpg
      wire.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 184.6
      نمایش ها:
      49
    • 16.jpg
      16.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 347.7
      نمایش ها:
      83
    آخرین ویرایش: ‏17 فوریه 2009
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏1 فوریه 2009
    N.Abedi، nevercom، mona1984 و 24 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Divine Love

    Divine Love Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    643
    تشکر شده:
    617
    امتیاز دستاورد:
    93
    ای ولله بابا بچه های مجید دارن می ترکونن :shock:
    نامردها به فکر دندونهای ما هم باشین :D
     
    نوشته شده توسط Divine Love در ‏1 فوریه 2009
    AREF، hamed1star و Farrokh از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. milad_k

    milad_k Member

    ارسال‌ها:
    158
    تشکر شده:
    742
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام دوست عزیز کارت خوب بود ولی اگه اشکالی نداره میخواستم کارترو کمی نقد کنم.
    قبل با یه سئوال شروع میکنم.
    از چه engine render برای کارت استفاده کردی ؟
    و حالا نقد.
    1-من گرمای تابش آفتاب رو توی کارت حس نمیکنم.آفتابت باید خیلی جون دار تر باشه.
    2-آسمونت انرژی زیاد برای انتقال حس آسمون بودن نداره.منظورم اینه که آبیه آسمون باید خیلی آبیتر و سفیدت به نسبط سفید تر .
    رفلکس شیشه هات خیلی کمه.
    این دوتا پارامتر باعث میشه حس زنده تری به بینندت منتقل بشه
    آُسفالتت بیش از حد تیرست.از یه تکسچر بهتری برای آسفالتت استفاده کن و تنالیتیه رنگیشم در نظر داشته باش .در ضمن چرا آسفالتت خط نداره ؟؟!!.
    چرا برگه درخت نخلهات انقدر خشک و بی روحن انگار که همشون خشک شدن.
    امید وارم موفق باشی دوست من.:rose:


    .
     
    آخرین ویرایش: ‏2 فوریه 2009
    نوشته شده توسط milad_k در ‏2 فوریه 2009
    AREF، hamed1star، DIMO و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    ممنون مصطفی جان شما لطف داری

    آقا میلاد از شما هم ممنونم
    ضمنا ممنونم که کارم رو نقد کردی
    در مورد آسفالت هم باید بگم که برای تکسچر دادن با آسفالت باید اون رو unwrap می کردم و توی فوتوشاپ هم وقت زیادی صرفش می کردم و یه تکسچر بزرگ هم براش می ساختم
    نتیجه این بود که زمان رندر رو بی مورد بالا می برد و مانع تحویل به موقع پروژه می شد
    ضمنا آسفالت ارزش معماری چندانی نداره و نمی خواستم زیاد روش تاکید کنم


    در مورد رنگ آسفالت هم باید بگم که پارامتر های مختلفی از جمله نوع قیر و سنگدانه ی استفاده شده ، گذر زمان ، بارندگی ، تابش آفتاب ، نشستن گرد و خاک و . . . رنگ آسفالت رو متفاوت می کنه
    کلا آسفالت بسته به تاثیر هر یک از این موارد می تونه از میان گستره ی رنگی خیلی وسیعی رنگ بپذیره (تیره روشن معمولی )

    به هر حال ممنون از نظرت
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏2 فوریه 2009
    AREF، hamed1star و DIMO از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. shirani

    shirani مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    4,543
    تشکر شده:
    6,207
    امتیاز دستاورد:
    113
    کار خوبی شده من از معماری چیزی سرم نمیشه که ایراد بگیرم
     
    نوشته شده توسط shirani در ‏2 فوریه 2009
    hamed1star و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  6. .:. soroosh .:.

    .:. soroosh .:. Active Member

    ارسال‌ها:
    2,377
    تشکر شده:
    3,694
    امتیاز دستاورد:
    36
    کار جالبی شده .
    من خیلی خوشم اومد .
    خودم هم که تا حالا کار اکستریور نکردم هر بار میبینم کلی حال میکنم .
    ضمنا درخت‌ها هم خیلی جالب دراومدن . خسته نباشید
    موفق باشید .
     
    نوشته شده توسط .:. soroosh .:. در ‏2 فوریه 2009
    hamed1star و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  7. GFX Master

    GFX Master مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه

    ارسال‌ها:
    15,101
    تشکر شده:
    26,715
    امتیاز دستاورد:
    36
    ممنون که تو پروفایل لینک دادی. چون متاسفانه خیلی وقت نمیکنم به انجمن 3بعدی سر بزنم.

    با احترام به نظر آقا میلاد و نقدی که کردن باید بگم که من دقیقا عکس نقد ایشون رو میخواستم بگم (قبل از اینکه پست ایشون رو بخونم!)

    من که با دیدن عکسا مخصوصا عکس آخری کاملا گرمای یه منطقه گرمسیری رو حس کردم.

    البته نمیدونم شهرستان لار واقعا فضایی اینطوری داره یا نه چون فضاهای محیط کارت اگر چه فوق العاده زیبا شدن چه از نظر معماری چه از نظر محیط سبز و ... ولی واقعا توی همچین شهرستان گرمسیری داشتن همچین فضای سبزی با این نوع گیاها (بجز درخت نخل) امکان پذیر هست؟! مگر اینکه اون محیط گرمسیری مرطوب هم باشه. البته من دقیقا نمیدونم شهرستان لار رطوبت هم داره یا نه؟

    ببخشید که این موضوع رو مطرح کردم ولی چون ظاهرا از دانشجو خواسته شده که روی فضای سبز هم کار کنه پس مشخص بوده که برای استاد مهم بوده این قضیه.

    ولی در مورد بقیه کارا واقعا لذت بردم. همه چیز عالی انجام شده. البته من گمون میکنم که یکمی کیفیت عکسها رو برای سریعتر لود شدن کم کرده باشی.

    راستی یه سوالی که داشتم این بود که برای ایجاد یه همچین صحنه هایی طراح باید علاوه بر دونستن 3d چیز دیگه ای هم بدونه؟ مثلا معماری یا هر چیز دیگه ای؟ چون من خودم شدیدا به ساخت اینچنین کارهایی علاقه دارم منتها نمیدونم باید از کجا شروع کنم؟!

    ببخشید طولانی شد.
    موفق باشی.
     
    نوشته شده توسط GFX Master در ‏2 فوریه 2009
    AREF، hoseini_smm، hamed1star و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. milad_k

    milad_k Member

    ارسال‌ها:
    158
    تشکر شده:
    742
    امتیاز دستاورد:
    16
    با سلام دوباره خدمت تمامیه دوستان.
    خانم سارا ببخشید من قصد بی احترامی ندارم ولی در عین حال فکر نمیکنم نقد یک کار و بحث های منطقی ادامه این نقد های جنبه بی احترامی داشته باشه با این اوصاف حرفتون رو نقض میکنم.شما درنظر داشته باید که این فضای کویری اطراف این سایت وجود نداشت به نظرتون باز هم میشه گرمارو حس کرد این فضای کویری مکمل ایجاد گرمای محیطی میباشد و خود به تنهایی نمیتونه احساسی خیلی قویی به وجود بیاره و حالا در نظر داشته باشید اگر بجای این فضای کویری یک فضای سبز قرار داده میشد آیا باز هم همچنین حسی رو داشتید؟؟آفتاب در واقعیت خیلی قدرت منده و نور و انرژِی خاصی رو داره وما باید در کارهای خودمون حواسمون به این مسئله باشه این فقط در یک زمان است که آفتاب کم جون میشود و آن هم زمان غروب یا اوایل طلوعه.

    انشاا... موفق باشید.

    باز هم عذر خواهی میکنم.
     
    آخرین ویرایش: ‏2 فوریه 2009
    نوشته شده توسط milad_k در ‏2 فوریه 2009
    Farrokh، hamed1star و DIMO از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. mkf.cgi

    mkf.cgi Member

    ارسال‌ها:
    312
    تشکر شده:
    514
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام كار جالب و كاملي شده اما به نظرم اگه رو نورپردازي و بافت دهي بيشتر كار ميكردي كارت گويا تر و جالب تر ميشد.
    تازه فكر كنم fov دوربين رو كمتر كني خيلي بهتر ميشه.:D
     
    نوشته شده توسط mkf.cgi در ‏2 فوریه 2009
    AREF، hamed1star و Farrokh از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. :Mohsen:

    :Mohsen: کاربر باتجربه

    ارسال‌ها:
    2,266
    تشکر شده:
    2,686
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام فرخ جان
    خسته نباشي
    از اينكه عكساي زيادي از كارت گذاشتي ممنون، اينجوري بهتر ميشه نظر داد
    خوب من با اينكه از معماري زياد چيزي نمي دونم نظرمو ميگم
    contrast همه عكسا يكم پايينه، يه جورايي داغ بودن آفتابو نميرسونه
    نخلها تقريبا خوب درومدن، ولي درختاي ديگه بيشتر جنبه كارتوني پيدا كردن، البته براي چنين صحنه شولوغ و سنگيني بعيده كه بشه درختاي با كيفيت تري رو پياده كرد
    من رو تكسچرم يكم انتقاد دارم، مخصوصا تكسچر ساختمون و سقف ساختمونا، يه مقدار زيادي يكدسته، به خصوص آسفالت پشت بام كه اصلا به نظر نمياد كه آسفالته(احتملا به خاطر كمي بامپ)!
    البته همينكه محيط به اين بزرگي رو تونستي جمع و جور كني خيلي عاليه
    از اونجا كه ميدونستم روحيه انتقاد جويانه اي داري اينهمه انتقاد كردم، خلاصه ببخشيد
    موفق باشي
     
    نوشته شده توسط :Mohsen: در ‏2 فوریه 2009
    hamed1star و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  11. amin2001

    amin2001 Active Member

    ارسال‌ها:
    1,327
    تشکر شده:
    2,053
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام آقا فرخ عزیز

    داداشی خیلی خشنگ شده :D کلی حال کردم


    آقا میلاد هر کسی آزاد هستش نظرشو بگه . فرخ جان هم برای همین کار رو اینجا گزاشته


    به نظر من خیلی محیط جالب شده . در واقع معمار سعی میکنه توی یک محیطی که دور از حالا مثلا فضای سبز هستش این فضا رو به نحوی ایجاد کنه برای ساکنین

    حالا اینکار یا با نور پردازی انجام میشه یا با ساختن فضا به صورت طبیعی (و اگر امکان پذیر نبود مصنوعی) . و یا اینکه هم نور پردازی هم ساخت فضا به ایجاد حس کمک کنه

    یه چیزی هم یادتون نره . توی معماری هر چیزی ممکنه :D

    ---

    سارا خانوم من هم جواب سوالتون رو بدم تا خود فرخ هم بیاد بگه

    اول باید درک کاملی از 2D داشته باشید و راه و چاه های برنامه های 2D مثل PS رو بلد باشید که خود شما استادی
    بعد هم که برنامه های 3دی
    ولی همه اینا بستگی به مصرف شما از 3 دی داره
    اگه دنبال کار های معماری اینها هستید باید بتونید رو کاغذ طرح رو پیاده کنید اول . یعنی بهتره بگم درک کاملی از perspective داشته باشید.

    اگه جواب سوالتو نگرفتی بگو دا بحث رو باز تر کنمش :rose:

    --

    فرخ جان بازم ایول . خسته نباشی
     
    نوشته شده توسط amin2001 در ‏2 فوریه 2009
    hamed1star و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  12. Sisili boy

    Sisili boy Member

    ارسال‌ها:
    228
    تشکر شده:
    452
    امتیاز دستاورد:
    16
    فرخ جون مثل همیشه گل کاشتی

    کار دوستت هم خیلی هنری و زیبا شده.

    کمی درمورد پروژه بگو: مثلا کاربریش چیه و ....

    من فعلا تو خود معماریش موندم ولی تابستون می خوام تری دی یاد بگریم، یه همچین طراحی یی با 3dmax چقدر تجربه و زمان می خواد؟

    مر30 و موفق باشی
     
    آخرین ویرایش: ‏2 فوریه 2009
    نوشته شده توسط Sisili boy در ‏2 فوریه 2009
    hamed1star و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  13. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    لطف داری شما
    همین که نظر دادی باعث افتخارمه
    ممنون

    ممنون
    ایشالا اکستریور هم کار کنی بیشتر حال کنی
    من خودم هم درختاش رو خیلی دوست دارم (مخصوصا اینکه یه چیز جدیده که به زودی هم احتمالا کپیش کنن :D)

    من ممنون که سر زدید
    در مورد نقدتون توی پست بعدی توضیح می دم


    در مورد سوالتون باید بگم که کارهای اینچنینی دارای دو بعد معماری و گرافیکی هستند
    بعد معماری که شامل زیبایی و پختگی حجم + کاربردی بودن طرح + همخوانی با اقلیم می شه که مشخصه
    باید تحصیلات آکادمیک معماری داشته باشید

    بعد گرافیکیش چیزی هست که گرافیست خوبی مثل شما می تونه توش موفق بشه (هندونه :D)
    ولی همین بعد گرافیکی هم احتیاج به آشنایی با معماری
    دید سه بعدی
    خلاقیت
    سلیقه
    دانش ترکیب بندی
    توانایی مدیریت و اصولی کار کردن
    توانایی زمان بندی و اجرای اون برای کنار اومدن با بزرگترین مشکل (dead line)
    و خیلی چیزای دیگه که خودتون بهتر می دونید
    داره

    (که البته منظورم اصلا این نیست که اینا رو من دارم )

    برای شروع هم هرچند که در مقامی نیستم که بخوام به کسی توصیه ای بکنم
    ولی فکر می کنم شما که الان گرافیستی و به هنر دو بعدی واردی بهتره روی سه نکته ی اساسی کار کنی

    آشنایی با نرم افزار و رندر انجین
    پیدا کردن دید سه بعدی
    مطالعه ی اصول طراحی معماری


    دوست من تا وقتی که توی تاپیک من هستی راحت و بی رودربایستی انتقاد کن
    زیبایی نقد هنری هم در این اختلاف نظر های پیش اومده هست

    پس دلیلی برای عذر خواهی وجود نداره

    نقدت رو هم در پست بعدی با نقد سارا خانوم مقایسه می کنم

    ممنون
    در مورد تکسچر هم بگم که اول اون تکسچری رو که روی تیر و ستون ها می بینید رو روی بنا انداختیم ولی دیدیم خیلی معماری و حجم رو تحت شعاع قرار می ده پشیمون شدیم

    تکسچر کنونی مزیتی که داره اینه که در ویو های دور مزاحمتی برای حجم بوجود نمیاره و در ویو های نزدیک و کلوز آپ هم با نویزی که داره وجوه حجم رو از یکنواختی در میاره
    در مورد fov هم باید بگم هر دوربین بر اساس نیازی که برای اون شات بوده fovمتفاوتی داره کاش می گفتی کدوم شات تو ذوق می زنه
    با این حال ممنون از نظرتون


    سلام محسن جان

    البته من درختا رو پیدا نکردم !ساختمشون :D
    آره این نوع درختها جواب کارمون رو داد
    می شد درختهای رئال بذاریم ولی من مخالفت کردم (تا وقتی خودم خلاقیت دارم نیازی به خلاقیت اورموشن لهستانی ندارم با اون مدلای سنگینش !:mad:)

    تکسچر بنا رو که توضیح دادم
    می مونه بام که اساسا فقط رنگه

    راستش برای بام هم تصمیمی گرفته نشده بود
    راه های مختلفی برای اجرای بام هست که توی پروژه اساسا تصمیمی براش گرفته نشده بود

    ولی از نظر گرافیکی حق با توئه
    پروژه که تموم شده ولی اگه عمری باقی بود ببینم می تونم چیکارش کنم که از یکنواختی در بیاد

    جالبه بدونی این کار یکی از معجزاتی بود که من انجام دادم
    همزمان هم درس بخونی هم امتحان پایان ترم بدی هم پروژه ی تز ببندی هم پروژه ها و ماکت های دانشگاه رو کار کنی:neutral:

    ممنون از نظرت و مرسی از انتقاد های مفیدت
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏2 فوریه 2009
    :Mohsen:، hamed1star و amin2001 از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    امین جان ممنون از نظرت

    تکمیل می کنم :
    توی هنر همه چیز ممکنه


    sisiliboy عزیز (ببخشید اسمتو نمی دونم )

    ممنونم شما لطف داری

    کاربری که بیمارستانه
    نمی دونم دقیقا منظورت چیه


    راستش چون دوست ندارم که بگم هرچقدر تجربه و زمان بذاری بازم کمه بهت می گم مهمترین چیز علاقه هست
    علاقه به خلق یک تصویر زیبا (یه جورایی مثل علاقه ی رمی به غذای خوب)

    و اینکه هرگز برای پول کار نکنی
    لذت این نوع نگرش اینه که تو برای خلق تصویرت تمام تلاشت رو می کنی مهم نیست که چقدر پول میگیری
    تو داری از کارت لذت می بری و این کار به نوعی تفریح هم هست برات
    حالا این قسمت هم وقتی تفریحت تموم می شه هست که بابت تفریحت پول هم می گیری

    پس مهم نیست که چقدره


    خیلی ها رو می شناسم که از اول کار دارن به پولش فکر می کنند و کارشون . . .

    یک جمله از انیمیشن رتاتویی منو خیلی تحت تاثیر قرار می ده :
    Food comes, Food always come to those who love to cook

    ببخشید که زیاده روی کردم
    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏2 فوریه 2009
    hamed1star و amin2001 از این پست تشکر کرده اند.
  15. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    در مورد نقد سارا خانوم و آقا میلاد :


    لار آب و هوای گرم و خشک داره
    این آب و هوا دارای پوشش های گیاهی خاصی هست که مهمترین خصوصیت اونا عدم هدر دادن آب بوسیله ی تبخیره

    پوشش های گیاهی دیگه هم امکان اجرا دارند منتها باید از اونها مراقبتهای مناسب به عمل بیاد (که در این طرح از این نوع پوشش استفاده شده)

    بیمارستانی به این عظمت مصرف آب بسیار بالایی داره که میزان بسیار زیادی از اون فاضلاب خاکستریه که با چند مرحله ی ساده ی تصفیه بهترین گزینه برای آبیاری فضای سبزه

    در اجرای سه بعدی هم هدف این بود که این پروژه به صورت یک واحه ی سرسبز در بین بیابان باشه
    نورپردازی و لی آوت بندی کار هم دقیقا به این منظور انجام شده که حس خنکی و آسایش یک واحه که همچون بهشتی در میان جهنم هست رو منتقل کنه و بیننده به خودش بگه چقدر خوبه که یه همچین جای سرسبز و خنکی در لار ساخته بشه


    به هر حال امیدوارم که توی رسوندن این حس موفق بوده باشم
    اگر باز هم نقد و یا سوالی باشه در خدمتم
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏2 فوریه 2009
    hamed1star از این پست تشکر کرده است.
  16. mkf.cgi

    mkf.cgi Member

    ارسال‌ها:
    312
    تشکر شده:
    514
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام سلام صدتا سلاااام دري ديد دريد ديد!!!

    گفتي بودم كه:
    خب منظورم اين بود.
    fov اين عكس 45 هست.اگه توجه كنيد با اينكه خونه كامل ديده ميشه اما براي نظر دادن در مورد ابعاد دچار مشكل ميشيم.(يا ميشم)حداقل باسه مني كه از معماري سر در نميارم.
    ruin home fov45.jpg

    اما اينجا fov برابره 20 هست,كه ابعاد نسبتا واقعيه خونه رو نشون ميده.

    ruin home fov20.jpg
    و....منظورم اين بود!:D
     
    نوشته شده توسط mkf.cgi در ‏2 فوریه 2009
    Farrokh و hamed1star از این پست تشکر کرده اند.
  17. hamed1star

    hamed1star Member

    ارسال‌ها:
    546
    تشکر شده:
    946
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام فرخ جان خوبی؟

    کارت خیلی خوب شده .

    از نظر نور پردازی به نظرم یه کم باید بیشتر کار بشه ولی خلاقیت تو ساخت درختها کار خوب و عاقلانه ای بود

    تکسچر ها هم با توجه به نوع کار مناسبه. در کل عالی بود

    موفق باشی رفیق
     
    نوشته شده توسط hamed1star در ‏2 فوریه 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  18. gigamax

    gigamax کاربر متخصص جلوه های ویژه

    ارسال‌ها:
    1,345
    تشکر شده:
    2,788
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام فرخ . خوب می باشی ؟! کجایی نیستی ؟!!

    کارتم اصلا قشنگ نشده ... اصلا ... ولی چو معمولا من عاشق اینطور کارام تو هاردم ریختم :d

    به نظر من هم تکسچرات یکم زیادی یکنواختن ... نمی دونم ساختمون های نو چه شکلین (من که تور کار انفجار و اینام بیشتر خرابشو ترجیح میدم ...)

    درخت ها هم سب فانتری گونه شدند .. چطور درست کردیشون !؟!


    من بر خلاف شما تصویر 1 رو ترجیح میدم !!!
    توی دنیای واقعی پرسپکتیو بیشتر شبیه تصویر اول ... دقت کنید اگر تصویر پرسپکتو نداشته باشه اصلا بزرگ دیده نمیشه ... توی سینما متخصصین جلوه های ویژه اگر می خواستن یه ماکت درست کنن که بزرگ به نظر برسه (مثل اکثر ماکتهای و دکور های عظیم فیلم بن هور ) میومدن بهش پرسپکتیو مجازی میدادن .... تو همین تصاویری که شما گذاشتین تصویر دوم بیشتر شبیه ماکته (فکر می کنی کوچیکه ) و بیشتر به درد طراحان قطعه می خوره ....

    شرمنده فرخ تاپیکتو بحسشو عوض کردم
    موفق باشین
     
    آخرین ویرایش: ‏2 فوریه 2009
    نوشته شده توسط gigamax در ‏2 فوریه 2009
    Farrokh از این پست تشکر کرده است.
  19. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36

    دوست عزیز
    اون عکسی که شما گذاشتی بیشتر شبیه ترسیمات ایزومتریکه نه پرسپکتیو
    ایزومتریک نوعی ترسیم نیمه سه بعدیه که می شه روش اشل گذاشت و اندازه ی دقیق رو در آورد ولی پرسپکتیو اینطور نیست

    با معیار های گرافیکی تصویر اول خیلی زیبا تر و طبیعی تره

    حرف من رو متین جان هم تایید کرد


    به هر حال ممنون از نظرت
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏2 فوریه 2009
    gigamax از این پست تشکر کرده است.
  20. mkf.cgi

    mkf.cgi Member

    ارسال‌ها:
    312
    تشکر شده:
    514
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام و شب بخير.
    اساتيد عزيز اين بحث من فقط مربوط به معمار و مشتريه نه بينندگان.
    من اگه بخوام به يه معمار بگم كه نماي كليه يه پروژه رو بهم نشون بده.ميخوام نماي اصلي و مهندسيه كار رو ببينم و بعد از اون ميخوام كه نمايه معماريه پرسپكتيوشو ببينم.اين در خواست به نظر من درست و منطقيه.
    :cool:
     
    آخرین ویرایش: ‏2 فوریه 2009
    نوشته شده توسط mkf.cgi در ‏2 فوریه 2009

به اشتراک بگذارید