آخه کاغذ دیواریه ویگه ! منظروتو نفهمیدم !
ببین یکی از بزرگترین چالش هایی که ما توی استیل ایمیج باهاش روبرو هستیم اینه که بیننده برای درک فضا تنها یک زاویه رو می بینه
مثلا نمی تونه مثل واقعیت یکم سرش رو بچرخونه و یا جاش رو تغییر بده تا بتونه هویت سه بعدی فضا رو کاملا درک کنه
به همین دلیل هست که ما باید به اون توی تجسم فضا کمک کنیم
حالا که چی ؟
الان می گم :
اگر که دیواری که توش پنجره هست یکم تاریک تر از دیوار بغلیش باشه اون دو تا دیوار از نظر بصری از هم جدا می شن که همین می تونه به بیننده کمک خیلی زیادی کنه هرچند که هرگز هم نمی فهمه چی باعث شده تجسمش از فضا بهتر بشه (اونم کارفرما های یول ایرانی :دی)
پ.ن:آقا شماها چجوری به این نازی رندر می کنین؟
ینی باید مثله سینما 4 دی سه چهار تا نور از جهاته مختلف توش بذارین تا صحنه درست بشه یا نه؟ یکی یکم توضیح بده می هم دوس دارم یاد بگیرم
من با c4d کار نکردم ولی اون جوری که حدث می زنم شما با gi یا همون global illumination رندر نمی گیری
این کار می تونه نور های بازتابی که از منبع نور به اشیا میتابه و باز تاب پیدا می کنه رو شبیه سازی کنه
ضمنا شما می تونی با sky light نور خورشید رو که به ذرات آب و گرد و غبار هوا بر خورد می کنه و روشنایی غیر مستقیم خورشید رو می سازه رو شبیه سازی کنی
همه ی اینا رو گفتم ولی:
همون طور که یه عکاس خوب همین جوری وارد یه جایی نمی شه و زارپ شاتر دوربین رو فشار بده و ساعتها وقتش رو صرف تنظیم پروژکتور های چتری و . . . می کنه
یه تریدی آرتیست خوب هم باید بتونه با نور ها بازی کنه تا رندر هاش حرفه ای تر بشن
مثلا تو همین رندر ها نیاز هست که یه نور روی دیواری که پنجره نداره include بشه
به خدا فاصلش با زمین Align شده نمیدونم چرا رفته تو باتلاق :دی
معلومه چون تو دیسپ داری و اون میاد و کفش رو تو خودش فرو می بره
یا کفش رو بذار روی پارکت
یا اینقدر تست رندر بگیر و دستی تنضیم کن که درست بشه
به قیافم میخوره عمدیم کار کنم !؟[/
QUOTE]
گفتم آخه!
شما همه ی این رندرای خوشکلت شانسی یهو کامپیوتر خودش میرندره شما هم می زنی پای خودت !
خیلی خیلی خیلی لطف کردی که اینقدر وقت گذاشتی.
داداش من از بقیه پول می گیرم برا این در ریزی ها :d
ولی باور کن . باور کن یه شاخه گل ارزشش از همه چیز بیشتره (نبینم تو خرج بیفتیا )
موفق باشی رفیق