خوب دوستان ...هدف از برگذاری این مسابقه ارتقا سطح کار بچه ها بود ... و امیتاز دهی هیچ ثمری نداره ... به نظرم بهتره به جای امتیاز هایی که به کار همدیگه دادیم کار همدیگه رو نقد کنیم ... من کار ها رو 2 تا 2 تا نقد میکنم ... توجه کنید نقد های من کاملا بی ملاحظه خواهد بود و از بقیه هم انتظار دارم اینجوری کار ها رو نقد کنن.(اسمایل خشونت افراطی!)
از
کار شماره 2 شروع میکنیم ...
این کار مال یکی از بهترین اعضای فرومه ...
روشنایی کلی صحنه خوبه
نور مناسبی وارد محیط شده ولی سایه هایی که روی دیوار سمت چپ باید ایجاد میشده وجود ندارن ... و این برمیگرده به مدلینگ ناقص کار که فضای مجاور رو به درستی مدل نکرده یا راه ورود نور رو با مانعی مسدود کرده و یا متریالی برای کف استفاده کرده که بازتاب نوری کمی داشته... (این سایه های سایه های نور غیر مستقیمی هستند که حاصل بازتاب کف تراس هستند)
روی تکسچرینگ خوب کار شده ولی نیازی به ایجاد شره ی آب روی تیر ها نبود ... معمولا فضای داخلی باید تکسچر تمیزتری داشته باشه.
احساسم اینه که تناسبات شومینه درست رعایت نشده و پریزهای برق و لامپ و ... هم تناسبات مطلوبی ندارن.
بافت چوبی کف خیلی بزرگ انتخاب شده ... بهتر بود 3 برابر کوچیکتر در نظر میگرفتین.
متریال لوله ها خوب شده ... متریال کف سنگی و پارکت مجاورش عالی
فریم پنچره هم به خوبی مدل شده و متریالش هم خوبه
مشخصا از امبینت اکولوژن استفاده کردی ... که من زیاد باهاش موافق نیستم ...اگه تنظیمات رندر درست رعایت شده باشه نیازی به امبینت اکوبوژن نخواهد بود ...در واقع کار رو کارتونی نشون میده (یه مقدار ریدیوس پایینتر شاید بهتر جواب بده)
سقف با یه زاویه تبدیل به دوسطح میشه که تو این کار این زاویه اسموس شده
متریال شیشه عالیه
افکت های دوبعدی هم خیلی خوب هستند (یه مقدار میتونست متعادلتر هم باشه)
در کل کار خوبی شده ... مهمترین امتیازش نور پردازی مناسب و متریال سنگ و پارکت عالی بود و ضعفش تکسچر پربافت بتن و شره های غیر منظقی آب روشون بود (حتی شره هایی که بر خلاف جاذبه زمین ایجاد شده بودند) و تناسبات نه چندان خوب کلیت صحنه.
کار شماره 3
این کار یکی از بهترین کارهاست
بهترین تناسبات مدلینگ رو داره
و متریال ها کاملا بی نقص به نظر میان.(در این مورد یک نقد به کار دارم البته)
ما وقتی یک صحنه ی سه بعدی رو حاضر میکنیم انتظار داریم که بتونیم از چند زاویه ازش ویو بگیریم ... متاسفانه رفلکت و تاثیرات نوری این کار کاذب هستن ...یعنی از روی عکس واقعی استخراج شدند... در واقع نوری که روی زمین سنگی ایجاد شده یا رفلکتی که روی کف چوبی تیره رنگ میبینیم رفلکت محیط 3بعدی نیستند و افکهایی هستند که روی تکسچر وجود دارند ... اگه زاویه رندر رو تغییر بدیم و یا انیمیشنی از این کار بسازیم مشخص میشه که رفلکت ها رفلکتهایی نیستند که ما انتظار داریم.
پست پروداکشن کار کاملا قویه
نور مناسبی تو محیط ایجاد شده
سایه زیبایی رو سقف ایجاد شده ... سایه سیم ها واقعا ظریف و زیبا هستند
تکسچر ها به دلیل استخراج شدن از روی عکس کیفیت کافی رو ندارند
دیتیل هایی که باید مدل میشدند مدل نشدنن متاسفانه و همون عکس رفرنس هستند ... با تغییر زاویه دوربین دو بعدی بودن این عناصر مشخص میشه (پریزها)
متریال و تکسچر لوله های فوقالعاده هستند و کاملا بینقص
در کل این کار رو به عنوان یک کار تکفریم خوب و بینظیر میتونیم قبول کنیم ... ولی به عنوان یک کار سه بعدی کامل نه
مهمترین مشکل کار استفاده از تکسچر رفرنس هست و کاذب بودن رفلکتها و سایه ها و کالر بیلیدینگ ها و ...
و نکته مثبت کار تناسبات اصولی و بینقص مدل و پست پروداکشن قوی کاره ...
کارهای بعدی رو هم به ترتیب نقد میکنم ... دوستان هم میتونن به همین منوال کار ها رو نقد کنن ...شاید یه چیزی هم این وسط یاد گرفتیم به جای دعوا سر امتیاز و ...