Input Text

nima_dsnr

کاربر VIP
میخام از کاربر یک سوال کنم و بگم اگر جوابش این "..." شد برو به فریم فلان
اگر نشد برو به فلان
یعنی میخام طرف یک عبارتی رو بنویسه که جواب سواله و اون کلمه هم case sensetive باشه (حساس به حالت)
یعنی به حروف کوچیک و بزرگ اهمیت بده
حالا اینش مهم نیست اگه نشد همون اصل مطلب مهم تره
 

nima_dsnr

کاربر VIP
آقا راهشو پیدا کردم
از آموزش دیکشنری shgames کمک گرفتم
البته بدون حساسیت به حالت
حالا فقط موندم بگم که :
هر وقت رو این دکمه کلیک شد (یا) هر وقت کلید Enter فشار داده شد این کار رو بکن
تک تکشون رو میتونم اما برای یا این یا اون نمیدونم چجوریه؟
 

mshgames

Well-Known Member
به نام خدا

سلام

من دیگه از ساختار if خسته شدم یکمی تکراری شده
یه عبارت باحال تر بهت میگم که بیشتر بدرد میخوره

این آموزش کامل که امروز نوشتم:



بررسی ساختار.........................................................................................................

SWITCH-------------------------------------------------------------------------------IF


:eek:
خوب امروز با یکی از ساختارایه جدید در نرم افزار Flash آشنا میشیم این ساختار خیلی شبیه به دستور if
(خوب دستور if که همتون میشناسید) نام این دستور Switch در واقع معنی این کلمه همان سوئیچ کردن می باشد یعنی با توجه به یه مقدار خاص از یه حالت به حالت دیگه تعویض بشه (اصطلاحا سوئیچ بشه) :eek:

برای روشن شدن موضوع من یه مثال می زنیم ببینید در محیط فلش من یه جعبه متن دارم که در قسمت var نامشو گذاشتم Names (یعنی یه متغیر در خط زمان از نوع جعبه متن ساختم)

این تا اینجا :eek:

حال یه دکمه با عنوان (در قسمت Instance Name در نوار Properties) my_btn می سازم


به قسمت اکشن فریم 1 میام و کد زیر رو وارد می کنم ( فریم 1 را انتخاب و دکمه F9 کیبرد را بزنید)

و کد زیر رو بهش میدم:

کد:
 my_btn.onPress=function(){
	switch(Names){
		case "1":
		trace("salam");
		break;
		case "2":
		trace("welcome");
		break;
		case "3":
		trace("bye!!");
		break;
	}
};


کد بالا رو با دقت نگاه کنید زمانی که دکمه مورد نظر فشرده میشه تابع زیر فراخوانی میشه (Function)
اگر متغیر Names مقدارش یک باشه سوئیچ میکنه (تغییر حالت) به case "1": بنابراین خروجی ما میشه
"salam" و توسط دستور break; بر می گرده به اول جمله دوباره اگه اینبار متغیر Names مقدارش بشه بر فرض 3 سوئیچ میشه به case "3": و خروجی ما میشه "bay!!"

یعنی میشه گفت این یه عبارت فراتر از دستور if و بسیار کاربردیتر از اون دیگه از else و یا if else وجود نداره (سوئیچ میشه گفت یک عبارت شرطی و معادلی در برابر دستور پر کاربرد if)


راستی اگه مشکلی پیش اومد البته فکر نکم پیش بیاد اینم فایلهF la مورد نظر برای دستور فوق

لینک دانلود مستقیم:



http://mshgames.parsaspace.com/SampleMsh.rar



موفق باشید


محمد


:lol:
 

<3pehr>

Active Member
سلام
مرسی محمد جان فقط با اجازت یه چیایی و که فک کنم یادت رفته بگی من اضافه کردم.
فک نکنم نیاز به توضیح باشه کد زیر رو تو اکشن فریم اول کپی کنین و اجراش کنین .دو جا هم که آقا محمد یادشون رفته بود توضیح بدن و نیاز به توضیح داشت توضیح دادم.

کد:
var l_Obj:Object = new Object();
l_Obj.onKeyDown = function() {
	switch (String.fromCharCode(Key.getAscii())) {
		case "1" :
			trace("1");
			break;
		case "2" :
			trace("2");
			break;
		case "3" :
		case "4" :
			/*   1   */
			trace("3 or 4");
			break;
		case "G" :
			trace("G");
			break;
		case "g" :
			trace("g");
			break;
		default :
			/*  2  */
			trace("other");
	}
};
Key.addListener(l_Obj);


1-> چون در این قسمت بعد از 3 از break استفاده نشده این قسمت با 4 اجرا می شود.
2 -> اگر هیچکدام از موارد بالا برقرار نبود داخل این قسمت میشود.


البته اینم بگم if و switch دوتا دستور متفاوتند و هرکدوم واسه جای خودشون بدرد بخورن ;)



سپهر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا