gi

ali_118

کاربر VIP
GI مخفف عبارت Global Illumination یک نام عمومی برای دسته الگوریتم هایی هست که در نرم افزار های سه بعدی کمک به واقعی تر شدن نورپردازی میکنن

در حالت عادی زمانی که شما یک نور رو در محیط برنامه قرار میدین، فقط سطوحی که در برخورد مستقیم با اون نور هستند روشن میشن و بقیه قسمت ها در سایه قرار میگیرن (Direct Illumination)
در فیزیک محیط واقعی نوری که از یک منبع ساتع میشه بعد از برخورد با اشیاء به اطراف پراکنده میشه و نقاط دیگه رو هم روشن میکنه، که این باعث میشه رنگ، میزان تیرگی، درخشندگی، و شکست نور اشیاء مختلف روی همدیگه تاثیر بزاره

در زمان استفاده از GI نرم افزار سه بعدی با شبیه سازی پدیده پراکندگی و بازخورد نور باعث اثر گذاری متریال اشیاء به همدیگه میشه
Radiosity, ray tracing, beam tracing, cone tracing, path tracing, Metropolis light transport, ambient occlusion, photon mapping, و image based lighting نمونه ای از انواع الگوریتم هایی هستند که در GI استفاده میشه

نمونه ی رندر بدون gi:
direct-light-only-3d-rendering-unnatural-dark.png

و همون صحنه با gi:
photorealistic-direct-light-gi-well-lit-room.png

در مورد طریقه ی روشن کردنشم باید بگم جی آی لامپ نیست که با یه دکمه روشن بشه
آموزش برای این کار زیاده
این یکی به طور کلی Indirect Illumination در V-Ray رو توضیح داده و با چند مثال و بررسی برخی پارامتر ها در تنظیمات خاتمه داده، برای شروع بد نیس ..
 

جدیدترین ارسال ها

بالا