اگه بخواین آموخته های قبلی رو کنار بزارین و از اول شروع کنین
مهم تر از همه چیز، تصحیح گاما هست، چون به طور کلی تنظیمات رندر ها و متریال هایی که در گاما 1.0 پیشفرض انجام میشه با چیزی که در گاما 2.2 کار میشه نتایج متفاوتی رو میده، پس بهتره که از ابتدا روش درست تر رو پیش بگیرین.
گاما: شيب مشخصه انتقالي روشنايي تصوير برحسب تابعي از روشنايي صحنه كه غالباً به صورت لگاريتيمي بيان ميشود.
فکر میکنم این
گراف گویای همه چیز باشه:
در حالت ایده آل روشنایی تصویر دیده شده باید به صورت خطی باشه، اینجا نشون داده که منحنی گاما در یک نمایشگر لامپی به صورت غیر خطی هست
برای رفع این حالت باید گامای تصویر ورودی به مونیتور رو طبق اون شکل اصلاح کنیم
هر چند مکانیزم نمایشگر های ال سی دی با CRT ها به کلی متفاوت هست، اما چون ساختارشون برای کار با سیگنال های تصویری بوده که قبل از این استفاده میشده باید برای کار با اونها هم عمل تصحیح گاما صورت بگیره.
تنظیم گامای 2.2 در نرم افزار باعث نزدیک تر شدن خروجی به واقعیت میشه.
برای تصحیح گاما در مکس و VRay طبق این آموزش عمل کن :
http://renderstuff.com/gamma-2-2-tip-cg-tutorial
***
برای تست، نور های صحنه ات رو پاک کن، یه VRay Sun بزار ؛ یدونه VRay Sky بساز و نور vray sun ای رو که ساختی رو بهش معرفی کن، اسکای رو در بکگراند رندرت قرار بده (کلید 8) ؛ یک Vray Camera با تنظیمات پیشفرض اش وارد صحنه کن و رندر بگیر، نتیجه رو بزار همینجا.