Flock | غریبه‌ای زیبا در دنیای مرورگرها

Parham

Well-Known Member
این روزها سایت و یا وبلاگی نیست که در زمینه آی تی فعال باشد و از Flock ننویسد، Flock یک نسخه ی جدید از فایرفاکس است که توسط بنیاد موزیلا پشتیبانی شده و توسعه داده شده است و در حال حاضر یک نسخه ی در حال توسعه از آن که مسلماً فاقد باگ نیست بر روی اینترنت انتشار یافته است.
جالب است اگر بدانید که عده ی بسیاری حتی مسئولین News.com این مرورگر را ویژه ی آنچه که نسل دوم وب یا همان وب ۲ خوانده می شود میدانند. Flock از سرویسهایی مانند، فلیکر، WordPress، TypePad و حتی بلاگر متعلق به کمپانی گوگل حمایت به عمل می آورد. همچنین Flock به شما امکان جستجو در بین صفحات وبی که مرور کرده اید یا همان Web History را می دهد و از آن جالب تر این است که موتور جستجوی پیش فرض Flock یاهو است نه گوگل!
همانطور که گفته شد Flock برای سرویسهای وب ۲ گسترش داده شده است بنابراین این مرورگر در نمایش RSS نسبت به سایر مرورگرها، فوق العاده عمل می کند و عملا RSS را به عنوان یک فرمت جدایی ناپذیر از وب پذیرفته است.
همچنین به اشتراک گذاشتن صفحاتی که مشاهده کرده اید نیز بسیار ساده است. شما بر روی دکمه ی ستاره یی که در کنار نوار آدرس وجود دارد کلیک می کنید و به سرویس عمومی BookMark معروف Del.icio.us متصل می شوید و به دیگران در آنجا این امکان را می دهید تا از آنچه که شما در اینترنت کشف کرده اید استفاده کنند. همچنین شما می توانید بوک مارکهایتان را از این طریق دسته بندی نمایید. با وجود اینکه هنوز این سیستم را امتحان نکرده ام ولی در ظاهر این شیوه ی بوک مارک بسیار مفید و قدرتمند به نظر می رسد.
اما اشکال بزرگ Flock، این مرورگر بر مبنای فایرفاکس توسعه داده شده است و لذا باگهای فایرفاکس را در بسیاری از موارد هنوز با خود به همراه دارد. اما به خاطر داشته باشید Flock کماکان در حال توسعه است و هنوز جای رشد بسیاری دارد هر چند که شروع خوبی داشته است.

دریافت : Flock
منبع خبر : X Party

ویرایش | پی‌ نوشت پیشنهاد می‌کنم جهت آشنایی‌ بیشتر با امکانات Flock ، تجربه علیرضا مجیدی در مورد این مرورگر را بخونید.
 
آخرین ویرایش:

oxygenws

Active Member
ممنون.
هنوز خیلی خیلی زیاد شبیه فایرفاکسه....
چیز های اضافی ای هم که روش نصبه، عموما به صورت extension برای فایرفاکس موجوده.
و کاری که اینا کردن، فعلا، چیزی جز نوشتن "توسعه" و "پوسته" برای فایرفاکس نبوده.
 

Ali_ix

Well-Known Member
oxygenws گفت:
ممنون.
هنوز خیلی خیلی زیاد شبیه فایرفاکسه....
چیز های اضافی ای هم که روش نصبه، عموما به صورت extension برای فایرفاکس موجوده.
و کاری که اینا کردن، فعلا، چیزی جز نوشتن "توسعه" و "پوسته" برای فایرفاکس نبوده.

دقیقا !

آدم موقع کار کردن باهاش احساس میکنه گول خورده ! :D

برای من خیلی مشکل داشت .. منتظر نسخه های بعدیش هستیم ....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا