غیره Fish Rigging

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
در مورد باله ها که آره، کار فقط یه switch به bone ـهای spring گرفته و باله های FK هست و در مورد حرکت sin هم میخواستم بنویستم که تو حرکت های شدید ماهی حرکت sin هم تند بشه ولی وقتی داشتم مینوشتم یادم رفت.در مورد مشکل spring: ببین وقتی تو دوتا جسم داشته باشی یکی با سرعت کم و یکی خیلی سریع حرکت میکنه و تو render ـ Motion blur رو روشن کرده باشی خوب 100% کشیدگی جسم سریع بیشتر از جسم کند هست و جسم کند کشیدگی کمتری داره، مشکل spring اینه که اگه توی جسمی از spring استفاده کردی حتی اگه حرکت جسم توسط spring کند و آروم باشه تو رندر کشیدگی بیش از حرکتی که جسم داره دیده میشه، که به قول عکاس ها انگار شاتر دوربین دیر تر بسته میشه و تصویر کش دار در میاد. یه تست بزن ببین هنوز این باگ رو داره و اگه داره تو موتور های رندر دیگه هم اینجوریه یا نه.اگه سیستم curve Dynamic مایا تو مکس بود خیلی خوب میشد حرکات باله ها رو ایجاد کرد به زیباترین و سبکترین روش.باز میگم کارت خیلی خوب بود عزیز
 

arminAnim

کاربر متخصص
چقدر عالی . اگه لینکش رو می تونی گیر بیاری حتما بگذار .

آقا من راجع به این مطلب خیلی گشتم اما به در بسته خوردم (فامیل دور که نیست این طرفا؟! ) اینطوری که متوجه شدم دات.نت فقط یه رابط گرافیکیه و کاردیگه ای نمیکنه . اما سوال اینجاست پس اونی که من دیدم ، اگه دات.نت نبوده پس چی بوده؟ تا اینجاشو مطمئنم که دستورای معمول مکس اسکریپت نبود بلکه یک Library بود که داشت با اسکریپت فراخوان می شد ، حتا شیوه ی کدنویسی و علائم و اختصاراتش هم فرق داشت. آیا مکس بجز دات.نت به کتابخانه های دیگه ای هم دسترسی داره که اونا بتونن Box ایجاد کنن؟ و باز هم میگم که یک چیزی حدود 10-15 خط کد نوشت واسه ساخت باکس...
 

nc_hamid

Member
در مورد مشکل spring: ببین وقتی تو دوتا جسم داشته باشی یکی با سرعت کم و یکی خیلی سریع حرکت میکنه و تو render ـ Motion blur رو روشن کرده باشی خوب 100% کشیدگی جسم سریع بیشتر از جسم کند هست و جسم کند کشیدگی کمتری داره، مشکل spring اینه که اگه توی جسمی از spring استفاده کردی حتی اگه حرکت جسم توسط spring کند و آروم باشه تو رندر کشیدگی بیش از حرکتی که جسم داره دیده میشه، که به قول عکاس ها انگار شاتر دوربین دیر تر بسته میشه و تصویر کش دار در میاد. یه تست بزن ببین هنوز این باگ رو داره و اگه داره تو موتور های رندر دیگه هم اینجوریه یا نه.

واقعا جالبه ! حتما باید تست بشه . خیلی باگ عجیب غریبیه . یه چیزایی تو سرم هست که حتما باید تست کنم و بعد بگم .

اگه سیستم curve Dynamic مایا تو مکس بود خیلی خوب میشد حرکات باله ها رو ایجاد کرد به زیباترین و سبکترین روش

من باهاش کار نکردم اما خیلی ازش تعریف شنیدم. کلا مایا تو این زمینه داینامیک فوق العادست . تو مکس هم می شه با Line و Flex دادن به اون Line و در نهایت استفاده از Line به عنوان Bone تو Skin جسم داینامیک نرمی در آورد. اما کنترل روی Flex خیلی سخته و تنظیماتش هم یه مقدار سخته . هر چند اون وقت دیگه ریگ Scale able نیست .


آقا من راجع به این مطلب خیلی گشتم اما به در بسته خوردم (فامیل دور که نیست این طرفا؟! ) اینطوری که متوجه شدم دات.نت فقط یه رابط گرافیکیه و کاردیگه ای نمیکنه . اما سوال اینجاست پس اونی که من دیدم ، اگه دات.نت نبوده پس چی بوده؟ تا اینجاشو مطمئنم که دستورای معمول مکس اسکریپت نبود بلکه یک Library بود که داشت با اسکریپت فراخوان می شد ، حتا شیوه ی کدنویسی و علائم و اختصاراتش هم فرق داشت. آیا مکس بجز دات.نت به کتابخانه های دیگه ای هم دسترسی داره که اونا بتونن Box ایجاد کنن؟ و باز هم میگم که یک چیزی حدود 10-15 خط کد نوشت واسه ساخت باکس...

از اونجایی که PaulNeale تو تمام زمینه های Develop مکس کار کرده هر چیزی ممکنه ! تا اونجایی که من می دونم احتمال زیاد با SDK نوشته (حمید رضا کار کرده اما من کار نکردم قطعی بگم) ActiveX هم قبلا بود که اون هم مثل .Net رابط گرافیکیه

اگه پستش رو گیر آوردی یا چیزی شبیه به اون رو حتما بزاری .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا