drag کردن مووی کلیپ ها

سلام دوستان
من يک مووي کليپ دارم که سايزش از صفحه بزرگتره
و با استفاده از دستور startDrag و stopDrag اونو جابجا ميکنم
دستوري ميخوام که هنگامي که مووي کليپ را جابجا ميکنم مووي کليپ از صفحه خارج نشه
من يک نمونه ساختم
ولي فکر کنم کدي هست که اسانتر از کاري که من کردم باشه
ضمنا اگه ميشه با استفاده از xscale و yscale اندازه مووي کليپ رو عوض کنم و مورد درخواست شده در بالا حفظ بشه
يعني مووي کليپ اگر سايزش فرق بکنه باز هم هنگام جابجايي از صفحه خارج نشه
ممنون ميشم اگه کسي بتونه برام درستش کنه
 

پیوست ها

  • drag.rar
    107.3 کیلوبایت · بازدیدها: 11

BioDread

Banned
من مووی تو ندیدم ولی شما میتونی با دستور if و مقدار x , y صفحت کدی رو بنویسی که از stage خارج نشه!!!
 
من هم از این دستوراتی که میگی استفاده کردم
اما برای انجام دادن هر کاری چندین روش وجود داره که با هم فرق میکنند
روشی که من نوشتم مشکلش اینه که اگه دستوری بدم که مووی بزرگ بشه لبه های مووی دیده نخواهند شد
چون مقدار x,y برای اندازه اصلی مووی است و برای اندازه بزرگتر باعث میشه که مووی ناقص دیده بشه
شما نمونه منو ببینید لطفا
 

BioDread

Banned
من هم از این دستوراتی که میگی استفاده کردم
اما برای انجام دادن هر کاری چندین روش وجود داره که با هم فرق میکنند
روشی که من نوشتم مشکلش اینه که اگه دستوری بدم که مووی بزرگ بشه لبه های مووی دیده نخواهند شد
چون مقدار x,y برای اندازه اصلی مووی است و برای اندازه بزرگتر باعث میشه که مووی ناقص دیده بشه
شما نمونه منو ببینید لطفا

شما می تونین از hitTest استفاده کنی
با این کار اگر هم مووی 50 برابر هم بشه برای code فرقی ندارد
 
سلام
من با hitTest تا حالا کار نکردم
اگر ممکنه برام کدشو بنویس یا یک نمونه بساز
ممنون میشم
 

BioDread

Banned
سلام
من با hitTest تا حالا کار نکردم
اگر ممکنه برام کدشو بنویس یا یک نمونه بساز
ممنون میشم

دوست من hitTest چیزی نداره بخوام توضیح بدم اما ساختارشو بهت میگم
از hitTest بیشتر برای Tooltip درست کردن برای دکمه ها استفاده میشه
شما هم میتونین از این روش برای کار خودتون استفاده کنین
بدین صورت{
یاد آوری{شما مشکلتون این بود که بتغییر ا اندازه STAGE کد شما درست کار نمی کرد و مووی از صفحه بیرون میرفت
و با اعمال مستقیم دستورات شرطی هم با از صفحه بیرون میرفت
خوب حالا ما از hitTest استفاده می کنیم
hitTest کارش مثل listener است و هر شی که بهش تعریف کنی بر روی شی دیگه بره code رو اجرا میکنه
شما میتونی یه مووی کلیپ دور stage بکشه که داخلش خالی باشه و alpha هم 0 باشه
و کدش رو این جوری بنویسی که هر وقت مووی شما بر روی مووی دوم رفت x و y ثابت بشه و یا هر کد دیگه
با این کار اگه stage هم بزرگ بشه باز فرقی نمی کنه
راجع به کدش هم تو help فلش دنبال hitTest بگرد
}
}
 

جدیدترین ارسال ها

بالا