بی بی کد Dinning Room

HR3D

کاربر فعال
با سلام به دوستان عزیز
شکر خدا تو این یکی دوماهه تونستم یه سیستم رندرینگ کار راه انداز جمع کنم و بعد از اون شکست ( :D ) این کار یه شروع قدرتمند باشه انشاا.... :oops:
این کار رو همینجوری زدم لطفا نظر بدید برای بهتر شدنش :)

Softwares : Max 2014 - Vray 2 - Ps CC

R2 Final.jpg
R1 Final-2.jpg
 

پیوست ها

  • R3 Final.jpg
    R3 Final.jpg
    717.2 کیلوبایت · بازدیدها: 26
آخرین ویرایش توسط مدیر:

samantaheri

Active Member
رندرات خیلیم خوبن ولی چرا رنگشون رو اینقد تیره میکنی بذا همون روشن باشه
 

HR3D

کاربر فعال
رندرات خیلیم خوبن ولی چرا رنگشون رو اینقد تیره میکنی بذا همون روشن باشه

ممنون سامان جان از نظرت ، روشن تر شد ! :green:

مشخصات سیستم جدید چیه؟ چند درومد؟

مشخصاتش :
Motherboard : Supermicro X9DAE
CPU : Intel Xeon 2630 V2
Ram : 32 GB (4*8) 1200R Crucial
VGA : PNY Nvidia Quadro K2000
HDD : 2 TB SATA III
SDD: 120 GB SATA III
Case : Supermicro 732G500

گفتم یه کانفیگی جمع کنم که بعد ها هم جای ارتقاء داشته باشه مثلا : دوتا 2697 v2 با یه K6000 و 400 Gb رم !!!:lol:
قیمتش هم پیام دادم ! :)
 
آخرین ویرایش:

mgh-max

کاربر فعال
ماشالا سروره که :d این شرکتیه یا تو خونه واسه خودت؟
 

darklight

کاربر فعال
ببخشید می پرسم اما من دارم این عکس ها رو سبز می بینم یا واقعا همین قدر سبزه ...؟

در مورد ارتقا هم ایشالا 4890 v2 و یا 8890 v2 که هر کدوم ۱۵ هسته و ۳۰ رشته پردازشی دارن با 37.5 مگ کش ...
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام ، کارتو خیلی خوب زدی ، اما پست پرو رو خراب کردی .
ما برای دوربین ها یک طیف خاصی داریم اما باید رعایت بشه تون مپ های دیگه . یعنی مثلا اگر سبز میکنی ، باید قرمز بیاری تو کار
خیلی زیاده روی کردی من هرچی سعی کردم نشد فیکسش کنم اگر تونستی رندر اصلیتو بگذار

dadw.jpg
 

HR3D

کاربر فعال
ببخشید می پرسم اما من دارم این عکس ها رو سبز می بینم یا واقعا همین قدر سبزه ...؟

خواهش میکنم ، برای خودمم سوال بود که چرا تصویر رندر شده داخل مکس سفیده ولی وقتی save میکنم رنگ تصویر یا سبز ، یا قرمز وی ا زرد میشه !! در صورتی که gamma ی پنجره ی save روی 1 هست

تازi تو فتوشاپ رنگ ها رو تعدیل کردم چون تصویر save شده و بدون پست پرو این بود :

R1.RGB_color.jpg
:shock:

سلام ، کارتو خیلی خوب زدی ، اما پست پرو رو خراب کردی .
ما برای دوربین ها یک طیف خاصی داریم اما باید رعایت بشه تون مپ های دیگه . یعنی مثلا اگر سبز میکنی ، باید قرمز بیاری تو کار
خیلی زیاده روی کردی من هرچی سعی کردم نشد فیکسش کنم اگر تونستی رندر اصلیتو بگذار

مشاهده پیوست 105500

ممنون حمیدجان رندرهای اصلی :
R2.RGB_color.jpg R3.RGB_color.jpg R1.RGB_color.jpg

رو اولیش کمی کار کردم بهتر شد ؟ :

nnnn.jpg
 
آخرین ویرایش:

darklight

کاربر فعال
خواهش میکنم ، برای خودمم سوال بود که چرا تصویر رندر شده داخل مکس سفیده ولی وقتی save میکنم رنگ تصویر یا سبز ، یا قرمز وی ا زرد میشه !! در صورتی که gamma ی پنجره ی save روی 1 هست

تازi تو فتوشاپ رنگ ها رو تعدیل کردم چون تصویر save شده و بدون پست پرو این بود :

مشاهده پیوست 105501
:shock:

این که اصلا سبز نیستش که ....

ولی به هر حال الان یه سوال برام پیش اومد ... من پردازنده core i7 3930k دارم که از نظر قدرت با مال شما کمی فرق داره ولی برای اینکه بتونم سطح نویزی مثل مال شما داشته باشم نتونستم تنظیمات رندرم رو جوری کنم که از ۳ ساعت زمان رندر کمتر بشه (البته صحنه من دو تا متریال داشت که واقعا رندر تایم زیادی گرفت و بقیه صحنه اگر نیم ساعت شد اون دو تا متریال که نزدیک ۳۰ درصد صحنه رو پر کرده بود شد دو ساعت و نیم.) ولی به هر حال می خواستم اگه میشه تنظیمات subdiv متریال کف و رندرتون رو بگید ... خیلی ممنون میشم.
 

HR3D

کاربر فعال
این که اصلا سبز نیستش که ....

ولی به هر حال الان یه سوال برام پیش اومد ... من پردازنده core i7 3930k دارم که از نظر قدرت با مال شما کمی فرق داره ولی برای اینکه بتونم سطح نویزی مثل مال شما داشته باشم نتونستم تنظیمات رندرم رو جوری کنم که از ۳ ساعت زمان رندر کمتر بشه (البته صحنه من دو تا متریال داشت که واقعا رندر تایم زیادی گرفت و بقیه صحنه اگر نیم ساعت شد اون دو تا متریال که نزدیک ۳۰ درصد صحنه رو پر کرده بود شد دو ساعت و نیم.) ولی به هر حال می خواستم اگه میشه تنظیمات subdiv متریال کف و رندرتون رو بگید ... خیلی ممنون میشم.

به نظرم نویز رندر به این عوامل بستگی داره :
1- مقدار Subdiv نور
2- مقدار Subdiv متریال
و در آخر Noise threshold در تنظیمات رندر که این آخری رو اگه کاهش بدید حسابی تایم رندر بالا میره !!
شما متونید در قسمت Render Element پارامتر هایی از جمله Reflection و Lighting از رندر رو سیو کنید و ببینید نویز بیشتر برای متریاله یا از لایتینگ
که من در این کار سابدیو متریال کف رو روی 30 گذاشتم ولی شما با تنظیم اون روی حداکثر 15 تا 20 نتیجه ی مطلوب رو میگیرید
و برای منابع نوری سابدیو تمام نور هارو روی 15 گذاشتم و برای سابدیو نور هم میتونیم عدد 15 تا 20 رو داشته باشیم نکته ی مهم دیگه که هرچه منابع نوری بیشتر باشه با این مقادیر سابدیو نویز کمتر میشه
و من Noise thershold رو روی 0.01 گذاشتم بمونه و تغییری اعمال نکردم ولی وقتی در مواقعی کاهش نویز رو با رعایت دو موارد بالا نداشتیم میتونیم رنج این گزینه رو به 0.007 تا 0.005 تغییر بدیم که با زمان چند ساعته ی مضاعف رندر مواجه میشیم !
 
آخرین ویرایش:

Mamy007

Member
سلام

خسته نباشی جوون.
لطفا می خواستم بدونم چند درصد از این کار مدل آمادس؟
 

HR3D

کاربر فعال
سلام

خسته نباشی جوون.
لطفا می خواستم بدونم چند درصد از این کار مدل آمادس؟

شما باید بپرسید چند درصد از کار مدل آماده نیست ‍! :green: ، همونطور که عارف جان گفتند برای استفاده ی بهینه از زمان نیازه که از مدل آماده استفاده بشه ولی من میگم نه در صورتی که روی مدلینگ خودمون تاثیر بزاره پس استفاده از مدل آماده مشکل نیست !

به غیر از میز ، قفسه ، کابینت ها ، اپن ، فلور کف و دیوار ها همه مدل آماده هستند .
 

Ultra3D

Well-Known Member
سلام داداش

آقا درباره کارت باید بگم که یکم از لحاظ رنگ شناسی و این جور حرفا جای کار داره که دادشای گلم به عرضتون رسوندن .... من خودم با پست پروداکشت زیاد مخالفم مخصوصا اگر کار اجرایی باشه

آقا درباره سیستم بگو :

قیمت چند در اومد؟ .... پیام خصوصی رو ولش کن !

از کجا به این کانفیگ سیستم رسیدی ؟ ..... تنوع مدل های Xeon خیلی زیاده .... چرا این مدل ؟

چرا گرافیک K2000 رو گرفتی ؟ به نظرت GTX 770 or GTX 780 بهتر نبودن ؟ تعداد هسته کودای بیشتری دارن اونا ........ الان که با K2000 کار می کنی چه جوره ؟ تونستی با این دوتا گرافیکی که گفتم مقایسه کنی ؟

الان فقط یک سی پی یو داری و اون یکی خالیه ؟

سیستمی که قبلا باهاش کار می کردی چی بود و الان این یکی نسبت به اون چه قدر تو کار فرق داره ؟
 

HR3D

کاربر فعال
سلام داداش

آقا درباره کارت باید بگم که یکم از لحاظ رنگ شناسی و این جور حرفا جای کار داره که دادشای گلم به عرضتون رسوندن .... من خودم با پست پروداکشت زیاد مخالفم مخصوصا اگر کار اجرایی باشه

آقا درباره سیستم بگو :

قیمت چند در اومد؟ .... پیام خصوصی رو ولش کن !

از کجا به این کانفیگ سیستم رسیدی ؟ ..... تنوع مدل های Xeon خیلی زیاده .... چرا این مدل ؟

چرا گرافیک K2000 رو گرفتی ؟ به نظرت GTX 770 or GTX 780 بهتر نبودن ؟ تعداد هسته کودای بیشتری دارن اونا ........ الان که با K2000 کار می کنی چه جوره ؟ تونستی با این دوتا گرافیکی که گفتم مقایسه کنی ؟

الان فقط یک سی پی یو داری و اون یکی خالیه ؟

سیستمی که قبلا باهاش کار می کردی چی بود و الان این یکی نسبت به اون چه قدر تو کار فرق داره ؟


آره خودم هم دلم میخواست تنوع رنگ بیشتری داشته باشه ولی چون از روی این رفرنس ساخته بودم خواستم شبیه باشن : تصویر !

از یکی از آشناها ( فامیل دور!! ) که وارد کننده ی سیستم های سرور و رندرینگ و مادربرد های سوپرمیکرو هستند، کافیه توی سایت های ایرانی اسم این نوع سی پی یو هارو سرچ کنید تا اسم گروه صدف براتون بیاد ، نسبت به هزینه و بهترین انتخاب با در نظر داشتن بودجه این مدل رو انتخاب کردم تا بعدا ارتقا بدمش !

گرافیک های سری Quadro اساس کارشون برای شبیه سازی سیالات ، کارهای صنعتی و گرافیکی هستند و با کارت گرافیک های خونگی و گیمینگ مقایسه نمیشن و اون کارایی و کیفیت رو که هنگام مثلا کار با Vray RT که از گرافیک دستگاه استفاده میکنه و یا شبیه سازی پارچه در مکس و یا آب در Realflow در سری Quadro داریم رو کارت گرافیک های سری گیمینگ به خوبی از عهده اشون بر نمیان ( نمیگم نمیتونن بر بیان !! ) و کیفیت مطلوب رو ندارن و اساسا سری Quadro طراحی و مهندسی سخت افزار هاشون هم پیچیده تر و تخصصی تره به همین خاطر قیمت نسباتا بالایی دارن !! ولی اگر چه سرعت GTX 770 بالاتره ولی کیفیت حرف اول رو میزنه

آره تا بعدا با ارتقا دوتاش کنم

سیستمی که قبلا داشتم لپ تاپ 5110 Dell با یه i5 ضعیف و 4 گیگ رم بود ولی این سیستم جدیدم اونقدر برام کار راه انداز هست که یک رندر 1 ساعت و ده دقیقه ای با لپ تاپ ، تو این دستگاه شد 3 دقیقه !!! و این پروژه ای که ملاحضه میکنید هر رندر حدود 20 دقیقه بیشتر زمان نبرد

و تو همین تاپیک هم عرض کردم که سعی کردم یک کانفیگی بگیرم که قابلیت ارتقاء داشته باشه (و بعد دوسال بدرد نخور نشه! ) و بشه ارتقاش داد که با یه حساب سر انگشتی میبینیم تا 40 تومن هم قابلیت ارتقاء داره !!!

موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

mo-hammad

Active Member
خسته نباشید با این مشخصات سیستم میتونم زمان رندر رو هم بدونم ؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
mo-hammad عزیز ایشون 3 بار گفتن زمان رندر رو .



اشتباهی که ایشون کرده بود رو من بهش گفتم ، موقع خروجی کانال Red خاموش میشده و سیاه بوده و در واقع عکسی که ما در بالا میبینیم G+B هست که ایشون هم درست کردش .



من خودم با پست پروداکشت زیاد مخالفم مخصوصا اگر کار اجرایی باشه

کاملاد در اشتباهید چون کل هالیوود گرفته تا بهترین ارتیست های جهان چه در تریدی ، چه در طراحی دست حتی از پست پروداکشن استفاده میکنند
این افرادی که میگند رندر باید خودش خوب باشه و ... همش چیزی جز حرف های بی اساس نیست .

پست پروداکشی یکی از اصلی ترین پایه های خروجی رندر هست که چه در موسیقی و چه در هنر های بصری همیشه مورد توجه بوده و نمیشه بیخیالش شد چه بخوایم چه نخوایم .

در فیلم World War Z بخشی کوچکی عظیم سه بعدیشون با تریدی و بقیش همه Post Production بوده .

کلا VFX و جلوه های ویژه زیر شاخه پست پروداکشن هستند .

حالا شما باز هم مخالفت کنید D:
 

sallarmelli

Active Member
بنده یه پیشنهادی برای مدیران دارم اینه که دوستان هم رندر اصلی و هم رندر با پست پرو رو بذارن یعنی به عنوان یه قانون در بیاد که بار آموزشی این بخش سایت بالا بره
موفق
 

Ultra3D

Well-Known Member
داداش آخر حرف اصلی رو پیچ دادی با پیچ گوشتی :) ! .... قیمت چند در اومد .... قییمت ! ؟ ..... قیمت ؟؟؟؟ ... قیمت ؟!! .... قیمت ؟!!!
در ضمن درباره کارت گرافیک کوادرو باید بگم فرماشات شما همان تبلیغات انویدیا هست و نه واقعیت !

کارت گرافیک های کوادرو از لحاظ سخت افزاری فرقی با بعضی از مدل های جی فورس نداره ! ... حتی قدیم ندیما کارت گرافیک هایی مثل gtx 8800 رو تو درایوراش دستکاری کردن و تونستن به عنوان یک کارت گرافیک کوادرو استفاده اش کنن که بعدش انودیا فورا عکس العمل نشون داد و قفلش کرد .... همین الان هم کسی اگر بتون درایورها و فرم ورک کارت گرافیکی مثل gtx 870 تغییراتی انجام بده و بهش نفوذ کنه مثل k 6000 کار می کنه ..... خنده داره ولی کودروها بیشتر کلاهای لوکسی هستن که در نتیجه نرم افزار و درایورهای خاصی که دارن با بعضی از نرم افزار هایی که انودیا باهاشون قرار داد بسته عمل کردی خیلی خوبی نشون می دن .......... و اگر نه قدرت کارت گرافیک رو مشخصات سخت افزاری مهمی مثل تعداد هسته کودا ، فرکانس های هسته های پردازشی و حافظه و سایه زن ، مموری اینترفیس و .... که در نهایت پهنای باندی ارائه می کنه .

ولی درنهایت می شه گفت کوادرو خوبه ولی نه از لحاظ قیمت کارایی و برای شرکت های بزرگ و حرفه ای و کاربرای پولدار هست.
 
آخرین ویرایش:

Ultra3D

Well-Known Member
کاملاد در اشتباهید چون کل هالیوود گرفته تا بهترین ارتیست های جهان چه در تریدی ، چه در طراحی دست حتی از پست پروداکشن استفاده میکنند
این افرادی که میگند رندر باید خودش خوب باشه و ...
همش چیزی جز حرف های بی اساس نیست .

پست پروداکشی یکی از اصلی ترین پایه های خروجی رندر هست که چه در موسیقی و چه در هنر های بصری همیشه مورد توجه بوده و نمیشه بیخیالش شد چه بخوایم چه نخوایم .

در فیلم World War Z بخشی کوچکی عظیم سه بعدیشون با تریدی و بقیش همه Post Production بوده .

کلا VFX و جلوه های ویژه زیر شاخه پست پروداکشن هستند .

حالا شما باز هم مخالفت کنید D:

بابا کوتاه بیا .... منظور من کارای کوچه و بازاری هست ..... تو اکثر کارا که اکسسوری های توپ می زاری و نور پردازی های خاص و پست پروداکت که کار خیلی خودش رو نشون بده ....... بعد اجرا که معمولا به اون زیبایی ( جلوه های فانتزی و رویایی ) رو نداره صاحب کار شاکی می شه ..... حالا بیا طرف رو قانع کن که بابا اون تری دی بود و یک کار ایدال بود یعنی با بهترین متریال ها و اکسسوری ها و نور های کنترل شده و کنتراست های بالا ...... آخرش هم به آدم می گه نه که نه ! و ما می شیم کلاه بردار !
 

جدیدترین ارسال ها

بالا