Camaro (گروهی) => Wip

djhippo

New Member
سلام امین جان من هنوز دارم آموزشیو که دادی کامپایل میکنم . دهنم آسفالت شد . فینگلیشیم سخته ها !!!!!!!!!!!!!
kaffeetrinker_2.gif
teef.gif
129fs4252631.gif
2cf37ep.gif
 

amin2001

Active Member
سلام امین جان من هنوز دارم آموزشیو که دادی کامپایل میکنم . دهنم آسفالت شد . فینگلیشیم سخته ها !!!!!!!!!!!!!

سلام
همون رو بخونی میتونی شروع کنی به مدلینگ
ولی دقیق بخون

آسفالت خوبه
میشه روش گل کوچیک زد:lol:
فقط جاده خاکی نشو :lol:

کسی ایرادی ندید ؟؟:shock:
تو اون مدل افتضاح

من خیلی زور زدم ولی هیچی معلوم نیست ازش
یه عکس دیگه بزار



چشم abbasi جان
 

abbasi_0912

Active Member
سلام امین جان من هنوز دارم آموزشیو که دادی کامپایل میکنم . دهنم آسفالت شد . فینگلیشیم سخته ها !!!!!!!!!!!!!
kaffeetrinker_2.gif
teef.gif
129fs4252631.gif
2cf37ep.gif


چقدر تنبلی یه کار بهت سپردم .

اما آقا امین :
راست میگه آخه مگه فارسی چشه ، من با کلی امید دانلود کردم که بعد شد زد حال . ای کاش انگلیسی بود .
اگر امکان داره اقا امین اینجا کمی فارسی بگید چیکار کنیم . داریم کم کم
dash2.gif
یه کمکی به ما آماتور ها بکن ، سرگروه ما که دیگه ازش خبری نیست
 

amin2001

Active Member
خوب با یه توضیح کلی از اول شروع میکنم
اگه بدرد خورد به همین شیوه ادامه میدم

اول ار هر چیز باید کلی عکس پیدا کنیذ
موقع کار کردن با کارتون مقایسه کنید

ماشین رو به قسمت های مختلف تقسیم میکنیم . که از عکس های ماشین واقعی این کار رو انجام میدیم
برای هر قسمت با توجه به حالتی که داره plane ,cilynder.... استفاده میکنیم
برای گلگیر . کاپوت . جلوی ماشین

جزئیاتی که رو این سه قسمت میبینید همش با Chamfer درس میشه

روشی که همه استفاده میکنن اینه که کلآ این قسمت هارو با یک Plane میسازن . بعدش از هم جدا میکنن
ولی روشی که من استفاده میکنم اینه که برای هر قسمت یک Plane جدا استفاده میکنم و لبه هارو طوری درست میکنم که قطعات بدنه درست بشه

اول از همه از گلگیر شروع کنید
چون قسمت های دیگرو به هم وصل میکنه

قسمت هایی که باید Charmfer بشن رو تو شکل ببینید
 

پیوست ها

  • Side.JPG
    Side.JPG
    91.4 کیلوبایت · بازدیدها: 12

Divine Love

Well-Known Member
به هر بدبختی بود بالاخره سپر تموم شد. :cry:
 

پیوست ها

  • bumperFinishedWire.jpg
    bumperFinishedWire.jpg
    212.4 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • bumperFinished.jpg
    bumperFinished.jpg
    149.8 کیلوبایت · بازدیدها: 11

amin2001

Active Member
به هر بدبختی بود بالاخره سپر تموم شد. :cry:

خیای عالیه رفیق
فقط پایین سپر سطوح نا صاف داره و دلیلشم استفاده نا به جا از EDGE هستش
اونارو درست کنی محشره

این چطوره؟:roll:

خوبه ولی با این نحوه عکس من نمیتونم کمک کنم

همه این طوری که میگم عکس بزارن ( لطفآ )

یک عکس از مدل Smooth شده بدون WIre
یک عکس از Wire تو حالتی که مدل هم معلومه !! و بدون Smooth

ممنون میشم !
اینم یه نمونه از خودم که منظور رو متوجه بشید
 

پیوست ها

  • Wire 1.jpg
    Wire 1.jpg
    145.6 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • 6.jpg
    6.jpg
    63.8 کیلوبایت · بازدیدها: 6

amin2001

Active Member
میخام نحوه ی ساخت گلگیر رو خیلی مختصر اما با نکات زیاد توضیح بدم
شکل 1 : اول از هر چیز دور گلگیر رو میسازیم !
علت این کار اینه که این نیم دایره همه ی زوایای گلگیر رو پوشش میده و بهترین جاس برای شروع کردن !

یک نکته راجع به شکل ها : من فقط در یک طرف توضیح میدم ( منظورم اینه که برای گلگیر موقعیت vertex هارو در Front View نشون میدم . ولی شما در Vew های دیگر نیز موقعیت رو درست کنید )

شکل 2 : Edge هارو اضافه میکنیم اما به کجا میبریم ؟ جواب : به روی قسمتی که Chamfer نیاز داره

خوب حالا خیلی ها میپرسن کی باید Chamfer رو اضافه کنیم
زمانی که EDge ها از !!! هیچ طرف !!! نیاز به گسترش ندارند

شکل 3 (قسمت A ) : این قسمت از شکل به طور کامل ساخته شده و Charmfer ی که تو این محدوده قرار داره رو میشه اضافه کرد

شکل 3 (قسمت B ) : این قسمت Chamfer قرار گرفته تو محدوده هستش

خوب حالا برا خیلی ها سوال هستش که Chamfer رو روی چه عددی بزاریم
جواب : باید تو این مواقع به عکس هایی از ماشین رجوع کنید و میزان نرمی و شکل کلی گلگیر رو ببینید

شکل 3 (قسمت C ) : همین طور که میبینید این قسمت خیلی تیز هستش ( تو همه ماشین ها همین جوریه ! )

نکته 1: برای قسمت های تیز از Chamfer با عدد پایین استفاده میکنیم

نکته 2 : edge هارو انتخاب کنید و بعد برید به perspective view و بعد یک mesh Smooth اضافه کنید

شکل 4 : روی Edit poly بزنید و بعد این دکمه رو فعال کنید . این کار باعث میشه که شما مدل رو در EDIT POLY ببینید + تمامی کارهایی که بالای EDIT POLY روی اون انجام میشه
این کار رو برای میکنیم که شکل نهایی رو ببینیم حین کار
خوب حالا Chamfer رو بزنید و عدد رو کم و زیاد کنید و ببینید کدوم عدد به شکا ماشین واقعی نزدیکتر هستش !

شکل 5 : نتیجه ای که من طبق همین توضیحات بدست آوردم

یک نکته خیلی مهم که خیلی هاتون رعایت نمیکنید !
نکته 3 : سعی کنید از EDGE های کمی استفاده کنید . صافی سطح رو حفظ میکنه . فقط زمانی edge اضافه کنید که به حرکت یک Vertex جدید احتیاج حیاتی داره مدل !
نمیگم polycount رو کم نگه دارید !! منظورم اینه که جاهایی که EDGE نیاز نداره اضافه کردنش فقط صافی سطح رو از بین میبره چون اینجوری موقعیت vertex ها نقش بیشتری تو Smooth بازی میکنن ! و یکزره که موقعیتشون اشتباه باشه سطح رو خراب میکنه و درس کردنش خیلی وقت میبره !
این هم یکسری نکات بود که امیدوارم کمکتون کرده باشه
 

پیوست ها

  • 5.jpg
    5.jpg
    122.2 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • 4.jpg
    4.jpg
    209.1 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 3.jpg
    3.jpg
    371.9 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • 2.jpg
    2.jpg
    168.1 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • 1.jpg
    1.jpg
    97 کیلوبایت · بازدیدها: 7
آخرین ویرایش:

abbasi_0912

Active Member
خوب حالا خیلی ها میپرسن کی باید Chamfer رو اضافه کنیم
زمانی که EDge ها از !!! هیچ طرف !!! نیاز به گسترش ندارند
چرا از اول نگفتی من تازه توی کار آخری به این نتیجه رسیدم . حالا وقت گفتن بود بعد از چند تا مدل خراب کردن. همین باعث میشه که چند بار دوباره کاری بشه . تا بعد از چند تا مدل تازه دستت بیاد چکار کنی .

من با این نتیجه رسیده بودم . ولی ای کاش همه از همون اول به حرف من گوش میکردند و همین نکته های سازنده رو می گفتند تا بقیه استفاده کنند.
من از طرف همه بچه ها به خاطر همین نکته سازنده و آموزش هایی که داری برای بچه ها مینویسی تشکر میکنم و خواهش دارم این رو از طرف همه قبول کن
give_rose.gif


راستی تازه با ما راه میایی ها .. ......... منظورم فارسی نویسی هست
 
آخرین ویرایش:

amin2001

Active Member
خواهش میکنم پوریا جان
خودتون Model گل بودید :lol:

اون آموزشی ها هم فارسی هستند ولی با Font .English
اونارم میتونید بخونید
 

roohollah

Banned
بدبختتم!

سلام
bg4.gif

آمدين استقبالم
bd2.gif

اينا چيه دستتون؟
bd7.gif

خوب،آماده
bc1.gif

ها؟
bf5.gif

آتش
t5.gif

نه، اين نامرديه
desertsmile.gif

=========================================جدا از شوخي:
كار مزخرف من +
5yjbztv.gif
V-ray
كسي كه اعتراضي نداره
gun.gif

جدي جدي فاجعه اي شد ها
stoneage.gif
 
آخرین ویرایش:

pouria_ddd

Active Member
شرمنده دیگه...!!!!!!!! تا جایی که تونستم دقیق درآوردمش:cry::sad:
 

پیوست ها

  • car2.jpg
    car2.jpg
    65 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • car.jpg
    car.jpg
    123.5 کیلوبایت · بازدیدها: 4

amin2001

Active Member
RZT کار جالبه :wink:

pouria جان Wire ات به نظر من عالیه
فقط یه عکس Smooth شده بدون Wire هم بزاری ممنون میشم
 

abbasi_0912

Active Member
خواهش میکنم پوریا جان
خودتون Model گل بودید :lol:

اون آموزشی ها هم فارسی هستند ولی با Font .English
اونارم میتونید بخونید

اگر منظورتون من هستم اسم من حسین هست
راستی من از همین حالا شروع کردم از اول مدل کردن ، به گروه ما سر بزن و نظر بده
 

amin2001

Active Member
سلام رفقا
ببخشید حسین جان . اسمتو نمیدونستم ( خوش بختم )
اینم از ماله من
نظرتونو بگید خوشال میشم
وقتم کم بود . دیگه با اون وقت از این بهتر نمیشه درست کرد
 

پیوست ها

  • 7.jpg
    7.jpg
    55.9 کیلوبایت · بازدیدها: 11
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا