bland shape Maya

milad_savar

New Member
سلام من وقتی از کارکتر skin شده خود یک duplicate می گیرم که میخام باهاش یک pose صورت بسازم مثلا یک نمونه فقط قسمتی از ابروها رو به بالا بردم
وقتی که به شی اصلی bland shape را اتصال میدم موقع انمیت کل مدل من تکان میخوره در حالی که من اصلا اون قسمت ها رو deform نکرده بودم
مشکلی از نظر Input skin هم نیست کمک کنین ممنون میشم
یا علی
 

rainbmaya

Active Member
سلام من وقتی از کارکتر skin شده خود یک duplicate می گیرم که میخام باهاش یک pose صورت بسازم مثلا یک نمونه فقط قسمتی از ابروها رو به بالا بردم
وقتی که به شی اصلی bland shape را اتصال میدم موقع انمیت کل مدل من تکان میخوره در حالی که من اصلا اون قسمت ها رو deform نکرده بودم
مشکلی از نظر Input skin هم نیست کمک کنین ممنون میشم
یا علی

این مشکل بخاطر اسکینی که انجام دادین. در اصل موقع اسکین شما ورتکسها و پوینتها رو جابجا میکنید مانند وقتی که میخواید یه تغییری تو کرکتر واسه بلند شیپ کردن بسازی. شما قبل از اسکین باید بلند شیپ درست کنی و این مشکل هم بخاطر همین موضوع اتفاق می افته. شما باید کرکترو به پوز اصلی قبل از ریگ برگردونی و از اسکین خارج کنی و دیلیت بای تایپ هیستوری و اوپتیمایز کنی ( همه کرکتر اصلی و هم بقیه ) بعد اکسپورت سلکشن و دوباره لود صحنه جدید و ساخت بلندشیپ و کپی اسکین کرکتر قبلی رو کرکتر جدید.
امیدوارم مشکلت حل شه.
پیروز باشی.
 
یعنی چی کل مدلت تکون میخوره؟ منظورم اینه که کل مدل یکچارچه جابجا میشه بدون اینکه مثلا ابروهاش یا قسمتی دیگه از ورتکسها تکون بخوره یا اینکه تمام ورتکسهاش بهم میریزه؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا