edensayed
New Member
» آموزش ساخت پارچه با نرم افزار3d max
[FONT=Tahoma,sans-serif]در اين آموزش قصد دارم به شما آويزان کردن پارچه را آموزش دهم .[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]پس از اجراي 3d max زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد.حالا يک Plane [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]به پارامتر [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]length :100 width :80 length segs:25 width:25[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]رسم کنيد[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا يک Cylinder به پارامتر Radius:1 Height:148 رسم کنيد.سپس [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]Cylinder را بالاي Plane قرار دهيد (مطابق شکل)[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]Plane را انتخاب کنيد و از Modifier List تابع cloth را انتخاب کنيد .[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]روي دکمه Object Properties کليک کنيد .در پنجره باز شده مطابق شکل [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]عمل کنيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا روي دکمه add Objects کليک کنيد و Cylinder را انتخاب کنيد .حالا [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]مطابق شکل عمل کنيد.سپس ok کنيد [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد سپس دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]بزنيد.حالا راس هاي بالاي را انتخاب کنيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا در کرکره Group روي دکمه Make Groupکليک کنيد سپس روي دکمه [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]Preserve کليک کنيد.(مطابق شکل)[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]دوباره دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را فشار دهيد. [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]Plane را انتخاب کنيد .دکمه Simulate Local را بزنيد .حالا مشاهده مي [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]کنيد که در Plane همانند پارچه چروک مي افتد.خوب حالا اگه شما مي [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]خواهيد که باد شروع به وزیدن کند و پارچه شروع به حرکت در بیاورد وپايين وبالا برود بايد يک باد ايجاد کنيد براي اين کار به قسمت space warps برويد و Wind را [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]انتخاب کنيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا يک Wind ايجاد کنيد به طوري که فلش جلو آن به سمت پارچه [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]باشد.(مطابق شکل)[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]شما براي افزايش سرعت باد مي توانيد مقدار Strength را افزايش دهيد [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif].من اين مقدار را مساوي 5 قرار دادم شما بسته به نياز خود مي توانيد آن [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]را کم و زياد کنيد.[/FONT]
plane را انتخاب کنید.حالا در کرکره Object روی دکمه Cloth Forces کلیک کنید.
در پنجره باز شده Wind01 را انتخاب کنید سپس روی فلش بالایی کلیک کنید تا Wind01 به قسمت Forces in Simulation برود.
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا Plane را انتخاب کنيد و در کرکره Object روي دکمه Simulate کليک [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]کنيد.حالا شما بايد انيمشني مطابق بالا داشته باشيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]اميدوارم که از اين آموزش استفاده کرده باشيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]پس از اجراي 3d max زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد.حالا يک Plane [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]به پارامتر [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]length :100 width :80 length segs:25 width:25[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]رسم کنيد[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا يک Cylinder به پارامتر Radius:1 Height:148 رسم کنيد.سپس [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]Cylinder را بالاي Plane قرار دهيد (مطابق شکل)[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]Plane را انتخاب کنيد و از Modifier List تابع cloth را انتخاب کنيد .[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]روي دکمه Object Properties کليک کنيد .در پنجره باز شده مطابق شکل [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]عمل کنيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا روي دکمه add Objects کليک کنيد و Cylinder را انتخاب کنيد .حالا [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]مطابق شکل عمل کنيد.سپس ok کنيد [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد سپس دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]بزنيد.حالا راس هاي بالاي را انتخاب کنيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا در کرکره Group روي دکمه Make Groupکليک کنيد سپس روي دکمه [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]Preserve کليک کنيد.(مطابق شکل)[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]دوباره دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را فشار دهيد. [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]Plane را انتخاب کنيد .دکمه Simulate Local را بزنيد .حالا مشاهده مي [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]کنيد که در Plane همانند پارچه چروک مي افتد.خوب حالا اگه شما مي [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]خواهيد که باد شروع به وزیدن کند و پارچه شروع به حرکت در بیاورد وپايين وبالا برود بايد يک باد ايجاد کنيد براي اين کار به قسمت space warps برويد و Wind را [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]انتخاب کنيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا يک Wind ايجاد کنيد به طوري که فلش جلو آن به سمت پارچه [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]باشد.(مطابق شکل)[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]شما براي افزايش سرعت باد مي توانيد مقدار Strength را افزايش دهيد [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif].من اين مقدار را مساوي 5 قرار دادم شما بسته به نياز خود مي توانيد آن [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]را کم و زياد کنيد.[/FONT]
plane را انتخاب کنید.حالا در کرکره Object روی دکمه Cloth Forces کلیک کنید.
در پنجره باز شده Wind01 را انتخاب کنید سپس روی فلش بالایی کلیک کنید تا Wind01 به قسمت Forces in Simulation برود.
[FONT=Tahoma,sans-serif]حالا Plane را انتخاب کنيد و در کرکره Object روي دکمه Simulate کليک [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]کنيد.حالا شما بايد انيمشني مطابق بالا داشته باشيد.[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]اميدوارم که از اين آموزش استفاده کرده باشيد.[/FONT]