.: Ambient Occlusion :.

شروع موضوع توسط GFX Master ‏24 نوامبر 2006 در انجمن مباحث آموزشي و مقالات

  1. digital art

    digital art New Member

    ارسال‌ها:
    22
    تشکر شده:
    44
    امتیاز دستاورد:
    1
    در خروجی سینمایی انیمیشن اگه از AO استفاده بشه تمام سایه ها در صحنه بازی میکنندو جابجایی خفیفی دارند که در خروجی تلویزیونی خیلی کمتر دیده میشه ولی در نسخه سینمایی خیلی چشم بیننده رو آزار میده .
    در تعریف خود AO تو Help نرم افزارها هم این توضیح امده .

    ولی در کل برای ساخت این تصاویر میشه از هر دو حالت استفاده کرد و بستگی به خود طرف داره که میخواد نتیجه کارش چطور بشه.
     
    نوشته شده توسط digital art در ‏27 نوامبر 2006
    NAKOOT، 4d_artist، GFX Master و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. ehsan_3dmax

    ehsan_3dmax Active Member

    ارسال‌ها:
    1,271
    تشکر شده:
    1,865
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام حمید جان.
    AO در واقع لایه ای اضافیه که رندر میشه و در انیمیشن با استفاده از نرم افزارهایی همچون digital fusion با لایه ی اصلیه رندر ترکیب میشه و ظاهری متفاوت رو به کار میده. البته کار با AO در انیمیشن به این سادگیها هم که گفتم نیست و تجربه ی زیادی(تست رندر زیادی) لازم داره.
    و بعید میدونم تو c4d هم به غیر از این باشه چون اصول کلی نرم افزارهای 3d یکیه.
    موفق باشی.
     
    نوشته شده توسط ehsan_3dmax در ‏27 نوامبر 2006
    NAKOOT، 4d_artist، GFX Master و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. ehsan_3dmax

    ehsan_3dmax Active Member

    ارسال‌ها:
    1,271
    تشکر شده:
    1,865
    امتیاز دستاورد:
    36
    نوشته شده توسط ehsan_3dmax در ‏3 دسامبر 2006
    GFX Master از این پست تشکر کرده است.
  4. farhad2000

    farhad2000 Member

    ارسال‌ها:
    57
    تشکر شده:
    53
    امتیاز دستاورد:
    18
    آموزش !!

    احسان عزیز .
    میشه آموزش این روش رو تو Max توضیح بدین .
    ممنون
     
    نوشته شده توسط farhad2000 در ‏3 دسامبر 2006
  5. ehsan_3dmax

    ehsan_3dmax Active Member

    ارسال‌ها:
    1,271
    تشکر شده:
    1,865
    امتیاز دستاورد:
    36
    نوشته شده توسط ehsan_3dmax در ‏3 دسامبر 2006
    luky1 و GFX Master از این پست تشکر کرده اند.
  6. logical_82

    logical_82 Member

    ارسال‌ها:
    875
    تشکر شده:
    296
    امتیاز دستاورد:
    16
    این آقا احسان هم که اومد دیگه خیلی خوب شد . البته من یکی که خیلی از این توضیحات سعی می کنم استفاده کنم
     
    نوشته شده توسط logical_82 در ‏3 دسامبر 2006
    ehsan_3dmax از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید