Abyss Engine | موتور طراحی بازیهای 3بعدی موبایل

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
اگر اهل بازیهای موبایل باشید حتماً اسم Abyss Engine یا FishLabs به گوشتون خورده . ولی واقعاً همیجنی بازیهایی هم از موتور طراحی مخصوص خودشون استفاده میکنن یا از رابط کاربر Java . موتور طراحی بازیهای موبایل Abyss یک پروژه ی بود که برای مدت بسیار طولانی به دلایل مختلف پیشرفت نکرد و دست نخورده باقی موند تا این که شرکت Fish Labs با خرید سورس کامل پروژه اون رو کامل کرد و نسل جدیدتری از بازیهای 3بعدی جاوا نسخه ی موبایل رو ساخت . در واقع این موتور ساده یک ویرایشگر و استودیو برای سرهم کردن توابع جاوا و ساخت بازیهای 3بعدی موبایله . Abyss برای اولین بار این تکنولوژی رو به وجود آورد که هسته ی موبایل که کدهای جاوا رو میخونه بتونه از فرمتهای Vector3 و برخی فرمتهای 2بعدی رو که تا زمان قبل از خودش قابل خواند شدن توسط سیستم موبایل نبود رو کاری کنه تا که موبایل بتونه اونها رو پردازش کنه . اون هم با سرعت بسیار زیاد و این یکی از مهمترین وبژگی های موتور Abyss هست . هم چنین Abyss سرعت پردازش تکسچرهای جزیی و محیطی با کیفیت 64 در 64 و 128 در 128 هم افزایش داد واین ویژگی باعث شد تا یک سری تابع جدید مثل Sky box و Terrain به بازیهای 3بعدی جاوا اضافه بشه . البته در برخی از موارد Abyss نتونست رتبه ی خوبی رو کسب کنه . مثلاً Abyss فقط برای موبایلهای پشتیبانی جاوا ساخته شده بود و برای سیستم عاملهای iPhone و سیمبین مناسب نبود . اما برای Abyss در محدوده ی کاری خودش که جاوا باشه در بین همه ی موتور های طراحی بازی 3بعدی اوله . و همچنین پروژه ی Abyss Opensource هم یکی از جدید ترین برنامه های Fishlabs هست که میخواد Abyss Engine رو به صورت متن باز و رایگان در دسترس همه قرار بده . و همچنین Abyss در نسخه ی سوم خودش یک ویژگی جدید خواهد داشت که هنوز Fishlabs نامی از اون نبردن ولی گفته شده که باعث میشه تا بازیهای موبایل جاوا به نسل بعدی وارد بشن . :)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا