6 شغل پاره وقت پردرآمد در کانادا برای دانشجویان 2024

omid2766

New Member

پردرآمدترین مشاغل پاره وقت در کانادا .jpg

چگونه به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا کار پاره وقت پیدا کنیم؟


اولین سوال این است که آیا شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید قانونی در کانادا کار کنید؟ بله، شما می‌توانید داخل یا خارج از دانشگاه کار کنید، حتی بدون مجوز کار رسمی. اما قبل از شروع باید برخی نکات را بدانید. اول، شما باید به عنوان یک دانشجوی تمام‌وقت بین‌المللی ثبت‌نام کرده باشید، به این معنی که مجوز تحصیلی معتبر خواهید داشت. دوم، شما فقط می‌توانید پس از شروع تحصیل شروع به کار کنید، نه زودتر. و پس از پایان تحصیل، برای ادامه کار باید مجوز کار دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع میتوانید مقاله بهترین شغل های دانشجویی در کانادا با درآمد بالا را مطالعه کنید.

برخی قوانین درباره شغل پاره وقت در کانادا

علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی فقط مجاز به کار کردن حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی عادی هستند، اما می‌توانند در طول تعطیلات بیشتر کار کنند (تا حداکثر ساعت‌های تمام وقت).
با این حال، این نباید مشکلی ایجاد کند، زیرا احتمالاً شما 15 تا 20 ساعت در هفته در کلاس خواهید بود و کارهای زیادی برای مطالعه در خارج از کلاس دارید. علاوه بر این، خوب است که کمی وقت برای معاشرت، استراحت و لذت بردن از زندگی داشته باشید! خب، حالا که مشخص کردیم می‌توانید در کانادا کار کنید، بیایید سراغ مشاغلی با درآمد بالا برویم.

پردرآمدترین کارهای پاره وقت برای دانشجویان در کانادا 2024​

برای مرجع، حداقل دستمزد برای دانشجویان در کانادا حدود 13 دلار کانادایی است (از استانی به استان دیگر کمی تغییر می‌کند). همانطور که در هر کشوری وجود دارد، محبوب‌ترین مشاغل پاره وقت اغلب نزدیک به حداقل دستمزد پرداخت می‌شوند، اما ما سعی کرده‌ایم مشاغلی پیدا کنیم که بالاتر از آن پرداخت کنند.

  • پیشخدمت / بارمن (میانگین 13 دلار کانادا در ساعت)
  • دستیار فروش (میانگین 14 دلار کانادا در ساعت)
  • باریستا (میانگین 14 دلار کانادا در ساعت)
  • پیاده‌روی سگ (میانگین 15 دلار کانادا در ساعت)
  • معلم خصوصی (میانگین 16 دلار کانادا در ساعت)
  • راننده سرویس اشتراکی / پیک موتوری (میانگین 19 دلار کانادا در ساعت)

پیشخدمت / بارمن​

این شغل شاید ساعتی بالاترین دستمزد را در کانادا نداشته باشد، اما به یاد داشته باشید که انعام وجود دارد! در کانادا، انتظار می‌رود 15 تا 20 درصد انعام بدهید، بنابراین کار کردن به عنوان پیشخدمت یا بارمن در یک رستوران می‌تواند شغل خوبی باشد و احتمالاً هفته‌ای صدها (حتی بیش از هزار) دلار درآمد داشته باشید.

دستیار فروش​

دستیار فروش یک شغل عالی برای آخر هفته‌ها زمانی که مراکز شهر و روستا پر از خریدار می‌شود. بدیهی است که سرعت کار به جایی که ممکن است کار کنید بستگی دارد، از بوتیک لباس گرفته تا فروشگاه گوشه‌ای و سوپرمارکت. به هر حال، دستمزد این شغل ثابت است و برخی از دستیاران فروش حتی کمیسیون فروش روی فروش‌هایی که انجام می‌دهند دریافت می‌کنند!

باریستا​

یک قدم بالاتر از پیشخدمت یا بارمن از نظر نرخ ساعتی است، اما انعام‌های پردرآمد مشابهی ندارد. با این حال، شما یاد می‌گیرید که چگونه قهوه عالی درست کنید، یادگیری این مهارت خیلی سخت نیست.
و یک امتیاز: شیفت صبح را کار کنید و خواهید دید که مردم چگونه به معنای واقعی کلمه از یک زامبی خواب‌آلود به یک انسان پر انرژی با کافئین تبدیل می‌شوند.

پیاده‌روی سگ​

این هنوز شغل رویایی من است، فکر می‌کنم. این روزها مردم آنقدر سرشان شلوغ است که حاضرند به دیگران پول بدهند تا سگشان را برای پیاده‌روی ببرند. دیوانه‌وار است، اما دیوانه‌وار خوب است. کسب‌وکارهای پیاده‌روی سگ زیادی وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها درخواست کار کنید یا می‌توانید خودتان کار کنید.
اگر تصمیم به انجام دومی گرفتید، به خاطر داشته باشید که اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز به درخواست مجوز شهری داشته باشید. این معمولاً یک فرآیند ساده است که می‌توانید از طریق گوگل انجام دهید، سپس فقط کافی است مشتری پیدا کنید، سگ‌های خود را جمع‌آوری کنید و به خیابان‌ها بروید!

معلم خصوصی​

معلم خصوصی چه چیزی؟ هر چیزی که در آن خوب هستید! شاید شما در مدرسه در ریاضی یا علوم خوب بودید، یا هر موضوع دیگری. خوب، می‌توانید این مهارت‌ها را با کار پاره وقت با بچه‌های دبستانی یا دبیرستانی در وقت آزاد خود به کار ببرید.
می‌توانید هر قیمتی که می‌خواهید (کمتر یا بیشتر) تعیین کنید، اما متوسط دستمزد یک معلم خصوصی در کانادا حدود 16 دلار در ساعت است. البته، باید در مورد نحوه پیدا کردن دانش‌آموزان مبتکر باشید، اما با قدرت رسانه‌های اجتماعی در این روزها، شانس با شما یار است.

راننده سرویس اشتراکی / پیک موتوری​

راننده سرویس اشتراکی رانندگی برای شرکت‌هایی مثل اوبر یا لیفت به یکی از محبوب‌ترین کارهای پاره وقت در جهان تبدیل شده است. شما می‌توانید هر زمان که خواستید کار کنید و درآمد خوبی داشته باشید. تنها مشکل (به غیر از مشتریان بالقوه بی‌ادب) این است که به ماشین نیاز دارید... بنابراین ممکن است بخواهید به جای آن پیک دوچرخه شوید. اکثر شهرهای بزرگ خدمات تحویل غذای دوچرخه دارند - مثلاً UberEats. دستمزد اغلب چند دلار کمتر از رانندگی با ماشین است (حدود 17 دلار در ساعت)، اما خب، دوچرخه خیلی ارزان‌تر از ماشین است!

مشاغل پاره وقت در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در سال 2024​

توضیح: این جدول مشاغل پاره وقت رایجی را که دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند انجام دهند، همراه با میانگین درآمد ساعتی تقریبی در سال 2024 نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که این ارقام تقریبی هستند و ممکن است بسته به شهر، تجربه، و محل کار متفاوت باشد.

عنوان شغل​
میانگین حقوق ساعتی (دلار کانادا)​
شماره​
پیشخدمت/بارمن​
13​
1​
دستیار فروش​
14​
2​
باریستا​
14​
3​
پیاده‌روی سگ​
15​
4​
معلم خصوصی​
16​
5​
راننده سرویس اشتراکی/پیک موتوری​
19​
6​

مشاغل پاره وقت در شهرهای محبوب کانادا برای دانشجویان بین‌المللی​


نمونه مشاغل​
میانگین دستمزد ساعتی (دلار کانادا)​
شهر​
پیشخدمت/بارمن، دستیار فروش، معلم خصوصی​
13-16​
تورنتو​
باریستا، پیاده‌روی سگ، فریلنسر​
14-21​
ونکوور​
نماینده خدمات مشتری، آشپز، تسهیل‌گر برنامه​
13-15​
مونترال​
راننده اوبر/پیک موتوری، پرستار بچه، مترجم​
14-25​
کلگری​
دستیار معلم، حسابدار، راننده سرویس اشتراکی​
15-25​
اتاوا​
 

جدیدترین ارسال ها

بالا