LinkinForEver
مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام خدمت همه عزیزان
دوستان دیشب مکس 2016 رو نصب کردم ! میتونید قالبلیت های جدید رو در این لینک ببنید .
واقعا رو سفیدمون کرد ! واقعا ! عجیب مکسی شده ...
از دیشپ خیلی تست های تکنیکی باهاش انجام دادم و میتونم بگم همش رو با موفقیت پشت سر گذاشت .
اصلی ترین تست ، تست کردن پرفومنسش بود .
یعنی قدرت و سرعت که ببینم آیا با مکس 2015 و 2014 فرقی داره یا نه ...
اوایل که با مکس کار میکردم حس کردم که سرعتش تند تر شده مخصوصا در Rayfire ، در متریال ادیتور و ....
و همونطور که میدونید مکس نمیتونست از 100% درصد سی پی یو و رم در بعضی قسمت ها استفاده کنه ، اما گویا اتودسک
دستی به انجین اصلی مکس کشیده و خیلی بهتر از قبل کردش ...
در این مبحث تست هایی رو در نظر میگیریم و انجام میدیم .
قبل هر چیز مشخصات سیستم من :
رم 6 گیگ ...
سی پی یو 8 thread Corei7 4770
گرافیک 660ti
تست اول ----------------------------------------------
خب در تست اول اومدم پارتیکل سیستم رو که تغییراتی درش صورت گرفته رو تست کنم .
برای شروع با 1 میلیون پارتیکل در فریم شروع کردم !
مکس 2014 تا فریم 8 رفت و 8 میلیون پارتیکل رو به زور و با تیک و بدبختی به اتمام رسوند و هنگ کرد .
مکس 2015 تا فریم 11 رفت و 11 میلیون پارتیکل رو به سختی پر کرد تا 8 میلیون روون بود اما از 8 میلیون به بعد تیک زدنش شروع
و در 11 میلیون ایست قلبی کرد
اما مکس 2016 که در کمال ناباوری !!! تا 17 میلیون پارتیکل رو پر کرد که میشه گفت سرعتش با هودینی 14 برابری میکنه !!!!!!
در فریم 17 در حال حاضر هیچ قفلی هم وجود نداره و اگر ویوپورت هم نصف کنیم ، به راحتی میشه با پارتیکل ها کار کرد ....
-------------------------------------------------
خبر جدید --------------!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
25 میــــلــــیـــــــــــــــــــون پارتیکل به راحتی رد شد!!!!!!!!!!!! بدون Cache !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تا 28 میلیون میره بعد دیگه قفل میکنه اونم بعد 2 3 مین دوباره درست میشه ! :| :| :|
در کل دیگه قفل نمیکنه !!!!!!!!!
تست دوم --------------------- جنرال مکس 2016 ------
خب خدمت دوستان عزیزم این تست در مورد جنرال خود مکسه ، یعنی اجرا شدن عوامل و فانکشن های اصلی در سیستم اصلی
مکس و Core ـش.
- اولین مقایسه بین یک نکته بسیار ریز بود که من رو شخصا اذیت میکرد اون هم باز شدن متریال ادیتور بود .
شما هر وقت مکس رو باز میکردید برای بار اول وقتی بر روی Get Material یا Texture یا ... کلیک میکردید 7 الا 15 ثانیه طول میکشید
که مپ هارو باز کنه ...
این ایراد از وقتی بوجود اومد که Material Browser ـه مکس تغییر کرد از مکس 2010 بود 2011 بود یادم نیست .
در مکس 2016 این ایراد کاملا رفع شده و در کسری از ثانیه کلیه متریال ها باز میشند و متریال های خارجی یا External هم
سریع شروع به رندر شدن بعد از باز شدن پنجره میکنند .
خیلی دوست داشتم عکس های Gif و فیلم میزاشتم کنار هم ولی هم وقت گیره هم حجم صفحه رو میبره بالا ...
ولی تست های خیلی حیاتی رو قرار میدم .
- دومین مقایسه در مورد تغییر UI و همینطور لود شدن بخش های جداگانه در مکسه ...
مثلا particle Flow - RayFire - Fume FX ....
شما وقتی کلیک میکردید ، چند ثانیه 4 الی 10 ثانیه طول میکشید تا مثلا Pflow بیاد یا Rayfire لود بشه ...
در مکس 2016 ، بین 1 تا 2 ثانیه Pflow و 0 ثانیه پلاگین ها طول میشکند .
- سرعت ویوپورت ... ویوپورت مکس به صورت بسیار عجیبی قدرمتند تر شده ... در این حد که پارتیکل هایی که در رندر هنگ میکنند
بدون نور در ویوپورت به راحتی نشون داده میشند .
راستی یک نکته هم میگم ، من دیدم خیلی از دوستان اصلا خبر ندارند !
از مکس 2015 به بعد در بخش Performance ـــه مکس شما میتونید از Anti Aliasing استفاده کنید که باور کنید از این رو به اون رو میشه مکس ! :|
اینجاست :
من یک کارکتر انیمیت شده با 1 میلیون ورتکس رو داخل مکس پلی کردم با FPS 199 اجرا کرد !
اخرین نکته در مورد عملکرد بخش های مکسه که کاملا سرعتش رئل تایم شده ، و از مودیفایر ها گرفته تا هر قسمت دیگه ای شمارو
دیگه در 1 و 2 ثانیه هم منتظر نمیگذاره ...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
یک بخش در مکس اضافه شده جهت مدلینگ معماری بالا بزاریدش روی Design Mode
دوستان دیشب مکس 2016 رو نصب کردم ! میتونید قالبلیت های جدید رو در این لینک ببنید .
واقعا رو سفیدمون کرد ! واقعا ! عجیب مکسی شده ...
از دیشپ خیلی تست های تکنیکی باهاش انجام دادم و میتونم بگم همش رو با موفقیت پشت سر گذاشت .
اصلی ترین تست ، تست کردن پرفومنسش بود .
یعنی قدرت و سرعت که ببینم آیا با مکس 2015 و 2014 فرقی داره یا نه ...
اوایل که با مکس کار میکردم حس کردم که سرعتش تند تر شده مخصوصا در Rayfire ، در متریال ادیتور و ....
و همونطور که میدونید مکس نمیتونست از 100% درصد سی پی یو و رم در بعضی قسمت ها استفاده کنه ، اما گویا اتودسک
دستی به انجین اصلی مکس کشیده و خیلی بهتر از قبل کردش ...
در این مبحث تست هایی رو در نظر میگیریم و انجام میدیم .
قبل هر چیز مشخصات سیستم من :
رم 6 گیگ ...
سی پی یو 8 thread Corei7 4770
گرافیک 660ti
تست اول ----------------------------------------------
خب در تست اول اومدم پارتیکل سیستم رو که تغییراتی درش صورت گرفته رو تست کنم .
برای شروع با 1 میلیون پارتیکل در فریم شروع کردم !
مکس 2014 تا فریم 8 رفت و 8 میلیون پارتیکل رو به زور و با تیک و بدبختی به اتمام رسوند و هنگ کرد .
مکس 2015 تا فریم 11 رفت و 11 میلیون پارتیکل رو به سختی پر کرد تا 8 میلیون روون بود اما از 8 میلیون به بعد تیک زدنش شروع
و در 11 میلیون ایست قلبی کرد
اما مکس 2016 که در کمال ناباوری !!! تا 17 میلیون پارتیکل رو پر کرد که میشه گفت سرعتش با هودینی 14 برابری میکنه !!!!!!
در فریم 17 در حال حاضر هیچ قفلی هم وجود نداره و اگر ویوپورت هم نصف کنیم ، به راحتی میشه با پارتیکل ها کار کرد ....
-------------------------------------------------
خبر جدید --------------!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
25 میــــلــــیـــــــــــــــــــون پارتیکل به راحتی رد شد!!!!!!!!!!!! بدون Cache !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تا 28 میلیون میره بعد دیگه قفل میکنه اونم بعد 2 3 مین دوباره درست میشه ! :| :| :|
در کل دیگه قفل نمیکنه !!!!!!!!!
تست دوم --------------------- جنرال مکس 2016 ------
خب خدمت دوستان عزیزم این تست در مورد جنرال خود مکسه ، یعنی اجرا شدن عوامل و فانکشن های اصلی در سیستم اصلی
مکس و Core ـش.
- اولین مقایسه بین یک نکته بسیار ریز بود که من رو شخصا اذیت میکرد اون هم باز شدن متریال ادیتور بود .
شما هر وقت مکس رو باز میکردید برای بار اول وقتی بر روی Get Material یا Texture یا ... کلیک میکردید 7 الا 15 ثانیه طول میکشید
که مپ هارو باز کنه ...
این ایراد از وقتی بوجود اومد که Material Browser ـه مکس تغییر کرد از مکس 2010 بود 2011 بود یادم نیست .
در مکس 2016 این ایراد کاملا رفع شده و در کسری از ثانیه کلیه متریال ها باز میشند و متریال های خارجی یا External هم
سریع شروع به رندر شدن بعد از باز شدن پنجره میکنند .

خیلی دوست داشتم عکس های Gif و فیلم میزاشتم کنار هم ولی هم وقت گیره هم حجم صفحه رو میبره بالا ...
ولی تست های خیلی حیاتی رو قرار میدم .
- دومین مقایسه در مورد تغییر UI و همینطور لود شدن بخش های جداگانه در مکسه ...
مثلا particle Flow - RayFire - Fume FX ....
شما وقتی کلیک میکردید ، چند ثانیه 4 الی 10 ثانیه طول میکشید تا مثلا Pflow بیاد یا Rayfire لود بشه ...
در مکس 2016 ، بین 1 تا 2 ثانیه Pflow و 0 ثانیه پلاگین ها طول میشکند .
- سرعت ویوپورت ... ویوپورت مکس به صورت بسیار عجیبی قدرمتند تر شده ... در این حد که پارتیکل هایی که در رندر هنگ میکنند
بدون نور در ویوپورت به راحتی نشون داده میشند .
راستی یک نکته هم میگم ، من دیدم خیلی از دوستان اصلا خبر ندارند !
از مکس 2015 به بعد در بخش Performance ـــه مکس شما میتونید از Anti Aliasing استفاده کنید که باور کنید از این رو به اون رو میشه مکس ! :|
اینجاست :

من یک کارکتر انیمیت شده با 1 میلیون ورتکس رو داخل مکس پلی کردم با FPS 199 اجرا کرد !
اخرین نکته در مورد عملکرد بخش های مکسه که کاملا سرعتش رئل تایم شده ، و از مودیفایر ها گرفته تا هر قسمت دیگه ای شمارو
دیگه در 1 و 2 ثانیه هم منتظر نمیگذاره ...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
یک بخش در مکس اضافه شده جهت مدلینگ معماری بالا بزاریدش روی Design Mode