3Ds Max 2016 قوی ترین مکس تاریخ :|

وضعیت
موضوع بسته شده است.

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام خدمت همه عزیزان

دوستان دیشب مکس 2016 رو نصب کردم ! میتونید قالبلیت های جدید رو در این لینک ببنید .

واقعا رو سفیدمون کرد ! واقعا ! عجیب مکسی شده ...

از دیشپ خیلی تست های تکنیکی باهاش انجام دادم و میتونم بگم همش رو با موفقیت پشت سر گذاشت .


اصلی ترین تست ، تست کردن پرفومنسش بود .

یعنی قدرت و سرعت که ببینم آیا با مکس 2015 و 2014 فرقی داره یا نه ...

اوایل که با مکس کار میکردم حس کردم که سرعتش تند تر شده مخصوصا در Rayfire ، در متریال ادیتور و ....

و همونطور که میدونید مکس نمیتونست از 100% درصد سی پی یو و رم در بعضی قسمت ها استفاده کنه ، اما گویا اتودسک
دستی به انجین اصلی مکس کشیده و خیلی بهتر از قبل کردش ...



در این مبحث تست هایی رو در نظر میگیریم و انجام میدیم .



قبل هر چیز مشخصات سیستم من :
رم 6 گیگ ...
سی پی یو 8 thread Corei7 4770
گرافیک 660ti


تست اول ----------------------------------------------


خب در تست اول اومدم پارتیکل سیستم رو که تغییراتی درش صورت گرفته رو تست کنم .


برای شروع با 1 میلیون پارتیکل در فریم شروع کردم !

مکس 2014 تا فریم 8 رفت و 8 میلیون پارتیکل رو به زور و با تیک و بدبختی به اتمام رسوند و هنگ کرد .

مکس 2015 تا فریم 11 رفت و 11 میلیون پارتیکل رو به سختی پر کرد تا 8 میلیون روون بود اما از 8 میلیون به بعد تیک زدنش شروع
و در 11 میلیون ایست قلبی کرد :D

اما مکس 2016 که در کمال ناباوری !!! تا 17 میلیون پارتیکل رو پر کرد که میشه گفت سرعتش با هودینی 14 برابری میکنه !!!!!!
در فریم 17 در حال حاضر هیچ قفلی هم وجود نداره و اگر ویوپورت هم نصف کنیم ، به راحتی میشه با پارتیکل ها کار کرد ....



-------------------------------------------------


خبر جدید --------------!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

25 میــــلــــیـــــــــــــــــــون پارتیکل به راحتی رد شد!!!!!!!!!!!! بدون Cache !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

o_O

MAxpef.jpg


تا 28 میلیون میره بعد دیگه قفل میکنه اونم بعد 2 3 مین دوباره درست میشه ! :| :| :|
در کل دیگه قفل نمیکنه !!!!!!!!!




تست دوم --------------------- جنرال مکس 2016 ------


خب خدمت دوستان عزیزم این تست در مورد جنرال خود مکسه ، یعنی اجرا شدن عوامل و فانکشن های اصلی در سیستم اصلی
مکس و Core ـش.


- اولین مقایسه بین یک نکته بسیار ریز بود که من رو شخصا اذیت میکرد اون هم باز شدن متریال ادیتور بود .


شما هر وقت مکس رو باز میکردید برای بار اول وقتی بر روی Get Material یا Texture یا ... کلیک میکردید 7 الا 15 ثانیه طول میکشید
که مپ هارو باز کنه ...

این ایراد از وقتی بوجود اومد که Material Browser ـه مکس تغییر کرد از مکس 2010 بود 2011 بود یادم نیست .

در مکس 2016 این ایراد کاملا رفع شده و در کسری از ثانیه کلیه متریال ها باز میشند و متریال های خارجی یا External هم
سریع شروع به رندر شدن بعد از باز شدن پنجره میکنند .





خیلی دوست داشتم عکس های Gif و فیلم میزاشتم کنار هم ولی هم وقت گیره هم حجم صفحه رو میبره بالا ...
ولی تست های خیلی حیاتی رو قرار میدم .



- دومین مقایسه در مورد تغییر UI و همینطور لود شدن بخش های جداگانه در مکسه ...
مثلا particle Flow - RayFire - Fume FX ....


شما وقتی کلیک میکردید ، چند ثانیه 4 الی 10 ثانیه طول میکشید تا مثلا Pflow بیاد یا Rayfire لود بشه ...
در مکس 2016 ، بین 1 تا 2 ثانیه Pflow و 0 ثانیه پلاگین ها طول میشکند .



- سرعت ویوپورت ... ویوپورت مکس به صورت بسیار عجیبی قدرمتند تر شده ... در این حد که پارتیکل هایی که در رندر هنگ میکنند
بدون نور در ویوپورت به راحتی نشون داده میشند .


راستی یک نکته هم میگم ، من دیدم خیلی از دوستان اصلا خبر ندارند !
از مکس 2015 به بعد در بخش Performance ـــه مکس شما میتونید از Anti Aliasing استفاده کنید که باور کنید از این رو به اون رو میشه مکس ! :|

اینجاست :



من یک کارکتر انیمیت شده با 1 میلیون ورتکس رو داخل مکس پلی کردم با FPS 199 اجرا کرد !




اخرین نکته در مورد عملکرد بخش های مکسه که کاملا سرعتش رئل تایم شده ، و از مودیفایر ها گرفته تا هر قسمت دیگه ای شمارو
دیگه در 1 و 2 ثانیه هم منتظر نمیگذاره ...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




یک بخش در مکس اضافه شده جهت مدلینگ معماری بالا بزاریدش روی Design Mode
 

Ali.3D

کاربر متخصص
آقا حمید ممنون تو مکس 2015 شاهد خیلی نواقص بودیم که اینا هی اومدن آپدیت براش گذاشتن من خودم اصلا ازش استفاده نکردم
اینم اونجوریه؟
تو 2015 قسمت لایه ها واقعا افتضاح شده بود و اصلا انگار نمی شد با لایه بندی کار کرد!!
میشه یه شات اسکرین از صفحه لایه ها بذاری؟ مثل 2014 هست یا 2015؟
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام ممنون حمیدجان.
آقا open subdiviz چی هست .امروز باهاش ور رفتم خیلی فرقی با mesh smooth نداشت
بعد مصطفی میگفت همین وی ری فعلی روش نصب میشه. تو تست کردی؟
پلاگین ها مثل فورست ریل کلون اینها نصب میشه روش؟

 

hosien1359

New Member
با سلام خدمت استارتر عزیز و دیگر دوستان

در مرود سخت افزار تردی مکس می خواستم بدون که چه کامپیوتری با چه مشخصاتی باید تهیه کرد تا برای کار با مکس و رندر اون مشکلی نداشته باشیم

احتمالا پستم اسپم شاید باشه ولی ممنون میشم راهنمایی کنید
 

1seda

Member
سلام
باید شما ببینی برای چه کاری میخوای از سیستمت استفاده کنی
مدل سازی - رندرینگ - انیمیت کردن - انیمیشن ساحتن و...
و یه چیزی که مسلم هست هر چی بیشتر خرج کنی سیستم بهتری داری
البته در بحث رندرینگ و تا یه حدی میشه از سیستم های معمولیو قوی استفاده کرد و بعد باید رفت سراغ ورک استیشن ها و ..
بعضی از شرکت های قول قیلم سازی برای سییستم های رندرینگ خودشون وتا حدود 700 میلیون دلار خرج کردند
که مسلم هست اینها تو ایران جایی نداره چون نه تا اون سطح کار خفن داریم و نه پول و نه شرکتی که بخواد اینچنین سرمایه گذاری بکنه
معمولا سیستم های بین 3 تا 5 میلیون سیستم های خوبی هستند و کار اکثرن و راه می اندازن اما باز هم کاری که می خوای از سیستمت بکشی مهمه و زمانی که روش گذاشته میشه شما بر فرض
یک کار و با یک سیستم معمولی 2 ساعت رندر میکنی با سیستم قوی میره رو 1 ساعت و ..
البته مچ بودن سیستم و توجه به خیلی موارد که تو سرعت رندرنیگ تاثیر داره خیلی مهم هست شاید شما یک سیستم و 6 میلیون خرج کنی و یک نفر یه سیستم و 4 میلیون
ما اون 4 میلیونی تنها 10 یا 20 درصد ضعیف تر از سیستم شما باشه
پس بهتر حتما با دوستانی مشورت کنی که از سخت افزار به خوبی اطلاع داشته باشند و هم سر رشته ای هم در گرافیک و نرم افزار هایی که میخوای کار کنی که در اون
صورت خیلی میتونن کمکت کنن
اما در آخر این بودجه هست که حرف اول و اخر و میزنه
 

hosien1359

New Member
سلام
باید شما ببینی برای چه کاری میخوای از سیستمت استفاده کنی
مدل سازی - رندرینگ - انیمیت کردن - انیمیشن ساحتن و...
و یه چیزی که مسلم هست هر چی بیشتر خرج کنی سیستم بهتری داری
البته در بحث رندرینگ و تا یه حدی میشه از سیستم های معمولیو قوی استفاده کرد و بعد باید رفت سراغ ورک استیشن ها و ..
بعضی از شرکت های قول قیلم سازی برای سییستم های رندرینگ خودشون وتا حدود 700 میلیون دلار خرج کردند
که مسلم هست اینها تو ایران جایی نداره چون نه تا اون سطح کار خفن داریم و نه پول و نه شرکتی که بخواد اینچنین سرمایه گذاری بکنه
معمولا سیستم های بین 3 تا 5 میلیون سیستم های خوبی هستند و کار اکثرن و راه می اندازن اما باز هم کاری که می خوای از سیستمت بکشی مهمه و زمانی که روش گذاشته میشه شما بر فرض
یک کار و با یک سیستم معمولی 2 ساعت رندر میکنی با سیستم قوی میره رو 1 ساعت و ..
البته مچ بودن سیستم و توجه به خیلی موارد که تو سرعت رندرنیگ تاثیر داره خیلی مهم هست شاید شما یک سیستم و 6 میلیون خرج کنی و یک نفر یه سیستم و 4 میلیون
ما اون 4 میلیونی تنها 10 یا 20 درصد ضعیف تر از سیستم شما باشه
پس بهتر حتما با دوستانی مشورت کنی که از سخت افزار به خوبی اطلاع داشته باشند و هم سر رشته ای هم در گرافیک و نرم افزار هایی که میخوای کار کنی که در اون
صورت خیلی میتونن کمکت کنن
اما در آخر این بودجه هست که حرف اول و اخر و میزنه

با تشکر از شما دوست عزیز

بله کاملا با شما موافق هستم ولی در بعضی از موارد دوستان از بنده می پرسند چه قطعاتی رو بخریم برای اینکارها که من چون خیلی حرفه ایی نیستم سعی می کنم به افراد متخصص ارجاعشون بدم .. ولی در کل قطعات اصلی در مورد رندر کردن و ساخت آبجیکن و کارکتر و رینگ کردن نها چیا می تونند باشند

رم -گرافیک -سی پی بو کدام گزینه باید بیشتر در موردش حساسیت نشان داد
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا