3D Max Auto Rigg

nc_hamid

Member
سلام
کارتون رو تو FB دیده بودم نظر هم دادم. البته اونجا من فضا رو زیاد مناسب بحث تخصصی نمی بینم . اما اینجا بهتر می شه راجع به کار صحبت کرد
کار خیلی خوبی انجام شده با قابلیت های زیاد به نسبت ریگ های معمولی . اما می شه ارتقا ش داد که یه ریگ حرفه ای تر بشه ( هر چند این ریگ خودش حرفه ایه)
جالبه که من حدود یک سال پیش یه اتو ریگ با همین خصوصیات البته با استفاده از Pen Attribute Holder نوشته بودم که جدیدا یه سری تغییرات توش دادم و می خوام بدم.
می گذارمش ببینین .
می تونیم با هم تعامل داشته باشیم تا تو این زمینه پیشرفت کنیم .
راستی شما کار رو تنها انجام دادید یا کار مشترکه . و اینکه چند خط برنامه شد و چقدر ازتون زمان برد؟



دستتنون درد نکنه اما catچش بود که بر ان تصمیم شدید !

سلام حمید رضا جان !
اتفاقا وقتی قبلا اون ریگ رو گذاشتم با سید سر همین قضیه صحبت کردیم .
Cat خیلی ابزار خوبیه به شرط اینکه کاربرش حرفه ای باشه . چون رابط با max Script هم داره Develop هم می شه . ( یه ToolKit خیلی حرفه ای براش هست که توش Mirror و Save Pose و حتی GUI داره)
اما اون وسعتی که کار با Bone بهت می ده باعث می شه که تو کارهای حرفه ای سمت CAT نری ( هر چند کار های حرفه ای و خوبی من از CAT دیدم) خلاصه خودت که اینکاره ای !!

 

Masoud Asgarian

New Member
دستتان درد نکنه
ممنون میشم اگه اطلاعات بیشتری در مورد قابلیتهای auto rig که طراحی کردید بگذارید

سلام دوست عزيز قبل از هر چيز از اينكه قابل دونستين و برام پيغام گذاشتين ازتون خيلي ممنونم
Dream rigg يك اتو ريگ كامله كه همون طور كه ديدين داراي يك سري امكانات خوبه
از جمله ساده و كم بودن joint ها ( البته اين باعث نميشه كه توي استفاده ضعف داشته باشه )
من خودم انيماتور هستم و بعد از چندين سال انيميت، خوب ميدونم انيماتور چي ميخواد . چه چيزايي اضافت و يا چه چيزايي كمه و سعي كردم در طراحي
Dream rig همه اونهارو به كار بگيرم مثلا هميشه براي كنترل كردن امكانات پا مجبور بودم به سراغ پنل modifier برم و با slider ها كار كنم اين موضوع به شدت وقت منو ميگرفت
اما در Dream rig اين امكان به صورت يك كنترولر اضافي كه پشت پا تعبيه شده قابل انجامه
از بهترين ويژگي Dream rig ميتونم به ١٠٠٪ bone بودنش اشاره كنم . انيماتور هاي خوب ، ميدونن بنده چي ميگم . امكاناتي كه يك ريگ خوب با bone به ما ميده رو من تو پلاگين هاي ديگه نديدم مثل squash & stretch
سعي كرديم توي طراحي Dream rig از امكانات پلاگين هاي ديگه استفاده كنيم همچون save pose , copy paste ، auto walk و ... كه توي دموي دوم حتما بهشون اشاره ميشه
اين دمو فقط كليتي از اين پلاگين رو نمايش ميداد كه اميدوارم به زودي و در دموي دوم , امكانات بيشتر Dream Rigg ببينيد
منتظر باشيد دوست عزيز بازم تشكر
 

Masoud Asgarian

New Member
دستتنون درد نکنه اما catچش بود که بر ان تصمیم شدید !

سلام دوست عزيز ممنون از اينكه وقت گذاشتين و بهم كامنت دادين

پروژه اي كار ميكردم به نام نازبالش پروژه كاملا سه بعدي و با detail بالا
اين پروژه چيزي حدود ٣٠ كاراكتر داشت
ما مجبور شديم براي سهولت در ريگ از cat استفاده كنيم اما به دليل وسواس زياد من در انيميت و امكاناتي كه براي انيماتور ميخواستم و cat نداشت مثل squach stretch
مجبور شديم اين موضوع را با bone حل كنيم ، پس يك لايه bone به cat اضافه شد
اين كار ويژگي هاي bone را به cat اضافه كرد اما همراه خودش يك سري ضعف ها و باگهايي را هم وارد كار كرد
از جمله سنگيني فايل به هر حال اين كار كار درستي نيست ولي خوب مجبور بوديم
Cat دستو پاي انيماتور رو ميبنده مثلا بايد ستون فقرات را به انجايي كه cat مخواهد ببريم نه جايي كه خودمان ميخواهيم . سختي cat در زمينه استفاده از copy paste
بايد قبول كرد كه اين كار در biped واقعا راحت تر ه
و با اينكه ميخواستيم با استفاده از cat به كارمان سرعت اضافه كنيم اما اين اتفاق برعكس افتاد
Dream rigg سرعت ريگ كردن يك كاراكتر را از روزها به چند دقيقه كاهش داده
امكانات خوب و قابل استفاده ي cat و biped رو يه جا جمع كرده و از همه مهمتر كاملا bone base خوب پس چرا نه ؟؟
يك تست انيميت در پايان دمو گذاشته ام
ايا ميشود با biped و cat به اين نرمي انيميت كرد ؟؟
با تشكر
مسعود عسگريان
 

Masoud Asgarian

New Member
سلام
کارتون رو تو FB دیده بودم نظر هم دادم. البته اونجا من فضا رو زیاد مناسب بحث تخصصی نمی بینم . اما اینجا بهتر می شه راجع به کار صحبت کرد
کار خیلی خوبی انجام شده با قابلیت های زیاد به نسبت ریگ های معمولی . اما می شه ارتقا ش داد که یه ریگ حرفه ای تر بشه ( هر چند این ریگ خودش حرفه ایه)
جالبه که من حدود یک سال پیش یه اتو ریگ با همین خصوصیات البته با استفاده از Pen Attribute Holder نوشته بودم که جدیدا یه سری تغییرات توش دادم و می خوام بدم.
می گذارمش ببینین .
می تونیم با هم تعامل داشته باشیم تا تو این زمینه پیشرفت کنیم .
راستی شما کار رو تنها انجام دادید یا کار مشترکه . و اینکه چند خط برنامه شد و چقدر ازتون زمان برد؟





سلام حمید رضا جان !
اتفاقا وقتی قبلا اون ریگ رو گذاشتم با سید سر همین قضیه صحبت کردیم .
Cat خیلی ابزار خوبیه به شرط اینکه کاربرش حرفه ای باشه . چون رابط با max Script هم داره Develop هم می شه . ( یه ToolKit خیلی حرفه ای براش هست که توش Mirror و Save Pose و حتی GUI داره)
اما اون وسعتی که کار با Bone بهت می ده باعث می شه که تو کارهای حرفه ای سمت CAT نری ( هر چند کار های حرفه ای و خوبی من از CAT دیدم) خلاصه خودت که اینکاره ای !!



سلام قربان شما كه واقعا لطف داشتين چه در fb چه در اينجا
واقعا ممنون
خيلي خوشحال شدم از اينكه شما در جايي به غير از تهران مشغول به انجام ابن كار ها هستين
شما خوب ميدونيد كه فعاليت در اين زمينه ها به وقت كافي و پشتوانه قوي نياز داره كه متاسفانه هيچ كدومش توي اين اوضاع و احوال براي هيچ كس محيا نيست
پس پرداختن به چنين موضوع هايي واقعا جاي تقدير و تشكر داره
واقعا ازتون تقدير ميكنم كه همچين اتو ريگي براي صورت نوشتين
Dream rigg هم چنين امكاني رو براي كاربر مهيا كرده البته نه ب كاملي كار شما اما در حال كامل كردنش هستيم
واقعا خوشحال ميشم كه بتونيم باهم همكاري داشته باشيم گروه Dream Rian به افراد متخصص واقعا نياز داره
پس در صورت امكان باهم در ارتباط باشيم
بازم ممنونم از شما و منتظرتون هستم
يا علي
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام مجدد ، بله میشه خیلی نرم تر از این هم انیمیت کرد نمونه هاش تو یوتیوب هست ، البته اینجوری نمیشه نظر داد باید حضوری کار کنیم تا بتونمی نظر بدیم
در هر صورت ممنون و اینکه catتو مکس 2014 فوق العاده شده خیلی باگ هاش کم شده و سرعت بیشتر اون هم یک نگاهی بندازید
موفق باشید
 

nc_hamid

Member
سلام قربان شما كه واقعا لطف داشتين چه در fb چه در اينجا
واقعا ممنون
خيلي خوشحال شدم از اينكه شما در جايي به غير از تهران مشغول به انجام ابن كار ها هستين
شما خوب ميدونيد كه فعاليت در اين زمينه ها به وقت كافي و پشتوانه قوي نياز داره كه متاسفانه هيچ كدومش توي اين اوضاع و احوال براي هيچ كس محيا نيست
پس پرداختن به چنين موضوع هايي واقعا جاي تقدير و تشكر داره
واقعا ازتون تقدير ميكنم كه همچين اتو ريگي براي صورت نوشتين
Dream rigg هم چنين امكاني رو براي كاربر مهيا كرده البته نه ب كاملي كار شما اما در حال كامل كردنش هستيم
واقعا خوشحال ميشم كه بتونيم باهم همكاري داشته باشيم گروه Dream Rian به افراد متخصص واقعا نياز داره
پس در صورت امكان باهم در ارتباط باشيم
بازم ممنونم از شما و منتظرتون هستم
يا علي

ممنون از لطفتون .
کار رو قوی دارید انجام می دین و کم هم نمی گذارین . من خیلی خیلی خوشحال می شم بتونم کمک کنم .
واقعیتش من تنها زمینه ای که کار کردم همین کار ریگه و هنر دیگه ای ندارم ! همین که خودتون انیماتورین خیلی خیلی بهتون تو پیشرفت کار کمک می کنه .
راجع به کارم هم تو ریگم که تا حالا چند بار دوباره نویسی شده (و الان هم مشغول دسته بندی اطلاعات برای بازنویسی ریگ هستم) سعی کردم جوانب مختلفی رو ببینم .
امکاناتی مثل IK\FK و IK\FK Snap و Link Manager و Bend و Extra Twist و ُSecondary Control و Squat ch & Stretch و مواردی که تو دمو های مختلف با هاشون روبرو می شدم رو سعی می کردم توش بگنجونم . با استفاده از Pen Attribute Holder و یه سری تغییرات روی اون امکان Copy Paste از یک قسمت روی قسمت دیگه Save & Load Poses و Save & load Animation رو اضافه کردم . Auto Walking و Dynamic رو هم بهش اضافه کردم . مهمترین و وقت گیر ترین قسمت کارم اضافه کردن یک Dotnet GUI بود برای Selecting و Keying و Reseting قسمت های مختلف بدن .

تو بحث Facial هم به نتایج خوبی رسیدم یه سری تست های اولیه کار تو ی امضام هست . می تونین ببینین . مهمترین قابلیت ریگ صورتم امکان ایجاد کنترلر توسط انیماتور ه .
جدیدن هم یک GUI ساده برای کنترلر های صورت طراحی کردم که کار انیماتور رو خیلی راحت می کنه . یه دمو به زودی حتما خواهم داد اما اگه تمایل داشته باشین می تونم نمونه هاش رو در اختیارتون بگذارم .

می دونم کارم نقص های زیادی داره چون امکان تست کار تو پروژه سنگین نیست . و همچنین نبودن انیماتور کار گشته که بتونه feedback بده .
من بسیار خوشحال می شم بتونم اطلاعاتم رو در اختیار کسانی بدم که بتونن از ش استفاده کنن .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

مسعود جان آقا دیدم کار رو ولی فکر کنم video ـی که گذاشتی کامل نبود، اگه دوست داری دوستان بیشتر وبهتر نظر بدن امکانات بیشتری از rig ـتون رو برای ما بذار.

دو نکته: شما چرخش bone ـها به صورت twist رو تو بخش بازو (( ساعد دست نه) بازو قرار دادین؟

دوم این که از وقتی CAT جز اصلی مکس شد یه ابزار که تو خود CAT ازش استفاده میشه تو بخش Assign Controller اضافه شد به نام CAT HD Pivote Trans که میتونی با این روش Pivot جسم رو تو همر مکانی با قابلیت animate پذیری قرار بدی. (( حتما خودت خوب بلدی)) حالا میخواستم ببینم با این ابزار میشه کاری کرد که پا و بیشتر دست دارای نقاط IK بیشتری بشن تو ریگ های دستی؟!

منتظر کارتون هستم، بیشتر حرف نمیزنم چون فکر کنم video کامل نبود و ممکنه خیلی نکاتی که میگم وجود داشته باشه و من فقط دوستان رو خسته کنم.

یا حق
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اگر راست میگین برای skin کردن یه پلاگین بسازید.

خوب الان این چه معنی میده؟ اگه راست میگین؟! مگه کل کله؟!
عزیز rig برای این که ممکنه هر تیمی برای انیمیت کاراکترهاش نیاز به چیز خاصی داشته باشه auto میزنه.
شما اگه پلاگین skin میخوای برید با skinfx یا bones pro کار کنید.


Sent from my GT-i9100G using Tapatalk
 

mohammad@er

Well-Known Member
دستت درد نکنه خوب شد یاد اوری کردی.
خودم بلدم برای بعضی ها گفتم چون اموزشش رو از من خاسته بودن.
با اجازه.
خودتونم مشکلی داشتید پ خ کنید.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دستت درد نکنه خوب شد یاد اوری کردی.
خودم بلدم برای بعضی ها گفتم چون اموزشش رو از من خاسته بودن.
با اجازه.
خودتونم مشکلی داشتید پ خ کنید.

به قول مینیون های فیلم despicable me :
Whaaaaaaaaaaat?

کلا با کی کار داری عزیز؟!
باشه رفیق شما جان لسیتر، شما پد داکتر، اینجا جا کل کل نیست.

حرف علمی و حرفه ای داشتی در خدمتیم.

یا حق

Sent from my GT-i9100G using Tapatalk
 

nc_hamid

Member
سلام سید
آقا مسعود تو فیس بوک فعالتره . سر همین پستش باهاش آشنا شدم . یه آدم فعال و حرفه ای تو ریگ و انیمیته . این ویدئوش زیاد چیزی نشون نمی ده اما تو ریگ استاده . تو انیمیت هم بهتر از شما نباشه خیلی کارش درسته .

دوم این که از وقتی CAT جز اصلی مکس شد یه ابزار که تو خود CAT ازش استفاده میشه تو بخش Assign Controller اضافه شد به نام CAT HD Pivote Trans که میتونی با این روش Pivot جسم رو تو همر مکانی با قابلیت animate پذیری قرار بدی. (( حتما خودت خوب بلدی)) حالا میخواستم ببینم با این ابزار میشه کاری کرد که پا و بیشتر دست دارای نقاط IK بیشتری بشن تو ریگ های دستی؟!

من با این قالبیت کار کردم اما متوجه نشدم منظورت از نقاط IK بیشتر چیه . می شه بیشتر توضیح بدی ؟
راستی یه ریگ تازه زدم نبودی ببینی . به لحاظ کارایی خیلی بهتر از قبلیه . وقت کردی یه تست بزن
http://forum.majidonline.com/threads/207555-Malcolm-Advanced-Rig-in-3ds-Max
 

جدیدترین ارسال ها

بالا