200 فاکتور سئو که در سال 2019 حتما باید با آنها آشنا باشید

شروع موضوع توسط wikidemy ‏13 آگوست 2019 در انجمن بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

  1. wikidemy

    wikidemy New Member

    ارسال‌ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    با عرض سلام و وقت به خیر خدمت شما عزیزان. همونطور که پست قبلی گفتم امروز قرار هست شما را با 220 فاکتور سئو که ویکی دمی آن را برای شما آماده کرده آشنا کنم. این 220 فاکتور سئو برای سال 2019 هست و با الگوریتم های گوگل هماهنگ هست.
    البته در اینجا من فقط به ۱۰ مورد اشاره می‌کنم و اگر به این موضوع علاقه مند شدید میتونید بقیه‌ی موارد را در سایت ویکی دمی بخوانید.

    1- قدمت دامنه:

    “تفاوت بین دامنه ای که شش ماه از عمرش گذشته در برابر دامنه یک ساله انقدر ها هم بزرگ نیست”.طول عمر دامنه یکی از فاکتور های کم اهمیت در سئو است.
    2- تاریخچه دامنه:
    تاریخچه سایت ممکن است بعد از مدتی توسط گوگل باز گردد بنابراین حتماً تاریخچه دامنه ای که می خرید یا پر می کنید را در سایت های whois بررسی کنید، همچنین در موارد خاص ممکن است سایتی توسط گوگل جریمه یا اصطلاحاً پنالتی شده باشد، که این جریمه به شخص جدید نیز منتقل شود.
    3- مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه:درصورتی که اطلاعات دامنه خود را از دید موتور های جستجو مخفی کنید، ممکن است این کار به این موتور ها این مفهوم را برساند که این سایت قصد دارد خدمات غیر مجاز ارائه دهد و چیزی برای مخفی کردن دارد.مات کاترز نقل قول کرده است: در ویکی دمی بخوانید. در انتهای همین صفحه بر روی لینک کلیک کنید.


    4- شروع عنوان با کلمه کلیدی:بر اساس صحبت های سایت Moz، عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شود، بهتر از عنوان هایی است که کلمه کلیدی به سمت انتهای عنوان رفته است.

    5- کلید واژه در H1 وجود داشته باشد:تگ های H1 در حقیقت عنوان دوم هستند. با توجه به نتایج حاصل از بررسی دقیق، Google همراه با عنوان شما (title)، از H1 شما ،به عنوان یک سیگنال مرتبط استفاده میکند. بهمین دلیل وجود کلمه کلیدی در عنوان دوم یا همان H1 می تواند به گوگل بفهماند موضوع صفحه در مورد چیست.

    6- طول محتوا:محتوا های طولانی تر می توان گفت که جامع تر و کامل تر یک موضوع را بررسی کرده اند، البته این گفته ممکن است در مواردی اشتباه هم باشد، اما بیشتر مواقع درست است، تجربه نشان داده که محتواهای طولانی تر با توجه به الگوریتم های گوگل رتبه بهتری نسبت به محتواهای کوتاه تر می گیرند، البته نه هر محتوای بلندی! محتوایی که یک مطلب را بطور کامل پوشش دهد.

    7- تراکم کلمات کلیدی:بکار بردن زیاد کلمه کلیدی در الگوریتم های جدید گوگل دیگر مانند قبل نیست، یعنی دیگر نیاز نیست که شما بارها در محتوای خود از کلمه کلیدی استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که استفاده بسیار زیاد از کلمه کلیدی در متن در حقیقت سوء استفاده از کلمه کلیدی تلقی می شود و ممکن است گوگل شما را بر اساس الگوریتم پاندا جریمه کند.

    8. آپدیت مستمر نوشته ها:
    آخرين آپديت هاى الگوریتم گوگل كافيين، مخصوصاً براى جستجوگرانى كه به وقتشان اهميت ميدهند بسيار مهم است. با مورد توجه قرار دادن اهميت اين فاكتور، گوگل تاريخ آخرين آپديت برخى صفحات را نشان خواهد داد.

    9.موضوع لينك هاي خارجي:
    با توجه به الگوريتم Hillop (لينك)، گوگل ممكن است از محتواي صفحاتي كه در وبسايتتان به آنها لينك ميدهيد، به عنوان يك سيگنال مرتبط استفاده كند. براي مثال، اگر يه صفحه اي با محتواي در رابطه با خودرو داشته باشيد و در آن به يك صفحه ي با محتواي مربوط به فيلم لينك دهيد، گوگل ممكن است فكر كند كه صفحه تان در رابطه با فيلم هاي ماشيني است، نه اتومبيل!

    10.محتواهاي مكمل كمك كننده:
    يكي از شاخص هاي كيفيت سايت و رتبه بندي خوب در گوگل، داشتن محتواهاي مكمل در وبسايت است. محتواهاي مكمل شامل مبادلات ارز، حسابگرهاي بهره وام و دستورالعمل هاي تعاملي ميشود.

    البته موارد خیلی دیگری هست که در سئو سایت و محتوای سایت تأثیر دارد همچون مولتي مديا ، لينك هاي داخلي ، منابع و مأخذ و ... که میتوانید در ویکی دمی آنها را مطالعه بفرمایید.
    این ۱۰ عامل هم واقعا تأثیر بسزایی دارند. مخصوصا عمر دامنه که ما با تحقیقی که بر روی چندین سایت انجام دادیم به این مهم پی بردیم. سؤالی دارید بفرمایید که ما در خدمت شما عزیزان هستیم.
     
    نوشته شده توسط wikidemy در ‏13 آگوست 2019

به اشتراک بگذارید