با الگوریتم‌های گوگل آشنا شویم تا برای همیشه شر پنالتی خلاص شویم

شروع موضوع توسط wikidemy ‏11 آگوست 2019 در انجمن بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

کلمات کلیدی:
  1. wikidemy

    wikidemy New Member

    ارسال‌ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد با گوگل و تغییرات الگوریتم‌های آن نسبتا آشنایید. اما به هر حال، شاید بعضی از شما تاثیرات الگوریتم‌ های گوگل مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، مرغ مگس خوار و… بر روی سایت‌ها را به درستی ندانید و یا برایتان مبهم باشند. این مطلب می‌تواند بهترین منبع برای کسانی باشد که سئوکار هستند و مشتریانشان از آنها در مورد الگوریتم‌ها و تاثیراتشان برروی سایت‌ها می‌پرسند و انها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی مجبور به توضیحاتی درباره ریدایرکت 301، خطاهای مربوط به ربات‌های گوگل، تگ کنونیکال و دیگر تکنولوژی‌های مربوط به سئو می‌شوند، برای آشنایی بیشتر با این الگوریتم‌ها همراه ما باشید.
    منظور از تغییر الگوریتم چیست؟قبل از معرفی الگوریتم‌ها، اجازه بدهید اول درباره خود مفهوم الگوریتم گوگل توضیحاتی بدهیم.

    اصلا الگوریتم گوگل چیست و چگونه کار می‌کند؟
    اول از همه باید بگوییم الگوریتم‌ های گوگل بسیار پیچیده هستند و پیچیده‌تر هم می‌شوند زیرا گوگل دائم تلاش می‌کند بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش ارائه دهد. زمانی که موتورهای جستجو تازه ایجاد شده بودند، بسیاری از بازاریابان موتور‌های جستجو، قادر بودند خیلی راحت راه‌هایی پیدا کنند که رتبه سایت مشتریانشان را بالا ببرند، بطور مثال اگر شما قبلاَ در کدهای سایت از متا تگ کلمات کلیدی استفاده می کردید براحتی می توانستید سایتتان را در نتایج جستجو بالا ببرید. متا تگ کلمات کلیدی در واقعی راهی است که به گوگل نشان می‌دهد موضوع صفحه موردنظر چیست اما امروز به لطف الگوریتم های جدید دیگر این راه جواب نمی دهد. با تکامل یافتن گوگل، مهندسان این شرکت به دنبال یافتن روش‌هایی هستند که جلوی بالا آمدن رتبه سایت با استفاده از تقلب را بگیرند و بتوانند بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به صدها فاکتور مختلف توجه دارد. فردا در همینجا ۲۰۰ فاکتور سئو را برای شما قرارخواهم داد تا شما هم به آن ۲۰۰ فاکتور اساسی که ما در ویکی دمی آن را برای شما تهیه کردیم دسترسی داشته باشید. اما بریم سراغ معرفی خیلی خلاصه از الگوریتم های گوگل ولی اگر میخواهید خیلی جامع تر بدانید پیشنهاد میکنم به صفحه آشنایی با الگوریتم های گوگل در ویکی دمی مراجعه کنید.

    الگوریتم رنک برین (Rank Brain)
    الگوریتم رنک برین (RankBrain Algorithm) یا همان هوش مصنوعی گوگل یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۱۹ بشمار می رود. گوگل با استفاده از رنک برین موضوعات را درک می کند.
    الگوریتم رنک برین را می توان بعنوان الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار دانست. این الگوریتم بیشتر تمرکزش برروی رفتار کاربران در سایت شماست. اما چه چیزی در رفتار کاربران مهم است؟ پارمتر هایی مثل مدت زمانی که کاربران در سایت شما میمانند، اینکه هر کاربر چه مدتی در صفحه ی شما میماند و… باعث میشود که گوگل با استفاده از آن ها صفحات شما را ارزیابی کند.یک نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ببینید کاربران دقیقا در هر جستجو بدنبال چه چیزی هستند!

    الگوریتم پاندا (Panda)
    الگوریتم پاندا بعد از معرفی در نتایج جستجو انقلابی بپا کرد. بررسی محتوای منتشر شده در سایت ها و جلوگیری از انتشار محتواهای بی کیفیت از ظایف پانداست. به پاندا بسیار زیاد توجه داشته باشید.
    الگوریتم پنگوئن (Penguin)لینک سازی خارجی (Backlinks) توسط الگوریتم پنگوئن (Pinguin Algorithm) بررسی می شوند. پنگوئن بعد از معرفی مزرعه های لینک و لینکدونی ها را بطور کلی مورد هدف قرار داد و جلوی لینک های بی کیفیت را گرفت.

    الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)
    اولین الگوریتم معرفی شده توسط گوگل بصورت رسمی مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm) است. گراف دانش، سریع تر کردن دسترسی به اطلاعات با گراف دانش و … از ویژگی های این الگوریتم است.

    الگوریتم فرد (Fred)
    فرد یک الگوریتم نیست در حقیقت فرد یک آپدیت برای الگوریتم های گوگل بود که در سال ۲۰۱۷ توسط گوگل معرفی شد. فرد قبل از اینکه این نام را داشته باشد به نام همه چیز بود و به شوخی به این اسم شناخته شد.

    لازم به ذکر است که گوگل هر سال تا بیش از ۶۰۰ تغییر در الگوریتم‌هایش می‌دهد و درباره بیشتر این تغییرات هیچ توضیح عمومی داده نمی‌شود. اما وقتی که گوگل تغییری بزرگ و اساسی در الگوریتم‌هایش ایجاد می‌کند رسما آن را اعلام می‌کند و اسمی به آن می‌دهد. آن وقت است که دنیای سئو حسابی به هم می‌ریزد و همه به آب و آتش می‌زنند که بفهمند این تغییرات به چه معناست و چطور باید خودشان را با آنها هماهنگ کنند تا رتبه سایت‌هایشان سقوط نکند. خلاصه امیدوارم که این اطلاعات برای شما مناسب بوده باشد ولی اگر میخواهید خیلی بیشتر بدانید حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید. هر سوالی هم داشتید میتونید همینجا بگید و یا در ویکی دمی با ما در ارتباط باشید. در هرصورت باعث افتخار است که در خدمت شما عزیزان باشیم upload_2019-8-11_19-48-52.gif .
     
    نوشته شده توسط wikidemy در ‏11 آگوست 2019

به اشتراک بگذارید