تجربیات seo/سئو من !!!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

asheri

Member
سلام ,من (البته کوچیکتر از این حرفام که من باشم) تجربیاتی که در حین اجرای استاندارد سازی SEO یکی از سایتها را که دارم انجام میدهم رو مرحله به مرحله اینجا به اشتراک میگذارم که دوستان نیز بتوانند اشکالات من را به من گوشتزد کنن و یا از آنها استفاده کنن.

شاد باشید
تا فردا:paint:
 
آخرین ویرایش:

asheri

Member
نکته یک : به هیچ وجه از tabel استفاده نکنید , حتی اگر مجبور بودید , بمیرید ولی از tabel استفاده نکنید
 

amirv60

New Member
بالاترین سئو یا بالا بردن سئو

قالب سایت با div و tabelless باشد.
از www.google.com/analytics/ و www.google.com/webmasters/ و دیگر ابزار مدیریت سایت استفاده کنید.
آمار دقیق از بازدید کنندگان سایت داشته باشید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید .
از مطالب پر بازدید دیگر سایت ها استفاده کنید.
از دید بازدیدکنندگان و کاربران سایت به سایت خود نگاه کنید.
حتما یونیکد سایت utf-8 باشد.
اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید ، از sef و seo و ابزارهایی که آنها دارند حتما استفاده کنید.
روی عکس حتما alt بگذارید و توضیحات بگذارید.
برای لینک ها متن دقیق و درست استفاده کنید ( اینجا را کلیک کنید نباشد )
تنظیم فایل robots.txt
سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید.
مطالب خود را آپدیت کنید.

 

asheri

Member
یک رتبه خیلی عالی برای کیوردهای سایت ,بهتر است از یک برنامه طبعیی و پولی استفاده شود, این سیاست بسیار مناسب است
 

asheri

Member
برنامه SEO , برنامه یک از اصلی ترین موارد هر برنامه کاری است , برای سایت خود برنامه داشته باشیم , صفحات را از نظر اهمیت و کاربرد طبقه بندی کنیم و برای هرکدام یک چک لیست داشته باشیم این چک لیست شامل عناوین زیر باشد بهتر است :
عنوان صفحه
تگ های صفحه
کلمات کلیدی
محتوای صفحه (تیترها - پاراگراف بندی- کلمات اول هر پاراگراف Bold باشد - لینک متن )
لینک های سایت ( ورودی و خروجی) - این مبحث رو بعدا توضیح میدم
نقشه سایت
 

asheri

Member
Seo برنامه است و برنامه seo را قبل از راه اندازی سایت باید در نظر داشت, به همین جهت در انتخاب نام دامنه محتاط باشید و نام دامنه را متناسب با کار سایتتان انتخاب کنید و آن دامنه را حداقل 5 ساله به ثبت برسانید, البته محل ثبت دامنه و هاست را از یک کشور انتخاب کنید و سعی کنید که سروری سریع و نزدیک به ایران را انتخاب کرده تا سرعت انتقال داده ها خوب باشد.
 

asheri

Member
لینک و لینک سازی

دوستان عزیز لینک چیز خیلی خوبیه و باعث میشه که محبوبیت سایت شما افزایش پیدا کنه, اما نکته اینجاست که اگر سایت شما تخصصی است مثلا تولید کننده پوشاک هستید و از یک سایت با محتوای موسیقی به شما لینک داده شود و چند لینک دیگر از سایتهای دیگر که محتوایشان به سایت شما نمیخورد آن لینکها به هیچ دردری نمیخورد و فقط ممکن است باعث ورودی به سایت شما شوند و آن کاربران نیز زود سایت شما را ترک میکنند.
لینک خوب لینکی است که از یک سایت با محتوای مشابه و در یک زمینه کاری داده شود و این لینک ارزش بسیار بالایی دارد و برای حفظ آن باید تلاش کرد.همچنین دنبال لینک‌های 3 طرفه نیز باشید البته در آینده راجع به آن توضیح خواهم داد
فراموش نکنید که لینک با ارزش یک لینک همکار است
 

asheri

Member
محتوا پادشاهی می کند
، اگر قصد دارید که وب سایتتان برای شما لینک سازی کند می بایست سایت خود را برای کاربران و موتور های جستجو قابل خواندن کنید، به قولی وب سایت بایستی طوری طراحی و پیاده سازی شود که مورد علاقه موتورهای جستجو قرار گیرد.

موتور های جستجو همواره قصد دارند که به کاربران و جستجو گر ها بهترین و مفید ترین نتایج را نشان دهند.

بنابراین ، آنها به دنبال سایتهایی با محتویات و اطلاعات با کیفیت بالا می گردند.
پس با نوشتن اطلاعات برای کاربران ، نه تنها جنبه اطلاع رسانی از طریق اینترنت را درنظر گرفته اید بلکه در حال برپایی سایتی هستید که مورد علاقه برای موتورهای جستجو است.
 
آخرین ویرایش:

mostafa20202

New Member
پاک کردن مطالب قدیمی یا حذف مطالب قدیمی .. کدوم بهتره؟

سلام
فکر کنم اینجا برای سوال من جای خوبی باشه
بنده تو سایتم یه سری پستهای قدیمی دارم که البته تو گوگل ایندکس شدن ولی مطمئنم کسی ازش دیگه بازدید نمی کنه
به نظر شما این مطلب رو پاک کنم یا اینکه مطالب جدیدم رو روش آپدیت کنم؟
به نظر شما از لحاظ سئو کدوماش بهتره
مرسی
 

asheri

Member
دوستان, موردی که شم با آن درگیر هستید مشکل خیلی ها است. تجربه خودم را میگویم و این جواب علمی نیست اما جواب میده
صفحات قدیمی رو پاک نکن , صفحات جدید رو آپ لود کن با کلمات کلیدی و رعایت استادارد مطالب , در باره مطالب قدیمی بهتره که به جای پاک کردنشان با مطلبی مشابه اما جدید بروزشان کنی و اگر آنها را نمیخواهی صبر کن تا صفحات جدیدت ایندکس بشه بعد قدیمیها رو یک به یک با فاصله 6 روز از هم پاک کن , اصلا یک دفعه پاکش نکنید
اگر مطلب رو عوض کردی و مجبور بودی تا کلمات کلیدی رو عوض کنید , یکجا کلمات را عوض نکن یک کلمه را حذف کن و بجایش یک یا دو عبارت بگذار ,برای هر کلمه نیز 5 یا 6 روز باید صبر کنید
تا صفحه شما گم نشود
 

asheri

Member
تقریبقا هر روز رو تو اینترنت دنبال مطالب جدید درباره سئو جستجو میکنم , تو سایتهای فارسی زبان سایت زیر را بهتر از بقیه سایتها دیدم که مطالبش رو خوب ارائه میکرد و به روز بود البته یک چیز بگم که بی مایه فتیره , برای استفاده از خدمات نهایی هر دو سایت که گرفتن اطلاعات به صورت کامل و جامع است باید مبالغ ناچیزی بپردازید که از نظر من این ارزش رو داره
www.modiresite.com
و
modiresabz.com
در آینده چند سایت انگلیسی زبان نیز معرفی میکنم
 

asheri

Member
نکات بالا بردن رتبه در گوگل

استفاده از کلمات کلیدی در تیتر صفحات
محبوبیت سایت شما

مدت زمان حضور وب سایت شما در اینترنت
لینک های صحیح به صفحات داخلی
لینک به سایت شما از سایت های معروف
استفاده از کلمات کلیدی در متن صفحه
حجم صفحات
استفاده از صفحات خطا


تیترهایی که در بالا گفتم هرکدام دارای یک توضیح مفصل است که از روز 28 خرداد یکی از آنها را توضیح میدهم
موفق باشید
 

asheri

Member
استفاده از کلمات کلیدی در تیتر صفحات یکی از فاکتور های اصلی مورد استفاده در رتبه بندی صفحات در جستجوهای گوگل تیتر صفحه می باشد لذا باید در انتخاب تیتر صفحه خود دقت کافی را داشته باشید. سیستم مدیریت محتوا جوملا بصورت خودکار از تیتر مطلب برای درج تیتر صفحه استفاده می کند.
 

asheri

Member
افزایش رتبه الکسا

---Media---UploadedFiles---2010-08-16---etdgcaftlz_alexa-rank.jpg

رتبه الکسا چیست؟

به زبان ساده، رتبه الکسا (Alexa Rank)، سیستم رتبه بندی سایتها است به طوری که اساس رتبه بندی آن، میزان ترافیک هر وب سایت است که این ترافیک بر اساس تعداد کاربران یا بازدید کنندگان وب سایت است که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند، شمارش می شود.
به تعریف الکسا از رتبه بندی ترافیک الکسا توجه کنید:

رتبه بندی ترافیک الکسا بر اساس آرشیو سه ماهه اطلاعات کاربران استفاده کننده نوار ابزار الکسا و همچنین تعداد صفحات بازدید شده و تعداد کاربران هر سایت می باشد. در مرحله ابتدایی، الکسا تعداد صفحات دیده شده هر سایت را در وب به صورت روزانه محاسبه می کند.
رتبه بندی اصلی الکسا بر اساس موقیعت مکانی و دو ویژگی ذکر شده در بالا، در بازه زمانی مشخص تعیین می شود. (پس رتبه یک سایت مستقیما تحت تاثیر هم تعداد بازدیدکنندگان سایت و هم تعداد صفحات که در اینترنت توسط کاربران دیده شده است می باشد.)
روشهایی برای افزایش رتبه الکسا

در اینجا شیوه هایی که شما می توانید برای بالا بردن الکسا رنک خود استفاده کنید، ذکر شده است. بسیاری از این موارد از تجربیات وبمسترهایی است که نتایج مثبتی در رتبه بندی الکسا داشته اند.

برخی دیگر از موارد از منابع و مقالات منتشر شده گرفته شده است.

آیا این موارد کمکی می کند؟ طبق گفته بعضی ها، بله، اعمال این شیوه ها کاملا نتیجه مثبت می دهند. اما توجه کنید که بسیاری از آنها نیازمند تلاش و برنامه ریزی هستند و از این رو این موارد زمانی موثر خواهند بود که شما فعالیت ها را متدوام انجام دهید.

برای افزایش رتبه الکسا، من پیشنهاد می کنم به جای تمرکز بر روی شیوه های مصنوعی افزایش رتبه الکسا بر روی توسعه و افزایش کیفیت محتوا تمرکز کنید که علت اصلی جذب بازدید کننده است.
محتویات با لینکهای با ارزش بهترین و طبیعی ترین شیوه برای افزایش ترافیک و رتبه الکسا می باشد.

این مهم است که شما بیشتر تلاشتان را وقف افزایش مخاطبین کنید در حالیکه به هر یک از راهنمایی های زیر توجه می کنید.

1. نوار ابزار الکسا را نصب کنید یا وضعیت افزودنیهای مرورگر فایرفاکس را تنظیم کنید. سایت یا وبلاگ خود را به عنوان خانه اصلی انتخاب کنید. این اولین قدم است. برای نصب این نوار ابزار بر روی عبارت Alexa Toolbar کلیک کنید.
2. ابزار رتبه الکسا را در وب سایت خود قرار دهید. این سبب دریافت تعداد قابل توجهی کلیک روزانه می شود. بنا به گزارش برخی، هر کلیک به عنوان یک بازدید کننده حساب می شود حتی اگر کاربران از نوار ابزار استفاده نکرده باشند.
3. دیگران را تشویق کنید که از نوار ابزار الکسا استفاده کنند. این شامل دوستان، وبمسترهابه عنوان اصلی ترین بازدید کنندگان و خوانندگان سایت می شود.
4. در یک دفتر کار می کنید یا در شرکت خودتان؟ نوار ابزار الکسا یا افزودنیهای مرورگر فایرفاکس را در روی همه کامپیوتر های نصب کیند و وب سایت خود را به عنوان صفحه اصلی (صفحه خانه) برای همه مرورگرها تنظیم کنید. بهتر است بدانید که این راه وقتی جواب می دهد که آی پی های داینامیک یا مختلف استفاده می شود.

5. از دوستان بخواهید که برای پروفایل وب سایت شما در الکسا نظر و امتیاز بدهند. این به طور مستقیم بر روی رتبه تاثیر گذار نیست اما به هر حال ممکن است کمک کند.
6. درباره الکسا بنویسید. وبمسترها و وبلاگ نویسان دوست دارند درباره روشهایی که رتبه الکسای آنها را افزایش می دهد بخوانند. آنها به شما لینک می کنند و ترافیک سایت شما افزایش می یابد. این کم کم روی رتبه الکسای شما تاثیر می گذارد.
7. آدرس تان را در اتاق های گفتگو های یا فروم های وبمسترها مطرح کنید. وبمسترها معمولا نوار ابزار را نصب کرده اند. شما وبمسترها را به سمت سایت خود می کشید و به آنها مطالب و نکات مفید پیشنهاد می کنید. همچنین این راه خوبی برای ایجاد ارتباط برای به اشتراک گذاشتن مقاله های مفیدتان با دیگران است.
8. محتویاتی بنویسید که درباره وبمسترها باشد. این می تواند درباره دامنه ها و سئو (بهینه سازی وب سایت ها) باشد. دو موضوعی که بیشتر وبمسترها دوست دارند و مخاطبینش نوار ابزار الکسا را نصب دارند.
9. در شبکه های اجتماعی آسیایی پست بگذارید. برخی از وبمسترها گفته اند که کاربران آسیای شرقی وب، بیشترین طرفداران نوار ابزار الکسا و قضاوت درصدی الکسا می باشند. من به شما پیشنهاد می کنم اگر وقت این کار را دارید، حتما امتحانش کنید.
10. یک بخش ابزار وبمسترها در سایتتان بسازید. این یک قطب مغناطیسی برای وبمسترها است تا اغلب سایت شما را بازدید کنند و به ابزارها دسترسی داشته باشند.
11. در سایت های پر بازدید عضو شوید. این معمولا تعداد زیادی بازدید کننده به سمت سایت شما می آورد و مطمئنا این بر روی رتبه الکسای شما تاثیر مثبتی می گذارد. به طور طبیعی، شما نیاز دارید که ارزش لینک هایتان را توسعه بدهید.
12. از نمایش تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در موتورهای جستجو مثل گوگل تبلیغات بدهید یا به دنبال عباراتی باشید که بیشتر جستجو می شود. زمانی تبلیغات شما مفیدتر خواهد بود که درباره مواردی باشد که مخاطبین به آن نیاز دارند.
13. یک دسته بندی برای الکسا در بلاگ خود بسازید و هر مقاله و خبری که درباره الکسا می شنوید در آن بنویسید. این باعث می شود که وبمسترها یا بازدید کنندگانی که به طور گاه گاه جستجو می کنند به راحتی به منابع شما دسترسی داشته باشند و این به رتبه شما در موتورهای جستجو کمک می کند.
14. لینک و بنر وبمستر فروم ها (تالارهای گفتگو) و وب سایت ها را در سایت خود قرار دهید. نمایش یک تبلیغ برجسته و عالی ترافیک زیادی به سمت وب سایت شما خواهد آورد. و سبب افزایش قابل توجه رتبه الکسا سایت شما می شود.


منبع:http://seosol.ir
 

rivioo

New Member
دوستان مطالب جالبی و تقریبا درستی در مورد سئو گفتن. اما یک چیز رو بدونین. اونی که میدونه به این سادگی ها لو نمیده.
مصلما یک فاکتور نیست. شاید بالای 50 یا 60 سایت و وبلاگ رو سئو کردم. یه سری جواب خوبی گرفتن. یه سری نه. کمتر از یک ماه پیش یک سایت رو سئو کردم که ورودیش از گوگل روزانه حدود 20 تا بود. بعد از یک هفته به 200 رسید و الان 500 به بالاست.
مسئله اصلی ماهیت سایته. نه لینک نه چیز دیگه. اگه سایت شما از کلمات کلیدی ساخته شده باشه که تو موتور های جستجو زیاد سرچ بشه خوب بیشتر دیده میشین. یه چیز منطقیه.
حالا یه سری می خوان کپی کنن و باز هم دیده بشن که مسالش فرق می کنه. چون وقتی یه مطلی تو گوگل به طور مثال ثبته و تو اینترنت پخش میشه گوگل ترجیح میده بهینه ترینشو بیاره. این به معنی این نیست که اولین کسی که ایو نوشته بیاره اما امتیاز زیادی برای اولین نفر قائله.
سئو سایت در نظر گفتن 100 ها مسئل مختلفه از طراحی سایت گرفته تا مطلب نویسی که اولی و اخریش از همه مهمترن. افرادی که حال و حوصله سئو ندارن باید به سایتهای مطمئن این کار رو واگذار کنن. البته هزینه های زیادی برای این کار گرفته میشه.
خودمون برای سایت هایی که طراحی میکنیم این مسائل رو رعایت میکنیم اما کیه که گوش بد. راهنمایی های ما رو 80% انجام نمدن ونتیجش میشه نا موفق بود.
 

MINA_70S

New Member
سلام دوستان من در سايتم به مشكلي بر خوردم اگه مي تونيد كمكم كنيد :
سايت من پيج رنك 2 داره و 2 سالي هم هست كه داريم روش كار مي كنيم و تا چند ماه پيش آلكساي خوبي هم داشتيم ولي بيكباره ورودي گوگلمون كم و كمتر شد به طوريكه الان فقط 300 تا ورودي داريم و هر پستي هم كه ميدم تو وگوگل ايندكس نمي شه . البته بيشتر پست هام هم ترجمه است و كپي نكردم ولي ...

لطفا راهنمايي كنيد
 

phpweb

Active Member
نکته یک : به هیچ وجه از tabel استفاده نکنید , حتی اگر مجبور بودید , بمیرید ولی از tabel استفاده نکنید
این دیگه چه حرفیه؟

شما چه روشی بجای سلولها پیشنهاد می کنید؟ اگر بخواید از دایو و سی اس اس استفاده کنید هم تعداد تگهای صفحه تفاوت چندانی نمی کنن.

فرض کنید که بخوایم یه جدول داشته باشیم، اصولی ترین کار استفاده از جدول هست نه چیز دیگه.

البته جمله درست اینه که استفاده از جدول برای قالب بندی سایت اشتباه هست نه استفاده از جدول در وب سایت !
 

rivioo

New Member
یه بابایی می گفت. عکاس اگه عکاس باشه حتی خاک روی لنز تو بهتر گرفتن عکس بهش کمک می کنه.
سایت هم همینه. جداول برای سئو خیلی هم خویه. اما اگه همه چی اوکی باشه. محتوا رو درست کنین همه چی درست میشه. :paint:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا