10 راهنمایی برای بهینه سازی گوگل، یاهو و بینگ

Cyletech

Member
درود بر شما،

منبع: حاشیه وب

وقتی که شما یک سایت/بلاگ راه اندازی می کنید خیلی به دنبال این هستید که کاربرانتان را بیشتر کنید. حالا از هر راهی که جواب بده. البته ما همیشه راه های قانونی به شما پیشنهاد می کنیم! ما بهینه سازی می کنیم تا بیشتر در موتور های جستجو صفحات ما یافت شوند و براحتی مردم بتوانند صفحات ما را بیابند و وارد آن بشوند.

هر موتور جستجو مثل گوگل، یاهو و بینگ راه های متفاوتی دارند برای بهنیه سازی اما یکسری از راه ها یکسان هستند و من برای شما آنها را زیر جمع کردم اما کامل توضیح ندادم تا در آینده در هر مقاله بخشی از آن را شرح دهم.

راه اول: کلمات کلیدی رو در عنوان هر صفحه قرار دهید. اینطوری خزنده ها خیلی راحت می تونند موضوع صفحه را حدس بزنند. این را هم دقت کنید که هر صفحه باید کلیدواژه متفاوتی داشته باشه. مثلاً بلاگ سیدراجر یک نمونه مناسب هست برای درک بهتر این موضوع.

راه دوم: هر کلمه می تواند کلیدواژه باشد اما شما باید مطمئن شوید کلمه ای که بعنوان کلیدواژه انتخاب می کنید توسط کاربران بیشتر جستجو می شوند و به اصطلاح یک هستند. برای این کار بهترین ابزار Wordtracker ، Keyword Discovery ، Google AdWords Traffic Estimator و Google AdWords Keyword Tool هستند.

راه سوم: از همان کلمات کلیدی برای لینک دادن به صفحات مختلف سایت و بلاگ خودتان استفاده کنید. این کار میتونه در هر جایی از صفحه صورت گیرد.

راه چهارم: اگر مطلبی که ارسال می کنید بسیار طولانی است، بهتر است بقیه آن را به ادامه مطلب بفرستید. زیرا خزنده ها باید روی هر کلمه واکنشی نشان دهند و اگر تعداد کلمات بالا باشد این کار خیلی طول می کشد و در نهایت طبق معمول نرسیدن برای ایندکس کردن یکسری از مطالب.

راه پنجم: اون کلیدواژه هارو در همه جای صفحه قرار ندهید. این کار مثل اسپم می مونه و بلافاصله بعنوان صفحه وب هرز شناخته و حذف می شود از لیست نتایج. بهترین کار این هست که از کلیدواژه ها در هر صفحه چند بار استفاده کنید. مثلاً اگر کلیدواژه اصلی مطلبی “seo” بود، چند مرتبه این seo را در مطلب در جای خودش تکرار کنید تا کیفیت و قدرت آن بالا برود نه اینکه از seo برای همه مطالب استفاده کنید و هر کدوم را بیش از 7 بار تکرار کنید.

راه ششم: از تبادل لینک کردن با صفحاتی که موضوع آنها مثل موضوع صفحه شما نیست پرهیز کنید. مثلاً بلاگ حاشیه وب باید با صفحه ای تبادل لینک داشته باشد که موضوع آن هم بهینه سازی است نه موسیقی! این کار به خزنده ها کمک می کند تا صفحه شما را در دسته مناسبی قرار دهند.

راه هفتم: صفحه را برای کاربران طراحی کنید نه موتور های جستجو. فقط زمانی که مطلب می نویسید بیشتر به فکر خزنده ها باشید. مثلاً من در بلاگ سیدراجر مطلب را کامل برای یک ترانه می نویسم تا کاربران بیشتر در مورد ترانه بدانند و از طرف دیگر در همان مطلب بجای اینکه یک بار بنویسم Pink Floyd و از آن به بعد چون خوانندگان خواننده ترانه را شناختند بنویسم پینک فلوید! نه!! همیشه Pink Floyd را تکرار می کنم زیرا اصلی ترین کلیدواژه است و بیشتر انگلیسی آن جستجو می شود. این طوری به فکر خزنده ها هم هستم

راه هشتم: برای تصاویر از صفت alt و برای لینک ها از صفت title استفاده کنید. بعضی ها فکر می کنند تصاویر هم باید صفت title داشته باشند و هم alt . در صورتی که alt یعنی متن جایگزین و از این برای متن استفاده نمی کنند! و title هم یعنی چیزی که موضوع را بیان کند. از این برای تصاویر استفاده نمی کنند که موضوع آن مشخص هست برای هر کاربر! بلکه برای لینک ها استفاده می کنند تا بهتر محتوای آن لینک را متوجه شوند.

راه نهم: بطور دستی سایت و بلاگتان را در موتور های جستجو ثبت کنید. اینکار باعث می شود تا سریعتر از حالت پیشفرض خزنده ها به صفحه شما سر بزنند.

راه دهم: به خزنده این موتور های جستجو اجازه کامل برای ایندکس و دنبال کردن صفحات خود را بدهید. البته هر صفحه ای نه! منظور صفحاتی که کاربر امکان دارد آن را جستجو کنند مثل مطلب و برچسب ها
 

جدیدترین ارسال ها

بالا