• آخرین اخبار از دنیای انیمیشن • | • Last News Of The Animation World •

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Unknown_CG

Member
Animations جان واقعا حیف نیست که ما فقط نگاه کنیم و این کمپانیها در عمل انجام دهند !
به نظرم اگه در عمل از تجربیات خودمون استفاده کنیم دیگه نیازی نیست روی انیمیت های دیگه مانور بدیم .تفاوت ما با اونها فقط در عمل هستش! ::همین::

جا داره یک تشکر مخصوص واسه این اطلاعاتی که در اختیار دوستان قرار میدید کنم.
 

animations

Active Member
Animations جان واقعا حیف نیست که ما فقط نگاه کنیم و این کمپانیها در عمل انجام دهند !
به نظرم اگه در عمل از تجربیات خودمون استفاده کنیم دیگه نیازی نیست روی انیمیت های دیگه مانور بدیم .تفاوت ما با اونها فقط در عمل هستش! ::همین::

جا داره یک تشکر مخصوص واسه این اطلاعاتی که در اختیار دوستان قرار میدید کنم.

خواهش می کنم... اگه دوستان تا حدی راضی باشند، منم خوشحالم. :rose:
حرفتون رو در مورد خودمون قبول دارم دوست عزیز، ولی خب، این کمپانیها هم یک شبه ره صد ساله رو نرفتن...
اونا بر حسب نیاز، و برای اینکه بهتر بتونن حرفشون رو بزنند، و برای پیشبرد هنرشون، نرم افزارها رو توسعه دادند و کم کم کارهای بزرگتر ساختند و الان اینجا هستند که می بینیم.

ولی ما به جای اینکه بخوایم با انیمیشنی که می سازیم، یه موضوع خوب رو با یه روش خوب نشون بدیم، اول می خوایم پوز خارجی ها رو بزنیم!!
ما الان متاسفانه بیشتر توی نرم افزار ماهر هستیم تا روی قسمتهای هنری انیمیشن (البته همه فکر می کنیم کارگردان خوبی می شیم... خودم رو می گم!!) معمولا ادعامون زیاده و هیچکی رو قبول نداریم.

من فکر می کنم ما هم اگه یواش یواش با ساختن انیمیشن های کوتاه قوی شروع کنیم و موضوع و کیفیت رو روز به روز بهتر کنیم، در آینده می تونیم به سمت کارهای خوب سینمایی هم بریم.

امیدوارم یه همچین روزی دور نباشه...
 

animations

Active Member
من نفرت انگیز!!!

پیشگفتار:

۱- Despicable را شاید بهتر باشد خوار و مطرود ترجمه کرد، اما از آنجاییکه در چند مورد دیدم نام این فیلم را ” من نفرت انگیز ” ترجمه کرده بودند، من نیز ترجیح دادم از همین عنوان استفاده کنم. هنوز فیلم را ندیده ام ، اما با توجه به آنچه که از این فیلم خوانده ام به نظر می رسد که ” من نفرت انگیز” ترجمه ی نامناسبی نباشد.


۲- ...
despicable_2.jpg


امسال تابستان شخصیت های منفی چون “لکس لوتر lex luthor ( سوپرمن)” ، “جوکر(بتمن)” و ” دکتر نو(جیمز باند)” ، در عرصه ی رقابت با ” گرو Gru “، شخصیت منفی فیلم ” من نفرت انگیز Despicable Me ” حرفی برای گفتن ندارند. این شخصیت دیو سیرت که همواره تعداد زیادی ترفند و حقه ی شریرانه در آستین دارد، ظاهرا انقدر جذاب و وسوسه بر انگیز بوده است که بتواند توجه خانواده هایی که تا چند هفته پیش فریادهای تشویق و تمجید برای ” شرک” و ” داستان اسباب بازی” سرداده بودند را به خود جلب کند. ” Despicable me ” حاصل سه سال کار و تلاش عاشقانه ی ” کریس ملدندری Chris Meledandri ( تهیه کننده) و همکارانش در استودیوی ایلومینیشن Illumination کمپانی یونیورسال است. ملدندری که تا پیش از تاسیس استودیوی ایلومینیشن، در تهیه کنندگی و تولید تعدادی از مشهورترین انیمیشن های چند سال اخیر از جمله “عصر یخی ” ، “ روبات ها ” و ” هورتون یک صدای هو میشنود” نقش داشته است ، می گوید که از همان نخستین لحظه ای که ” سرجیو پابلوز Sergio Pablos “، انیماتور و طراح معروف ، ایده ی اصلی فیلم ” من نفرت انگیز” را ارائه داد، این ایده پذیرفته شده بود:


” دو نکته اصلی در این ایده وجود داشتند که من را مجذوب خود کردند. ایده ی نخست اینکه شخصیت اصلی فیلم یک ضد قهرمان خبیث است و ایده ی دوم اینکه این شخصیت توسط سه دختر بچه ی یتیم ، به مرور و به شکلی که چندان هم احساساتی و رومانتیک نباشدمتحول می شود.”


پس از مطرح شدن ایده ی اصلی، ملدندری از دو فیلمنامه نویس مطرح ” چینکو پال Cinco Paul ” و ” کن داریو Ken Daurio ” ، که قبلا در فیلم ” هورتون…” با او همکاری کرده بودند دعوت کرد تا به استودیو بیایند و نوشتن را آغاز کنند :


” ما ایده ی اصلی و جذابی که توسط ” سرجیو پابلوز” ارائه شده بود را دستمایه قرار دادیم و کار را آغاز کردیم. در ابتدا باید به چند سئوال پاسخ می دادیم: ” گرو” کیست؟این سه دختر بچه چه نقشی در داستان دارند و چه نکته ی خاصی در مورد آنها وجود دارد؟ شخصیت مقابل ” گرو” کیست؟ ” گرو” با کی کار می کند؟ و در نهایت پاسخ دادن به همه ی این سئوالات منجر به نوشته شدن یک فیلمنامه ی صد صفحه ای شد.” هر دو فیلمنامه نویس ، یعنی ” پال” و ” داریو” که در حال حاضر نویسندگی و دستیار کارگردانی فیلم بعدی استودیوی ایلومینیشن ( انیمیشنی بر اساس داستان The Lorax از دکتر سو) را برعهده دارند، اشاره می کنند که آنچه که فیلم ” من نفرت انگیز” را از سایر فیلمهای انیمیشن تابستان امسال متمایز می کند، داستان صد در صد اوریجینال آن است : ” این فیلم یک دنباله نیست و بر اساس شخصیتها یا داستانهای شناخته شده ، شکل نگرفته است و ما تصور می کنیم که همین موضوع بزرگترین نقطه قوت فیلم ما باشد.”
یکی از بزرگترین مشکلاتی که ملدندری در پیش رو داشت، چگونگی تاسیس کردن یک استودیوی تازه ی انیمیشن بود و اینکه او چگونه میتوانست افراد و چرخه ی تولید مناسب را گرداوری کند . او در این رابطه می گوید: ” وقتی که من استودیوی ” بلو اسکای ( فاکس) را ترک کردم و تصمیم به تاسیس ایلومینیشن گرفتم، بزرگترین دغدغه ام این بود که چگونه می توانم ۴۰ انیماتور با استانداردهای جهانی را برای تولید یک فیلم بلند انیمیشن گرد هم بیاورم ، من به شدت تحت تاثیر تواناییها و استعدادهای خارق العاده انیماتورهای استودیوی ” بلو اسکای” بودم و به چیزی کمتر از آن راضی نمی شدم.”


طولی نکشید که او موفق شد دو کارگردان فیلم یعنی ” کریس ریناد Chris Renaud ” و ” پیر کافین Pierre Coffin ” ، تهیه کنندگان ” جنت هیلی Janet Healy ” و ” جان کوهن John Cohen ” و بالاخره طراح شخصیت ” کارتر گودریچ Carter Goodrich ” را برای کار کردن در این پروژه به استودیو دعوت کند: ” من پیش از این با کریس ریناد در استودیوی ” بلو اسکای ” کار کرده بودم. او واقعا یک ستاره است و من از این بابت احساس آرامش خیال می کردم. از سوی دیگر “جنت هیلی ” نیز به تعداد زیادی استودیوی مختلف سر زد و توانست تیمی شامل ۲۵۰ انیماتور حرفه ای را تشکیل دهد. پس از آن استودیوی ایلومینیشن به جستجوی استودیوهایی در خارج از خاک امریکا پرداخت تا بتواند بخشهایی از کار را به آنها محول کند و در میان گزینه های مختلف، استودیوی Mac Guff Ligne در پاریس ، گزینه ی مناسبی به شمار می آمد.این استودیو پیش از این در تولید انیمیشنهایی چون ” آزور و اسمار ” و ” شکارچیان اژدها” همکاری کرده بود و با دیدن بخشهایی از تولیدات آنها من دریافتم که کار آنها بسیار شبیه به آنچه که من در ذهن داشتم است.


despicable_3.jpg


کریس ریناد ( کارگردان) توضیح می دهد که در استودیوی فرانسوی از نرم افزارهایی چون “مایا” و تعدادی نرم افزار اختصاصی استفاده می شد : ” ما بعلاوه برای بخشهایی از کامپوزیت و رندرینگ و پردازش لایه های مختلف از نرم افزار Nuke استفاده کردیم”. او ادامه می دهد:” سبک بصری فیلم نبز تحت تاثیر آثار کارتونیست فقید انگلیسی ” چارلز آدامز Charles Addams ” و همچنین آثار هنرمند برجسته ی انگلیسی “ رونالد سرل Ronald Searle شکل گرفته است چرا که کارگردان هنری ما ” اریک گیلن Eric Guillon ” در جستجوی سبک و گرافیکی جدید و منحصر به فرد برای فیلم بود. بک گراندهای فیلم نیز در نوع خود جالب و منحصر به فرد هستند. مناظر برون شهری فیلم حس و حال مناظر امریکا را در خود دارند ، اما گزینه هایی چون طراحی ظاهر اتوموبیلها و حتی دستگیره ی درها تا حد زیادی اروپایی هستند. ما سعی داریم درست مانند آنچه که در استودیو ” بلو اسکای” انجام میدادیم، در اینجا نیز کاری کنیم که هر پروژه ظاهر و زیبایی شناسی خاص و منحصر به خود را داشته باشد. ” پیر کافین” دستیار کارگردان فیلم که بیشتر بخاطر سریال تلوزیونی معروفش ” پت و استنلی Pat and Stanley ” شناخته شده است، در همین رابطه می گوید که واقعا سبک هنری فیلم و کلا فضای حاکم بر این انیمیشن را دوست دارد: ” امیدوارم که مردم نیز این فیلم را در مقایسه با سایر فیلمهای انیمیشنی که می بینند ، دوست داشته باشند. بزرگترین تلاش ما این بود که مردم فراموش کنند که در حال تماشای “پیکسلها”، ” چند وجهی ها” و ” بافتها” هستند. ما می خواستیم که مردم فقط کاراکترها را ببینند و به آنها بعنوان شخصیتهایی حقیقی بیندیشند و اگر در این امر موفق شده باشیم، به هر آنچه که در ذهن داشتیم دست یافته ایم”.
” پیر کافین” به انیمشنهایی چون ” سیمپسونها“، ” کابوس پیش از کریسمس” ، “ داستان اسباب بازی” ، ۲۰ دقیقه ی نخست ” وال -ئی ” و ۱۰ دقیقه آغازین ” UP “بعنوان انیمیشنهای محبوبش اشاره می کند و در پاسخ به این سئوال که محبوبترین بخش فیلم ” من نفرت انگیز” برای او کدام بخش است، می گوید : ” من صحنه ای را که در آن ” گرو” برای نخستین مرتبه برای دختر بچه ها کتابی را می خواند بسیار دوست دارم. من عاشق نحوه ی نوشته شدن این صحنه و بازیهای آن هستم. این صحنه بدون اینکه مبتذل باشد، بسیار سرگرم کننده و پر احساس است . صحنه ی دیگری که بسیار دوست دارم ، صحنه ایست که در آن ” گرو” دختر بچه ها را به بیرون می فرستد تا برای ” وکتور” کلوچه ببرند. در این صحنه ” گرو” به شیوه ای ” بلیک ادواردز Blake Edwards ” گونه، نقشه ی دزدی را مدیریت می کند! به نظر من هر انیماتوری میتواند با دیدن فیلمهای ” پلنگ صورتی” ( به کارگردانی بلیک ادواردز و بازی پیترسلرزPeter sellers ) ایده های خلاقانه ای دریافت کند.


درحالیکه انیماتورها و سایر دست اندرکاران در استودیو ایلومینیشن در حال کار کردن بر روی پروژه ی سال ۲۰۱۲ این استودیو، یعنی Lorax هستند، ملدندری با علاقه پیگیر واکنشها و نقدهای بینندگان از فیلم ” من نفرت انگیز ” است. نخستین نقدها بسیار امیدوار کننده بوده اند و خود فیلم نیز فروش بسیار امیدوار کننده ای داشته است و در جایگاه سومین انیمیشن پرفروش امسال قرار گرفته است. این موضوع یک موفقیت بزرگ برای نخستین تولید یک استودیوی تازه تاسیس انیمیشن به شمار می آید. او می گوید : ” هدف ما این است که بتوانیم هرسال دو فیلم ( انیمیشن یا زنده) برای کمپانی یونیورسال تولید کنیم. آینده هرسال درخشان تر از سال پیش جلوه می کند. همه ی ما شاهدیم که در دنیای انیمیشن هر سل چه تعداد فیلمهای درخشان تولید می شوند. همه ی این فیلمها واقعا راضی کننده هستند و به لحاظ استانداردهای هنری نیز در جایگاه بالایی قرار می گیرند.نسل تازه ای از تماشاچیان که با این فیلمهای انیمیشن بزرگ می شوند، بازهم برای دیدن انیمیشنهای تازه تر به سینماها باز می گردند ، چرا که می خواهند تجربه ی لذت بخش سالهای پیش را تکرار کنند. از سوی دیگر هر ساله انبوهی از هنرمندان و انیماتورهای مستعد و درخشان از سراسر دنیا به سوی ما می آیند و می خواهند با ما کار کنند. این موضوع نشان میدهد که ابزار های ساخت انیمیشن ارزانتر و فراوانتر شده اند و موانع نیز کمتر از پیش خودنمایی می کنند.



نویسنده : رامین زاهد
ترجمه و تلخیص : مهبد بذرافشان
منبع : http://www.animationmagazine.net

انیمیشن امروز
 

animations

Active Member
بازگشت اهالی ” لونی تونز” به سینما و تلوزیون


ltcf-0003.jpg


رود رانر Road Runner ” و ” کویوت Coyote ” ، دو تن از محبوب ترین شخصیتهای انیمیشنی در سراسر دنیا، در قالب سه انیمیشن کوتاه سه دقیقه ای و اینبار بصورت سه بعدی به پرده ی سینماها باز می گردند. این سه انیمیشن کوتاه ، هریک به همراه یکی از سه فیلم انیمیشن بلند آینده ی استودیوی وارنر یعنی ” گربه ها و سگها Cats & Dogs- تاریخ نمایش ۳۰ جولای” ، ” افسانه ی نگهبانان Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole - تاریخ نمایش : بیست و چهارم سپتامبر ” و ” یوگی خرسه Yogi Bear- تاریخ نمایش : هفدهم دسامبر ” به نمایش در خواهند آمد .


در این سه انیمشن جدید نیز، همچون مجموعه های کلاسیک پیشین، کویوت به تعقیب دیوانه وارش برای شکار ” رود رانر” ادامه می دهد و مطابق روال پیشین ، ” رود رانر ” نیز با صدای ” بیپ بیپ” معروفش و در ابری از گرد و غبار ناپدید می شود. به گفته ی ” دن فلمن Dan Fellman ” ، یکی از مدیران استودیوی وارنر، تفاوتی که این مجموعه با مجموعه های پیشین دارد در این است که تکنیک ساخت سه بعدی، به تهیه کنندگان این انیمیشنها اجازه داده است تا اکشن و بزن و بکوب بیشتری به داستانها ببخشند و تصاویر را از زوایای تازه تری به بینندگان نشان بدهند. ” فلمن ” می گوید :
” تماشاچیان همیشه از دیدن تعقیب و گریز لجوجانه ی ” کویوت” و ” رودرانر” لذت برده اند، هرچند که همه می توانند پایان هر ماجرا را بخوبی حدس بزنند. ما بسیار هیجانزده ایم که قرار است برای نخستین مرتبه این کاراکتر ها را بصورت سه بعدی به نمایش درآوریم، اگرچه که همین موضوع کمک کرده است که تا حد زیادی بر هیجان و طنز ماجراها بیفزاییم. اطمینان دارم که این سه انیمیشن جدید خواهند توانست نسل جدیدی از علاقمندان به ماجراهای ” کویوت و رودرانر” را بوجود آورند و بار دیگر به همه ثابت خواهند کرد که چرا این دو شخصیت تا این حد محبوب و به یاد ماندنی هستند.”


این سه انیمیشن کوتاه ، تنها انیمیشنها از سری جدید ” لونی تونز” نخواهند بود. بیست و شش قسمت نیم ساعته ی تلوزیونی دیگر هم با محوریت کاراکترها ” دافی داک” و ” باگز بانی” در راه هستند. در این مجموعه داستانها ، این دو شخصیت در نقش دو همخانه ی پر شور و شر ظاهر خواهند شد و بقیه ی شخصیتهای ” لونی تونز” نیز بعنوان همسایه های آنها به نقش آفرینی خواهند پرداخت.



ltcf-0002.jpg
looneytunesback.jpg


انیمیشن امروز
منبع : http://www.comingsoon.net
 

mohsen_joker

New Member
انیمیشن Rango

سلام! و ببخشید که چند وقتی نبودم واقعا خیلی خیلی سرم شلوغ بود! میبینم که مسابقه هم راه انداختین، انشالله از دفعه های بعد اگه سرم خلوت بود (( که بعید میدونم )) منم شرکت میکنم!

خب...! سرتونو درد نیارم!

Rango نام انیمیشنی است به کارگردانی Gore Verbinski ، Gore Verbinski که قبلا کارگردانی فیلم پرفروش "دزدان دریائی کارائیب" رو بر عهده داشته یکبار دیگه با همکاری نویسنده ی همون فیلم یعنی James Ward Byrkit کار فوق العاده ای رو خلق کرده!
صداپیشگان این انیمیشن زیبا کسانی مثل Johnny Depp و Timothy Olyphant و Bill Nighty و Abigail Breslin و Alanna Ubach و ... هستند!
این کار که محصول کمپانیهای Paramont Pictures و Nickelodeon Movie است ، داستان آفتاب پرستی است که به دنبال کشف حقیقت خودش پا به دنیای پر خطر وسترن میذاره و ...
حتما شما هم بعد از تماشای Trailer این کار خواهید گفت : ووو... این یکی از بهتریناس...!!! :shock:
اینم لینک ترایلراش
http://www.imdb.com/title/tt1192628/

 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
چهارمین جشن مستقل انیمیشن خانه سینما

در چهارمین جشن مستقل انیمیشن خانه سینما تندیس بهترین فیلمنامه انیمیشن اهداء شد به فیلم شروع ساخته حمید برزوئی .
تندیس بهترین طراح شخصیت و لی اوت : ساره شفیعی پور برای فیلم بالاتر از ابرهای خاکستری
تندیس بهترین انیمیت : بهزاد فراهت برای فیلم قصه های یک خطی
تندیس بهترین کارگردانی : مهرداد شیخان برای فیلم تنهائی
تندیس فیلم برتر : مهرداد شیخان برای فیلم تنهائی


فارس نیوز
 

animations

Active Member
استودیوی آردمن “ریز” ترین انیمیشن تاریخ را ساخت!

dot.jpg


یک فیلم استاپ موشن ۹۰ ثانیه ای به نام “دات Dot ” در کتاب رکورد های گینس بعنوان کوچک ترین انیمیشن تاریخ به ثبت رسید. این فیلم داستان دختربچه ای ۹ میلیمتری! بنام ” دات” را روایت می کند که در یک کابوس شبانه، متوجه می شود که تار و پود زیر انداز پشمی که او روی آن خوابیده است ، در حال از هم گسیخته شدن هستند و رشته های نخ به سمت او حمله می کنند. ” دات ” پا به فرار می گذارد و با عبور از میان سکه ها، سنجاقها ، گلهای خشک و تراشه های مداد به دنبال راه گریزی برای خود بر می آید. این فیلم که توسط انیماتورهای استودیوی “آردمن Aardman ” تولید شده است، به مدد تکنولوژی جدیدی ساخته و پرداخته شده است که در اصل هدفی فراتر از سرگرمی سازی و ساخت انیمیشن را دنبال می کند: ” دانیل فلچر Daniel Fletcher ” یکی از مهندسان دانشگاه برکلی ،با پیوند یک موبایل اسمارت فون نوکیا N8 به یک میکروسکوپ با بزرگنمایی ۵۰ برابر ، سیستمی را اختراع کرده است که به کمک آن بتوان از جزئیات نمونه های خونی و سایر نمونه های میکروسکوپی عکسبرداری کرد و تصاویر نمونه ها را توسط دستگاه موبایل به آزمایشگاههای مختلف در هر نقطه ی دنیا فرستاد. این اختراع علمی اکنون توسط هنرمندان استودیوی آردمن برای ساخت “میکروسکوپی” ترین انیمیشن تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است! از آنجایی که عروسک ۹ میلیمتری ” دات” ( سر او به اندازه ی نوک یک مداد است) کوچکتر از آن بوده که بتوان آنرا به شیوه ی معمول انیمیشنهای استاپ موشن متحرکسازی کرد، انیماتورها ناچار شده اند تا ۵۰ نمونه از این عروسک میکروسکوپی را در حالت های مختلف بسازند تا بتوانند ( با جایگزین کردن عروسکها) او را متحرک سازی کنند. بک گراند این انیمیشن به طول ۱/۵ متر نیز بصورت دستی ساخته و چیدمان شده و در طول فیلمبرداری دوربین بر روی آن پن می کند.
برای دیدن این انیمیشن و همچنین یک کلیپ ۵ دقیقه ای از مراحل ساخت آن، به آدرس زیر مراجعه کنید:

 

sara.mp

Member
تولید نسخه جدید انیمیشن پینوکیو

گي‌يرمو دل تورو، فيلمساز و تهيه‌كننده مكزيكي‌تبار، بالاخره كار توليد نسخه جديد انيميشني «پينوكيو» را شروع مي‌كند.

100836780574.jpg


اين پروژه كه چندين سال است دل تورو قصد توليد آن را دارد، به صورت سه‌بعدي ساخته خواهد شد.
اين فيلمساز كار جديدش را با همكاري شركت فرانسوي قديمي پاته تهيه خواهد كرد. كليد فيلمبرداري آن اواخر سال 2011 زده مي‌شود. دل تورو اوايل سال 2008 خبر پيش‌توليد نسخه جديد پينوكيو را اعلام كرد. كريس گريملي كه در سال 2002 نسخه جديد كتاب پينوكيو را طراحي و نقاشي كرد، با پروژه دل تورو همكاري دارد. كارگرداني فيلم را گريملي به صورت مشترك با مارك گوستاوسن انجام خواهد داد. سازندگان فيلم مي‌گويند محصول آنها نگاهي سياه‌تر و غمگين‌تر به افسانه قديمي پسرك چوبي و دروغگوي كارلو كولودي اين نويسنده قرن نوزدهمي ايتاليايي خواهد داشت. اين نسخه اولين محصول سه‌بعدي انيميشن سنتي است. قصه پينوكيو قبل از اين بارها توسط دو صنعت سينما و تلويزيون به صورت يك سري فيلم و مجموعه درآمده است. معروف‌ترين فيلم‌هايي كه براساس قصه كلاسيك و محبوب كارلو كولودي ساخته شده انيميشن سنتي دهه پنجاهي كمپاني والت ديزني و نسخه زنده‌اي است كه روبرتو بنيني، بازيگر و فيلمساز ايتاليايي حدود 10 سال قبل ساخت. برعكس انيميشن والت ديزني كه محبوبيت زيادي بين دوستداران سينما پيدا كرد، فيلم روبرتو بنيني با بي‌اعتنايي منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد.



منبع: سایت ایرانیان انیمیشن



 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا