• آخرین اخبار از دنیای انیمیشن • | • Last News Of The Animation World •

وضعیت
موضوع بسته شده است.

H.S

Member
جلوه‌هاي تصويري در «عالم ارواح 3: ظهور ليكان‌ها» ساختة‌ پاتريك تاتوپلوس
ترجمة‌ اميرعلي نصيري


ليكان‌ها (گرگينه‌ها) و سوداگران مرگ (خون‌آشام‌ها) دوباره در سومين قسمت از دنبالة موفق عالم ارواح (Underworld) گردهم آمده‌اند. اين‌بار، طراح اين مجموعه به جاي لِن وايزمن بر صندلي كارگرداني تكيه كرده‌است. پاتريك تاتوپلوس، طراح صحنه و خالق مشهور موجودات، ما را به دوران باستان مي‌برد؛ زماني‌كه ليكان‌ها در اسارت اربابان خون‌آشام به‌سرمي‌بردند.
u2.jpg

جيمز مك‌كوايد، سرپرست جلوه‌هاي تصويري و از كهنه‌كاران اين حرفه، از همكاري با تاتوپلوس ابراز خرسندي كرده و مي‌گويد: «يكي از مزاياي كار در قسمت سوم عالم ارواح همكاري با كارگرداني بود كه طراحي صحنه قسمت دوم يعني تحول عالم ارواح را انجام داده‌بود و ضمناً تمامي موجودات در هر دو قسمت مخلوق او هستند؛ بنابراين، توجه زيادي به جلوه‌هاي تصويري فيلم بود. مثلاً او دقيقاً مي‌دانست كه گردن گرگينه‌ها هنگام دويدن چطور حركت مي‌كند يا صخره‌هاي مجازي به كجاي صحنه بايد اضافه شوند.» در طول توليد، مك‌كوايد همكاري نزديكي با چارلي مك‌كلين (سرپرست جلوه‌هاي تصويري صحنه) داشت.
تحول عالم ارواح (2006) داراي بيش از 553 نماي داراي جلوه‌هاي ديجيتالي بود؛ چيزي فراتر از 390 نماي قسمت اول. مك‌كوايد در اين‌باره مي‌گويد: «از نقطه‌نظر جلوه‌هاي تصويري ظهور ليكان‌ها به‌مراتب بزرگتر و پيچيده‌تر از دو قسمت قبلي است؛ به‌عنوان مثال، در قسمت دوم گرگينه‌هاي ديجيتالي را تنها در 29 نما مي‌بينيم، در حالي‌كه اين تعداد در قسمت دوم به 80 رسيده‌است. در قسمت دوم بسيار مفتخر بوديم كه توانستيم دگرگوني يك گرگينه را در نماي واحدي نشان دهيم، اما اين اتفاق در قسمت سوم به‌مراتب و همزمان براي چندين ليكان تكرار مي‌شود.»
u3.jpg

بعد از سه قسمت، مك‌كوايد ديد منحصربه‌فردي نسبت به مجموعة عالم ارواح پيدا كرده‌است. وي اين‌گونه به سخنان خود پايان مي‌دهد: «در قسمت اول، وايزمن تمايل داشت تا در حد امكان از جلوه‌هاي عملي استفاده شود؛ مگر جايي كه ديگر امكان‌پذير نبود، مانند دگرگوني‌ها. چون مي‌خواست كه از واقع‌گرايي كاسته نشود. در قسمت دوم، وابستگي به تصويرگري رايانه‌اي (CGI) افزايش پيدا كرد؛ زيرا كيفيت كار ديجيتالي به‌مراتب بهتر شده‌بود. در قسمت سوم پا را فراتر گذاشتيم و اجزا صحنه را هم به‌صورت ديجيتالي ساختيم. ميزان موفقيت ما به باورپذيري اثر از ديد تماشاچيان وابسته است.»
u4.jpg
 

H.S

Member
برنامه ریزی برای تولید انیمیشن اوانجلین 3 انيميشن ژاپني «اوانجلين» صاحب قسمت سوم هم مي‌شود. به دنبال موفقيت مالي قسمت دوم فيلم در هفته قبل، تهيه‌كنندگان آن اعلام كرده‌اند كه به‌زودي توليد قسمت ديگري از آن را شروع مي‌كنند.

1246770598.jpg
قسمت دوم اين فيلم ماجراجويانه و علمي - تخيلي، در اولين هفته نمايش خود در سينماهاي ژاپن بيش از 5 ميليون دلار فروش كرد.

مسئولان شركت فيلم‌سازي «كلاوك ووركس» كه «اوانجلين» را تهيه‌ كرده‌اند، ذوق‌زدگي خود از موفقيت خيلي خوب آن در گيشه نمايش پنهان نمي‌كنند.

«كازويا تسوروماكي» كارگردان فيلم مي‌گويد: «به استقبال تماشاگران فيلم - به ويژه بچه‌ها - از قسمت دوم فيلم خود اطمينان داشتيم. ولي اصلاً فكر نمي‌كرديم كه چنين استقبال بالايي از آن به عمل آيد. همين دليل كافي است تا سريعاً دست به كار توليد قسمت بعدي آن شويم. از آن‌جا كه كاركترهاي فيلم از قبل معرفي شده‌اند و كار طراحي‌ آن‌ها وقت زيادي نمي‌برد، فكر نمي‌كنم توليد فيلم خيلي طول بكشد.»

اين فيلم‌ساز اظهار اميدواري مي‌كند كه «اوانجلين3» براي نمايش در سال آينده ميلادي، آماده شود.

منابع نزديك به سازندگان فيلم مي‌گويند، آن‌ها قصه‌هاي قسمت سوم و چهارم اين مجموعه فيلم را در آرشيو خود دارند و نيازي به نگارش فيلم‌نامه ندارند. اما آن‌ها بايد از حالا در فكر نوشتن فيلم‌نامه‌هاي قسمت پنجم و ششم آن باشند.

قسمت دوم «اوانجلين» كه در 120 سالن سينماي ژاپن به روي پرده رفت، بيش از 355 هزار بيننده در هفته اول نمايش خود داشت. موفقيت خوب مالي اين انيميشن در شرايطي حاصل مي‌شود كه دو رقيب آن «تغييرشكل‌دهندگان2» (محصول كمپاني «پارامونت») و «تازه واردها» (يك كمدي درام ژاپني) در 658 و 428 سالن سينما روي پرده هستند.

«اوانجلين» نسخه بازسازي شده يك مجموعه موفق تلويزيوني است، كه سال 1995 توسط «هيدآكي آنو» خلق شد.

فيلم‌نامه فيلم‌ها را خود او نوشته و كازويا تسوروماكي و برادرش ماسايوگي كارگردان آن‌ها هستند.

قسمت اول فيلم سال 2007 اكران عمومي شد

تحليل‌گران اقتصادي سينما پيش‌بيني مي‌كنند اين انيميشن بتواند به موفقيتي مشابه «تازه واردها» دست پيدا كند.

«تازه واردها» كه تا به امروز موفق‌ترين محصول امسال سينماي ژاپن در گيشه نمايش است، در پنجمين هفته نمايش به فروش كلي 63 ميليون دلاري دست پيدا كرده است.

قسمت دوم «تغيير شكل‌دهندگان» كه هفته قبل به روي پرده سينماهاي ژاپن رفت، مثل «اوانجلين» با افتتاحيه‌اي 5.5 ميليون دلاري نمايش خود را شروع كرد.

منابع: خبرگزاري فارس - ايرانيان انيميشن
 

H.S

Member
فروش 14 میلیونی عصریخی 3 در روز نخست «ظهور دايناسورها »در اولين روز نمايش عمومي خود در سينماهاي آمريكا و كانادا، موفق به يك فروش 14 ميليون دلاري شد.

1246770790.jpg
منتقدان سينمايي با توجه به اين فروش خوب چنين اظهار‌نظر كردند كه انيميشن جديد و سه بعدي كمپاني «فوكس قرن بيستم» موفق به يخ كردن «تغيير شكل دهندگان: انتقام شكست خورده‌ها» شده است!

قسمت سوم «عصر يخي» در شرايطي توانست بيشترين رقم فروش روز پنجشنبه سينماهارا به خود اختصاص دهد، كه تحليل‌گران اقتصادي در اين باره كه كداميك از فيلم‌هاي اين هفته جدول گيشه نمايش صدرنشين اين جدول خواهند شد، با شك و ترديد اظهار‌نظر مي‌كردند.

آنها مي‌گفتند با آن كه «عصر يخي 3» فيلم جديد جدول گيشه اين هفته است، اما احتمال فراواني وجود دارد كه استقبال دنباله‌دار تماشاگران از قسمت دوم «تغيير شكل دهندگان» باعث شود تا اين فيلم در هفته دوم نمايش هم صدر‌نشيني جدول گيشه را حفظ كند.

اما از شواهد امر چنين بر مي‌آيد كه «عصر يخي 3» اين هفته صدرنشين جدول هفتگي فروش خواهد شد. اين فيلم كه در 3993 سالن سينما نمايش خود را آغاز كرد، برخلاف بسياري از محصولات سينمايي به جاي جمعه،‌ روز پنجشنبه اكران عمومي شد.

دليل اين امر اين است كه تعطيلات آخر هفته اين هفته، با روز چهارم ژولاي همراه است.

«تغيير شكل دهندگان 2» هم در روز پنجشنبه حدود 11 ميليون دلار فروش كرد ودر مقام دوم پس از «عصر يخي 3» قرار گرفت. اين فيلم طي نه روز اول نمايش خود 241 ميليون دلار فروش كرده است.

هفته قبل انيميشن كامپيوتري «بالا» (محصول مشترك كمپاني «والت ديزني» و شركت كامپيوتري «پيكسار») در پنجمين هفته نمايش به فروش 250 ميليون دلاري دست پيدا كرد.

اين فيلم موفق شد قسمت يازدهم «سفرهاي ستاره‌اي» را با فروش 242 ميليون دلاري آن (طي نه هفته نمايش)،‌به رديف دوم موفق‌ترين فيلم‌ سال 2009 براند.

اما «تغييرشكل دهندگان 2» اين هفته در شرايطي كه فقط 2 هفته از نمايش عمومي آن مي‌گذرد، رقم فروش هر دو فيلم را رد كرده و لقب موفق‌ترين اثر سال سينما را از آن خود مي‌كند.

«دشمن مردم» فيلم جديد «مايكل مان» با بازي «جاني دپ» دومين فيلم جديد جدول هفتگي سينماهاست كه در 3391 سالن سينما به روي پرده رفته است.

اين فيلم در روز پنجشنبه 8 ميليون دلار فروش كرد.

تحليل‌گران اقتصادي سينما براي «عصر يخي 3» يك افتتاحيه 45 تا 55 ميليون دلاري پيش‌بيني مي‌كنند. آنها عقيده دارند «تغييرشكل دهندگان 2» هم تقريبا همين مقدار فروش خواهد كرد.

براي «دشمن مردم» هم افتتاحيه‌اي 20 تا 25 ميليون دلاري پيش‌بيني مي‌‌شود.

منابع: خبرگزاري فارس - ايرانيان انيميشن
 

animations

Active Member
انیمیشن بالا رکورد فروش در پیکسار را شکست

«بالا» لقب دومين انيميشن كامپيوتري كل تاريخ كمپاني «والت ديزني» و شركت كامپيوتري «پيكسار» را گرفت. فروش كلي اين فيلم اين هفته به 265 ميليون دلار رسيد. «بالا» با اين رقم فروش موفق شد رقم فروش «خانواده اينكر ديبل‌ها» را رد كرده و جاي اين فيلم را در فهرست موفق‌ترين محصولات انيميشن والت ديزني و پيكسار بگيرد. «خانواده اينكر ديبل‌ها» در سال 2005 به فروشي 262 ميليون دلاري دست پيدا كرد. انيميشن «بالا» اين هفته فروشي 7 ميليون دلاري در تعداد 2600 سالن سينما در آمريكا و كانادا داشت. اين فروش خوب و مقبول در شرايطي نصيب اين فيلم مي‌شود كه 6هفته از اكران عمومي آن‌ مي‌گذرد.

تحليل‌گران اقتصادي سينما عقيده دارند كه استقبال تماشاگران از اين فيلم و در همين حد، طي هفته‌هاي آينده هم ادامه خواهد داشت. سئوالي كه اين تحليل‌گران مطرح مي‌كنند اين است كه آيا «بالا» مي‌تواند با رسيدن به رقم فروش «پيدا كردن نيمو» (2003) جاي اين فيلم را نيز در فهرست انيميشن‌هاي موفق والت ديزني و پيكسار بگيرد يا خير. «پيدا كردن نيمو» با فروشي نزديك 339 ميليون دلار، موفق‌ترين و پرفروش‌ترين انيميشن كامپيوتري شركت والت ديزني و پيكسار است. اهل فن مي‌گويند احتمال اين كه «بالا» به چنين موفقيتي دست پيدا كند، بالا است.

اين فيلم قبل از اين توانسته رقبايي مثل «راتاتويي» (206 ميليون، محصول 2007)، «وال - اي» (224 ميليون، محصول 2008) را از ميدان به دركند.

قصه اين فيلم درباره پيرمردي است كه سال‌ها قبل به همسرش قول داده بود كه با بالن به سرزمين گم شده در آمريكاي جنوبي سفر كند. حالا او در سن 78 سالگي به اين رويا و آرزو رنگ واقعيت مي‌زند. در طول سفر با بالن، وي متوجه مي‌شود پسرك كنجكاو همسايه هم همراه اوست. اين دو سفر كمدي، اكشن و ماجراجويانه‌اي به آمريكاي جنوبي مي‌كنند و با حوادث متعددي روبرو مي‌شوند

«پت داكتر» كارگردان فيلم است و صداپيشگان آن برخلاف ديگر فيلم‌هاي انيميشن، هيچ يك چهره‌هاي مشهوري نيستند.

موفقيت خوب «بالا» در شرايطي نصيب اين فيلم و تهيه‌كنندگانش مي‌شود كه نسخه‌هاي سه بعدي آن هم در كنار نسخه‌هاي دو بعدي آن به روي پرده سينماها رفت. استقبال تماشاگران از اين نسخه‌هاي سه بعدي بالا بود و يكي از دلايل موفقيت كلان فيلم را هم در همين رابطه بايد ارزيابي كرد.

بالا در عين حال پس از تغيير شكل دهندگان دومين فيلم موفق 200 ميليون دلاري فصل تابستان است.

بايد ديد انيميشن جديد كمپاني «فوكس قرن بيستم» به نام «عصر يخي 3» مي‌توان به رقم فروش در حد «بالا» دست پيدا كند يا خير. گفته مي‌شود رقابت اصلي انيميشن فصل تابستان بين اين دو فيلم است.

«هيولاها عليه بيگانه‌هاي فضايي» ديگر انيميشن موفق فصل كه محصول مشترك كمپاني‌هاي «پارامونت» و «دريم وركز» است اوايل فصل تابستان فروشي 195 ميليون دلاري كرد.


خبرگزاري فارس
ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
برادران وانر برندگان دادگاه سوپر من

کمپانی برادران وارنر و کمیک DC توانستند رای مثبت دادگاهی که برای بررسی دادخواست ورثه خالق سوپرمن علیه آنها تشکیل شده بود را به نفع خود کسب کنند .

بر طبق اقامه دعوی از طرف ورثه جرام سیگل Jerom Siegel به عنوان خالق سوپرمن مبنی بر نپرداختن حق کپی رایت این کاراکتر به آنها قاضی استفان جی لارسن اعلام کرد که آنچه به ورثه جرام سیگل پرداخت شده است بر طبق قوانین حقوقی کاملاً منصفانه بوده است . ورثه قبلاً سهم خود را از سود 6/13 میلیون دلاری که از فروش فیلم بازگشت سوپر من نصیب شرکت DC شده بود دریافت کرده بودند .
ورثه ادعا می کنند که شرکت DC با کمپانی مادر یعنی برادران وارتر قراردادی را برای ساخت مجموعه جدید امضا کرده است که باید حق و حقوق آنها را بابت این کار پرداخت کنند.در خلال این دادرسی کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که قصد ساخت مجموعه جدیدی از سوپر من را دارد اما با توجه به اینکه هنوز هیچ گروهی را برای اجرای آن به کار نگمارده است این مجموعه زودتر از سال 2012 آماده نخواهد شد.
اگر برادران وارنر فیلم جدید سوپرمن را تا سال 2011 تولید کنند ورثه می توانند ادعای خسارت کنند .فعلاً تا سال 2013 هم ورثه سیگل و هم ورثه شوستر به عنوان همکار سیگل صاحبان حق کپی رایت سوپر من هستند.
منبع : ورایتی
ترجمه :سایت ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
اسمرف ها کارگردان خود را پیدا کردند

راجا گاسنل Raja Gosnell سري جدید مجموعه لایواکشن / انیمیشنی اسمرف ها را کارگردانی می کند .این فیلم قرار است 17 دسامبر 2010 در فرمت های دو بعدی و سه بعدی اکران شود.
gosnell_raja_02.jpg
smurfs-cutout.jpg

جردن کرنر Jordan kerner ( تهيه كننده دنیای قشنگ شارلوت ) تهیه کننده این کار می باشد .ج دیوید استم j.david stem و دیوید ان – ویس david N. weiss (نويسنده شرک 2 وجمیی نوترون) نویسنده گان فیلم نامه هستند و آدری ولس Avdrey wells « جرج در جنگل » وظیفه باز نویسی کار را به عهده دارد . هنوز اطلاعات کاملی در خصوص خط داستانی کار داده نشده است .
گاسنل کار خود را در کسوت یک تدوینگر با کارهای « تنها درخانه »، « زن زیبا» و «خانم دابت فایر» شروع کرد و بعد از آن بود که با « تنها در خانه3 » وارد دنیای کارگردانی شد. اخیراً هم نظارت بر کار چی هاها بورلی هیلز Beverly Hills chihuahuaرا بر عهده داشته است.
سال 2008 شرکت سونی اعلام کرد که می خواهد بعد از گرفتن حق کپی رایت شخصیت های این مجموعه از شرکت بلژیکی لافیگ کار نوشتن نمایشنامه سینمایی تلویزیونی این کار را به استم و وی س بسپارد و کرنر را هم به عنوان تهیه کننده کار برگزیده است . حق مالکیت مجموعه اسمرف ها از سال 2002 متعلق به کرنر است.
مجموعه اسمرف ها در آمریکا یکی از مجموعه های بسیار معروف کمپانی هانا بارابا است که قبلاً در سال 1958 یک کارتونیست بلژیکی بنام پیر کالی فورد Pierre calliford « معروف به پیو peyo » شخصیت های آنرا خلق کرده بود. در فرانسه اسمرف ها را با نام les schtrovmpfs می شناسند. شخصیت های کوچک این مجموعه اولین بار در یک مجموعه کمیک استریپ بلژیکی ظاهر شدند.
تا به حال مجسمه های کوچکی زیادی در پارکها و اسباب بازی و گیم هایی متعددی هم به الهام از شخصیت های این مجموعه ساخته شده اند .جالب است که قسمتهای این مجموعه از سال 1981تا 1990 هر شنبه از شبکه NBCپخش می شده است.
این مجموعه با عنوان اولین فیلم هیبر یدی شرکت انیمیشنی سونی پیکچرز شناخته می شود و اولین پرونده ای ست که بعد از آوردن هانا مینجلا به عنوان مدیر تولید از آپریل 2008 برای تکمیل به آن رسیدگی می شود.
منبع : ورایتی
ترجمه :سایت ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
Despicable Me جدیدترین انیمیشن یونیورسال

Despicable Me (منمطرود) نام جدیدترین انیمیشن یونیورسال است که در آینده ای نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

پیر کافین «Pierre Coffin» و کریس ری نود«Chris Renaud» کارگردانان این کار هستند. استیو کارل به عنوان صداپیشه با نام گرو در نقش یک انسان فوق العاده پست و شریر ظاهر شده که آثار تاریخی دنیا را سرقت می کند. زمان اکران این فیلم 4 جولای 2010 اعلام شده است.
carell_steve_02.jpg

despicableme.jpg

خلاصه داستان: در مجاورت خانه ای واقع در یک منطقه شاد بیرون شهر که با چوب های پرچین سفید و بوته های پر از گل رز احاطه شده خانه ای سیاه با حیاطی بدون چمن قرار گرفته که هویت آن برای اهالی محل و همسایگان مجهول و نا معلوم است. این خانه یک پناهگاه بزرگ مخفی در قسمت زیر زمین خود دارد. در خلال فیلم ما متوجه می شویم که گرو در حال برنامه ریزی برای بزرگ ترین سرقت مسلحانه تاریخ زمین است. او می خواهد ماه را به سرقت ببرد. بله درست متوجه شدید ماه را !
گرو که فقط با انجام امور تبه کارانه و شریرانه شاد می شود. این بار می خواهد انبار مهماتش را با اشعه های کوچک و یخ زده تجهیز کرده و یک وسیله ی نقلیه مخصوص جنگ برای زمین و هوا آماده کند. او از پس هر کسی که سر راهش قرار بگیرد برآمده و او را مغلوب می کند. تا اینکه روزی او با 3 دختر بچه یتیم که به او نگاه می کنند مواجه می شود و چیزی را می بیند که در هیچ کس تا به حال ندیده است و آن چیزی نیست غیر از یک پتانسیل ویژه پدرانه. در واقع حس پدرانه گرو در قلبش زنده می شود و همین عاملی می شود تا او با بزرگ ترین چالش زندگی اش رو به رو شود. مارگو، اگنس و ادیس همان سه دختر بچه هستند. ....
ژانر : کودک/ خانوادگی/ انیمیشن
تاریخ اکران : 9جولای 2010
کمپانی توزیع : یونیورسال
شرکت تهیه کننده : ایلو مینیشن اینترتیمنت
استودیو : یونیورسال پیکچرز
تریلر (قابل مشاهده با مدیا پلیر 6.4)
منبع : yahoo movie
ترجمه : سایت ایرانیان انیمیشن
 

AVGHH

Member
پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن 2009

باحضور پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2009 نامزدهای جایزه جدید جشنواره ونیز معرفی شدند
پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن سینمای جهان در سال 2009 نامزد جایزه جدید جشنواره ونیز شدند.
به گزارش ایسنا، برگزاركنندگان شصت‌وششمین جشنواره فیلم ونیز روز گذشته 9 فیلم را نامزد جایزه جدید، این رویداد قدیمی سینمای جهان اعلام كردند.
براساس اعلام قبلی جشنواره ونیز، امسال بهترین فیلم بلند 3بعدی كه حدفاصل سپتامبر 2008 تا اوت 2009 ساخته شده باشد، جایزه ویژه‌ای دریافت خواهد كرد.
ازجمله فیلم‌های مطرح این بخش می‌توان به «عصر یخی3» اشاره كرد كه هم‌اكنون ركورد پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ سینما را در اختیار دارد.

bigimage.aspx
1941177171616096956616915114610428149226.jpg



به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلم «فرشتگان و شیاطین» به كارگردانی «ران هاوارد» و انیمیشن پرطرفدار «بالا» دو فیلم سرشناس این بخش خواهند بود.
هیات‌داوران این بخش را «اسكات فونداس»، منتقد فیلم از آمریكا ،‌«دایو كهر»، ستون‌نویس روزنامه‌ نیویورك تایمز و «نادیا رانوچی»، فیلم‌ساز ایتالیایی برعهده خواهند داشت.
جایزه بهترین اثر 3بعدی جشنواره ونیز متفاوت از شیرطلای افتخاری خواهد بود كه به مقامات كمپانی «دیسنی» برای ساخت نسخه‌های 3بعدی «داستان اسباب‌بازی‌ها» اعطا می‌شود.
شصت‌وششمین جشنواره فیلم ونیز روز دوم سپتامبر با نمایش فیلم رمانتیك «Baaria» ساخته‌ «جوزپه تورناتوره» آغاز خواهد شد و تا دوازدهم سپتامبر ادامه خواهد داشت.



منبع: تبیان
 

animations

Active Member
مرجان ساتراپي در تدارك ساخت انيميشن «پرسپوليس 2»!

«مرجان ساتراپي» كارگردان ايراني مقيم فرانسه، پروژه سينمايي انيميشن «پرسپوليس 2» را مي‌سازد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نسخه اول «پرسپوليس» به کارگرداني مرجان ساتراپي و «ونسان پارونو» براساس يك رمان گرافيكي در سال 2007 ميلادي ساخته شد.

بنابر اعلام خبرگزاري فرانسه، «پرسپوليس 2» نيز در قالب انيميشن و با نقاشي‌هاي سياه و سفيد به تصوير كردن فضاي سياسي ايران در ماههاي اخير مي‌پردازد.

بنابراين گزارش، فيلم‌نامه «پرسپوليس 2» توسط دو جوان ايراني ساكن شانگهاي به نام‌هاي «سينا» و «پيمان» به نگارش درخواهد آمد.

نسخه اول «پرسپوليس» به عنوان يك انيميشن ضد ايراني در برخي تحليل‌ها مطرح شد؛ داستان زندگي كارگردان فيلم در دهه اول زندگي‌اش در ايران را روايت مي‌كند و تحولات سال‌هاي انقلاب و دوره جنگ و بعد از جنگ را به تصوير مي‌كشد.

اين فيلم توانست در بسياري از جشنواره‌هاي مطرح جهان از جمله «كن» فرانسه موفق به كسب جايزه شود و جزء نامزدهاي اصلي دريافت جايزه اسكار بهترين فيلم غير انگليسي زبان بود.


منبع: پیلبان
 

sara.mp

Member
زمکیس انیمیشن زیر دریایی زرد را میسازد

با دوباره‌سازي يك فيلم كلاسيك؛رابرت زمه‌كيس انيميشن مي‌سازد .او فيلم جديد خود را به صورت سه بعدي كارگرداني مي‌كند. اين فيلم با نام «زير دريايي زرد» جلوي دوربين مي‌رود.
فيلم جديد اين فيلم‌ساز همكاري تازه او با كمپاني «والت ديزني» است.
سازندگان فيلم اميدوارند آن را تا سال 2012 آماده نمايش كنند تا همزمان با بازي‌هاي المپيك تابستاني نمايش عمومي آن را آغاز كنند.
«زير دريايي زرد» نسخه دوباره‌سازي يك انيميشن كلاسيك است كه سال 1968 ساخته شد.
نسخه سينمايي با كمك كامپيوتر ديجيتالي تهيه خواهد شد.
نسخه اريژينال «زير دريايي زرد» را «جرج دانينگ» كارگرداني كرد و كل قصه آن در سرزميني دور به نام پپرلند اتفاق مي‌افتاد.
پيرلند به نوعي يك بهشت در زير آب‌هاي اقيانوس‌ بود كه يك گروه موسيقي به نام لاونلي هارت كلاب، وظيفه محافظت از آن را به عهده داشتند.
با ورود يك نيروي تهديد كننده كه اعضاي اين گروه را به گروگان مي‌گيرد، سربازي به منطقه ليورپول فرستاده مي‌شود تا گروهي به نام نت فور را به كمك بطلبد. اعضاي اين گروه با يك زير دريايي خودشان را به پيرلند مي‌رسانند، تا مردم آن‌جا را از شر نيروي بد قصه نجات دهند.
بخشي از صحنه‌هاي انيميشن اريژينال زنده بود و «پل مك كارتي» (خواننده و نوازنده قديمي) همراه دوستانش در آن بازي داشتند.
نسخه جديد هم چند صحنه زنده با حضور بازيگران واقعي خواهد داشت. اين فيلم هم مثل نسخه ارژينال ،حال و هوايي اكشن و موزيكال خواهد داشت. چند سال قبل نمايش صحنه‌اي «زير دريايي زرد» هم در برادوي اجرا شد، كه دوستداران تئاتر استقبال خوبي از آن كردند.
زمه‌كيس و ديزني هنوز بازيگراني را كه بايد به جاي كاراكترهاي اصلي قصه اين فيلم انيميشن صحبت كنند، انتخاب نكرده‌اند.
پيش توليد فيلم در شرايطي شروع شده كه قرار است توليد آن از يكي دو هفته ديگر شروع شود.
زمه‌كيس در حال حاضر «يك كريسمس كارولي» را با بازي «جيم كري» آماده نمايش دارد. در كنار نسخه‌هاي دو بعدي فيلم، نسخه‌هاي سه بعدي آن هم نمايش داده خواهد شد.
اين فيلم‌ساز در دهه هشتاد ميلادي با كارگرداني اكشن ماجراجويانه و نوجوانانه سه قسمتي «بازگشت به آينده» مطرح شد.
خبرگزاری فارس
سایت ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
ویل فرد و برد پیت صداپیشگان انیمیشن اوبرمایند

ویل فرل، براد پیت و جونا هیل به جمع صداپیشگان انیمیشن سینمایی "اوبرمایند" پیوستند که استودیو دریم‌ورکس آن را برای اکران در پائیز 2010 آماده می‌کند.

ورایتی اعلام کرد این سه بازیگر به همراه تینا فی به جای شخصیت‌های اصلی انیمیشن "اوبرمایند" حرف می‌زنند که تام مگراث روی صندلی کارگردانی آن نشسته است. مگراث یکی از دو کارگردانی انیمیشن سینمایی "ماداگاسکار" است که اکرانی بسیار موفق در سطح جهان داشت.
پیش از این قرار بود رابرت داونی جونیر به جای شخصیت اصلی "اوبرمایند" حرف بزند که به دلیل تداخل پروژه‌ها ترجیح داد از این پروژه کنار بکشد و فرل جایگزین او شد. سه بازیگر جدید که به پروژه دریم‌ورکس پیوسته‌اند برخلاف داونی سابقه صداپیشگی دارند و حضور آنها می‌تواند تا حدی موفقیت فیلم را تضمین کند.
فرل پیشتر در انیمیشن سینمایی "جرج کنجکاو" حرف زده و هیل هم این روزها نسخه انگلیسی‌زبان انیمیشن ژاپنی "پونیو روی صخره کنار دریا" به کارگردانی هایائو میازاکی را روی پرده سینماهای آمریکا دارد. ضمن اینکه براد پیت هم به جای شخصیت اصلی "سندباد: افسانه هفت دریاها" حرف زده است.
جونا هیل صداپیشه شخصیت اصلی "چگونه اژدهایتان را تربیت کنید" است که سال آینده دریم‌ورکس انیمیشن آن را سال آینده اکران می‌کند. "اوبرمایند" داستان یک شخصیت بسیار شرور را روایت می‌کند که زندگی‌اش پس از مرگ قهرمان ماجرا خسته‌کننده می‌شود و او برای تنوع یک قهرمان تازه برای خود خلق می‌کند.
جفری کاتزنبرگ مدیر عامل دریم‌ورکس اوایل تابستان امسال به ورایتی گفت انتظار دارد 2010 سالی بزرگ برای این شرکت باشد و عملکرد ضعیف تنها فیلم سال 2009 آن "هیولاها علیه بیگانگان" را جبران کند. دریم‌ورکس سال آینده میلادی سه فیلم "اژدها"، "شرک جاودانی" و "اوبرمایند" را در نوبت اکران دارد.
خبرگزاری مهر
سایت ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
بازگشت آدم فضایی داستان اسباب بازی به زمین

عروسک شخصیت انیمیشن داستان اسباب بازی "باز لایت یر" هشتمین فضانورد شاتل دیسکاوری خواهد بود که روز پنجشنبه به زمین باز خواهد گشت.
468680_orig.jpg

فضانوردان شاتل دیسکاوری که در حال حرکت در مدار زمین است روز گذشته شخصیت مشهور کارتونی باز لایت یر را برای بازگشت به زمین آماده کردند. این عروسک 30 سانتیمتری بیش از یک سال است که در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت دارد.
فرمانده ماموریت دیسکاوری از فضانوردان شاتل خواست بازبینی های نهایی را به منظور اطمینان از موقعیت مناسب "باز" در شاتل حاصل کنند تا در هنگام حرکت روز سه شنبه دیسکاوری آسیبی به آن وارد نیاید.
عروسک این شخصیت فیلم انیمیشن "داستان اسباب بازی" از سال 2008 در ایستگاه فضایی نگهداری می شود اما طی ماموریت اخیر این عروسک برای تصویربرداری و عکاسی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در برخی از این فیلمها عروسک در کنار یکی از فضانوردان که در خواب است قرار دارد. سپس عروسک از دست فضانورد رها شده و معلق می شود و در نهایت با یکی از دیواره ها برخورد می کند. در فیلمی دیگر "باز" توسط فضانوردی در یک اتاقک شناور و در حرکت است.
ناسا اعلام کرده است این فیلمها مصرف آموزشی داشته و این سازمان فیلمهای باز لایت یر در فضا را برای آموزش کودکان و شاید برای ساخت فیلم جدید داستان اسباب بازی مورد استفاده قرار خواهد داد.
468681_orig.jpg

سخنگوی کمپانی دیسنی اعلام کرده است پس از بازگشت این عروسک به زمین در اوایل ماه اکتبر در چندین جلسه شرکت کرده و مورد بازدید باز آلدرین، اولین انسانی که به کره ماه قدم گذاشته است قرار خواهد گرفت. به گفته سخنگوی دیسنی باز لایت یر اولین فضانوردی است که طولانی ترین دوره را در فضا سپری کرده است.
به گزارش مهر، 13 فضانوردان واقعی و غیر عروسکی ایستگاه قبل از جدا شدن دیسکاوری ماموریت بزرگ دیگری به عهده دارند. این فضانوردان باید ون متحرکی را که حاوی زباله ها و تجهیزات از کار افتاده است به داخل از دیسکاوری انتقال دهند و پس از آن برای بازگشت به زمین آماده شوند.
نیکول اسکات فضانوردی که در ایستگاه باقی خواهد ماند می گوید در مدت اقامت سه ماهه خود در ایستگاه خانه خود را از مدار زمین نگاه خواهد کرد. وی برای ثبت دیده هایش در فضا بسته ای تجهیزات نقاشی آبرنگ به همراه برده است. بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، وی جایگزین تیموتی کوپرا که از اواسط جولای در ایستگاه اقامت داشته است خواهد شد. کوپرا روز پنجشنبه به همراه 6 فضانورد دیگر و "باز لایت یر" به زمین باز خواهد گشت.
منبع :خبرگزاری مهر و سایت ایرانیان انیمیشن

 

sara.mp

Member
اهدا شیر طلایی جشنواره ونیز به لسه تر

جان لسه‌تر و دیگر همکاران او در استودیوهای تولید انیمیشن پیکسار و دیسنی جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را از دستان جرج لوکاس دریافت کردند.
468477_orig.jpg

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد چهره سرشناس انیمیشن دنیا که به همراه همکارانش لی آنکریچ، براد برد، اندرو استانتن و پیتر داکتر به محل برگزاری شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز رفته، پس از دریافت شیر طلایی افتخاری در سالن سالا گرانده کاخ جشنواره گفت: این افتخاری بی‌نهایت بزرگ است.
لسه‌تر در ادامه افزود: پیکسار بر اساس یک همکاری خلاقانه مشترک بنیان نهاده شد و اینها که کنار من ایستاده‌اند، بهترین دوستان و برادران من در عرصه فیلمسازی خلاق هستند. رویایی که ما در سر داریم همیشه ساده بوده است؛ اینکه مخاطبانمان را در تمام نقاط دنیا سرگرم کنیم، هر کسی که می‌خواهد باشد.
لوکاس هم که سال 1986 پیکسار ـ بخش گرافیک رایانه‌ای لوکاس‌فیلم ـ را به قیمت 10 میلیون دلار به لسه‌تر و دوستانش فروخته بود، پس از اهدای شیر طلایی به همکاران سابق خود گفت: پیکسار شرکتی بود که از همان ابتدا بر پایه استعداد و بیش از همه استعداد جان لسه‌تر بنا نهاده شد. او یک شورشی بود که می‌خواست برای اولین بار انیمیشن رایانه‌ای خلق کند.
وقتی مارکو مولر مدیر جشنواره فیلم ونیز تصمیم گرفت یک شیر طلایی افتخاری به استادان انیمیشن پیکسار اهدا کند، لسه‌تر بدون درنگ آنلاین شد و نگاهی به دیگر شیرهای طلایی ونیز انداخت و از خود پرسید چطور ممکن است یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی دنیا برترین جایزه خود را به یک گروه انیمیشن‌ساز از کالیفرنیای شمالی اهدا کند؟
این نخستین بار در تاریخ سینمای جهان است که یک استودیو چنین مورد تقدیر قرار می‌گیرد. اما لسه‌تر به نمایندگی از دیگر همکاران خود که روز یکشنبه جایزه شیر طلایی افتخاری ونیز را دریافت کردند گفت: این تقدیر حق پیکسار است، چون برای ساخته شدن هر یک از فیلم‌های ما 250 نفر کار و تلاش می‌کنند.
همزمان با تقدیر از پنج کارگردان برجسته استودیو پیکسار و خالق انیمیشن‌های موفق "در جستجوی نیمو"، "اینکردیبل‌ها"، "ماشین‌ها" و...، نسخه سه‌بعدی "داستان اسباب‌بازی" و دنباله آن در ونیز به نمایش درآمد. پخش پنج دقیقه از "داستان اسباب‌بازی 3" هم از دیگر بخش‌های تجلیل از لسه‌تر و همکارانش بود.
خبرگزاری مهر و سایت ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
وال ـ ای برترین انیمیشن تاریخ سینما لقب گرفت

wall_e.jpg


نشریه معتبر اینترتینمنت ویکلی در آستانه اکران انیمیشن سینمایی "9" ساخته شین ایکر فهرستی از 20 انیمیشن برتر تاریخ ارائه کرده که در آن "وال ـ ای" در صدر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، "وال ـ ای" اندرو استانتن محصول سال 2008 منزه‌ترین داستان عاشقانه سینمای قرن بیست و یکم است. اما نکته جالب آن اینجاست که شخصیت‌های شکل‌دهنده این داستان عاشقانه دو روبوت به نام‌های وال ـ ای و ایو هستند. استانتن 44 ساله انیمیشن‌هایی موفق چون "در جستجوی نیمو"، "داستان اسباب‌بازی" و "شرکت هیولاها" را هم ساخته است.

"وال ـ ای" با صداپیشگی هنرمندانی چون سیگورنی ویور، بن برت و الیسا نایت با بودجه 180 میلیون دلاری تولید شد و علاوه بر فروش 535 میلیون دلاری در دنیا و نامزدی در پنج رشته از جمله بهترین موسیقی و بهترین فیلمنامه، جایزه اسکار بهترین انیمیشن سینمایی سال را هم در کنار 44 جایزه و 37 نامزدی از آن خود کرد.

استانتن برای ساختن "وال ـ ای" قدرت نامحدود فناوری استودیو پیکسار را با استعداد نامحدود هنرمندان پیکسار در خدمت داستانی درآورد که در عین سادگی بسیار پیچیده است، سرشار از امید و آرزو است و شایسته هر جایزه و ستایشی که نصیب آن شده هست. از جمله عنوان بهترین انیمیشن تاریخ سینما از نگاه اینترتینمنت ویکلی.

دومین انیمیشن برتر این فهرست "شهر اشباح" هایائو میازاکی 2001 استاد مسلم سینمای ژاپن است که بسیاری او را اینگونه توصیف می‌کنند: تلفیقی از استیون اسپیلبرگ و استودیو دیسنی. فیلم داستان دخترکی 10 ساله به نام چیهیرو است که وارد یک دنیای خیالی مرموز، ترسناک و شگفت‌انگیز می‌شود. "شهر اشباح" تمام مخاطبان خود را عاشق دنیای انیمیشن می‌کند.

"بالا" به کارگردانی پیتر داکتر 2009 سومین انیمیشن برتر تاریخ از نگاه نشریه EW است. فیلمی که در همان 10 دقیقه ابتدایی با نمایش تاریخچه‌ای از ازدواج از عشق اول تا نگاه آخر احساسات مخاطبان را درهم می‌ریزد. داکتر استعاری‌ترین انیمیشن تاریخ پیکسار را ساخته که در همان دیدار اول فیلمی عمیق و دوست‌داشتنی جلوه می‌کند.

"شیرشاه" راجر الرز و راب مینکوف 1994 را بسیاری از کارشناسان اوج کار استودیو دیسنی در عرصه انیمیشن‌سازی می‌دانند که در این فهرست چهارم شده است. فیلم به لطف ترانه‌های رویایی و صداهایی شگفت‌انگیز از متیو برادریک، جرمی آیرنز و جیمز ارل جونز 772 میلیون دلار در دنیا فروخت و دو جایزه اسکار در بخش موسیقی و ترانه برد.

"پرسپولیس" مرجانه ساتراپی و ونسان پارانو 2007 در فهرست برترین انیمیشن‌های تاریخ سینما پنجم است. فیلم در واقع یک رمان تصویری از خاطرات کودکی و نوجوانی ساتراپی است که بسیاری نگاه یکسویه و جهتدار آن را نپسندیدند، اما نوع تصویرسازی "پرسپولیس" یک اتفاق در عرصه انیمیشن جهان بود که نامزد اسکار شد و جایزه ویژه داوران کن را برد.

"زشت و زیبا" 1991، "اینکردیبل‌ها" 2004، "داستان اسباب‌بازی 2" 1999، "بامبی" 1942، "کورالاین" 2004، "دامبو" 1941، "سه‌قلوهای بلویل" 2003، "فرار مرغی" 2000، "آکی‌را" 1988، "غول آهنی" 1999، "ساوث پارک: بزرگتر، طولانی‌تر و بدون سانسور" 1999، "خدمات ارسال کیکی" 1989، "پینوکیو" 1940، "والس با بشیر" 2008 و "روح درون صدف" 1995 به ترتیب در رده‌های ششم تا بیستم برترین انیمیشن‌های تاریخ سینما از نگاه ایتنرتینمنت ویکلی قرار گرفته‌اند.


منبع: پیلبان
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
"حفره" بهترین انیمیشن سه‌بعدی سینمای جهان شد

Hole_poster-thumb-330x489-21852.jpg

فیلم زنده ـ انیمیشن "حفره" به کارگردانی جو دانته آمریکایی برنده نخستین جایزه پرسول جشنواره فیلم ونیز شد که به برترین انیمیشن‌های سه‌بعدی سینمای جهان اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد برگزارکنندگان شصت و ششمین جشنواره فیلم ونیز با انتخاب هیئت داوری سه نفری در این دوره یک جایزه ویژه به بهترین فیلم سه‌بعدی سال اهدا کردند. حامی مالی این جایزه تازه شرکت عینک‌سازی پرسول است و فیلم‌هایی برای کسب آن رقابت کردند که از اول سپتامبر 2008 تا اوت 2009 تولید شده بودند.

9 فیلم آمریکایی برای جایزه پرسول رقابت کردند که عبارتند از "بالا" پیتر داکتر، "حفره" جو دانته، "سفر به مرکز زمین" اریک برویگ، "هیولاها علیه بیگانگان" راب لترمن و کانرد ورنن، "ولنتاین خونین من" پاتریک لوسیه، "کورالاین" هنری سلیک، "نبرد برای ترا" آریستومنیس تسیرباس، "برادران جوناس" بروس هندریکس و "عصر یخبندان: ظهور دایناسورها" کارلوس سالدانیا.

"حفره" که نخستین بار در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد و این روزها در جشنواره تورنتو حضور دارد، داستان ورود خانواده‌ای به یک خانه است که دری مرموز در سقف آن وجود دارد. داوران جایزه پرسول فیلم دانته را چنین توصیف کردند: بهترین نمایش یک دنیای کاملا تازه با استفاده از زبانی سینمایی.

سه عضو هیئت داوران جایزه بهترین فیلم سه‌بعدی از نگاه جشنواره ونیز عبارت بودند از اسکات فونداس منتقد آمریکایی و سردبیر بخش سینمایی نشریه لس آنجلس ویکلی، دیو کر منتقد مشهور آمریکایی و ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز و نادیا رانوکی فیلمساز سینمای سه‌بعدی ایتالیا و عضو گروه تولید جلوه‌های ویژه تصویری زپرودر.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
فروش بین‌المللی "بالا" به مرز 200 میلیون دلار رسید

6a00d8341fd10e53ef0120a4fddff4970b-800wi

انیمیشن سینمایی "بالا" به کارگردانی پیتر داکتر در ادامه نمایش در بازارهای بین‌المللی به فروش 196.7 میلیون دلاری رسید و تا چند روز دیگر مرز 200 میلیون دلار را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد تازه‌ترین محصول استودیوی دیسنی و پیکسار این هفته در 2718 سینما در 23 بازار بین‌المللی روی پرده بود و از نخستین هفته نمایش در 625 سالن در آلمان به فروش پنج میلیون دلاری دست یافت. "بالا" در استرالیا هم 2.8 میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش آن به 8.5 میلیون دلار برسد.

مجموع درآمد "بالا" پس از هشت هفته نمایش در سینماهای فرانسه به رقم خیره‌کننده 38 میلیون دلار رسیده است. فیلم همچنان در 624 سینمای فرانسه روی پرده است و فروش این هفته آن با تنها یک درصد کاهش نسبت به هفته قبل 1.3 میلیون دلار بود. "بالا" در سومین هفته نمایش در برزیل هم 1.1 میلیون دلار فروخت و مجموع درآمد خود را به 6.7 میلیون دلار رساند.

"بالا" که در 329 سینمای برزیل به نمایش درآمده، تا امروز 20 درصد بیشتر از "وال ـ‌ ای" فروخته و فروش آن از "راتاتویی" هم 11 درصد بیشتر بوده است. ضمن اینکه فروش 32.4 میلیون دلاری آن در اسپانیا "بالا" را به پرفروشترین انیمیشن تاریخ این کشور تبدیل کرده است. این فیلم به تازگی در نروژ هم به نمایش عمومی درآمده است.

انیمیشن "جی ـ فورس" این هفته سه میلیون دلار دیگر از نمایش در 2269 سینما و 30 کشور درآمد داشت و مجموع فروش خود را به 84 میلیون دلار رساند. این فیلم تا هفته آینده با اکران در سینماهای نیوزیلند و ایتالیا مرز فروش 100 میلیون دلار را پشت سر می‌گذارد. "جی ـ فورس" این هفته از اکران در 135 سینمای استرالیا حدود نیم میلیون دلار درآمد داشت.

"لعنتی‌های بی‌آبرو" به کارگردانی کوئنتین تارانتینو این هفته در 2900 سینمای 40 منطقه دنیا روی پرده بود و با فروش 11 میلیون دلاری درآمد خود را در بازار بین‌المللی به رقم شگفت‌انگیز 115.7 میلیون دلار رساند. فیلم رکورد 111.4 میلیون دلاری "بیل را بکش 1" را شکست تا موفقترین فیلم تارانتینو در بازار بین‌المللی لقب بگیرد.

فیلم سینمایی "لعنتی‌های بی‌آبرو" از اکران در 378 سینمای اسپانیا چهار میلیون دلار درآمد داشت و صدرنشین جدول فروش این کشور در این هفته شد. ضمن اینکه بهترین اکران افتتاحیه را در اسپانیا به نام تارانتینو ثبت کرد و 38 درصد از سهم بازار سینمای این کشور را به خود اختصاص داد.

فروش "لعنتی‌های بی‌آبرو" در فرانسه 21 میلیون دلار، در آلمان پس از سه هفته 18.8 میلیون دلار، در بریتانیا 16.4 میلیون دلار و در استرالیا 9.7 میلیون دلار شده است. فیلم تارانتینو دوم اکتبر در ایتالیا، نهم اکتبر در برزیل و مکزیک، 29 اکتبر در کره جنوبی و 20 نوامبر در ژاپن اکران می‌شود.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
«نيمه‌ابري با احتمال بارش كوفته قلقلي» بالاتر از پيش‌بيني‌ها فروخت

Cloudy_1483995c.jpg

همان‌طور كه تحليل‌گران اقتصادي سينما پيش‌بيني مي‌كردند، انيميشن سه بعدي « نيمه‌ابري با احتمال بارش كوفته قلقلي » صدرنشين جدول هفتگي نمياش سنماهاي آمريكاي شمالي شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم در سه روز اول نمايش خود در بيش از سه هزار سالن سينماي آمريكا و كانادا به فروش 30 ميليون دلاري دست پيدا كرد. اين در حالي است كه تحليل‌گران اقتصادي سينما براي اين فيلم پيش‌بيني افتتاحيه‌اي 20 تا 25 ميليون دلاري مي‌كردند.

حدود 1500 سالن نمايش اين فيلم اختصاص به نسخه‌هاي سه بعدي آن دارد. موفقيت بالاي « نيمه‌ابري با احتمال بارش كوفته قلقلي » در سه روز اول نمايش، اين اميد را در دل تهيه كنندگان آن ايجاد كرده كه بتواند فروشي كلي بين 100 تا 150 ميليون دلار در آمريكاي شمالي داشته باشد. به اين ترتيب، شركت سوني كه فيلم را تهيه كرده به آن دسته از كمپاني‌هاي فيلم‌سازي مي‌پيوندد كه يك صنعت انيميشن سازي قوي و موفق دارند.

« نيمه‌ابري با احتمال بارش كوفته قلقلي » كه براساس يك قصه قديمي محبوب بچه‌ها ساخته شده درباره ماجراجويي‌هاي چند تا دختر و پسر كوچولوي شيطان است. برخي از رسانه‌هاي گروهي خبر از احتمال توليد قسمت دوم آن مي‌دهند. ولي شركت سوني هنوز به صورت رسمي در اين باره اظهار نظري نكرده است.

«خبرچين!» كمدي سياه جديد مت ديمون با فروش 5/10 ميليون دلاري، در رديف دوم جدول گيشه نمايش نست. استيون سودربرگ كارگردان اين فيلم است.

كمدي «مي‌توانم تمام آن كارهاي بد را خودم انجام دهم» كه هفته قبل صدرنشين جدول هفتگي گيشه فروش بود اين هفته با فروش 10 ميليوني مقام سوم جدول را به خود اختصاص داد.

اين فيلم طي 10 روز اول نمايش به فروش كلي 38 ميليون دلاري دست پيدا كرده است.

«عشق اتفاق مي‌افتد» فيلم جديد ديگر جدول فروش است كه با فروش 8.5 ميليون دلاري در رديف چهارم جدول قرار گرفت جنيفر آنيستن بازيگر اصلي فيلم است.

پنجمين فيلم جدول هم يك كار جديد ديگر به نام «جم جنيفر» است كه با فروش 7 ميليون دلار ياين مقام را گرفت.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
ساخت قسمت چهارم انیمیشن عصر یخبندان


در حالیکه دنياي سينما از موفقيت كلان بين‌المللي انيميشن كامپيوتري «عصر يخي: ظهور دايناسورها» شگفت‌زده شده است. سازندگان آن خبر از ساخت قسمت چهارم این انیمیشن داده اند .

100918061394.jpg

سومين قسمت اين مجموعه انيميشن كمدي و خانوادگي كه اوايل فصل تابستان اكران عمومي شد، در سطح بين‌المللي 690 ميليون دلار فروش كرد و لقب پرفروش‌ترين محصول سينما را در اين فصل به خود اختصاص داد. اين موفقيت بين‌المللي در شرايطي نصيب «عصر يخي 3» شد كه فروش آن در آمريكا و كانادا حدود 190 ميليون دلار بوده است.

موفقيت بالاي فيلم در كشورهاي مختلف جهان، اين سوال را براي اهل سينما مطرح كرده است كه چرا تماشاگران يك چنين استقبال عظيمي از آن كرده‌اند. پل درگارا بديان تحليلگر اقتصادي سينما در اين رابطه مي‌گويد: «مهم‌ترين نكته اين است كه فيلم يك كار انيميشن است و همه جور تماشاچي به ديدن آن رفتند. از سوي ديگر اين فيلم از عناصري مثل كمدي، اكشن، ماجراجويي و حتي خانواده هم بهره گرفت، تا قصه‌اي جذاب را ارائه دهد. در حقيقت اين فيلم با قصه رواني كه دارد، تمام اعضاي خانواده‌ها را به يك اندازه جذب خود كرد.»

واقعيت امر هم همين است، سازندگان «عصر يخي 3» با بهره‌گيري از تمام عناصر موفق دو قسمت قبلي و اضافه كردن چند كاراكتر با نمك جديد به قصه، داستان خود را گسترش داده و وارد مرحله جديدي كردند. در قصه قسمت جديد يك كاراكتر ماجراجو به كمك حيوانات اصلي قصه‌هاي قبلي آمد. حضور چند دايناسور كوچك و بزرگ هم با رنگ و بوي ديگري به قصه اين انيميشن داد. موفقيت كلان «عصر يخي 3» سازندگان آن را بلافاصله به فكر توليد قسمت چهارم آن انداخت، يك گروه 3 نفره مشغول نگارش فيلمنامه قسمت چهارم آن هستند. قرار است يكي دو شخصيت جديد ديگر به ماجراهاي قصه فيلم اضافه شوند.

تهيه‌كنندگاني فيلم گفته‌اند قصد ندارند قصه فيلم را تا زمان نمايش عمومي آن لو بدهند. كار توليد چهارمين قسمت «عصر يخي» از حدود 3 ماه ديگر توليد مي‌شود و تابستان سال 2011 به روي پرده سينماها خواهد رفت. سازندگان فيلم مي‌گويند آن را طوري توليد مي‌كنند كه با طبع و ذائقه تماشاگران بين‌المللي همخواني داشته باشد. «عصر يخي: ظهور دايناسورها» در داخل آمريكا نتوانست موفقيتي در حد «بالا( »انيميشن كمپاني والت‌ديزني)‌ كسب كند. اين انيميشن كه نمايش بين‌المللي خود را به تازگي آغاز كرده است در آمريكاي شمالي حدود 290 ميليون دلار فروش كرده است. با اين رقم فروش، «بالا» موفق‌ترين انيميشن كامپيوتري فصل تابستان سينماي آمريكا شد.


منبع: ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
انیمیشن بالا پرفروش ترین فیلم سینما جهان


عنوان پرفروش‌ترين فيلم هفته‌ سينماي جهان به انيميشن «بالا» محصول كمپاني "ديزني" تعلق گرفت.
انيمشن «بالا» با فروش ‌٣/١٢ ميليون دلار توانست براي دومين هفته‌ متوالي بيشترين فروش را در سينماهاي جهان داشته باشد.
مجموع فروش جهاني اين فيلم از مرز ‌٥٠٠ ميليون دلار گذشت كه آلمان، اتريش و انگليس بيشترين استقبال را از آن داشتند.
فيلم «حرام‌زاده‌هاي عوضي» ساخته‌ «كوئنتين تارانتينو» با نقش‌آفريني «براد پيت» نيز فروش ‌٥/٧ ميليون دلار را از ‌٤١ كشور به‌دست آورد تا مجموع فروش آن به ‌١٢٩ ميليون دلار برسد.
ايتاليا، برزيل، مكزيك، كره‌جنوبي و ژاپن با آغاز اكران اين فيلم از هفته آينده، به فروش آن خواهند افزود.
به گزارش اسكرين‌ديلي، «خيزش كبرا»، انيميشن «جي.فورس» و «عصر يخي ‌‌٣» از ديگر فيلم‌هاي پرفروش سينماهاي جهان در هفته گذشته بودند.


منبع: ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
کریس وج انیمیشن آدم های گیاهی ر ا میسازد


«كريس وج» همكار كارگردان مجموعه فيلم پربيننده «عصر يخي»، يك انيميشن جديد سينمايي را كارگرداني مي‌كند. اين انيميشن كه به صورت كامپيوتري تهيه مي‌شود «آدم‌‌هاي گياهي» نام دارد.

واحد انيميشن كمپاني «فوكس قرن بيستم» كه سه قسمت «عصر يخي» را با همكاري «وج» تهيه كرده، تهيه‌كننده انيميشن جديد او نيز خواهد بود. فوكس اين انيميشن را با همكاري شركت مستقل فيلم‌سازي «بلو اسكاي استوديو» تهيه مي‌كند. اين دو طي چند ماه گذشته بر سر توليد «آدم‌هاي گياهي»، با يكديگر اختلاف شديدي داشتند و بالاخره به اين نتيجه رسيدند كه آن را با مشاركت يكديگر توليد كنند.

«آدم‌هاي گياهي» اقتباسي از قصه مصور و كودكانه «ويليام جويي» به همين نام است. فيلم‌نامه فيلم را جويي با ياري «جيم هارت» مي‌نويسد. هارت قبل از اين فيلم‌نامه انيميشن «روبات‌ها» را -كه توسط وج كارگرداني شده-نوشته است. وی از مدت‌ها قبل علاقمند كارگرداني اين انيميشن بوده است. گفته مي‌شود وي سه سال قبل توليد فيلمي انيميشني از اين قصه را به شركت كامپيوتري «پيكسار» و كمپاني «والت ديزني» پيشنهاد كرده بود. او از دوستان نزديك «جان لستر» انيماتور سرشناس كمپاني والت ديزني است.

در شرايطي كه والت ديزني و پيكسار با علاقه و اشتياق در تدارك امضاي قرارداد با وج بودند، مشخص شد امتياز برگردان سينمايي قصه كتاب جويي به كمپاني فوكش فروخته شده است. قصه كتاب درباره گروهي از مورچه‌ها است كه تلاش مي‌كنند يك باغ را از خطر نابودي نجات دهند. براي اين منظور آن‌ها بايد با يك عنكبوت ملكه (كه كاراكتر شرور قصه است) مبارزه كنند. آن‌ها كه توانايي مبارزه با عنبكوت ملكه را ندارند، از نيروي جادويي آدم‌هاي گياهي كمك مي‌خواهند.

كمپاني فوكس از هم‌اكنون به موفقيت كلان مالي و انتقادي اين انيميشن اطمينان دارد. «عصر يخي» اين كمپاني كه تا به حال در سه قسمت تهيه و توليد شده، در سطح جهاني نزديك 2 ميليارد دلار فروش كرده است. توليد قسمت چهارم اين انيميشن كامپيوتري هم در دستور كار كمپاني فوكس قرار دارد.


منبع: ایرانیان انیمیشن
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا