۵ دانشگاه برتر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

omid2766

New Member
قبل از اینکه چمدان‌های خود را ببندید و به کانادا سفر کنید، بهتر است بدانید چرا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور یک گزینه عالی است. چه به دنبال ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باشید و چه بخواهید تحصیلات خود را ارتقا دهید، در کانادا گزینه‌های فراوانی پیش روی شماست. ما فهرستی از بهترین دانشگاه‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید با دقت بیشتری انتخاب کنید! برای اطلاع از هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس بر روی آن کلیک کنید.

بهترین دانشگاه ها برتر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا.jpg
  1. دانشگاه تورنتو​

    رتبه‌بندی جهانی : ۲۱
    میانگین شهریه: ۳۵,۰۰۰ تا ۶۵,۰۰۰ دلار کانادا
    رشته‌های محبوب کارشناسی ارشد: علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، سیاست عمومی
    فارغ‌التحصیلان برجسته: جان مک‌لوود، مارگارت آتوود، روبرتا بوندار
دانشگاه تورنتو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا شناخته می‌شود و به برنامه‌های پژوهشی قوی و تنوع رشته‌های تحصیلی خود معروف است. این دانشگاه قطعاً یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد است. این دانشگاه یک مؤسسه تحقیقاتی پیشرو است که برنامه‌های محبوب کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. اگرچه اطلاعات دقیقی برای همه رشته‌ها موجود نیست، این دانشگاه در پاییز گذشته ۲۷,۰۰۰ دانشجو را ثبت نام کرده است. دانشگاه تورنتو که در سال ۱۸۲۷ تأسیس شد، اولین دانشگاه دولتی در انتاریو است و افتخار داشتن دو برنده جایزه نوبل، فردریک بنتینگ و لستر بی پیرسون را دارد. بنابراین، اگر قصد دارید در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا و در این دانشگاه تحصیل کنید، بهتر است نرخ پذیرش دانشگاه تورنتو را بررسی کنید.
  1. دانشگاه مک‌گیل​

    رتبه‌بندی جهانی : ۳۰
    میانگین شهریه: ۲۵,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ دلار کانادا
    رشته‌های محبوب کارشناسی ارشد: مدیریت بازرگانی، علوم ارتباطات و اختلالات
    فارغ‌التحصیلان برجسته: جاستین ترودو، دیوید سن-ژاک، جیمز کامرون
دانشگاه مک‌گیل که در سال ۱۸۲۱ تأسیس شده است، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کانادا برای برنامه‌های کارشناسی ارشد است. با تنوع گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی ارشد، شما می‌توانید برنامه‌ای را پیدا کنید که با علایق و اهداف حرفه‌ای‌تان هماهنگ باشد. با توجه به اینکه ۳۰ درصد از جمعیت دانشجویی مک‌گیل از سراسر جهان می‌آیند، این دانشگاه دارای جامعه‌ی قوی از دانشجویان بین‌المللی است. مک‌گیل بیش از ۴۰۰ برنامه‌ی تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد و ۱۲ برنده‌ی جایزه نوبل را در بین فارغ‌التحصیلان خود دارد. علاوه بر این، مک‌گیل میزبان مؤسسه عصب‌شناسی مونترال است که یک مرکز مشهور جهانی برای پژوهش و درمان بیماری‌های مغزی است.
  1. دانشگاه بریتیش کلمبیا​

    رتبه‌بندی جهانی : ۴۸
    میانگین شهریه: ۴۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ دلار کانادا
    رشته‌های محبوب کارشناسی ارشد: مهندسی انرژی پاک، کاردرمانی، سیستم‌های زمین و آب
    فارغ‌التحصیلان برجسته: کریستی کلارک، جویس موری، فیونا پترسون
دانشگاه بریتیش کلمبیا که در شهر زیبای ونکوور قرار دارد، گزینه‌ای عالی برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیلات جامع و همه‌جانبه هستند. با پردیسی زیبا و برنامه‌های نوآورانه، این دانشگاه یکی از برترین انتخاب‌ها برای دانشجویان در سراسر جهان است. این دانشگاه ۵۰۰ برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد که شامل رشته‌های مهندسی، بهداشت عمومی و بسیاری دیگر می‌شود. دروس ارائه‌شده بر پژوهش‌های پیشرفته تمرکز دارند تا به تحقیقات اصیل در این حوزه‌ها کمک کنند. با بیش از ۲۸ درصد از جمعیت دانشجویی که از کشورهای دیگر آمده‌اند، دانشگاه بریتیش کلمبیا پیشروی جهانی در زمینه پژوهش است و دانشمندان برتر دنیا را به خود جذب می‌کند.
  1. دانشگاه مونترآل​

    رتبه‌بندی جهانی ۴۸
    میانگین شهریه: ۲۲,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ دلار کانادا
    رشته‌های محبوب کارشناسی ارشد: علوم داده، آموزش، مدیریت بازرگانی
    فارغ‌التحصیلان برجسته: لئونارد کوهن، پیر آرکان، لوئیس فیلیون
دانشگاه مونترآل که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا است، به برنامه‌های نوآورانه و تمرکز قوی بر پژوهش معروف است. با داشتن مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌های کارشناسی ارشد، می‌توانید برنامه‌ای را پیدا کنید که با علایق و اهداف حرفه‌ای شما هماهنگ باشد. دانشگاه مونترآل یکی از بهترین دانشگاه‌ها در مونترآل است و شهرت برجسته آن، از اساتید و پژوهشگران برجسته‌ای برخوردار است. همچنین، پردیس زیبای این دانشگاه که بر روی کوه رویال قرار دارد، بسیاری را ترغیب به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا می‌کند!
  1. دانشگاه آلبرتا​

    رتبه‌بندی جهانی ۱۱۱
    میانگین شهریه: ۲۰,۰۰۰ تا ۴۵,۰۰۰ دلار کانادا
    رشته‌های محبوب: علوم محیط‌زیست، علوم کامپیوتر، مهندسی
    فارغ‌التحصیلان برجسته: فیونا پترسون، ریچل ناتلی، پرم واتسا
دانشگاه آلبرتا که در شهر ادمونتون واقع شده است، یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویانی است که می‌خواهند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند. این دانشگاه با تمرکز قوی بر پژوهش، به برنامه‌های نوآورانه و اساتید برجسته بین‌المللی خود شهرت دارد. دانشگاه آلبرتا بیش از ۲۰۰ برنامه کارشناسی ارشد در کانادا ارائه می‌دهد که برای تحقق اهداف تحصیلی شما بسیار مناسب هستند. علاوه بر این، دانشگاه آلبرتا در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها، شهریه‌های رقابتی‌تری را ارائه می‌دهد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا