یک مثال جالب.یک search با قابلیت نشان دادن درصد و نام فایل درحال جستجو

همانطور که میدانید سرچ م م بی به صورت یک پارچه و بدون تغییر اعمال میشه.این مثال نشون میده چی جوری میشه درصد ونام فایل در حال جستجو به سریعترین صورت نشان داده بشه.نظر بدید.لطفا.
مثال
 

silvercover

کاربر متخصص
به نظر بنده بهتر و شایسته تر این هست که شما سرس مثال رو در اختیار کاربرا قرار بدین. هر چه قدر هم که این کار خوب باشه وقتی دیگران نتونن استفاده کنن چه سودی داره؟

سپاس.
 

rabert

Member
سلام مرد بزرگ! خوبی شما؟

خوبه.. زحمت کشیدی..

ولی نشون نمی ده فایلهای در حال سرچ رو (اگه اشتباه نکنم) فقط نهایتا دونه به دونه ، پیدا شده ها رو لیست می کنه..
دوما" چطوری شما لودینگ گذاشتی باسش در حالی که نمی شه آمار کل فایلهایی که قراره پیدا شن رو از همون اول داشت (یه چیز محال) من تا حالا ندیدم سرچ هم لودینگ داشته باشه!!!!!!

اگه برات زحمتی نیست.. حالا که توو کار سرچ هستی می تونی یه سری هم به اینجا بزنی و یه جواب درسو درمون بدون..
(بقیه هم یه زحمتی به خودشون بدن بد نیستا.. حالا به خاطر همین عبارت نبندین مارو!!!!!!!!!!!!!!)

http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=94272

البته حاج سامان زحمت کشید جواب داد ولی زیاد به دلم نچسبید.. خواهشا شما مطلبو درس بخون بعد یه جواب باحال بده، عشقی!

ای ول داری داداش کوچولو..
 
توضیح

سلام مرد بزرگتر! تو هم زحمت کشیدی.
چند تا نکته در مورد این مثال بود که باید توضیح بدم.خودت بهتر میدونی که در زمان سرچ ام ام یی هر فایلی که پیدا میشه با پدش توی اینترنال لیست قرار میگیره(البته به طور همزمان)این کار به صورت خیلی سریع انجام میشه که به خاطر اسکریپت نویسی قوی ارتباط مستقیمشه.بسته به سیستم بیش از 10000 فایل در ثانیه. البته اگه به برنامه درزمان سرچ بار اضافی تحمیل نکنیم(میتونی یک cbk_numinlist اضافه کنی ببینی چی میشه)درست میگی حالا برنامه مییاد به قول تو از بین سریع پیدا شده ها فایلهای مورد نظرمونو پیدا میکه.دقیقا مثل این میمونه که فهرست یه کتاب رو برای پیدا کردن یه مطلب به کار ببری.شاید بگی خوب این چه کاریه.از همون اول سرچ فایل میزنیم وبعد توی یه لیست add میکنیم.برای تعداد فایل کم حرفت قبول اما یه نکته رو نباید فراموش کنیم و اون ارتباط با کاربره. من و مطمعنا خیلیای دیگه ترجیح میدیم تو این جور موارد به جای خیره شدن به یه ساعت شنی که معلوم نیست کی عادی میشه چند ثانیه بیشتر صبر کنیم و بجاش به یه درصدبار نگاه کنیم.البته باید بگم که این روش(نگاه سطحی به اطلاعات موجود و استفاده ازنتایج اون در پیمایش عمقی)یه روش عادی توی خیلی نرمافزارها {چیزها} ست.برای مثال اگه یه تعداد زیادی فایلو توی ویستا کپی پیست کنی میبینی که اولش زمان زیادی قبل از شروع طول میکشه و توی اون زمان این واژه رو مینویسه:calculating data یا خیلی نرمافزارای دیگه.که این زمان صرف شناخت تعداد نوع سایز مسیرمغصد از لحاظ داشتن فضای کافی وخیلی چیزایه دیگس.جالبتر اینه که چندین برابر زمان پردازش اینا صرف مباحث گرافیکی میشه که تنها دلیل وجودش کاربری سادس.
دوما گفتی تا حالا سرچی ندیدی که درصد بزنه.ولی مثلما ویروس کشها یا نرم افزارهای پاک کننده رجیستری رو دیدی!!!حالا میتونی به من بگی وقتی یه درایو توی یه انتی ویروس سرچ میزنی اون که تعداد فایلها رو از اول نمیدونه پس این پروگرس بارو از کجا میاره؟جوابش خیلی سادس.اونم دقیقا چند ثانیه اولو به شمارش وشناخت نوع فایلا اختصاص میده.پس دیدیم این مثال اینقدراهم که فکر میکنی خندهدار نیست.درکل از انتقاد خوبت ممنونم.
 

rabert

Member
سلام پسر جان! خوبی ؟

بی خود نیست بهت گفتم مرد بزرگ.. به هر کی که داره این مباحثو دنبال می کنه هم می گم کههههههههه..

این پسره آخرش یه کاری می کنه!!

اما در مورد کل کل این مبحث باست بگم که مطلبو درس بخون حاجی..
آنتی ویروسهایی که تو می فرمایین (فرمودی).. از میون فایلهایی که آمارشون هم به طور دقیق موجود هست می خوان دنبال ویروس بگردن.. پس می تونن بگن که کی کارشون تموم می شه که البته این هم دقیقا زمانش معلوم نمی کنه (به خاطر توان سیستم) ولی خب درصداش کاملا معلوم میشه.. این یه مورد..

دوم اینکه.. باز هم میگم به هیچ وجه نمیشه مثلا" لودینگ درصدی باسه سرچ گذاشت که درصد واقعی پیشرفت کار رو نشون بده چه رسد به زمان باقیمانده و از این حرفا که اصلا" صحبت من رو زمان نیست (چون زمان ربط به توان سیستم داره) پس حاجی جان!! این که گفتی ارتباط برقرار کردن با کاربر راحتر میشه اینطوری هر چند اگه چند درصد این ورو انور بشه حرف کاملا" به جا و منطقی ای هست.. به خاطر همین هم بهت می گم ای ول داری پسر..

بعدش هم .. ظاهرا" تازه (نه خیلی تازه) تشریف آوردین اینجا!!! پس باید بگم خوش اومدی کوچولو..

من مطمئنم تو یه کاری می کنی.. پس سعی خودتو کن.. بهت قول می دم اینقدر سوال ازت بپرسم که مجبور شی اسمتو عوض کنی.. (منظور اسمت توو این خونرو می گم) از طرز صحبت کردنات هم خوشم میاد.. خیلی باحالی!

در یه کلام.. خیلی چاکریم...................
 
آخرین ویرایش:

splinter cell

Well-Known Member
بعدش هم .. ظاهرا" تازه (نه خیلی تازه) تشریف آوردین اینجا!!! پس باید بگم خوش اومدی کوچولو.
امان از این دوستمون علی عابدیان و این ادبیات منحصر به فردش!
به نظر این حقیر کوچکی و بزرگی کاربران (البته به قول شما که بعضی رو کوچولو و بعضی رو پدر بزرگ میخونید!)به تقدم وتاخر وردودشون به انجمن نیست.چرا که خیلی از قدیمیها هستند که عقربه شون رو یک ساعت گیر کرده و درجا میزنند و بعضی از همین کوچولوها توی مدت کوتاهی که وارد شدند قدمهای بزرگی برداشتن و خیرشون به خیلی ها رسیده!(البته در حد خودشون خیلی هم زیاده).پس بهتره این تقسیم بندی های ذهنی رو بذاریم کنار و همه همدیگر رو دوست عزیز بخونیم.فکر کنم این خیلی جالب تر باشه!دوستدار شما!
 

silvercover

کاربر متخصص
برای اینکه فایل های مورد پردازش تعدادشون در دسترس باشه تا بشه براشون درصد پیشرفت گذاشت باید از قبل نمایه سازی ( Index ) بشن. هر برنامه ای که این کار رو بکنه می تونه از نوار پیشرفت استفاده کنه. توی ویندوز هم همچین سرویسی با نام Indexing Service وجود داره. از این سرویس بیشتر و بهتر توی ویندوز ویستا بهره گرفته شده به نوعی که در شروع نصب و روز آغازین اقدام به نمایه گذاری می کنه و در زمان های لازم این عمل رو پیگیری میکنه تا نمایه ای به هنگام شده داشته باشه.

حالا اگر نوار پیشرفت درصدی برای عملیات جستجو گذاشته بشه به این معنا خواهد بود که هر لحظه سیستم چقدر از فایل ها و پوشه ها رو مورد جستجو قرار داده. این به این معنا نیست که چقدر فایل پیدا شده و خواهد شد.

***
گفتار شما آقای rabert اصلا پسندیده نیست. اگر قرار بر خطاب کردن دیگران با عباراتی این چنینی باشه که ذهن بنده به خوبی من رو برای خطاب قرار دادن شما یاری می کنه. بارها به شما تذکر داده شده و این بار اول شما نیست. لطفا خود دار تر باشین و از شلوغ بازی پرهیز کنین. در غیر اینصورت به هیچ وجه با شما تعارف نخواهم داشت.
 
ببینم تو خسته نمی شی هفته ای یه بار این فرمای عضویت و از اول پر میکنی؟
در کل باید بگم که من همچین عضو جدیدی نیست ونزدیک یه سالی هست که عضوم.ولی این وسط پنج شیش ماهی وقت نکردم حتی یه سر بزنم.اینم که میبینی مثلا فایل exe رو به جای سورس گذاشتم دلیلش همینه.ثانیا اینکه {به جد عرض میکنم که تنها دلیلی که اینجام یاد گرفتنه}
درضمن فکر کنم این پست یه مقدار هرز رفته واسه همین یه سوال مطرح میکنم وچون فکر میکنم سوالم زیادی تکراری تاپیک جدید نمیزنم :
حتما همتون با برنامه autoplay media stdio کار کردید {که البته به نظر من رقیب امامبیه}یکی از اسکریپتای جالب اون zip extract که برای extract کردن یه فایل زیپ به کار میره.حتی این قابلیت و داره که با دادن پسورد فایل زیپ فایلو باز کنه.حالا می خواستم بدونم در ام ام بی چنین پلاگی هست{با قابلیت گفته شده}که فکر کنم باشه تو بخش پلاگها یه نمونه دیدم ولی فکر کنم لینکش خرابه اگه کسی اونه داره یا این توضیحی برای این سوال لازمه ممنون میشم بذاره.در ضمن هر چی گشتم soundfx رو پیدا نکردم اگه میشه فقطsoundfx.dllبرام بذارید.
 

blue_rays

Member
جواب

فكر كنم بايد يه تاپيك جداگانه ايجاد ميكردين.
ولي با اجازه مدير سايت همين جا جواب ميدم. ولي از اين به بعد براي حفظ نظم مطالب انجمن اين كارو انجام بدين هرچند سوال تكراريه. من قبلآ با اون نرم افزار كار مي كردم و ورژن هاي مختلفش رو دارم. به نظر من كار با اون در بعضي موارد راحت تره ولي به قدرتمندي و انعطاف پذيري ام ام بي نيست و در واقع اصلآ رقيبي براي ام ام بي حساب نميشه:-?. در مورد فايل هاي زيپ بايد بگم پلاگين هاي زيادي از جمله پلاگي وجود داره. حتي آقاي سيلور كاور يه مثال همه كاره در مورد اين فايل ها و فايل هاي رار و اس اف ايكس ساختن كه در مورد فايل هاي رار قابليت اكستراكت يك فايل با اسم يا پسوند خاص از آرشيو و همين طور آپديت آرشيو هم وجود داره. اينو تو انجمن سرچ كنين:

Rar-Zip-sfx it

براي اون پلاگين هم تو بخش پلاگين سرچ كنين.

:D
 
آخرین ویرایش:

rabert

Member
سلام بچه ها..

من به هیچ وجه قصد توهین به این دوست گل و بلبل و سنبلم نداشتم.. شما مثه اینکه اهل حال نیستینا!!! ای بابا!
من به آدمایی اینطوری می گم که خیلی خیلی خیلی خیلی ازشون خوشم بیاد..
منظور من از کوچولو هیچ چیز بدی نبود تازه اونایی که باحالن می فهمن که کوچولوی اینطوری یعنی کینگ آف مولتی مدیا بیلدر!!!

حالا اگه نمیوفته براتون خب مشکل من نیست.. دیگه ..
(ferikoohkan ) پسر جان باید بگم ندیده و نشنیده ازت ، عاشقت شدم.. اگه دیدی که 100 نفر دوست دارن بدون یکیشون منم، اگه دیدی 10 نفر دوست دارن بدون بازم یکیشون منم، اگه دید فقط یه نفر دوست داره بدون اون یه نفر منم، و اگه دیدی که هیچکی دوست نداره بدون که علی عابدیان مرده!!!!!! بعدش هم به حرفای اینطوری بر و بچ زیادی گیر نداره
من معذرت می خوام ازت اگه ناراحت شدی.. من خواستم یه حالی کرده باشی.. ای بابا!

جناب دوستان ارجمند سیلور و غیره حالا چرا شما ها شلوغش می کنین! دوست دارین اینجا سوت و کور و بی روح بشه..

باشه دیگه هیچی نمی گم فقط کار خودمو می کنم.. خوبه اینطوری.. شما ها هم حال آدمو می گیرین...ااااااااااااااااااااااااااااااه

حالا که اینطوریا شد.. مجبورم یه پروژه به این انجمن اضافه کنم.. شماها آدمو به چه کارایی وادار می کنید.. حالا منتظر باشید فلا".........

بر می گردم.. حتما" و پروژه رو می ندازم همینجا...... یعنی توو همین مبحث.....
 
آخرین ویرایش:

rabert

Member
اول اینکه من هر هفته فرم پر نمی کنم.. جیگگر!! یه نگاهی بندازی می بینی که این اکانتمو از قدیما داشتم.. تقریبان 4 سال پیش..
حالا بی خیال..

دوما" هم این هم لینک فایلهایی که خواسته بودی.. فدات شم!!

دو تا دونه توو بند و بساط ما بود گفتم باست لینک بدم.. امیدوارم که بدردت بخوره..

plugy.rar

plugyzip.rar

خوش بگذره..
اما منتظر پروژه باشینا.. همینجا همین مکان.. یادتون نره..
 
آخرین ویرایش:

rabert

Member
شرمنده اینم یه فایل دیگه که خواسته بودی.. اولش متوجه این نشده بودم..

بگیر عزیز.. نوش جونت!!!

SoundFX.dll
 
آخرین ویرایش:
باید بگم که از همون اولش م ما از حرفات ناراحت نشیدیم.
از همون اولم بوی صمیمیت تو حرفات معلوم بود و هرکسی پستو میخوند میفهمید.بدی این نوشته ها هم همین که هزار جور با هزار لحن میشه خوندشون.ولی در کل ما هم اهل حالیم دادا.لحن نوشته های ما هم مث مال خودته ناداحتی گلایه این جور حرفا توش جا نداره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا