یک آموزشگاه نقاشی چه ویژگیهایی باید داشته باشد

teacherart

New Member
کلاسها و آموزشگاه های هنری، مخصوصا کلاسهای نقاشی، این روز ها طرفداران و مراجعه کنندگان خاص خود را داراست. بسیاری از ما اوغات فراغت خود را ترجیح میدهیم در آموزشگاه ها به یاد گرفتن و تعلیم فن و حرفه ای خاص بپردازیم.در این میان کلاسهای نقاشی این روزها طالب خاص خود را داراست. چنانچه شما نیز مایل به گذراندن دوره در این آموزشگا ها هستید، میتوانید با ما در خواندن این متن همراه باشید تا در انتخاب آموزشگاه مورد نظر دقیق تر و بهتر عمل نمایید.
یک آموزشگاه در نگاه نخست میبایست دارای دو مولفه اساسی باشد. یکی برخورداری از استاد باتجربه و کارکشته و دوم فضا و امکانات مناسب .
مخصوصا برای یک آموزشگاه و کلاس نقاشی این خیلی مهم است که استاد مربوطه داری تجربه کافی هم در تدریس و هم در تسلط فنی و تکنیکی بر هنر نقاشی و طراحی باشد. در بسیاری از این مراکز، اساتید و معلمین به تدریس طراحی و نقاشی مشغولند. اما این خیلی مهم است که این اساتید، علاوه بر حرفه تدریس، خود یک هنرمند و آرتیست هم باشند. معلم و استادی که علاوه بر معلمی، خودش هم دستی بکار داشته و در رزومه اش نمایشگاه و مصاحبه و سایر فعالیتهای هنری و فرهنگی را دارا باشد، میتواند انتخاب بهتری برای به سکان گرفتن کشتی آموزش هنر باشد.

icarusartcenter.jpg


مولفه دوم، فضا و امکانات مناسب در آموزشگاه. علاوه بر سرمایش و گرمایش و امکانات پذیرش هنرجو، خصوصا برای کلاس نقاشی، نور کافی و شرایط نوری مناسب از اهم واجبات است. رنگها در شرایط نوری مختلف تغییر کرده و بخاطر همین، یک کلاس نقاشی میبایست از نور کافی و استاندارد برخوردار باشد. سایر امکانات هم مانند میز، مدل، امکانات صوتی تصویری و غیره نیز میتواند جزو امتیازات آموزشگاه محسوب گردد.
اما مسئله دیگری که نمیتوان گفت مهم نیست، مسئله تعداد هنر آموزان در هر کلاس میباشد. تعداد زیاد هنر جو در یک کلاس، عملا از کارایی استاد کاسته و امکان رسیدگی و بررسی کار هر هنرجو را از استار سلب مینماید. آموزشگاه هایی که تعداد هنرجویان در هر کلاس را در حد استاندارد نگاه داشته و برای وقت و هزینه هنرجو، ارزش قائل میشوند، یقینا آموزشگاه های مناسبتری برای انتخاب کردن میباشند.
منبع: آموزشگاه نقاشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا