JavaScript از رویدادهای دلخواه پشتیبانی میکنه، اما نه به اینصورت که اگر در متغیر تغییری ایجاد شد، رویداد فراخونی بشه.
در لینکهای زیر میتونید اطلاعاتی در این مورد کسب کنید.
https://developer.mozilla.org/en/DOM/document.createEvent
https://developer.mozilla.org/en/DOM/element.dispatchEvent
همچنین شما میتونید رفتار رویدادها رو برای اشیاء خودتون شبیه سازی کنید، که در ساده ترین حالت در کدها زیر پیاده سازی شده. (دقت کنید برای اشیاء، این کدها قرار نیست رویدادهای موس رو شبیه سازی کنه. برای اینکار از روشهای بالا استفاده کنید.)
[jss]
function cEvent() {
var eve = [];
return {
addEvent: function(name, cb) {
eve[name] = cb;
},
eventCall: function(name) {
eve[name]();
}
};
};
// sample of usage
var a = cEvent();
a.addEvent('e1', function() {alert(1);});
a.addEvent('e3', function() {alert(3);});
a.addEvent('e7', function() {alert(7);});
document.onclick = function() {
// now calling an custom event
a.eventCall('e3');
a.eventCall('e7');
}
[/jss]