گوگل درهای کتاب خانه خود را باز کرد

Parham

Well-Known Member
گوگل اولین نمایش از سرویس کتابخانه آنلاین یا Google Print خود را برای استفاده عمومی برروی اینترنت قرار داد، در این سرویس استفاده کنندگان قادر خواهند بود در این سرویس کاربران قادر خواهند بود به جستجوی کتاب ها بر اساس لغات کلیدی بپردازند و کتاب ها را به صورت آنلاین مشاهده و با داشتن یک حساب در گوگل آنرا بخوانند ، اما نکته ای که در اینجا مطرح می شود این است که گوگل قانون کپی‌ رایت را چگونه حل خواهد کرد ؟
گوگل در حدود یک سال پیش در مورد این سیستم اطلاعاتی‌ را داده و به معرفی این سیستم پرداخته بود که به دلیل بروز مشکلات از لحاظ قوانین کپی‌ رایت از طرف ناشران و منتشران دچار مشکل شد.
Adam Mathes یکی از مدیران سرویس های گوگل درمورد این سرویس می گوید : " بسیاری ازکتابخانه ها در دنیا دارای منابع مفیدی از اطلاعات می باشند که به علت در دسترس نبودن ، در واقع بدون استفاده می باشند. که یکی‌ از اهداف گوگل، تغییر این سیستم است و آنها به این امید هستند که با همکاری چند دانشگاه اصلی‌ آمریکا این سرویس را گسترش دهند."
درحال حاضر دانشگاه های Stanford، هاوارد ، میشیگان و کتابخانه عمومی نیویورک آمادگی خود را برای همکاری دراین سیستم اعلام نموده اند .
در قدم اول، گوگل کتاب هایی‌ که دیگر تجدید چاپ نمی شوند و یا دارای قانون کپی‌ رایت نیستند را در سیستم قرار خواهد داد که به مرور زمان این سیستم گسترش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر کتاب هایی‌ در مورد جنگ های غیر نظامی‌ در آمریکا و کتب دولتی‌ اولین کتابهایی‌ هستند در این سیستم قابل دسترسی‌ می باشند.

مشاهده : Google Print
منبع خبر : دنیای IT
 

جدیدترین ارسال ها

بالا