گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشه‌ای توسط منتال ری

.:. soroosh .:.

Active Member
ior بستگی به جنس شیشه داره .
اما معمولا بین 1.3 الی 1.64 هست . که این 1.64 برای شیشه های کاملا براق و شفاف به کار میره .
از این بالاتر برای الماس استفاده میشه .
و از این پایین تر برای پلاستیک و ...
والا الان من رو همون لامپ گیر کردم .

علی آقا میشه یک وایر از اون لامپ که مکان نورها هم دیده بشه برام بزاری ؟
و اینکه از چه متریالی برای شیشه استفاده کردید ؟
و هم اینکه تنظیما bdrf را هم بگید .
تشکر .
 

.:. soroosh .:.

Active Member
الان این دو تا رندر را ببینید .
فرق چندانی با هم ندارن .
اولی رندر با شیشه یک لایه هست .

attachment.php


و دومی رندر با شیشه دو لایه .

attachment.php


البته این را هم بگم که فقط سمت چپ آبجکت نور دارم .

حالا این چیه رندر کرده ؟!!! اینهمه رفلکت اضافه برای چیه آخه ؟!!!
ای خداااااااا....
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    12.4 کیلوبایت · بازدیدها: 41
  • 2.jpg
    2.jpg
    12.9 کیلوبایت · بازدیدها: 41
سروش جان من حرفی ندارم اگه بخوای میذارم !
ولی معمای حل شده که دیگه به درد تمرین نمیخوره ! نه ؟
فقط 2 تا راهنمایی میکنم که باید بتونی باهاش مشکلتو حل کنی .
اول اینکه فکر نکن حتما نور هات و یا همون چیزایی که برا رفلکت روی سطح لامپ استفاده میکنی حتما باید کنار لامپ باشه . ببین کجا بذاریش بیشتر به اون چیزی که میخوای میرسی .
بعد هم اینکه به لامپت باید بگی فقط اون جاهایی بهت رفلکت بده که با دید دوربین زاویه 90حدود درجه میسازه . همین !
حالا ببین میتونی کاریش کنی یا من وایر بذارم . ؟
تنظیمات bdrf رو دست کاری نکردم .
 

Sherlock_Holmes

Active Member
بچه ها این تاپیک رو یه مدت بعنوان مبحث مهم قرار میدم تا دوستان دیگه هم مطالعه و استفاده کنند...

از دوستان خوب Moralist-Boy و مخصوصا masoud_warcraft و .:. soroosh .:. به خاطر بحثهای خوب و غنی که همیشه در این بخش ایجاد میکنن هم تشکر میکنم...
 

.:. soroosh .:.

Active Member
اول از جناب Sherlock_Holmes عزیز تشکر میکنم بابت لطفشون به این تاپیک .

علی آقا نیاز نیست تشکر .
مشکل را متوجه شدم از کجاست . البته با کمک شما .
مشکل از همون bdrf بود .
رو حالت عادی برای زاویه 0 درجه هم انعکاس 0.2 داشت که این و برابر با صفر قراردادم .
فعلا مشکل تا حدودی حل شده .
یک مشکل دیگه دارم با بالای لامپ که اگه حل نشد باز مزاحم میشم و ...
 

davoodice

Well-Known Member
فراموش نکنیم ماده های شیشه هیچ وقت در فضای بدون محیط جالب نمیشن پیشنهاد می کنم از تکنیک image base lighting استفاده کنید
 

.:. soroosh .:.

Active Member
البته دوست عزیز نه هیچ وقت ...
پس عکاسی صنعتی و نورپردازی حرفه ای چه نقشی داره ؟!
عکاسی از شیشه به صورت زیبا و ... خودش برای خودش مقوله ای داره و کلی کلاس کاری ....
 

masadaynaka

Member
سروش خان face normal چک کردی؟
می دونی تمام نرمالا باید به سمت خارج از face باشن؟ D:
 
سروش کاش نتیجه ای رو که با تغییر bdrf بدست آوردی رو میذاشتی .
میخوام ببینم یه راهنمایی دیگه بکنم یا نه ؟
:D
 

.:. soroosh .:.

Active Member
سروش خان face normal چک کردی؟
می دونی تمام نرمالا باید به سمت خارج از face باشن؟ d:

بله دوست عزیز . نورمالها را هم چک کردم مشکلی نداشت .

سروش کاش نتیجه ای رو که با تغییر bdrf بدست آوردی رو میذاشتی .
میخوام ببینم یه راهنمایی دیگه بکنم یا نه ؟
:d

چشم میزارم .
اما یه مقداری این دو روز درگیرم خیلی شدید . هم خودم و هم سیستم البته درگیره .
سعی میکنم اگر این بین فرصتی بود یه رندر بگیرم و بزارم و الی میبخشید دیگه با کمی تاخیر مجبور میشم ....
تشکر از لطفت .
 
با درود و سلام به دوستان خوبم
متشکرم از اینکه بحث های سودمندی رو توی همچین تاپیک هایی شروع می کنید برای من که خیلی سودمند بود.
تشکر ویژه از دوست خوبم سروش جان
سوال من این هست که من با میا متریال ایکس جلوه شیشه رو ایجاد کردم و اون رو روی یک گوی امتحان کردم توی فضایی که دو رنگ هست
به نظر رندرش درسته (هر چند بازم باهاش حال نکردم) اما فرض کنید که زمین ما با طرح چوب باشه رندری که من گرفتم این هست
نمیدونم چرا رفلکت چوب بالای گوی و رفلکت بدنه و سقف پایین افتاده
آیا باید همین طوری باشه (به نظر طبیعی نمیاد)
ممنون میشم اگر راهنماییم کنید
----------------------------------------------------
سادگی نهایت پیچیدگی است. لئوناردو داوینچی
 

پیوست ها

  • A.jpg
    A.jpg
    15.2 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • B.jpg
    B.jpg
    36.1 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • Setting.jpg
    Setting.jpg
    42.9 کیلوبایت · بازدیدها: 4

.:. soroosh .:.

Active Member
درود .
دوست عزیز :
این گوی شما به دلیل یک لایه بودن جسمی تو پر به حساب میاد .
و این انعکاس نیز برای چنین جسمی کاملا درست میباشد .

شما در حالت طبیعی زمانی که یک گوی را جلوی چشمتون بگیرید تصویر رو به رو را درون گوی به صورت واژگون میبینید که در اینجا هم دقیقا همین اتفاق رخ داده است .
 

.:. soroosh .:.

Active Member
همونطور که گفتم این انعکاس کاملا درسته و مشکلی نداره .
شما باید ببینید جسمی که دارید استفاده میکنید میخواید تو خالی باشه یا تو پر ؟
چون هر کدوم انعکاس خاص خودش را داره .
میتونید دو لایه هم درست کنید و با هم مقایسه کنید تا راحت تر متوجه منظورم بشید .
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خوب شده دوست عزیز .
اما فکر میکنم تنظیمات متریال هنوز مشکل داره .
اون شفافیت لازم برای آب را نداره .
البته شاید هم مربوط به نورپردازی باشه .
 

davoodice

Well-Known Member
با درود و سلام به دوستان خوبم
متشکرم از اینکه بحث های سودمندی رو توی همچین تاپیک هایی شروع می کنید برای من که خیلی سودمند بود.
تشکر ویژه از دوست خوبم سروش جان
سوال من این هست که من با میا متریال ایکس جلوه شیشه رو ایجاد کردم و اون رو روی یک گوی امتحان کردم توی فضایی که دو رنگ هست
به نظر رندرش درسته (هر چند بازم باهاش حال نکردم) اما فرض کنید که زمین ما با طرح چوب باشه رندری که من گرفتم این هست
نمیدونم چرا رفلکت چوب بالای گوی و رفلکت بدنه و سقف پایین افتاده
آیا باید همین طوری باشه (به نظر طبیعی نمیاد)
ممنون میشم اگر راهنماییم کنید
----------------------------------------------------
سادگی نهایت پیچیدگی است. لئوناردو داوینچی

باید بگم این جلوه حاصل از انعکاس نیست (reflect) بلکه در اثر انکسار (refract) به وجود میاد و طبق گفته سروش کاملا درسته.
 

mosi01

New Member
همه این مطالب که در مورد 3dmax
لطفا اگه میشه در مورد maya هم بزارید
 

.:. soroosh .:.

Active Member
دوست عزیز :
در مورد مایا هم هست .
اکثر مباحثی که در این تاپیک شد راجع به مایا بود و کلا مباحثی بود که بین مکس و مایا ثابت هست و ...
شما هم اگر جای خاصی سوالی دارید که اینجا مطرح نشده میتونید بپرسید و حتما پاسخ میگیرید .
موفق باشید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا