SajjadKhati
کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
اون چیزی که بر می گردونه نوع داده اش کلاس ئه و مقداری که بر می گردونه تو کد Property مشخص میشه، در کد نوشته ام return this، یعنی مشخصه Member خود شیء c رو بر می گردونه.
مثالی که زدم صرفا برای مشخص کردن همون موضوعی بود که بهش اشاره کردید، این بهم پیوستگی اشیاء در زبان های شی گرایی کد نویسی رو ساده می کنه، دیگه لازم نمیشه که پس از بدست آوردن هر خروجی میانی مجبور
به ساختن یک متغیر برای ذخیره کردنش بشویم.
ممنون ولی من قضیه ی برگردوندن یک کلاس رو متوجه نشدم . نه اینکه ندونم برگردوندن کلاس یعنی چه . میدونم ولی خوب که چی؟
مثلا ما وقتی مقدار عدد رو برمیگردونیم ، بعدا ازش استفاده و فراخونی میکنیم ولی وقتی کلاسی برگردونده میشه مثل کد بالا ، دوباره به خودش اشاره میکنه و فرقی نداره با فراخونی و یا ایجاد شی معمولی از کلاس
---------------------
بعد اینکه من اگه نوع یک داده (متغییر یا آرایه یا نوع بازگشتی یک تابع و ...) رو بخوام بگیرم ، از چه متد یا پروپرتی ای باید استفاده کنم؟ مثلا میخوام یه آرایه یا عضوی از یک آرایه رو بدم و نوع بازگشتی اون رو برگردونه؟
این رو فهمیدم . هر شی و داده ای ، متد اکستنشن GetType() داره که از نوع داده ای type یا همون کلاس type هست که نوع داده ای یا کلاس نوع داده ای شی مورد نظر را برمیگردونه
--------------------
یک سئوال دیگه اینکه توی راهنمای intelicence ما از کجا بفهمیم یک چیز رو ، به شی اش اشاره میکنه یا یه کلاس اش؟ یعنی ما باید شی ایجاد شده از اون کلاس رو که توی راهنماش گفت بنویسیم و بعد نقطه بزاریم یا کلاس شو باید بنویسیم و بعد نقطه بزاریم؟
---------------------
کد:button2.Location = new Point(10, 10);
من آخر متوجه نشدم چرا موقع استفاده از location باید کلاس point رو new کنیم؟ چرا بقیه رو new نمیکنیم؟
چرا مثلا مثل بقیه برای مقداردهی X نباید این طور نوشت؟ و چرا مشکل داره؟ :
کد:
button1.Location.X = 100;
آخرین ویرایش: