گزارش همایش شیرخوارگان حسینی

Alasghar

New Member
گزارش همایش شیرخوارگان حسینی و بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) در سال 1385ش

به نام خدای حسين

به نام لاله‌های پرپر کرب و بلا

همزمان با ششمين روز از دهه نخست محرم‌ الحرام 1428 هـ.ق (6 بهمن 1385ش) 24 ژانویه 2007م , مصادف با اولین جمعه عاشورا که «روز جهانی حضرت علی اصغر (س)» در چارچوب آيينهاي عزاداري سالار شهيدان همايش شيرخوارگان حسيني در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد.

به همين مناسبت امروز آيين همايش شيرخواران حسيني در مصلاي نماز جمعه كرج برگزار شد.

در اين همايش باشكوه دهها مادر به همراه كودكان شيرخوار خود با حضور در مصلاي كرج در سوگ شهادت امام حسين(ع) و طفل شش ماهه‌اش حضرت علي‌اصغر(ع) اشك ماتم ريختند.

همچنين اين مادران پس از آيين معنوي با حضور در گلزار چهار شهيد گمنام دفاع مقدس در محوطه مصلاي نماز جمعه، ضمن قرائت فاتحه با آرمانهاي والاي شهدا تجديد ميثاق كردند.

اين آيين با همكاري شهرداري كرج و ستاد نماز جمعه كرج برگزار شد.

در همين چارچوب مراسم شيرخوارگان حسيني و همراهان حضرت علي‌اصغر(ع) در سالن ورزشي ‪ ۲۲بهمن شهر اراك نيز برگزار شد.

در اين مراسم معنوي بيش از سه هزار كودك شيرخوار همراه مادرانشان در سوگ شهادت حضرت علي‌اصغر(ع) با مادر اين حضرت هم ناله شدند

يكي از روحانيان اراك نيز در اين مراسم طي سخناني به تشريح ابعاد مصيبت و سختي‌هاي كاروان كربلا پرداخت.

طي آيين مشابهي در سمنان نيز صدها نفر از كودكان شيرخوار و مادران آنها به همت هيئت عاشقان ولايت رزمندگان اسلام سمنان در حسينيه فرماندهي انتظامي اين استان گردهم آمدند.

در اين آيين معنوي و آكنده از شور حسيني در حالي كه شيرخواران همراه با مادرانشان لباسهاي سبز بر تن و پيشاني بندهايي منقش به "يا علي‌اصغر و يا ابا عبدالحسين" بر پيشاني داشتند، ياد و خاطره شيرخواره سالار شهيدان حضرت علي‌اصغر(ع) را گرامي داشته شد.

همچنين دو هزار و ‪ ۷۰۰ شيرخوار كاشاني همزمان با سراسر كشور روز جمعه در مسجد صادقيه اين شهر ياد و خاطره مظلوميت حضرت علي اصغر (ع) را گرامي داشتند.

در اين همايش كه با آيين‌هاي سوگواري ، مداحي و سخنراني همراه بود كودكان زير دو سال با پوشيدن لباس‌هاي سبز و سفيد و بستن پيشاني بند همراه مادران خود با حضرت علي اصغر (ع) و سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع) هم پيمان شدند.

بستن پيشاني بندهاي سبز ، قرمز و مشكي كه به عنوان‌هاي يا امام حسين ، يا حضرت زهرا، يا حضرت علي‌اصغر و يا حضرت زينب مزين شده بود، مصيبت جانگداز جگر گوشه حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را در اذهان تداعي مي‌كرد.

در اين همايش مادران كودكان شيرخوار با دريافت شير بسته‌بندي شده، نوزادان و كودكان خود را با نام طفل شهيد دشت كربلا بيمه و نذر كردند.

استاد حوزه و دانشگاه كاشان هم در اين همايش وجود مبارك حضرت علي اصغر (ع) را از والاترين و با ارزش‌ترين سندهاي حقانيت عالم تشيع دانست.

دكتر "مجيد زجاجي" گفت: پيروي و حمايت از اهداف خاندان آل محمد (ص) و حضرت امام حسين (ع) تداوم‌ دهنده قيام و نهضت عاشوراست.

وي از مادران كودكان شيرخوارگان خواست تا تعليم و تربيت خود را در راستاي اهداف و آرمان‌هاي بلند حضرت امام حسين (ع) و حفظ ارزشها و مباني اسلام بكار گيرند.

هدف از برگزاري اين همايش كه از سوي ستاد بزرگداشت جهاني حضرت علي اصغر (ع) برگزاري شده، به نمايش گذاشتن ابعاد عاطفي، حماسي و عقلاني قيام حسيني اعلام شده است.

اين همايش به همت هيأت شاهزاده حضرت علي اصغر (ع) شهر كاشان برگزار شد.

http://www.aliasghar.org/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-10.html
http://www.aliasghar.org/index.php?set_albumName=&name=gallery&include=slideshow.php

http://www.alaviyyoon.com/forum/forum_posts.asp?TID=229&PN=1
 

جدیدترین ارسال ها

بالا